Гра-вікторина «Птахи на крилах весну принесли»
Людмила Схейбал
вчитель початкових класів
Юрківської гімназії
Ватутінської міської ради
Черкаської області
Гра-вікторина «Птахи на крилах весну принесли»
Мета: поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини; розвивати мовлення і пізнавальні інтереси учнів; виховувати бережливе ставлення до природи і птахів рідного краю.
Обладнання: плакати і малюнки на відповідну тему; звукозапис із голосами птахів; презентація на тему: Вікторина – гра «Птахи на крилах весну принесли»; музичний супровід; літери для складання назви команди.
Хід заходу
Вчитель. Шановні учасники вікторини, глядачі і гості! Девіз нашого заходу:
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас.
Неможливо уявити нашу планету без птахів. Вони – наші друзі. Про них складені чудові пісні і вірші, легенди і казки, скоромовки і загадки. Сьогодні ми проведемо вікторину головними героями якої, звичайно, стануть птахи. За кожну правильну відповідь ви отримаєте сюрприз, щоб визначити переможця вікторини.
І. Поділ на команди.
Гра «Молекули» Слайд 2
Спочатку діти хаотично рухаються по кімнаті. Вчитель називає будь-яке число, діти повинні утворити команду з даної кількості осіб.
ІІ. Вибір назви команди. Слайд 3
Завдання: з букв скласти назву команди.
Весна
Птахи
Створити асоціативний кущ до назв команди
1 конкурс. Розпочинаємо наше свято із розгадування загадок . Слайд 4
Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс:
Малих жабеняток
Для своїх маляток.( Лелека)
Швидко скрізь птах цей літає,
Безліч мушок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Хоч гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає.
Та у лісі в холодку
Все кує: Ку-ку! Ку-ку! (Зозуля)
В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди,
Дуже люблять слухать люди.(Соловей)
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…(Шпак)
Ноги довгі, мов жердини,
Чванькувата ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала. (Чапля)
Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?(Дятел)
Вчитель. Хто серед цих птахів зайвий і чому? (Дятел – зимуючий птах, а всі інші птахи – перелітні.) Слайд 5,6,7,8
2 конкурс «Я знаю що…»
А зараз ми перевіримо ваші знання про птахів. Слайд 9
Гра «Предмети, що літають і не літають» Слайд 10
Всі учасники гри сідають за парти. Вибирають одного ведучого. Який називає предмети, що літають і не літають. На літаючі предмети діти мають піднести руки. А не літаючі – опустити.
3 конкурс. Наступний конкурс – ерудитів. Слайд 11
4 конкурс. Конкурс «Хто швидше?» Слайд 12
Вчитель показує малюнки птахів, а учні називають птаха.
5 конкурс. Конкурс «Гра». Слайд 13
Гра: «ВОДА, ЗЕМЛЯ, НЕБО»
Діти стають в коло. Вчитель з м’ячем в середині кола. Той, кому вчитель кине м’яча і скаже «Земля» мусить назвати тварину. На слово «Вода» - рибу, «Небо» - птаха. Хто не встигне сказати – стає в середину кола замість вчителя (або залишає гру).
Необхідні речі: м’яч.
Фізкультхвилинка-тренінг. Слайд 14
6 конкурс. Конкурс пісенний. Слайд 15
Навесні, здається, саме повітря співає, радіючи весні. Зяблик встигає за день заспівати 2500 пісень. Кожна пташка співає по-своєму.
Ось і перше завдання «Впізнай пташку за співом».
(Звукозапис із голосами птахів)
А друге завдання – заспівай пісню про птахів.
Пісня «Весняна пташка»
Гра «Так чи ні?» Слайд 16
Гра з цеглинками Lego
7 конкурс. Конкурс творчий. Слайд 17
Де багато пташок, там …(немає комашок).
Зруйнуй гніздо пташине, не буде в тебе …(родини).
Зозуля стала кувати - … (морозу не бувати).
Скільки пташок – стільки й … (пісеньок).
8 конкурс. Конкурс малюнковий. Слайд 18
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
Малюнок на захист птаха
Створити можеш ти.
Вчитель. Діти, ми провели вікторину про птахів рідного краю. Давайте підрахуємо свої бали і визначимо команду знавців птахів рідного краю.
Я бажаю вам, діти, і всім присутнім добра і злагоди, читайте багато і поповнюйте свої знання про природу рідного краю. Бережіть її!
Все на землі нам треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту тваринку.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті, ти – лише його частинка.
Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.