ТЕМА: Вимірювання довжини предметів.Побудова відрізків заданої довжини. Розв’язування задач.
МЕТА: перевірити знання учнів про одиниці довжини (1 см і 1 дм) та співвідношення між ними; формувати практичні уміння будувати відрізки та вимірювати їх довжину; розвивати в учнів уміння застосовувати знання таблиць додавання та віднімання для розв’язання прикладів та задач. Обладнання: смужки довжиною 1 см і 1 дм різного кольору; картки з прикладами; предметні малюнки.
Організація класу :Привітання : Добрий день!
В добрий час!
Рада, діти, бачить Вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Хід уроку
Тренінгова вправа «Настрій» - Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою.
А як ви вважаєте, яким настроєм треба запастися, щоб плідно працювати?(працьовитим, цілеспрямованим, серйозним.)
- А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли ви гарно працювали.
І зараз ми готові обрати настрій , що допоможе зробити наш урок цікавим і
плідним.
. (Діти обирають малюнок настрою).
Сьогодні наш урок незвичайний. Ми з вами будемо подорожувати в місто Лабіринтів. Місто Лабіринтів запрошує допитливих мандрівників на математичну екскурсію!
Роблять висновок, що 1 м = 10 дм, 1 дм = 10 см, 1 м = 100 см
Діти самостійно виконують завдання. Потім обмінюються зошитами з сусідом по парті і перевіряють роботу. Вказують на помилки, допомагають виправити їх.
6) Розв’язання прикладів усно. На дошці — записи:
1 дм 1 см = ___ см
18 см = ___ дм ___ см
14 см = ___ дм ___ см
1 дм 3 см = ___ см
1 дм 6 см = ___ см
10 см = ___ дм
4. Фізкультхвилинка: Я малюю зайчика для вас — раз.
(Колові рухи руками над головою.)
Це у нього, бачите, голова — два.
(Руки кладуть на голову.)
Це у нього вуха догори — три.
(Піднімають руки вгору до вух.)
Це стирчить у нього хвостик сірий — чотири.
(Повертають тулуб вліво, вправо.)
Це очиці весело горять — п’ять.
(Руки до очей.)
Ротик, зубки, хай морквинку їсть — шість.
(Жують)
Шубка тепла, хутряна на нім — сім.
(Плещуть у долоні.)
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом,— вісім.
(Підскакують.)
Ще довкола посаджу дерева я — дев’ять.
(Садять дерево, притоптують ямку.)
І хай сонце сяє з піднебесся — десять.
(Піднімаються на носках.)
II. Розвиток математичних умінь
2. Учні розв’язують приклади, записані на дошці.
3 + 7 – 5= 10 – 5 + 4=
2 + 8 – 7 = 9 – 7 + 6 =
7 – 6 + 9 = 8 – 5 – 2 =
5 + 4 – 6 = 2 + 6 +2 =
3 + 5 – 2 = 6 – 4 + 7 =
3. Самоперевірка роботи Учитель відкриває записані на дошці відповіді прикладів. Діти перевіряють роботу, виправляють помилки.
4. Робота над задачами
1) Задача з логічним навантаженням.
Оксанка, Маринка та Іринка купили по пиріжку: одна з капустою, друга — з рисом, третя — з яблуками. Хто з них купив який пиріжок, якщо в Оксанки пиріжок не з капустою і не з яблуками, а Маринка не любить пиріжки з капустою?
2) Розв’язання задачі № 8.
. — Прочитайте умову задачі.
— Прочитайте запитання.
— Чи можемо дати відповідь на запитання задачі?
— Чому?
— Якою дією розв’язуватимемо задачу?
Діти записують скорочений запис та розв’язання в зошитах.
Д.-29 м.
В. – 7 м.
З. - ? м
III. Підсумок уроку:
Рефлексія:
На уроці: