Сценарій уроку " Я вірю в мою Україну. Розкажімо Європі про себе! "

Про матеріал
Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиток пізнавальної активності учнів.
Перегляд файлу

 

Я вірю в мою Україну.

Розкажімо Європі про себе!

Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиток пізнавальної активності учнів.

Обладнання та оформлення: державний Прапор України; актова зала прикрашена повітряними кульками, елементами народної символіки; комп’ютер; записи музики, відеоролики; презентація.

 

Ми – вільні люди!

Ми, неначе, квіти,

                                                                                                                    Що виростають в полі чи гаю.                              

Нам цілувати небеса і вітер,

                                                                                                                        І долю мати, як вони, свою.

                                                                                                                    І буде доля, наче цвіт калини,

                                                                                                                 В розповені невипитих щедрот,

                                                                                                                     Бо є держава наша – Україна,

                                                                                                                             І є її невтрачений народ.

 

                                                                                                                                                    В. Олійник

 

Хід уроку

 

  1.                      Організаційний етап

 

Слайд № 1

 

Лунає пісня «Краю рідний – доленько моя»

 

  1.                  Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку

 

Слайд № 1

 

Вчитель 1. Дорогі діти, ось і пролетіли веселі канікули і знову шкільний дзвоник покликав вас до праці. Кожен наступний клас – це нова сходинка вашого розумового, морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця розуму, серця та м’язів.

Вітаємо вас з початком нового навчального року, щиро бажаємо щоб ця праця не була примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати.

Слайд № 2

 

Вчитель 2.Доброго дня! Ми раді вітати вас. У кожного з нас одна єдина Батьківщина. Україна — моя батьківщина, і я пишаюсь тим, що я українка. В Україні я народилася, живу, працюю, звідси мій рід. Я люблю її мальовничі простори, лани, поля, ріки, ліси і гори…

Наш Перший урок пропоную розпочати рядками про Україну.

 

Учень.

На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

 

Учень.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

 

Учень.

Тепер ще нелегко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

 

Учень.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

 

Учень.

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія...

 

Учень.

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш Державний Гімн.

 

Звучить Державний Гімн України

Слайд № 3

 

  1.                Основна частина

 

Вчитель 1. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, талановитими людьми. Це велика європейська держава. Пишаймося, що ми – українці, пишаймося, що ми – доньки і сини нашої неньки-України!

Сьогодні на уроці ми поговоримо про Європу та Україну. Спробуємо розказати, що ж є у нас неповторного, чим ми можемо пишатися.

Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійснотак?

Напевно,  Україна зможе по праву вважатися такою, коли  в кожного  її  громадянина будутьєвропейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення, європейська поведінка і … європейський рівень життя.Коли кожен зможе з гордістю сказати: Я – громадянин України!

 

Вчитель 2. Тема нашого першого в цьому навчальному році уроку «Я вірю в мою Україну. Розкажімо Європі про себе!». На перший погляд – нічого нового для нас.

 

Слайд № 4

 

Аджеза своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.

 

Слайд № 5

 

Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна – єдина країна Європи, яка має стільки багато близьких сусідів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.

  • Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща, Словаччина,Угорщина, Румунія, Молдова). Південну частину омивають води яких морів? (Чорного і Азовського морів).Тут проходять водні  кордони з азіатськими країнами.
  • Назвіть їх (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).

 

Вчитель 1. Отже,  майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.

Кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є земля, де він народився і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим глибшає її любов до Батьківщини…

 

Слайд № 6

 

Тому недивно, що наші предки залишили для нас велику спадщину у вигляді віршів, картин, вишиванок, пісень, музики, пам’яток архітектури тощо.

  • Пригадаймо  видатних  українських  поетів і письменників     (Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, М.Коцюбинський, О.Олесь, Д.Павличко, П. Грабовський, І.Котляревський).

 

Вчитель 2.Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та перевіримо ваші знання про нашу країну.

 

Відеоматеріал «Символи України» (тихо)

 

Бліцтурнір «Моя Україна»

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України … (українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Основні кольори нашого Прапора? (Синій і жовтий)
  5. Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)
  6. Назвати рослини – символи України. (Верба і калина)
  7. Що символізують кольори українського Прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле)
  8. Швидкий український танок. (Гопак)
  9. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  10. З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
  11. Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
  12. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове)
  13. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м)
  14. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
  15. Як звати президента України? (В. Зеленський)
  16. Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора)
  17. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня)
  18. У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991 рік)
  19. Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)

     20.Хто написав музику до нього? (Михайло Вербицький)

     21.Назвіть прізвище першого космонавта України? (Леонід Каденюк)

 

Слайд № 7

 

Вчитель 1. Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство – і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша – Україна, велика і прекрасна.

Для успішного розвитку України, її процвітання необхідно сумлінно працювати, любити Батьківщину,знати та поважати історико-культурні особливості держав-сусідів;вивчати досвід інших країн;український народ з його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти гідне місце в Європі, зокрема стати членом Європейського Союзу.

 

Слайд № 8

 

Вчитель 2.Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові.

Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше інайдорожче добро в кожного народу – це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід».

Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це дуже символічний вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ, хочемо шанувати та любити рідну мову. Українська мова – це святиня української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її значення, про її цілющу, відроджуючу силу.

 

Відеофільм «Країна моя – Україна»

 

Слайд № 9

 

Учень.

Ми з нею відомі усюди,

Усе, що треба, нам є

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот.

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

 

Слайд № 10

 

Учень.

Як воду п'ю із чистої криниці,

З-поміж людей вишукую слова.

І наша рідна мова-чарівниця

У віршах повнозвучних ожива.

Цвіте, як квітка маку серед поля.

Дзвенить, як пісня пташки чарівна.

І хоч нелегка в Україні доля,

Та вірю все ж відродиться вона.

 

Учень.

І буде людям Україна – мати,

Не мачуха, якою нині є.

І мову рідну будуть шанувати,

Як найбагатіше надбання своє.

 

Слайд № 11

 

Вчитель 1. Слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.

Тарас Григорович Шевченко– український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.

Григорій Сковорода– педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.

Микола Лисенко– український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.

Михайло Грушевський– історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.

Микола Амосов– видатний український лікар, учений у сфері серцево- судинної хірургії, біокібернетик.

Леонід Каденюк– перший космонавт незалежної України, Герой України.

 

Слайд № 12

 

Відомі українські спортсмени:

Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).

 

Слайд № 13

 

Вчитель 2.Кожна  людина  найбільше  любить  той  край,  де  народилась  і живе.  Кожен  пишається  своєю  рідною  країною.У нас шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми хочемо бачити під мирним небом нашу неньку-Україну.

Ми вшановуємо пам'ять героїв України: Голодомор 1932-1933рр, Битва під Крутами, Бабин Яр. Тепер ми стали сучасниками ще однієї масової трагедії нашої країни.Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року, тривожать та  не  залишають  байдужими  жодного  громадянина  країни. 

Сьогодні від нашого покоління в цілому і кожного з нас зокрема, залежить чи звучатиме гордо і могутньо ім’я Україна.

 

Відеофільм « Це моя Україна»

 

Слайд № 14

 

Учень.

Прекрасний,вільний спів пташини, 

Безмежна неба глибина, 

Червоні кетяги калини, 

Що нахилились до струмка.

Шляхи безкраї степів широких, 

Веселий сміх з дитячих уст– 

Оце і є та Україна, 

До якої я так горнусь.

–Оце і все? – спитає недруг, –

І це країна вся твоя? 

Яку красу,які простори 

Розгледіти ти в ній змогла?!

 

Слайд № 15

 

Учень.

Я відповім: – Не сумнівайся, 

Я аргументи наведу, 

Країна–чудо,я це знаю, 

Усім про неї розкажу.

Про моря глибину бездонну, 

Про чайки над ним політ, 

Про широчінь степів південних, 

Вершин Карпатських й Кримських гір.

Про річки течію невпинну, 

Що шлях проклала в майбуття, 

І про настільки колоритне, 

Етнічне,вільне в нас життя.

 

Слайд № 16

 

Учень.

І про козацьку Січ всесильну, 

Що так країну берегла, 

Про все: від гірської вершини, 

До глибини морського дна.

Про тихі води,ясні зорі, 

Про перемоги без кінця, 

Про рідну неньку-Україну!

 

Слайд № 17

 

Вчитель 1.Сьогодні всіх українців і на заході, і на сході об‘єднує однаке бажання – жити краще. Всі вони хочуть, щоб в Україні був високий європейський стандарт життя. І це – та основа, на якій можна будувати об’єднавчий процес. Ми повинні дозволити народу України розмовляти тією мовою, яку вони вважають своєю рідною (але всі повинні шанувати та знати українську мову), ми повинні дозволити їм шанувати тих героїв, які є для них ближчими (але пам’ятати всіх тих, хто поклав своє життя за нашу свободу). 

 

Слайд № 18

 

Вчитель 2. Ми не маємо жодного права опускати зараз руки, зневірюватись у своїй силі духу, адже Україна вже почала переломну сторінку в історії, всі жадають перемоги. Прислухаймось у цей день до голосу героїв, що одним з’єднаним могутнім хором до нас промовляють: «Українці! Будьте гідними! Боріться за своє достойне життя! Здійсніть наш заповіт». І коли цього голосу слухатимуть мільйони, ми зможемо спокійно глянути у майбутнє.

 

Лунає пісня Алли Кудлай «Рідна Україна»

 

Слайд № 19

 

Учень.

Я вірю в сильну Україну

Неподоланну і єдину.

У синє небо й жовте поле,

Ревучий Дніпр, Карпатські гори.

Я вірю у козацьку силу,

Що подарована нам Богом,

Я вірю в Незалежну  Україну,

В якої є своя дорога!

Я вірю в неподільну Україну,

В якої нема поділу на Захід і на Схід.

Від Бугу до Дінця – усі ми є родина,

Усі разом ми є козацький рід!

Я вірю в патріотів, у свою країну,

В непереможний український рід.

Усі ми – українці, велика Україна,

Яка буде сіяти ще багато літ!

 

Слайд № 20

 

ІV. Підведення підсумків виховної години

 

Вчитель 1.Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.

Наш урок завершується. І на завершення хочу вам запропонувати  одну цікаву легенду.

Один мудрий цар, помираючи, покликав  своїх дітей і запитав: «Що кожен з вас думає про існуючий світ?».«Нічого гарного в ньому немає, —відповіли царевичі – в ньому зло, жорстокість, образи, несправедливість,  корупція, обман».

«Гірко мені від ваших слів, діти мої. Бо як можна жити і правити світом, якщо ваш розум і серце отруєні думками про зло і смуток. Благословляючи  вас на царство, я хочу, щоб ви  пам’ятали:  що ви принесете в цей світ, таким він і буде. Тож нехай один з вас несе в нього щастя, другий — добро, а третій – мудрість, четвертий —справедливість. Але знайте, що щастя—це не гроші, не влада, не володіння чимось. Це – стан душі і шукати його треба усередині себе. Добро – вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість – це не  вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому.Справедливість — це вміння не оцінювати інших за своїми мірками».

І пішли його діти нести  у світ цей: щастя, добро, мудрість, справедливість. Але всі вони пішли по одному в різні боки і тому скрізь чогось не вистачало.

Тому я бажаю, щоб у вашому  житті всі  ці  чесноти йшли поруч із вами одним шляхом, єдиною дорогою.

 

Слайд № 21

 

Вчитель 2.Я бажаю вам успіхів у навчанні, у всіх ваших справах, бо від успіху кожного громадянина кращою стає вся держава. Давайте любити, цінувати, берегти свій рідний край, робити все можливе для його процвітання. Це – багаторічна, велика, кропітка робота, але її треба починати робити. Не диктуючи, без повчань, без приниження будь-кого, щоб ми були справжньою європейською державою.

 

Лунає пісня «Гарна пісня про Україну»

 

Слайд № 22

 

Вчитель 1.Щасливий той народ, що має свою знаменну історію, але двічі щасливий той народ, який після тривалого небуття врешті-решт відкриває своє минуле і думає про наше майбутнє.Хочу закінчити словами Ліни Костенко «І все на світі треба пережити, і кожен фініш, це, по суті, старт».

 

Слайд № 23

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку