Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії.

Про матеріал

Навчити розв'язати вирази з дужками , встановлювати порядок виконання дій у виразах, що містять дужки; формувати навички розв'язування складених задач

Перегляд файлу

                                              2 клас

                                          Математика

 

                                         Автор:  Шевченко Лариса Станіславівна

                                               учитель початкових класів  вищої  категорії

                          КУ Сумської загальноосвітньої

  щколи І-ІІІ ступенів №23, м.Суми, Сумської області

 

Тема: Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві дії.

Мета: повторити і закріпити вміння учнів користуватися різними способами        додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел із переходом через десяток в межах 20, 100; навчити розв’язати вирази з дужками , встановлювати порядок виконання дій у виразах, що містять дужки; формувати навички розв’язування складених задач. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичну мову, виховувати навички самоконтролю, доброзичливість.

Обладнання: мультимедійна дошка , презентація , експрес-контроль (картки для опитування), підручник математики Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька

                                     Хід уроку                                                                                                                        

І.Організаційний момент

 І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзята

Вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель:  -   Сьогодні я запрошую вас у подорож, щоб знайти скарби. А що   таке « скарби»?

Учні:     - Скарби – це золото, дорогоцінні каміння, гроші.

Учитель: -  А що треба, щоб знайти скарби?

Учні: - Карта.

Учитель: -   Щоб знайти карту люди багато днів і ночей шукають її. Тому я вам  пропоную пограти в гру « День і ніч», щоб знайти карту. Коли я скажу

«ніч» ви заплющуєте очі і слухаєте приклад, коли «день»  відкриваєте очі і називаєте відповідь приклада.

 1) Повторити компоненти чисел на додавання та віднімання.

     Гра «День і ніч»

  Ніч     До  8 додати 2  і відняти  1      день    (9)

 Ніч      від суми чисел 7 і 5 відняти  4      день    (8)

 Ніч      до різниці чисел 13 і  8 додати 2    день    (7)

 Ніч      число 14 зменшити на 7 і збільшити на  5      день    (12)

 Учитель: -  Молодці! Ось наша карта. 

Картинки по запросу фото карты скарбів

 

  • Як ви бачите, щоб знайти скарби  треба подолати перешкоди – скелі,

айсберги, зайти в бухту, в порт та виконати різні завдання.

2)  Каліграфічна хвилинка

 Учитель: А що нам треба, щоб пройти по морю, і знайти скарби?

 Учні: Для того, щоб подолати перешкоди на морі нам треба корабель.

 Учитель: Скільки букв в слові «корабель»?

 Учні: в слові «корабель»  8 букв

 Учитель:показує зразок написання цифри 8, діти прописують каліграфічно це число. Під час подорожі нам слід бути уважними й розумними, щоб нічого поганого не трапилося, тому  встановити закономірність і продовжити числовий ряд:

2 4 6 8 10 12 …       … … ( продовження каліграфічної хвилинки)

 

 3)    Робота з картками  ( с. 23, Математичний тренажер. 2 клас).

  Учитель: - Ось наш корабель, щоб не штормило  море  треба 4 учням виконати завдання на картках.

 

 

Картинки по запросу фото корабля в море

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.                                                            1)Учитель:  - А поки діти налаштовують штиль на морі, ми з вами оберемо команду.

                    Складіть слово, розподіляючи числа в порядку зростання.

1 ряд

т

к

п

а

і

а

н

25

21

23

22

24

27

28

 Капітан

 

2 ряд

   м

     р

     а

     т 

   с     

    о 

     и

     10

       40

      20

       30

     60

      50

     70

Матроси

 

3 ряд

    м

     б

   о

      ц

      а

     н

     12

     1

   5

      7

      34

     99

Боцман

 

2) Учитель:   - Команду зібрали, море чекає на нас, тому спускаємо корабель на хвилі.

1 хвиля

Робота за підручником. виконуємо усно  завдання  № 425,  с.73

  • Кожне з  чисел округли до більшого:

16, 24, 36, 41, 59, 88, 65, 76, 97.  - Молодці!

2 хвиля

   Завдання  № 426,  с.73

 Троє другокласників розв’ язували один і той самий приклад різними способами. Поясни способи розв язання кожного учня. Який спосіб найзручніший?

І спосіб

 

40-27= (30+10)-(20+7)= (30-20)+(10-7)= 10+3=13

 

ІІ спосіб

40-27= 40-(20+7)= (40-20)-7=13

 

ІІІ спосіб

40-27= 40-30+3=13

 

 

3 хвиля

  • Завдання № 427
  • Розв язати з поясненням зручним для вас способом:

50-24       70-36         80-55        100-78

 3)  Фізкультхвилинка

 Ми учились, ми трудились І, напевно, вже стомились.

 Тож, давайте, для розрядки Зробим кілька вправ зарядки.

 Раз! — підняли руки вгору.

 Два! — нагнулися додолу.

 Три! — повернулись вправо, вліво. На «чотири» — раз присіли. Похитали головою Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли.

ІV. Оголошення теми, мети уроку.                                                                        Учитель:  - Ось і острів «Новий», тут ми ознайомимось  з  розв’язуванням   виразів з дужками, порядком  виконання дій у виразах, що містять дужки.
Тому слухайте уважно пояснення.

1. Вивчення нового матеріалу.

   Пояснення

                            10  -  ( 5 + 2 ) =

Учитель:  - Щоб розв’язати цей приклад спочатку виконуємо дію в дужках.

  До 5 додати 2 дорівнює 7.  Потім від 10 відняти 7 дорівнює 3.

  • Треба не тільки правильно розв’язувати приклади,треба ще їх

правильно читати. Використовуйте такі слова:

                               Зменшити                                   Збільшити

                               Відняти                                       Додати

                               (різниця)                                      (сума)

 

V. Осмислення нових знань.

1) Розв’язування виразів учнями біля дошки.

Завдання №428

53 зменшити на суму чисел 20 і 23.

53 – (20+23)      

До суми чисел 25  і 8 додати 5.

25+8+12             

Від числа 97 відняти суму чисел 48 і 40.

97 – (48+40) 

2) Диференціація завдань (Приклади № 432;  самостійна робота для учнів, які справились з попереднім завданням ).

Учитель: - Усі добре справились з новим матеріалом на острові «Новий», тому рушаємо далі. Наступна зупинка це – острів  « Плутанка».

3) Розв’язування задач.

 Задача № 429

 У двох вагонах тролейбуса було 50 пасажирів. У першому вагоні було 35 пасажирів. Скільки пасажирів було у другому вагоні? Розв яжи задачу рівнянням.

Учитель:

  • Про кого розповідається в  задачі ?  ( про  пасажирів)
  • У чому їхали пасажири? ( у тролейбусах)
  • Скільки тролейбусів було? (2)
  • Скільки всього було пасажирів у 2 тролейбусах? ( 50)
  • Скільки пасажирів було у першому вагоні (35)
  • Як дізнатися скільки пасажирів було у другому  вагоні? (50-35=15)
  • Як записати й розв язати задачу рівнянням?

50-35=x

x= 50-35

x=15

Відповідь: у другому  вагоні 15 пасажирів.

Задача № 430.

Скласти задачі за коротким записом.

На І п.  – 16 кн.

На ІІ п. – 13 кн.                                          ?

     На ІІІ п. – ?, на 9 кн. більше, ніж на ІІ п.

Діти складають й розв язують задачу.

Учитель: - Записуємо розв’язання задачі в зошит.

  1. 13+9= 22 ( кн.) – це стільки було на ІІІ полиці;
  2. 16+13=29 (кн.) – це на І і ІІ полицях;
  3. 29+22= 51 (кн.)

Відповідь: всього було 51 книжка.

Учитель пропонує скласти вираз  (використовуючи дужки) до цієї задачі.

16+13+ (13+9)=51 (кн.)

Обираємо раціональний  спосіб розв язування цієї задачі.

VІ. Закріплення матеріалу.

Учитель: - Подолали ми всі труднощі на острів  «Плутанки».  Піднімаємо паруса й рухаємо далі. Але, що я бачу…це  територія  бермудського трикутника

 

Картинки по запросу бермудский треугольник фото

 

  • Щоб не потрапити в небезпеку, дітки,  згадайте, що таке периметр. Завдання № 431.
  • Периметр – це сума довжин … ( усіх сторін)
  • Учитель: Знайдіть периметр трикутника зі сторонами 8 см, 7 см, 4 см.

.

                Р = 8см +7см + 4см =19 см

  • Молодці, тепер ми в повній безпеці. Під час нашої подорожі ми не

знайшли грошей, золота, дорогоцінних камінь, а здобули найголовніший скарб людини це - знання та розум.

VІІ. Учитель:  - Щоб знання закріпити ви повинні попрацювати вдома.

    Інструктаж  домашнього завдання за підручником с.74 №432,433.

VІІІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія

— Якщо в виразах є дужки, то яку дію виконуємо першою?

— Якими різними словами користуємося під час читання або розв’ язування прикладів?

- Ми подолали весь шлях, виконали всі завдання та входимо в

порт      « Перемога».

Картинки по запросу фото корабля  на причале

      Учитель:  - То який  скарб ми знайшли?

      Учні: Скарбом є математика і знання, які ми отримуємо на уроках.

 

Працювали всі  старанно,

                                            Учні  просто молодці!

     Ось дзвінок нам дав сигнал,

                                             Відпочити час настав.

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
6835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку