Вимірювання кутів. Математика 5 клас

Про матеріал
Вимірювання кутів. Математика 5 клас. Конспект уроку в комплекті з презентацією.
Перегляд файлу

 

УРОК № 35                                                                                                Клас 5

 

Тема. Вимірювання кутів. Види кутів.

 

Мета і задачі уроку:

  • Познайомитися з різними видами кутів (розгорнутим,гострим, прямим, тупим);
  • Відпрацювати навички побудови і вимірювання кутів за допомогою транспортира;
  • Розвивати пізнавальну зацікавленість, уяву, вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати акуратність при побудові креслень і оформленні вправ; виховувати інтерес до математики через цікаві завдання, практичні роботи;
  • Виховувати соціальну компетентність, спостережливість, допитливість, формувати навички самостійної роботи, сприяти формуванню особового сенсу учення; в цілях вирішення завдань етичного виховання сприяти вихованню колективізму.

 

Тип уроку:  урок вивчення та первинного закріплення нових знань

 

Обладнання:

демонстраційний транспортир, лінійка, косинець; таблиця-

схема «Кути. Види кутів», мультимедійне обладнання:  дошка, проектор, ноутбук.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

Слайд _1_

Добрий день, діти. Сідайте.

Слайд _2_

Епіграфом нашого уроку сьогодні я б хотіла взяти слова великого французського письменника Анатоля Франца, який жив у ХІХ столітті:

«Вчитися можна тільки весело. Щоб переварювати  знання, потрібно поглинати ці знання з апетитом»

 

 

 

Тому посміхнемося один одному, створимо гарний, доброзичливий настрій, для того, щоб добре попрацювати і  засвоїти матеріал уроку, тема якого написана на дошці. Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота, тема уроку: Вимірювання кутів. Види кутів.

Слайд 3__

Мета і задачі нашого уроку - продовження вивчення теми, знайомство з різними видами кутів, відпрацювання навичок побудови і вимірювання кутів за допомогою транспортира.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Зібрати аркуші з домашньою роботою (побудова кутів на чистому аркуші).

Слайд 4__

Пригадайте означення, якіми вивчили на попередніх уроках:

Слайд 5__

  • Промінь – це пряма лінія, яка має початок, але не має кінця.

Слайд 6__

  • Кут це -  два промені, що мають спільний початок.

Слайд _7_

  • Бісектриса – це промінь, що виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і ділить кут навпіл.

Слайд _8_

  • Транспортир – це пристрій, який дозволяє легко і швидко виміряти любий кут.

Слайд 9__

Слайд _10_

  • Одиницю величини кута називають градусом.

 

Молодці!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слайд _11_

А тепер на дошці і в зошитах накреслимо кут АОВ = 50˚. Одразу розкажемо і  порядок виміру кута транспортиром.

Хто забув, може подивитися на памятки, що лежать на ваших партах.

Таким чином ми можемо накреслити різні кути, або виміряти різні кути. І тому зараз ми розглянемо, які ж види кутів існують?

ІV. Формування нових знань.

Слайд _12, 13_

Види кутів

  • Розгорнутий (180º)
  •  Прямий (90º);
  •  Гострий (менше 90º);
  •  Тупий (більше 90º, але менше 180º).

AСB розгорну­тий кут AСB =180°

АСВ прямий

АСВ = 90º

АСВ– гострий АСВ < 9

АСВ– тупий

90° < АСВ< 180°

 

Слайд 14__

Впізнайте кути.

Слайд 15__

Побудуйте кути у зошиті, позначте їх види

Слайд 16__

Фізкультхвилинка!

  • точка – нахили голови вліво-вправо;
  • розгорнутий кут - руки в сторони;
  • прямий кут - руки під кутом 90º;
  • гострий кут - руки через сторони вгору, утворюючи гострий кут;
  • тупий кут - руки в сторони, утворюючи тупий кут.

 

Слайд _17__

 

 

Сідайте, молодці. А тепер закріпимо щойно отримані знання. На дошці і у зошитах виконаємо № 314 підручника

 

розгорнутий

прямий

гострий

тупий

 

 

 

 

 

Які з даних кутів гострі, тупі, прямі, розгорнуті: А= 96º, В= 84º, S = 180º, D =90º, R = 162º,  E = 60º, F = 90º, Q =100º, M=72º.

Слайд 18__

Скільки градусів на транспортирі?

Слайд 19__

Обчисліть, скільки на малюнку гострих кутів? Тупих? Прямих?

Слайд 20__

Перевірте, будь ласка!

8 прямих; 6 гострих; 2 тупих.

 

V. Закріплення і вдосконалення знань. Формування вмінь.

Слайд _21_

Практична робота

Слайд _22_

 1.Виміряйте за допомогою транспортира кути.

 

 

 

Слайд _23_

2. Побудуй у зошиті кути, визнач і підпиши їх вид:
ABC=60º, ∟ DEF=120º, ∟KST= 45º,
ROD=73º, ∟OMK= 135º, ∟CMN=80º, ∟ALD=20º

 

 

 

VІ. Підсумки уроку. Оцінювання.

Слайд 24__

Перевіримо пам’ять!


- Що ми сьогодні вивчили?
- Про які види кутів дізналися?

Слайд 25__

Що потрібно, щоб виміряти градусну міру кута?

  • Знати, як користуватися транспортиром
  • Складати алгоритм виміру кута.
  • Вміти точно визначати градусну міру кута.
  • Вміти правильно визначати вид кута.

Слайд 26__

Молодці!

 

Слайд 27__

VІІ. Домашнє завдання.

Читати п.12, усно виконати №311

письмово виконати №316, №318

Підготувати доповідь про історію виникнення транспортира.

VІІІ. Рефлексія.

Слайд 28__

Перевіримо, який у нас настрій? Якщо добрий – зробимо так:

Якщо поганий – так:

Слайд 29__

Дякую за урок! До побачення!

Слайд 30__

Все буде добре!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Берлоус Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дадіжа Марина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1726
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку