Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій. (практичне заняття)

Про матеріал
Учень/ учениця: -аналізує основні напрями діяльності відомих діячів того часу; -оцінює внесок Кирила і Мефодія, культури країн Центральної та Східної Європи у світову духовну спадщину
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій.(практичне заняття)

Номер слайду 2

Програмні вимоги. Учень/ учениця:аналізує основні напрями діяльності відомих діячів того часу;оцінює внесок Кирила і Мефодія, культури країн Центральної та Східної Європи у світову духовну спадщину

Номер слайду 3

{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}УМОВНІ ПОЗНАЧКИРобота з документами. Бібліографічні відомостіРобота з картою. Відеофрагмент Тести. Повернення

Номер слайду 4

ЗМІСТ{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Прохання моравського князя Ростислава. Брати-священики Костянтин та Мефодій. Глаголиця та Кирилиця. Канонізовані церквою. Відеотека. Завдання, тести

Номер слайду 5

Моравський князь Ростислав звернувся до Візантії та попросив прислати вчителів, аби просвітити слов'ян у питаннях віри.rrrr

Номер слайду 6

863 рік до Моравії прибувають брати-священики Констянтин та Мефодій. Народились у місті Солунь (тепер Салоніки, Греція) в сім'ї воєначальника. Кирило вчився у Константинополі. Добре знав слов'янську, грецьку, латинську, іврит і арабську мови. Був патріаршим бібліотекарем, викладав філософію. Мефодій  рано вступив на військову службу. Протягом 10 років керував заселеною слов'янами областю Македонії. Постригшись у ченці, став ігуменом монастиря Поліхрон на березі Мармурового моря.

Номер слайду 7

Потрібно було перекласти на слов'янську мову Біблію. Слов'янських літер не існувало Грецькі та латинські літери не передавали шиплячих звуків слов'янської мови. Брати створили слов'янський алфавіт - Глаголицю. Учні просвітителів – удосконалили глаголицю і винайшли Кирилицю

Номер слайду 8

Глаголиця

Номер слайду 9

Кирилиця

Номер слайду 10

Після смерті Кирила та Мефодія учні були вигнані з Моравії та знайшли притулок в Болгарії. Поступово писемність проникла і в Київську Русь. Обидва брати були канонізовані Східною (православною) Церквою та названі «рівноапостольними», а також причислені до святих Західною (католицькою) Церквою.

Номер слайду 11

Завдання. Напишіть, використовуючи, глаголицю та кирилицю: Лист другу (подрузі) застосовуючи історичні знання. Запропонуйте один одному розшифрувати інформацію

Номер слайду 12

Список використаних джерел. Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи. – К.: Освіта, 2013. Крижановський О. П., Хірна О. О. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – Л.: Оріяна-Нова, 2007. – 271 с. Ліхтей І. М. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – К.: Грамота, 2007. – 296 с. Подаляк Н. Г. Історія Середніх віків: Підруч. Для 7 кл. – К.: Генеза, 2007. – 240 с. Морозова Н. М. Всесвітня історія. Повний комплект для тематичного оцінювання. 7 – 9 класи. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 144 с.Інтернет-ресурси:http://mon.gov.uahttp://uk.wikipedia.org/wiki http://oipopp.ed-sp.net/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Обозна Марія Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
3154
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку