Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

Про матеріал
Розробка уроку з теми:"Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів". Урок для учнів 5 класу.
Перегляд файлу

 

Тема. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

Мета:

предметні компетентності: поглибити знання учнів з орфографії, ознайомити учнів з вимовою та правописом наголошених та ненаголошених складів, звуків [е], [и], [о] в ненаголошених складах; закріпити навички визначення орфограми “сумнівний ненаголошений голосний” та вміння обґрунтовувати орфограму відповідним правилом; розвивати орфографічну пильність, правописні навички, пам’ять вміння працювати в групі; прищеплювати любов до образного слова.

 

ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна грамотність.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.  Емоційне налаштування учнів             

« Дерево очікування».

- До якого уроку приготувалися?

- Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? (Запам’ятайте, будь ласка, своє очікування.)

- А я очікую, що всі учні на уроці будуть активними, уважними, старанними.              

2. Актуалізація опорних знань, умінь  і навичок

Чарівна торбинка - СЛАЙД

- Які ви знаєте звуки?

- На що можемо поділити слова?

- Який склад називається наголошеним?

- Яка буква не позначає звука?

- Як називаються склади, на які не падає наголос?

- Які букви завжди позначають два звука?

Мотивація навчальної діяльності

Оголошення теми, запис у зошит.

- Навіщо вивчати цю тему?

3. Опрацювання нового матеріалу

Вивчення правила за таблицею ( на екран) - СЛАЙД

Робота в парі

Установіть відповідність між написанням слів та визначенням способу перевірки. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:

  1. Левада                                 А) У сполученнях -ри-, -ли-
  2. Зима                                     Б) Можна дібрати спільнокореневе слово
  3. Береза                                  В) У сполученнях -ере-, -еле-
  4. Крижаний                            Г) Ненаголошений звук випадає
  5. Рівень                                   Д) Словникове слово

СЛАЙД

Групова робота

           ГРУПА 1

Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.

Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.

Сніговії срібновії

Сніг у ситі сіють-віють,

Щоб із борошна пороші

Пиріжки спекти хороші.-  пиріг, печиво

 

ГРУПА 2

Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.

Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.

На лужок ішов сніжок,

Вбрав лужок у кожушок.

По лужку стрибав Дружок, - стриб-скок;

 І пошкодив кожушок.

 

ГРУПА 3

Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.

Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.

Босий хлопець - хлопця

Сіно косить - косити

Роса росить  зросити

Босі ноги.

 

Колективна робота

Перегляд відео скоромовок. Знайти слова голосними, що вимовляються нечітко. Пояснити.

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Індивідуальна робота - СЛАЙД

Піймай помилку

 

Знайдіть помилки та відредагуйте. Запишіть виправлений варіант.

 

На шерокому шляху, що вів у виличезний ліс, богатир зустрівся з чудовиськом, яке периміг одним ударом мича.

 

Робота з підручником

 

 Вправа 245/3 – скласти речення.

 

Рефлексивний етап

Чи справдилися ваші очікування?

На уроці я дізнався, що…

 

Самооцінювання, взаємооцінювання на полях.

 

Домашнє завдання.

docx
Додано
10 січня 2022
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку