Учень/ учениця:
-аналізує основні напрями діяльності відомих діячів того часу;
-оцінює внесок Кирила і Мефодія, культури країн Центральної та Східної Європи у світову духовну спадщину
Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій.(практичне заняття)
Номер слайду 2
Програмні вимоги. Учень/ учениця:аналізує основні напрями діяльності відомих діячів того часу;оцінює внесок Кирила і Мефодія, культури країн Центральної та Східної Європи у світову духовну спадщину
Номер слайду 3
{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}УМОВНІ ПОЗНАЧКИРобота з документами. Бібліографічні відомостіРобота з картою. Відеофрагмент Тести. Повернення
Номер слайду 4
ЗМІСТ{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Прохання моравського князя Ростислава. Брати-священики Костянтин та Мефодій. Глаголиця та Кирилиця. Канонізовані церквою. Відеотека. Завдання, тести
Номер слайду 5
Моравський князь Ростислав звернувся до Візантії та попросив прислати вчителів, аби просвітити слов'ян у питаннях віри.rrrr
Номер слайду 6
863 рік до Моравії прибувають брати-священики Констянтин та Мефодій. Народились у місті Солунь (тепер Салоніки, Греція) в сім'ї воєначальника. Кирило вчився у Константинополі. Добре знав слов'янську, грецьку, латинську, іврит і арабську мови. Був патріаршим бібліотекарем, викладав філософію. Мефодій рано вступив на військову службу. Протягом 10 років керував заселеною слов'янами областю Македонії. Постригшись у ченці, став ігуменом монастиря Поліхрон на березі Мармурового моря.
Номер слайду 7
Потрібно було перекласти на слов'янську мову Біблію. Слов'янських літер не існувало Грецькі та латинські літери не передавали шиплячих звуків слов'янської мови. Брати створили слов'янський алфавіт - Глаголицю. Учні просвітителів – удосконалили глаголицю і винайшли Кирилицю
Номер слайду 8
Глаголиця
Номер слайду 9
Кирилиця
Номер слайду 10
Після смерті Кирила та Мефодія учні були вигнані з Моравії та знайшли притулок в Болгарії. Поступово писемність проникла і в Київську Русь. Обидва брати були канонізовані Східною (православною) Церквою та названі «рівноапостольними», а також причислені до святих Західною (католицькою) Церквою.
Номер слайду 11
Завдання. Напишіть, використовуючи, глаголицю та кирилицю: Лист другу (подрузі) застосовуючи історичні знання. Запропонуйте один одному розшифрувати інформацію
Номер слайду 12
Список використаних джерел. Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи. – К.: Освіта, 2013. Крижановський О. П., Хірна О. О. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – Л.: Оріяна-Нова, 2007. – 271 с. Ліхтей І. М. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с. Подаляк Н. Г. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – К.: Генеза, 2007. – 240 с. Морозова Н. М. Всесвітня історія. Повний комплект для тематичного оцінювання. 7 – 9 класи. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 144 с.Інтернет-ресурси:http://mon.gov.uahttp://uk.wikipedia.org/wiki http://oipopp.ed-sp.net/