Тема. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
Мета:
предметні компетентності: поглибити знання учнів з орфографії, ознайомити учнів з вимовою та правописом наголошених та ненаголошених складів, звуків [е], [и], [о] в ненаголошених складах; закріпити навички визначення орфограми “сумнівний ненаголошений голосний” та вміння обґрунтовувати орфограму відповідним правилом; розвивати орфографічну пильність, правописні навички, пам’ять вміння працювати в групі; прищеплювати любов до образного слова.
ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна грамотність.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
« Дерево очікування».
- До якого уроку приготувалися?
- Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? (Запам’ятайте, будь ласка, своє очікування.)
- А я очікую, що всі учні на уроці будуть активними, уважними, старанними.
2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Чарівна торбинка - СЛАЙД
- Які ви знаєте звуки?
- На що можемо поділити слова?
- Який склад називається наголошеним?
- Яка буква не позначає звука?
- Як називаються склади, на які не падає наголос?
- Які букви завжди позначають два звука?
Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми, запис у зошит.
- Навіщо вивчати цю тему?
3. Опрацювання нового матеріалу
Вивчення правила за таблицею ( на екран) - СЛАЙД
Робота в парі
Установіть відповідність між написанням слів та визначенням способу перевірки. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:
СЛАЙД
Групова робота
ГРУПА 1
Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.
Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.
Сніговії срібновії
Сніг у ситі сіють-віють,
Щоб із борошна пороші
Пиріжки спекти хороші.- пиріг, печиво
ГРУПА 2
Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.
Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.
На лужок ішов сніжок,
Вбрав лужок у кожушок.
По лужку стрибав Дружок, - стриб-скок;
І пошкодив кожушок.
ГРУПА 3
Знайти в скоромовках і виписати слова, у яких голосні вимовляються чітко і в яких вимовляються нечітко.
Прочитати скоромовки вголос, правильно вимовляючи голосні звуки.
Босий хлопець - хлопця
Сіно косить - косити
Роса росить зросити
Босі ноги.
Колективна робота
Перегляд відео скоромовок. Знайти слова голосними, що вимовляються нечітко. Пояснити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Індивідуальна робота - СЛАЙД
Піймай помилку
Знайдіть помилки та відредагуйте. Запишіть виправлений варіант.
На шерокому шляху, що вів у виличезний ліс, богатир зустрівся з чудовиськом, яке периміг одним ударом мича.
Робота з підручником
Вправа 245/3 – скласти речення.
Рефлексивний етап
Чи справдилися ваші очікування?
На уроці я дізнався, що…
Самооцінювання, взаємооцінювання на полях.
Домашнє завдання.