Тема: «Винаходи людства. Винахідники та вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля.»
Очікувані результати:розповідає про винаходи та винахідників,пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля;знаходить шляхи вирішення проблем й вирішує їх;визначає важливість того,що вивчає про довкілля;самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природничого змісту;порівнює інформацію природничого змісту з відомих джерел.
Хід заняття
І. Організація класу. Створення емоційно-сприятливого фону.
Американський винахідник Генрі Форд колись сказав: “Зібратися разом — це початок, триматися разом — це прогрес, працювати разом — це успіх!”
Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю вам усім успіху!
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
(Читання вчителем уривку з вірша Романа Завидовича)
…щоб землю свою
Міцно, щиро покохати,
Треба все її минуле
Добре вивчити, пізнати.
- Діти давайте пригадаємо над якою темою місяця ми працюємо?
- А зараз ми з вами продовжимо мандрувати і зазирнемо у минуле.
- Але для того, щоб увійти на борт машини часу, треба розгадати слово, яке відчинить закодовані двері. Для цього нам потрібно розмістити числа у порядку зростання та відгадати закодоване слово.
Д В І И А Н Х
Винахідцедивовижнийрезультатдіяльностілюдини,яківідкрилиперед людствомновізнанняіможливості.
Винахід — це дивовижний результат діяльності людини, які відкрили перед людством нові знання і можливості.
-Доберіть спільнокореневі слова до слова винахід. Визначте спільний корінь - Діти давайте уважно подивимося на корені слів нахід і наход .Що ви помітили в корені?
Що в корені відбулося чергування голосних і з о .
Оцініть свою роботу за допомогою вправи «Ліхтарик».
Винахідники — це люди, які завдяки своєму розуму, таланту, знанням і наполегливій праці створюють нове та покращують існуюче
Робота з таблицею
- Минали роки, тисячоліття, людина розвивалась, розумнішала і крок за кроком удосконалювала своє життя. Так, упродовж всієї історії людства, руками і розумом людей була створена величезна кількість будівель, машин, механізмів, різноманітних речей. Сьогодні ми дізнаємось багато цікавої та корисної інформації про речі, що нас оточують, та що підштовхнуло винахідників на їх створення .
Перед тим, як зробити відкриття,як ви думаєте що виникає в голові винахідника?
Гра “Прихована картина”
Рибацька сітка, екскаватор, підводний човен, липучки - застібки
Експертна група працювала над цим питанням та з’ясували, як саме виникла ідея для створення цих винаходів.
Застібка - липучка – щоденний і звичний для кожного аксесуар. Однак, з’явився він лише після того, як швейцарський інженер помітив, що колючки рослин, таких як будяк, влаштовані так, щоб чіплятися за одяг сотнями малесеньких гачечків. Він відтворив цей ефект гачків і так на світ з’явився двохсторонній матеріал- липучка.
Саме павук та його вміння плести павутину наштовхнули людей на створення риболовецької сітки. Павукова нитка відрізняється надзвичайною міцністю: вона в п ’ять разів перевищує міцність сталі. Згідно з розрахунками вчених вона змогла б зупинити навіть авіалайнер, якби мала товщину олівця.
У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м’якшим. Таке саме призначення і в кігтів крота. І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі. Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки. Але ми можемо скласти кисть руки »ківшиком». Так робить і кріт.
Ідею створення підводного човна була запозичена у китів,завдяки чому вони орієнтуються під водою, знаходять відмінності між о’єктами з відстані 15 м. Підводні човни та інші морські судна оснащені такими ж навігаціями ,які дозволяють відстежувати цілі та запобігти зіткненню з перешкодами.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Дитина дня ( інформація про Ігоря Сікорського)
Творець першого у світі гелікоптера. Свій перший гелікоптер з двигуном на гумці він зробив ще у 12 років . Сьогодні за схемою Сікорського виробляється 99 відсотків усіх гелікоптерів у світі. Він також був нагороджений вісімдесятьма нагородами у галузі авіа будівництва.
Поділ на групи
- Як ви вважаєте,чи можна бути винахідником у наш час?
- Чи все на світі винайдено?
- Винахідниками можуть бути тільки дорослі, чи й діти?
Подивіться відео і ще раз дайте відповідь на це питання?
Відео https://www.youtube.com/watch?v=lekSm0yCVmY
Чи змінилася після перегляду ваша думка? Чому?
Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти. Так в Україні 17 січня святкували День дитячих винаходів.
Молодий українець, Іван Селезньов, винайшов рукавички для просторової орієнтації людей з вадами зору, його винахід увійшов у трійку винаходів світу 2014 року.
Чи можете ви стати винахідниками?
Що для цього потрібно?
Рефлексія:
- Давайте повернемося до нашої таблиці.
- Що нового ви дізналися на цьому уроці?
- Що сподобалося вам на уроці?
Застібка - липучка – щоденний і звичний для кожного аксесуар. Однак, з’явився він лише після того, як швейцарський інженер помітив, що колючки рослин, таких як будяк, влаштовані так, щоб чіплятися за одяг сотнями малесеньких гачечків. Він відтворив цей ефект гачків і так на світ з’явився двохсторонній матеріал- липучка.
Саме павук та його вміння плести павутину наштовхнули людей на створення риболовецької сітки. Павукова нитка відрізняється надзвичайною міцністю: вона в п ’ять разів перевищує міцність сталі. Згідно з розрахунками вчених вона змогла б зупинити навіть авіалайнер, якби мала товщину олівця.
У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м’якшим. Таке саме призначення і в кігтів крота. І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі. Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки.
Ідею створення підводного човна була запозичена у китів,завдяки чому вони орієнтуються під водою, знаходять відмінності між о’єктами з відстані 15 м. Підводні човни та інші морські судна оснащені такими ж навігаціями ,які дозволяють відстежувати цілі та запобігти зіткненню з перешкодами.
Сікорський Ігор Іванович народився 25 травня 1889 року у Києві.
Творець першого у світі гелікоптера. Свій перший гелікоптер з двигуном на гумці він зробив ще у 12 років . Сьогодні за схемою Сікорського виробляється 99 відсотків усіх гелікоптерів у світі. Він також був нагороджений вісімдесятьма нагородами у галузі авіа будівництва.