Спортивна вікторина на тему «Знавці спорту»
Мета : Сприяти розвитку пізнавальних та інтелектуальних здібностей. Виховувати любові до спорту, прагнення до здорового способу життя, навички роботи в команді. Розвивати мислення, пам'ять, увагу та вміння самостійно висловлювати свої думки; формувати інтерес до фізичної культури та різних видів спорту, бажання ним займатися.
Обладнання: плакати про спорт, значки, бланки для відповідей, фломастери та олівці, призи.
Хід вікторини
І. Вступне слово
Віктор Володимирович: Любі діти! Сьогодні відбудеться вікторина на спортивну тематику. Проходитиме вона у вигляді змагань між Приорільською, Бузівською, Ковпаківською гімназією та Личківським ліцеєм.
Раміль Нагімович: Представлення журі: сьогодні за дотриманням правил нашої вікторини буде слідкувати справедливе журі - ….
Начальник відділу освіти Гончарук Олег Анатолійович
Директор Личківського ліцею Зоріна Тетяна Геннадіївна
Завідуюча Приорільською гімназією Мамедова Валентина Степанівна
Завідуюча Ковпаківською гімназією Горбатенко Тетяна Петрівна
Завідуюча Бузівською гімназією Гончарук Валентина Павлівна
Надамо слово нашому шановному журі (гостям)
Валентина Олександрівна: Сьогодні для вас ми підготували 5 конкурсів, а саме:
1 конкурс «Історія стародавніх та сучасних олімпійських ігор»
2 конкурс «Колесо фортуни»
3 конкурс «Четвертий зайвий»
4 конкурс «Розгадай загадки»
5 конкурс «Назви вид спорту з яким пов'язаний інвентар»
І наостанок проведемо веселу руханку.
Бажаємо кожному з вас успіху, задоволення від змагань та перемоги.
Дарія Олександрівна: Розпочинаємо наше змагання. Наш перший конкурс під назвою «Історія стародавніх та сучасних олімпійських ігор», для кожної з команд буде запропоновано по 5 питань, за кожну правильну відповідь вам нараховується 1 бал. Якщо команда не може дати відповідь, тоді відповідає команда суперників, яка знає відповідь і тим самим заробляє додаткові бали.
Личківський ліцей
1. Де відбулися перші ОІ у стародавній Греції? ( місто Олімпія)
2. Що є символом Олімпійських ігор? (До олімпійських символів відносяться прапор (кільця), гімн, клятва, гасло, медалі, вогонь, оливкова гілка, салют, талісмани, емблема.)
3. Скільки кілець на Олімпійському прапорі? (5)
4.Чим нагороджували переможців ОІ Стародавньої Греції? (лавровий вінок та золотою прикрасою із зображенням Зевса)
5. Кого вважають засновником сучасних ОІ? (Пьєр де Кубертен)
Приорільська гімназія
1. В честь якогось бога проводилися Олімпійські ігри? (Зевса)
2. Батьківщина ОІ? (Греція)
3. В якій країні проводять ОІ? (країна-переможець)
4. Як довго тривали перші ОІ у Стародавній Греції? (1 день)
5. Який предмет використовують в естафеті під час передавання олімпійського вогню? ( смолоскип)
Ковпаківська гімназія
1. Що зображено на Олімпійському прапорі? (5 кілець)
2. Як часто проходять Олімпійські ігри? (один раз на чотири роки)
3. Хто став першим олімпійським чемпіоном на перших олімпійських іграх?
(пекар, на ім’я Коройба)
4. Як були одягнені учасники ОІ? (змагалися оголеними)
5. Чи мали право брати участь жінки в ОІ і стародавній Греції? ( ні)
Бузівська гімназія
1. Же вперше пройшла олімпіада? ( У стародавній Греції)
2. Як в давнину називали учасників ігор? (олімпіоніки)
3. Який головний лозунг Олімпійців? (швидше, вище, сильніше)
4. Який вид змагань був першим на ОІ? ( біг)
5. В якій країні проходили останні ОІ сучасності? ( зимові ОІ в Китайській Народній Республіці, Пекін)
Валентина Олександрівна: Наступний конкурс під назвою «Колесо фортуни». В цьому конкурсі командам потрібно буде дати відповіді на запитання по виду спорту, який їм випаде після жеребкування. У колесі вам буде запропоновано 6 питань, за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не може дати відповідь, тоді відповідає команда суперників, яка знає відповідь і тим самим заробляє додаткові бали.
Починаємо з вами жеребкування: вам запропоновані такі види спорту, а саме – баскетбол, волейбол, футбол та настільний теніс.
Презентація
Раміль Нагімович: Розпочинаємо наступний конкурс під назвою «Четвертий зайвий». В цьому конкурсі вам необхідно із групи слів вибрати зайве слово за змістом. Кожній з команд буде запропоновано по 4 групи слів, які стосуються виду спорту, спортивного інвентарю або обладнання, а також здорового харчування.
Ковпаківська гімназія
1. Футбол, дзюдо, волейбол, баскетбол.
2. Лижі, ковзани, санки, тенісна кулька.
3. Суп, каша, молоко, піцца.
4. Кросівки, гетри, шорти, футболка.
Бузівська гімназія
1. М'яч, обруч, бруси, стрічка.
2. Гандбол, регбі, волейбол, сумо.
3. Цукерки, риба, сир, яйце.
4. Шапочка, окуляри, човен, купальник.
Личківський ліцей
1. Шайба, ключка, щитки, шиповки.
2. Велоспорт, фігурне катання, кінний спорт.
3. Накладки на коліна, антена, футболка, сітка.
4. Морква, капуста, газована вода, солодкий перець.
Приорільська гімназія
1. Самбо, вільна боротьба, плавання, дзюдо.
2. Воротар, нападник, суддя, захисник.
3. Обруч, булави, перекладина, мяч.
4. Вода, м'ясо, чіпси, сир.
Віктор Володимирович: Наступний конкурс « Розгадай загадки», він не менш цікавий за попередні. В цьому конкурсі ми перевіримо вашу кмітливість. Кожній з команд буде запропоновано по 4 загадки. За правильно відгадану загадку ви здобудете для своєї команди 1 бал. Якщо команда не може дати відповідь, тоді відповідає команда суперників, яка знає відповідь і тим самим заробляє додаткові бали.
Бузівська гімназія
1. Два березових коня по снігах несуть мене.
Коні ці рижі, а звуть його... (Лижі)
2. Ясним ранком вздовж дороги на траві блищить роса.
По дорозі їдуть ноги та біжать два колеса. (Велосипед)
3. Щоб міцне здоров’я мати,
Та хвороб не знати,
Щоб все було в порядку,
Не забувайте про…(зарядку)
4. Стукнеш об стінку –
А я відскочу,
Кинеш в кошик –
І я проскочу.
Я з долонь в долоні
лечу – струнко лежати
Я ніяк не хочу! (Баскетбольний м’яч)
Приорільська гімназія
1. Впаде - поскаче,
Вдарять - не плаче. (М'яч).
2. Сіла купа дітвори
І поїхала з гори…
Люблять їх усі малята.
Звуть візочок цей… (санчата)
3. Той, хто диво-дошку має,
Із гори, мов птах злітає.
Це не гра — зимовий спорт!
Зветься вид цей…(сноуборд).
4. Естафета нелегка.
Чекаю команду для ривка. (Старт)
Ковпаківська гімназія
1. Кулю шкіряну ганяють,
Лиш одну на полі мають!
Кинув у ворота – добре! Гол!
Називають гру… ( футбол)
2. Рано – ранесенько встали.
Знаряддя в руки взяли.
Нумо, хутко! По порядку!
Всі виконуємо…(зарядку)
3. Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт –
Об’єднало слово… ( спорт)
4. Його через себе перекидаю,
часом крізь нього я пролізаю,
можу до тебе його покотити,
вмію на талії їм покрутити… (обруч)
Личківський ліцей
1. З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють — іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву… (ковзани)
2. Щоб витривалість й силу мати,
Треба їх до рук узяти.
Та займатися, стрибати –
Силу м’язів набирати (гантелі)
3. Стрічка, м’яч, колода і бруси,
Кільця з ними поруч.
Перерахувати не беруся я
Безліч снарядів.
Красу і пластику
Дарує нам … (гімнастика)
4. По воротах ти вдар –
Чи не пропустить м’яч … (воротар)
Валентина Олександрівна: Нажаль останній конкурс на нашому змаганні під назвою «Назви вид спорту з яким пов'язаний інвентар». Вам буде запропоновано по три малюнки на яких зображено спортивний інвентар або місце де можуть займатися спортсмени, вам необхідно назвати вид спорту до якого відноситься інвентар або місце для тренувань. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал.
Презентація
Підведення підсумків змагань. Слово надається -
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________