Вікторина з предмету "Економіка"

Про матеріал

Вікторина з предмету "Економіка" розроблена з метою розвитку вміння учнів працювати в групах, формулювати та висловлювати власну думку. Вікторина побудована на проблемному питанні "Що важливіше - гроші чи товар?". Учні брали інтерв'ю (є відео матеріали), намагалися довести, або спростувати той факт, чи можна прожити один день на прожитковий мінімум, який встановлює нам держава. До вікторини є презентація (розміщено на моєму блозі, кому буде потрібна, напишіть в коментарі)

Перегляд файлу

Методична розробка вікторини з предмету «Економіка»

ГРОШІ ЧИ ТОВАР

Мета:

  • Поглибити знання учнів про основні економічні поняття;

 

  • Розвивати уважність, швидкість мислення та інтелектуальні здібності;

 

  • Розвивати уміння працювати у групах, формулювати та висловлювати власну думку;

 

У вікторині приймають участь дві команди учнів першого курсу (6опр та 25ок) по 6 учасників в кожній.

Слайд 1 – музичний супровід

Ведучий.

Вітаю всіх присутніх на економічній вікторині. Нас оточують товари, гроші, ринок. Щодня ми бачимо продавців, а самі виступаємо в ролі покупців. Ми являємося учасниками економічних відносин навіть не задумуючись про це. Економіка це цікава наука, основи вивчення якої ми отримуємо на першому курсу. Тому запрошуємо команд до участі, привітайте учнів першого курсу.

Слайд 2

Команда групи 6 опр, капітан команди _________________________

Слайд 3

Команда групи 25 ок, капітан команди _________________________

Оцінювати роботу команд буде наше журі у складі:

  1. ____________________________________________________
  2. ____________________________________________________
  3. ____________________________________________________
  4. ____________________________________________________

 

Слайд 4

Девіз нашого заходу:

Економіку щоб знати, потрібно плідно працювати! Діяти активно, думати оперативно, сперечатись доказово для усіх обов’язково!

Отже починаємо!

 

Раунд 1 «Візитна картка» - слайд 5

В цьому раунді капітани команд представляють свій склад, оголошують назву та девіз команди.

Прошу журі оцінити назву та девізи команд, максимальний бал – 3.

 

Раунд 2 «Інтерв’ю» - слайд 6.

Чи задумувалися ви хоча б раз над питанням: «Що краще мати, гроші чи товар»? Це питання, досліджували наші учасники. Думки звісно розділилися.

Група 25ок працювала над питанням «Гроші навколо нас». Давайте подивимося, що з цього вийшло.

Запускаємо відео групи 25ок (слайд 7)

Група 6опр шукали відповіді на території нашого училища, щоб дослідити питання «Ринок товарів». До вашої уваги інтерв’ю групи 6опр.

Запускаємо відео групи 6опр (слайд 8)

Ми переглянули відео команд. Запитання до капітанів: Чи можете сказати що важливіше: Гроші чи товар?

Відповіді команд

Прошу журі оцінити домашнє завдання груп за п’ятибальною шкалою.

 

Раунд 3 «Розминка» - слайд 9

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Команди по черзі відповідають на запитання, які будуть з’являтися на екрані. Якщо одна з команд не знатиме відповіді, або відповість неправильно, право відповіді може надаватися команді суперника.

№ команди

Запитання

Відповідь

6опр

Слайд 10

Як називається зображена сторона монети?

Реверс (орел)

25ок

Слайд 11

Як називається зображена сторона монети?

Аверс (решка)

6опр

Слайд 12

Як в таблиці Менделєєва позначають золото?

Аурум

25ок

Слайд 13

Згідно приказки, при бажанні, з чого можна зробити гроші

Повітря

6опр

Слайд 14

Як називається ринок, на якому люди торгують старими речами та мілкими товарами з рук?

Блошиний

25ок

Слайд 15

З яким кольором асоціюється найвища ціна на товар?

Червоний

6опр

Слайд 16

Він є в кожної людини, яка платить податки

Ідентифікаційний

номер

25ок

Слайд 17

Довідкове видання рекламного характеру або торговий каталог з описом товарів і їх ціною?

Прайс

6опр

Слайд 18

Якою складовою автомобіля виступає реклама по відношенню до торгівлі?

Двигун

25ок

Слайд 19

Чого не роблять кури по відношенню до грошей?

Не клюють

6опр

Слайд 20

Як називається справа, яка обіцяє гарний прибуток?

Золота жила

25ок

Слайд 21

Як називається певна кількість товару?

Партія

 

Прошу журі оцінити команди. Переходимо до наступного раунду, який має назву «Асоціації».

 

Раунд 4 «Асоціації» - слайд 22.

 До вашої уваги буде представлено 4 картинки, які об’єднує одне слово. Ваше завдання – відгадати, що між ними спільного? Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо відповіді немає, право відповіді переходить до іншої команди.

№ команди

Запитання

Відповідь

Слайд 23

6опр

Картинки: Продукти харчування, одяг, соціальні мережі, відпочинок.

Потреби

Слайд 24

25ок

Картинки: Напій кока-кола, дезодорант, вермішель швидкого приготування, жувальна гумка.

Реклама

Слайд 25

6опр

Картинки суперництва людей, тварин, реклами.

Конкурент

Слайд 26

25ок

Картинки: банкомат, листочки з дерев, грошове дерево, грошова жабка.

Гроші

Прошу журі оцінити команди.

 

Раунд 5 «Ребус» - слайд 27.

Знайома всім з дитинства гра «Ребус». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо відповіді немає, право відповіді переходить до іншої команди.

№ команди

Запитання

Відповідь

Слайд 28

25ок

Наука про господарювання, способи його ведення, відносини між людьми у процесі виробництва та обміну

Економіка

Слайд 29

6опр

Натуральний товарообмін, при якому одна річ обмінюється на іншу без використання грошей

Бартер

Слайд 30

25ок

Фінансовий заклад для позик і вкладів

Банк

Слайд 31

6опр

Грошова одиниця країни

Валюта

 

Прошу журі оцінити команди.

 

Раунд 6 «Показуха» - слайд 32.

Учасникам необхідно без слів, тільки жестами показати слово, яке написано на аркуші. Слова вибирають шляхом жеребкування.

 Бідність, копілка, банкомат, касир.

 

Раунд 7 «Склади слово» - слайд 33-34.

Команди, ви отримали номери телефонів. Ваше завдання – назвати слово, зашифроване в цьому номері.

6опр

25ок

Наберіть номер телефону:

5-55-86 (попит)

35-83-42 (знижка)

24-35-36 (бізнес)

Наберіть номер телефону:

26-82-59 (гривня)

6-85-54 (ринок)

29-33-36 (бюджет)

 

Кожне відгадане слово оцінюється в 1 бал. Прошу журі оцінити команди.

 

Раунд 8 «Чорний ящик» - слайд 35, 36, 37.

Напередодні вікторини наші команди брали участь у квесті, суть якого полягало у тому, що необхідно було відгадати економічну загадку: «Має найшвидші «крила», тому подорожує безупинно. Відсутнє постійне «місце проживання», буває, що повертається у місце, де вже була, але не факт, що надовго затримується». Протягом квесту команди отримали 5 підказок. Квест пройдено, відгадки знаходяться в цьому ящику. Отже, група 25ок – відповідь______________, група 6опр – відповідь______________.

Прошу журі оцінити команди. При правильній відповіді – 5 балів, відсутня відповідь – 0 бали.

 

Раунд 9 «Розумна покупка» - слайд 38, 39, 40.

Як відомо, наша держава на початку року затвердила головний фінансовий документ країни – Державний бюджет, в якому визначено такий показник, як прожитковий мінімум. В цьому році на одну особу він становить 1700 гривень. Тобто, якщо вирахувати, на 1 день припадає лише 56,65 гривень. Наші учасники з’ясували, як можна прожити 1 день на цю суму, зробивши відповідні покупки. Отже, давайте подивимося, чи вистачило їм коштів.

Відео групи 6опр – чи легко було витрачати кошти? Чи купили ви все необхідне?

Відео групи 25ок – чи легко було витрачати кошти? Чи купили ви все необхідне?

Прошу журі оцінити покупки команди. Раціональність покупок оцінюється за п’ятибальною шкалою.

 

Ми, як ведучі, також виявили бажання випробувати свої сили і взяли інтерв’ю на тему «Гроші навколо нас».

Відео групи 23ок слайд 41

А тим часом журі підбиває останні підсумки і готується оголосити переможців.

Переможцями вікторини стала команда _____________________

Отже, ми з вами пройшли всі раунди нашої вікторини, поринули у світ економічного життя. Можливо дехто з вас почне робити «розумні» покупки, та не кидати гроші на вітер. Про товар та гроші можна говорити нескінченно, але на сьогодні у нас все. Дякуємо всім за увагу.

 

 

 

 


Таблиця результатів

Раунд

Оцінка

6опр

25ок

Примітка

1. Візитна картка

  • Назва та девіз команди

3 бали

1.___

1.___

 

2. Інтерв’ю

5 балів

 

 

 

3. Розминка

Кожне питання 1 бал

1.___

2.___

3.___

4.___

5.___

6.___

1.___

2.___

3.___

4.___

5.___

6.___

 

4. Асоціації

Кожне питання 1 бал

1.___

2.___

1.___

2.___

 

5. Ребус

Кожне питання 1 бал

1.___

2.___

1.___

2.___

 

6. Показуха

 

 

 

 

7. Склади слово

Кожне питання 1 бал

1.___

2.___

3.___

4.___

1.___

2.___

3.___

4.___

 

8. Чорний ящик

5 балів

1.___

1.___

 

9. Розумна покупка

5 балів

1.___

1.___

 

Підсумок:

 

 

 

 

Вікторину та презентаційний супровід розробили викладач спеціальних дисциплін Купава Ольга Миколаївна та майстер виробничого навчання Білоцерковець Марина Володимирівна.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Олена Василівна
    Дякую. Зайшла на Ваш блог.Думаю, що Вашим учням пощастило. Бажаю, щоб вистачало часу на все. Чи можна отримати презентацію?(
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Sozonova Svetlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сиротюк Сашко
    Доброго дня, можливо отримати ще презентацію? Вельми дякую. safar696969@gmail.com
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Недоступ Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
5099
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку