УРОК № 35 Клас 5
Тема. Вимірювання кутів. Види кутів.
Мета і задачі уроку:
Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення нових знань
Обладнання:
демонстраційний транспортир, лінійка, косинець; таблиця-
схема «Кути. Види кутів», мультимедійне обладнання: дошка, проектор, ноутбук.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Слайд _1_
Добрий день, діти. Сідайте.
Слайд _2_
Епіграфом нашого уроку сьогодні я б хотіла взяти слова великого французського письменника Анатоля Франца, який жив у ХІХ столітті:
«Вчитися можна тільки весело. Щоб переварювати знання, потрібно поглинати ці знання з апетитом»
Тому посміхнемося один одному, створимо гарний, доброзичливий настрій, для того, щоб добре попрацювати і засвоїти матеріал уроку, тема якого написана на дошці. Відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота, тема уроку: Вимірювання кутів. Види кутів.
Слайд 3__
Мета і задачі нашого уроку - продовження вивчення теми, знайомство з різними видами кутів, відпрацювання навичок побудови і вимірювання кутів за допомогою транспортира.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Зібрати аркуші з домашньою роботою (побудова кутів на чистому аркуші).
Слайд 4__
Пригадайте означення, якіми вивчили на попередніх уроках:
Слайд 5__
Слайд 6__
Слайд _7_
Слайд _8_
Слайд 9__
Слайд _10_
Молодці!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд _11_
А тепер на дошці і в зошитах накреслимо кут АОВ = 50˚. Одразу розкажемо і порядок виміру кута транспортиром.
Хто забув, може подивитися на пам’ятки, що лежать на ваших партах.
Таким чином ми можемо накреслити різні кути, або виміряти різні кути. І тому зараз ми розглянемо, які ж види кутів існують?
ІV. Формування нових знань.
Слайд _12, 13_
Види кутів
|
|
|
|
AСB – розгорнутий кут AСB =180° |
АСВ – прямий АСВ = 90º |
АСВ– гострий АСВ < 90º |
АСВ– тупий 90° < АСВ< 180° |
Слайд 14__
Впізнайте кути.
Слайд 15__
Побудуйте кути у зошиті, позначте їх види
Слайд 16__
Фізкультхвилинка!
Слайд _17__
Сідайте, молодці. А тепер закріпимо щойно отримані знання. На дошці і у зошитах виконаємо № 314 підручника
розгорнутий |
прямий |
гострий |
тупий |
|
|
|
|
Які з даних кутів гострі, тупі, прямі, розгорнуті: А= 96º, В= 84º, S = 180º, D =90º, R = 162º, E = 60º, F = 90º, Q =100º, M=72º.
Слайд 18__
Скільки градусів на транспортирі?
Слайд 19__
Обчисліть, скільки на малюнку гострих кутів? Тупих? Прямих?
Слайд 20__
Перевірте, будь ласка!
8 прямих; 6 гострих; 2 тупих.
V. Закріплення і вдосконалення знань. Формування вмінь.
Слайд _21_
Практична робота
Слайд _22_
1.Виміряйте за допомогою транспортира кути.
Слайд _23_
2. Побудуй у зошиті кути, визнач і підпиши їх вид:
∟ABC=60º, ∟ DEF=120º, ∟KST= 45º,
∟ROD=73º, ∟OMK= 135º, ∟CMN=80º, ∟ALD=20º
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання.
Слайд 24__
Перевіримо пам’ять!
- Що ми сьогодні вивчили?
- Про які види кутів дізналися?
Слайд 25__
Що потрібно, щоб виміряти градусну міру кута?
Слайд 26__
Молодці!
Слайд 27__
VІІ. Домашнє завдання.
Читати п.12, усно виконати №311
письмово виконати №316, №318
Підготувати доповідь про історію виникнення транспортира.
VІІІ. Рефлексія.
Слайд 28__
Перевіримо, який у нас настрій? Якщо добрий – зробимо так:
Якщо поганий – так:
Слайд 29__
Дякую за урок! До побачення!
Слайд 30__
Все буде добре!