Тема. Розв'язування вправ і задач на застосування таблиці ділення на 3. Доповнення рівностей. Знаходження периметра прямокутника
Мета. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв'язування прикладів і задач; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100, удосконалювати обчислювальні навички. Формувати вміння знаходити периметр прямокутника. Розвивати у школярів творче мислення, математичне мовлення, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати у другокласників активність, уважність, позитивне ставлення до навчання
Тема. Розв’язування вправ і задач на застосування таблиці ділення на 3. Доповнення рівностей. Знаходження периметра прямокутника
Мета. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100, удосконалювати обчислювальні навички. Формувати вміння знаходити периметр прямокутника. Розвивати у школярів творче мислення, математичне мовлення, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати у другокласників активність, уважність, позитивне ставлення до навчання.
Обладнанння. Карта подорожі, картки з кораблями, штурвал, картки для усних обчислень, таблиця для складання слова.
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи
1. Створення емоційного настрою
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Працювати розпочнемо.
Усміхнімося ще раз,
Бо у нас найкращий клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- А зараз, я хочу розповісти вам таємницю, тільки нікому її не розповідайте. Я вам вже говорила, що математика чудесна і таємнича наука і сьогодні вона відкриває нам двері у свій незвичайний математичний океан. І наш клас зараз перетворився у корабель капітаном у якому стане той, хто найкраще себе проявить у нашому плаванні і назбирає найбільше кораблів для свого флоту. Кораблі, для формування флоту ви отримуватимете за активність на уроці і правильні відповіді.
А ось і карта з якою ми вирушаємо в плавання. Але щоб відчалити від берега потрібно отримати дозвіл берегової охорони. І допоможе нам в цьому пасажир, без якого жодна мандрівка не відбувається. Що це за таємничий пасажир, відгадайте.
Коли хочеш ти лічити,
То мене повинен вчити.
Бо коли мене не знаєш,
То нічого не пізнаєш. (Таблиця множення).
- Діти, нам потрібно взяти з собою таблиці множення на 2 та 3, щоб вони допомогли нам дістатися до першого острова на карті.
IIІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Гра «Продовжуй!»
Я зараз назву приклад з таблиці множення та вам передам штурвал. Ви маєте продовжити – назвати наступний приклад та передати штурвал своєму сусідові, і так далі, ланцюжком.
Я вам показуватиму картку з відповіддю із таблиці множення та ділення на 3, а ви згадайте приклад.
Серед чисел виберіть ті, що діляться на 3 і запишіть їх у зошит каліграфічно.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
ІV. Повторення та закрыплення вивченого матеріалу.
Баки наповнені, якорі підняті, кораблі вирушають в дорогу. «Тримай ніс за вітром!»
Відправимось у путь.
Прямуємо далі. Ми потрапили на острів Обчислень. Розв’яжемо приклади.
(Двоє дітей біля дошки, решта – самостійно.)
7•3-7 = 21-7=14
3•5+52=15+52=67
35+24:3 =35+8=43
71- 3•5=71-15=56
2•6+3•6 = 12+18=30
9•3-9•2 =27-18=9
Ми потрапили на острів королеви Задачі. Розв’яжемо задачу. Прочитайте умову.
Фломастери – ?, 8 шт. по 3 грн.
Ластик – 2 грн. ?
- Як називаються числа при відніманні (додаванні, множенні, діленні)?
- Знайдіть невідомий компонент, відповідь вставте в таблицю, і ви дізнаєтесь, про що буде наступна задача.
- Як знайти невідомий компонент?
(Невідомі числа закриті віконечками. Після розв’язання учень може подивитися правильну відповідь.)
. – 8 = 7 Е 9 • . = 27 Р
16 - . = 7 И 21 : 3 = . Т
. : 3 = 5 Е . • 3 =18 М
8 • . = 24 Р 40 + . = 65 П
25 |
15 |
3 |
9 |
6 |
15 |
7 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Як знайти периметр прямокутника додаванням? А як множенням?
Обчислимо периметр дією множення.
а = 3 м
в = 4 м
Р - ?
Р = (а+в) • 2
Р = (3+4) • 2 = 14 (м)
Відповідь: 14 метрів.
V. Підсумок уроку
Хто може полічити до 30, але при цьому замість чисел, що діляться на 3, треба говорити «Не зіб’юсь».
Підніміть руку, хто зібрав 1-2 кораблики – ви працювали.
Хто зібрав 3 кораблики – ви гарно працювали.
Хто зібрав 4 і більше корабликів – ви чудово працювали. Ви і є капітанами у нашій подорожі.
Молодці!
С. 116, №691, 692.
Дякую за урок.
Таблиці множення і ділення
Малята поважають,
Для чисел 2 і 3 їх на «відмінно» знають,
Бо розуміють, ці таблиці треба знати,
Щоб всі задачі вміти швидко розв’язати.
1