«Винаходи людства. Винахідники та вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля.»

Про матеріал
В роботі представлені: конспект уроку ,групова робота, посилання на використання відеоматеріалу.
Перегляд файлу

Тема: «Винаходи людства. Винахідники та вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля.»

Очікувані результати:розповідає про винаходи та винахідників,пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля;знаходить шляхи вирішення проблем й вирішує їх;визначає важливість того,що вивчає про довкілля;самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природничого змісту;порівнює інформацію  природничого змісту з відомих джерел.

Хід заняття

І. Організація класу.  Створення емоційно-сприятливого фону.

Американський винахідник Генрі Форд колись сказав: “Зібратися разом — це початок, триматися разом — це прогрес, працювати разом — це успіх!”

Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю вам усім успіху!

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

(Читання вчителем уривку з вірша Романа Завидовича)

…щоб землю свою

Міцно, щиро покохати,

Треба все її минуле

Добре вивчити, пізнати.

- Діти давайте пригадаємо над якою темою місяця ми працюємо?

- А зараз ми з вами продовжимо мандрувати і зазирнемо у минуле.

- Але для того, щоб увійти на борт машини часу, треба розгадати слово, яке відчинить закодовані двері. Для цього нам потрібно розмістити числа у порядку зростання та відгадати закодоване слово.

  1.       100      836      196        546        228        723

   Д             В         І           И           А          Н           Х

  • Назвіть найменше число? (100)
  • Назвіть найбільше число?(1000)
  • Поясніть, як ви розумієте значення  слова «винахід»?
  • Підтвердити свої міркування ми зможемо, коли роз’єднаємо слова і прочитаємо речення.

Винахідцедивовижнийрезультатдіяльностілюдини,яківідкрилиперед людствомновізнанняіможливості.

Винахід — це дивовижний результат діяльності людини, які відкрили перед людством нові знання і можливості.

-Доберіть спільнокореневі слова до слова винахід.  Визначте спільний корінь - Діти давайте уважно подивимося на корені слів нахід і наход .Що ви помітили в корені?

 Що в корені відбулося чергування голосних і з о .

Оцініть свою роботу за допомогою вправи  «Ліхтарик».

  • А хто такі винахідники?

Винахідники — це люди, які завдяки своєму розуму, таланту, знанням і наполегливій праці створюють нове та покращують існуюче

  • Ось  ми з вами уже на борту машини часу і можемо вирушати у нашу мандрівку.
  • Сьогодні, ми говоритимемо про винаходи людства та вплив їхніх ідей на наше повсякденне життя та збереження довкілля.

Робота з таблицею

  • Що вам відомо про винаходи людства? Заповніть першу колонку нашої таблиці.
  • Що ви хочете дізнатися про винаходи? Заповніть другу колонку таблиці.
  • До третьої колонки ми повернемося в кінці уроку.

 

- Минали роки, тисячоліття, людина розвивалась, розумнішала і крок за кроком удосконалювала своє життя. Так, упродовж всієї історії людства, руками і розумом людей була створена величезна кількість будівель, машин, механізмів, різноманітних речей.  Сьогодні ми  дізнаємось багато цікавої та корисної інформації про речі, що нас оточують,  та що підштовхнуло винахідників  на їх  створення .

Перед тим, як зробити відкриття,як ви думаєте що виникає в голові винахідника?

  • Так, вірно – це ідея. Без якої неможливо нічого створити.
  • Як ви вважаєте, чи може природа надихати винахідників на нові ідеї?

                                      Гра “Прихована картина”

  • Розгляньте зображення. Подумайте хто міг надихнути людей на створення цих речей?

 

               C:\Users\Admin\Desktop\images.jpg

Рибацька сітка, екскаватор, підводний човен, липучки - застібки

Експертна група працювала над цим питанням та з’ясували, як саме виникла  ідея для створення цих винаходів.

Застібка - липучка – щоденний і звичний для кожного аксесуар. Однак, з’явився він лише після того, як швейцарський інженер помітив, що колючки рослин, таких як будяк, влаштовані так, щоб чіплятися за одяг сотнями малесеньких гачечків. Він відтворив цей ефект гачків і так на світ з’явився двохсторонній матеріал- липучка.

 

Саме павук та його вміння плести павутину наштовхнули людей на створення риболовецької сітки. Павукова нитка  відрізняється надзвичайною міцністю: вона в п ’ять разів перевищує міцність сталі. Згідно з розрахунками вчених вона змогла б зупинити навіть авіалайнер, якби мала товщину олівця.

У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м’якшим. Таке саме призначення і в кігтів крота.  І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі. Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки. Але ми можемо скласти кисть руки »ківшиком». Так робить і кріт.

Ідею створення підводного човна була запозичена у китів,завдяки чому вони орієнтуються під водою, знаходять відмінності між оєктами  з відстані 15 м. Підводні човни та інші морські судна  оснащені такими ж навігаціями ,які дозволяють відстежувати цілі  та запобігти зіткненню з перешкодами.

  • Ми дякуємо експертам за пізнавальну інформацію.
  • Що найбільше  вам запам’яталося з почутої інформації?
  • Природа — це джерело знань і натхнення для винахідників. Досліджуючи природу та розкриваючи її секрети, люди багато чого в неї навчилися.
  • Давайте відпочинемо та порухаємося разом.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • А які винаходи людства ми імітували рухами під час відпочинку.
  • А чи знаєте ви, що гелікоптер у перекладі з грецької мови гелікон – що означає гвинтова лінія і перон – крило.

 

Дитина дня ( інформація про Ігоря Сікорського)

  • 1. Сікорський Ігор Іванович народився 25 травня 1889 року у Києві.

Творець першого у світі гелікоптера.  Свій перший гелікоптер з двигуном на гумці він зробив ще у 12 років . Сьогодні за схемою Сікорського виробляється  99  відсотків усіх гелікоптерів у світі. Він також був нагороджений вісімдесятьма нагородами у галузі авіа будівництва.

  • Чи сподобалася вам розповідь?
  • Саме любов до авіаконструювання Сікорський завдячує своїй матері Марії Стефанівні. Це від неї вперше син почув про проекти літальних апаратів великого Леонардо да Вінчі. Політ  на повітряному кораблі одного разу приснився йому і став мрією всього життя.

 

  • Давайте поміркуємо, а чи завжди винаходи людини приносять користь довкіллю?

 

Поділ на групи

  • Вправа переваги та недоліки винаходів.
  • Розгляньте світлини та назвіть яку користь приніс винахід людству.

C:\Users\Admin\Desktop\pet-vtorma-1.jpg   C:\Users\Admin\Desktop\1985928_1.jpg      C:\Users\Admin\Desktop\download.jpg       C:\Users\Admin\Desktop\download.jpg 

 

 

- Як ви вважаєте,чи можна бути винахідником у наш час?

- Чи все на світі винайдено?

 - Винахідниками можуть бути тільки дорослі, чи й діти?

Подивіться відео і ще раз дайте відповідь на це питання?

Відео https://www.youtube.com/watch?v=lekSm0yCVmY

Чи змінилася після перегляду ваша думка? Чому?

Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти.  Так в Україні 17 січня святкували День дитячих винаходів.

Молодий українець, Іван Селезньов, винайшов рукавички для просторової орієнтації людей з вадами зору, його винахід увійшов у трійку винаходів світу 2014 року.

 

Чи можете ви стати винахідниками?

Що для цього потрібно?

  • Можливо в майбутньому. Ви будете винахідниками та винайдете такий винахід який буде екологічно чистим та менше забруднювати навколишнє середовище.

 

Рефлексія:

- Давайте повернемося до нашої таблиці.

- Що нового ви дізналися на цьому уроці?

- Що сподобалося вам на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Застібка - липучка – щоденний і звичний для кожного аксесуар. Однак, з’явився він лише після того, як швейцарський інженер помітив, що колючки рослин, таких як будяк, влаштовані так, щоб чіплятися за одяг сотнями малесеньких гачечків. Він відтворив цей ефект гачків і так на світ з’явився двохсторонній матеріал- липучка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Саме павук та його вміння плести павутину наштовхнули людей на створення риболовецької сітки. Павукова нитка  відрізняється надзвичайною міцністю: вона в п ’ять разів перевищує міцність сталі. Згідно з розрахунками вчених вона змогла б зупинити навіть авіалайнер, якби мала товщину олівця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м’якшим. Таке саме призначення і в кігтів крота.  І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі. Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ідею створення підводного човна була запозичена у китів,завдяки чому вони орієнтуються під водою, знаходять відмінності між оєктами  з відстані 15 м. Підводні човни та інші морські судна  оснащені такими ж навігаціями ,які дозволяють відстежувати цілі  та запобігти зіткненню з перешкодами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сікорський Ігор Іванович народився 25 травня 1889 року у Києві.

Творець першого у світі гелікоптера.  Свій перший гелікоптер з двигуном на гумці він зробив ще у 12 років . Сьогодні за схемою Сікорського виробляється  99  відсотків усіх гелікоптерів у світі. Він також був нагороджений вісімдесятьма нагородами у галузі авіа будівництва.

 

docx
Додав(-ла)
Сивак Оксана
Додано
28 березня 2023
Переглядів
2486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку