Вимірюємо місткості посудин. Літр.

Про матеріал
Цей урок формуватиме поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр.
Перегляд файлу

Тема уроку. Вимірюємо місткості посудин.

 Мета: формувати поняття про величину — місткість посудин; про процес вимірювання місткості та одиницю вимірювання місткості — 1 літр.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

     Ви напевне помічали, що одна посудина вміщує більше рідини (води, соку тощо), а інша — менше. Про такі посудини кажуть, що вони мають різну місткість; залежно від кількості вміщуваної рідини одна з них має більшу місткість, а інша — меншу. Сьогодні ми досліджуватимемо властивість посудин — місткість.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

Результат пошуку зображень за запитом "1. Гра «Мовчанка»"1. Гра «Мовчанка»

 

 

 

 

2. Робота з демонстраційним матеріалом.

- Який прилад необхідний, щоб виміряти масу предмета?

- Якою одиницею вимірюють масу?

- Як скорочено записуємо кілограм? Запишіть  1 кг, 2 кг, 5 кг.

- Розгляньте малюнки. Хто важчий?

- Складіть задачу, яка б розв’язувалася так : 2+3.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "качка"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "курка"

 

         2 кг                              3 кг                                        5 кг

3. Актуалізація способу вимірювання маси.

Завдання № 1(робочий зошит, с. 37) виконується колективно.

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

 Ознайомлення з величиною «місткість»  (перегляд  відео)

1. Завдання № 2 (робочий зошит, с. 37).

2. Завдання № 1(підручник, с.106). Виконується колективно.

        Місткість глечика більша за місткість піали, а місткість піали менша, ніж місткість глечика; місткість банки більша за місткість чашки, а місткість чашки менша; склянки однакові за місткістю.

Пов’язане зображення3. Учитель пропонує учням для порівняння «на око» високу скляну колбу та банку.

Пов’язане зображення 

     

 

 

 

Чи можна порівняти «на око» місткість цих посудин? [Ні. Колба висока та вузька, а банка широка та низька...] Пригадайте, що ми робили, коли не могли порівняти  довжини відрізків «на око» та накладанням? [Вибирали певну мірку, наприклад, кроки, коли треба було порівняти довжини двох мостів, або мірку 1 см, коли порівнювали довжини відрізків.] Тобто ми обирали одиницю вимірювання.

      У даному випадку за одиницю вимірювання місткості можна взяти мірку — маленьку склянку. Наливатимемо воду в склянку, а потім з неї переллємо воду спочатку в колбу, а потім в банку. При цьому полічимо, скільки мірок умістилося в колбі та в банці окремо. Припустимо, що в колбі міститься 3 такі мірки, а в банці — 4. Який висновок можна зробити про місткості колби та банки? [Місткість колби менша,  ніж місткість банки, тому що в колбі міститься менше мірок, ніж у банці. Місткість банки більша за місткість колби, тому що в банці міститься більше мірок, ніж у колбі.] Зрозуміло, що мірки можуть бути різні.

4. Завдання № 2 (підручник, с. 106). Колективна робота.

      Отже, результат вимірювання місткості залежить від обраної мірки. Для вимірювання місткості можна знайти різні склянки, і працювати з результатами таких вимірювань дуже незручно. Тому для вимірювання місткості було обрано посудину місткістю 1 літр. Отже, одиниця вимірювання місткості — 1 літр. Вам знайомі різні посудини місткістю в 1 літр: пакет молока, соку, пляшка води чи олії, каструля, літрова банка...

IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

Закріплення уявлення про процес вимірювання місткості. 1. Завдання № 3 (підручник, с .106). Виконується колективно.

 

 

 

[Об’єм каструлі 4 літрів, тому що в неї налили 4 літрових банок води:

1 л + 1 л + 1 л + 1 л = 4 л].

2. Завдання № 3 (робочий зошит, с. 37). Самостійно.

     Формування вмінь порівнювати математичні вирази способом обчислення значень виразів і порівняння одержаних результатів.

3. Завдання №4 (робочий зошит, с.37).

Як ми порівнюємо  математичні вирази? [Треба обчислити значення кожного виразу, а потім порівняти одержані числа і поставити між математичними виразами той самий знак.]

4. Завдання №5 (робочий зошит, с.37). Самостійна робота.

5. Формування вмінь розв’язувати задачі. Завдання № 4 (підручник, с. 106). Виконується колективно.

Прочитайте  задачу. Про  що  йдеться  в  задачі? (Про  томатний  сік  і  яблучний) Томатний  і  яблучний сік – це  ключові  слова. Розгляньте, як  записали  ключові  слова  в  короткому  записі? Скільки  заготовила  тітонька  томатного  соку? (5л) А  скільки  яблучного? (4л) Що  нам  потрібно  дізнатися? (Скільки  всього  літрів  соку  заготовила  господиня?)

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Яку величину ви вивчали на уроці?

- Яка одиниця вимірювання місткості?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
1123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку