Вікторина з предмету "Економіка" розроблена з метою розвитку вміння учнів працювати в групах, формулювати та висловлювати власну думку. Вікторина побудована на проблемному питанні "Що важливіше - гроші чи товар?". Учні брали інтерв'ю (є відео матеріали), намагалися довести, або спростувати той факт, чи можна прожити один день на прожитковий мінімум, який встановлює нам держава. До вікторини є презентація (розміщено на моєму блозі, кому буде потрібна, напишіть в коментарі)
Методична розробка вікторини з предмету «Економіка»
ГРОШІ ЧИ ТОВАР
Мета: |
|
|
|
|
|
У вікторині приймають участь дві команди учнів першого курсу (6опр та 25ок) по 6 учасників в кожній.
Слайд 1 – музичний супровід
Ведучий. |
Вітаю всіх присутніх на економічній вікторині. Нас оточують товари, гроші, ринок. Щодня ми бачимо продавців, а самі виступаємо в ролі покупців. Ми являємося учасниками економічних відносин навіть не задумуючись про це. Економіка це цікава наука, основи вивчення якої ми отримуємо на першому курсу. Тому запрошуємо команд до участі, привітайте учнів першого курсу. Слайд 2 Команда групи 6 опр, капітан команди _________________________ Слайд 3 Команда групи 25 ок, капітан команди _________________________ Оцінювати роботу команд буде наше журі у складі:
|
Слайд 4
Девіз нашого заходу:
Економіку щоб знати, потрібно плідно працювати! Діяти активно, думати оперативно, сперечатись доказово для усіх обов’язково!
Отже починаємо!
Раунд 1 «Візитна картка» - слайд 5
В цьому раунді капітани команд представляють свій склад, оголошують назву та девіз команди.
Прошу журі оцінити назву та девізи команд, максимальний бал – 3.
Раунд 2 «Інтерв’ю» - слайд 6.
Чи задумувалися ви хоча б раз над питанням: «Що краще мати, гроші чи товар»? Це питання, досліджували наші учасники. Думки звісно розділилися.
Група 25ок працювала над питанням «Гроші навколо нас». Давайте подивимося, що з цього вийшло.
Запускаємо відео групи 25ок (слайд 7)
Група 6опр шукали відповіді на території нашого училища, щоб дослідити питання «Ринок товарів». До вашої уваги інтерв’ю групи 6опр.
Запускаємо відео групи 6опр (слайд 8)
Ми переглянули відео команд. Запитання до капітанів: Чи можете сказати що важливіше: Гроші чи товар?
Відповіді команд
Прошу журі оцінити домашнє завдання груп за п’ятибальною шкалою.
Раунд 3 «Розминка» - слайд 9
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Команди по черзі відповідають на запитання, які будуть з’являтися на екрані. Якщо одна з команд не знатиме відповіді, або відповість неправильно, право відповіді може надаватися команді суперника.
№ команди |
Запитання |
Відповідь |
6опр Слайд 10 |
Як називається зображена сторона монети? |
Реверс (орел) |
25ок Слайд 11 |
Як називається зображена сторона монети? |
Аверс (решка) |
6опр Слайд 12 |
Як в таблиці Менделєєва позначають золото? |
Аурум |
25ок Слайд 13 |
Згідно приказки, при бажанні, з чого можна зробити гроші |
Повітря |
6опр Слайд 14 |
Як називається ринок, на якому люди торгують старими речами та мілкими товарами з рук? |
Блошиний |
25ок Слайд 15 |
З яким кольором асоціюється найвища ціна на товар? |
Червоний |
6опр Слайд 16 |
Він є в кожної людини, яка платить податки |
Ідентифікаційний номер |
25ок Слайд 17 |
Довідкове видання рекламного характеру або торговий каталог з описом товарів і їх ціною? |
Прайс |
6опр Слайд 18 |
Якою складовою автомобіля виступає реклама по відношенню до торгівлі? |
Двигун |
25ок Слайд 19 |
Чого не роблять кури по відношенню до грошей? |
Не клюють |
6опр Слайд 20 |
Як називається справа, яка обіцяє гарний прибуток? |
Золота жила |
25ок Слайд 21 |
Як називається певна кількість товару? |
Партія |
Прошу журі оцінити команди. Переходимо до наступного раунду, який має назву «Асоціації».
Раунд 4 «Асоціації» - слайд 22.
До вашої уваги буде представлено 4 картинки, які об’єднує одне слово. Ваше завдання – відгадати, що між ними спільного? Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо відповіді немає, право відповіді переходить до іншої команди.
№ команди |
Запитання |
Відповідь |
Слайд 23 6опр |
Картинки: Продукти харчування, одяг, соціальні мережі, відпочинок. |
Потреби |
Слайд 24 25ок |
Картинки: Напій кока-кола, дезодорант, вермішель швидкого приготування, жувальна гумка. |
Реклама |
Слайд 25 6опр |
Картинки суперництва людей, тварин, реклами. |
Конкурент |
Слайд 26 25ок |
Картинки: банкомат, листочки з дерев, грошове дерево, грошова жабка. |
Гроші |
Прошу журі оцінити команди.
Раунд 5 «Ребус» - слайд 27.
Знайома всім з дитинства гра «Ребус». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо відповіді немає, право відповіді переходить до іншої команди.
№ команди |
Запитання |
Відповідь |
Слайд 28 25ок |
Наука про господарювання, способи його ведення, відносини між людьми у процесі виробництва та обміну |
Економіка |
Слайд 29 6опр |
Натуральний товарообмін, при якому одна річ обмінюється на іншу без використання грошей |
Бартер |
Слайд 30 25ок |
Фінансовий заклад для позик і вкладів |
Банк |
Слайд 31 6опр |
Грошова одиниця країни |
Валюта |
Прошу журі оцінити команди.
Раунд 6 «Показуха» - слайд 32.
Учасникам необхідно без слів, тільки жестами показати слово, яке написано на аркуші. Слова вибирають шляхом жеребкування.
Бідність, копілка, банкомат, касир.
Раунд 7 «Склади слово» - слайд 33-34.
Команди, ви отримали номери телефонів. Ваше завдання – назвати слово, зашифроване в цьому номері.
6опр |
25ок |
Наберіть номер телефону: 5-55-86 (попит) 35-83-42 (знижка) 24-35-36 (бізнес) |
Наберіть номер телефону: 26-82-59 (гривня) 6-85-54 (ринок) 29-33-36 (бюджет) |
Кожне відгадане слово оцінюється в 1 бал. Прошу журі оцінити команди.
Раунд 8 «Чорний ящик» - слайд 35, 36, 37.
Напередодні вікторини наші команди брали участь у квесті, суть якого полягало у тому, що необхідно було відгадати економічну загадку: «Має найшвидші «крила», тому подорожує безупинно. Відсутнє постійне «місце проживання», буває, що повертається у місце, де вже була, але не факт, що надовго затримується». Протягом квесту команди отримали 5 підказок. Квест пройдено, відгадки знаходяться в цьому ящику. Отже, група 25ок – відповідь______________, група 6опр – відповідь______________.
Прошу журі оцінити команди. При правильній відповіді – 5 балів, відсутня відповідь – 0 бали.
Раунд 9 «Розумна покупка» - слайд 38, 39, 40.
Як відомо, наша держава на початку року затвердила головний фінансовий документ країни – Державний бюджет, в якому визначено такий показник, як прожитковий мінімум. В цьому році на одну особу він становить 1700 гривень. Тобто, якщо вирахувати, на 1 день припадає лише 56,65 гривень. Наші учасники з’ясували, як можна прожити 1 день на цю суму, зробивши відповідні покупки. Отже, давайте подивимося, чи вистачило їм коштів.
Відео групи 6опр – чи легко було витрачати кошти? Чи купили ви все необхідне?
Відео групи 25ок – чи легко було витрачати кошти? Чи купили ви все необхідне?
Прошу журі оцінити покупки команди. Раціональність покупок оцінюється за п’ятибальною шкалою.
Ми, як ведучі, також виявили бажання випробувати свої сили і взяли інтерв’ю на тему «Гроші навколо нас».
Відео групи 23ок слайд 41
А тим часом журі підбиває останні підсумки і готується оголосити переможців.
Переможцями вікторини стала команда _____________________
Отже, ми з вами пройшли всі раунди нашої вікторини, поринули у світ економічного життя. Можливо дехто з вас почне робити «розумні» покупки, та не кидати гроші на вітер. Про товар та гроші можна говорити нескінченно, але на сьогодні у нас все. Дякуємо всім за увагу.
Таблиця результатів
Раунд |
Оцінка |
6опр |
25ок |
Примітка |
1. Візитна картка
|
3 бали |
1.___ |
1.___ |
|
2. Інтерв’ю |
5 балів |
|
|
|
3. Розминка |
Кожне питання 1 бал |
1.___ 2.___ 3.___ 4.___ 5.___ 6.___ |
1.___ 2.___ 3.___ 4.___ 5.___ 6.___ |
|
4. Асоціації |
Кожне питання 1 бал |
1.___ 2.___ |
1.___ 2.___ |
|
5. Ребус |
Кожне питання 1 бал |
1.___ 2.___ |
1.___ 2.___ |
|
6. Показуха |
|
|
|
|
7. Склади слово |
Кожне питання 1 бал |
1.___ 2.___ 3.___ 4.___ |
1.___ 2.___ 3.___ 4.___ |
|
8. Чорний ящик |
5 балів |
1.___ |
1.___ |
|
9. Розумна покупка |
5 балів |
1.___ |
1.___ |
|
Підсумок: |
|
|
|
Вікторину та презентаційний супровід розробили викладач спеціальних дисциплін Купава Ольга Миколаївна та майстер виробничого навчання Білоцерковець Марина Володимирівна.