Презентація до уроку алгебри, 7 клас. У презентації висвітлено тему "Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу", також знайомство з підручником
Повторимо правила поведінки та безпекипід час роботи з комп'ютеромhttp://vsimppt.com.ua/Робоче місце тримай у порядку!Не можна торкатися з'єднувальних дротів. Слідкуй за осанкою (спина повинна бути прямою). Кожні 30 хвилин роби перерву у своїй роботі. Очі розташовуй на відстані 50 – 60 см від екрану монітору.
Номер слайду 2
Знайомтесь, це ваш підручник
Номер слайду 3
Форзаци підручника
Номер слайду 4
У підручнику використано такі умовні позначення:
Номер слайду 5
Щеголь Тетяна, вчитель математики Черкаської СШ № 28 Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Алгебра, 7 клас
Номер слайду 6
12∙3−91,23517−(5,7:3+179) Поміркуй!Що це?Числові вирази утворюють із чисел за допомогою знаків і дужок. Числові виразиrrrrr
Номер слайду 7
Давайте розв'яжемо!12∙3−9=36−9=271,23=1,728 Значення виразу. Число, що є результатом виконання всіх дій у числовому виразі, називають значенням виразу.
Номер слайду 8
Давайте розв'яжемо!5:8:2−4=на 0 ділити не можна8:2−4=0 Якщо числовий вираз містить дію, яку неможливо виконати, то кажуть, що вираз немає смислу (змісту)
Номер слайду 9
Приклад 1 Нехай необхідно знайти площу прямокутника, довжина якого дорівнює 10 см, а ширина – b см.10 смb см𝑆=𝑎∙𝑏 𝑆=10𝑏 𝑏=3, то 𝑆=30 𝑏=7, то 70 У виразі 10𝑏 буква 𝑏 може набувати різних значень. 𝑏 – це змінна, 10𝑏 – вираз зі змінною
Номер слайду 10
Запам'ятай! Наприклад: 5+𝑎;2𝑏−3𝑥; 𝑐−5𝑝𝑑 Вирази зі змінними утворюють із чисел та змінних за допомогою знаків арифметичних дій і дужок. Якщо у вираз зі змінними замість змінних підставимо певні числа, то одержимо числовий вираз. Його значення називають числовим значенням виразу для вибраних значень змінних
Номер слайду 11
Приклад 2. знайти значення виразу5+b:4, якщо b=0;Якщо b=0, то 5+b:4=5+0:4=1,252) a−c12, якщо a=17, c=−5;Якщо a=17, c=−5, то 𝑎−𝑐12=17−−512==2212=156
Номер слайду 12
Запам'ятай! {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Раціональний вираз. Цілий раціональний вираз. Дробовий раціональний вираз. Містить лише дії +, -, *, :, степінь. Не містить ділення на вираз зі змінною. Містить ділення на вираз зі змінною2𝑎−𝑚; 𝑥2−3−23(𝑥−9+𝑦)17𝑚−3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Раціональний вираз. Цілий раціональний вираз. Дробовий раціональний вираз. Містить лише дії +, -, *, :, степінь. Не містить ділення на вираз зі змінною. Містить ділення на вираз зі змінною
№ 8. знайди значення виразу5x−3, якщо x=1,8;x=215a2+3a, якщо a=−1;a=0,8 Розв’язання Якщо х=1,8, то 5x−3=5∙1,8−3=9−3=6 Якщо х=215, то 5𝑥−3=5∙215−3=11−3=8 2) Якщо 𝑎=−1, то 𝑎2+3𝑎=−12+3∙−1=1−3=−2 Якщо 𝑎=0,8, то 𝑎2+3𝑎=0,82+3∙0,8=0,64+2,4=3,04
Номер слайду 16
№ 19 Запишіть у вигляді вразу час, який учень щоденно проводить у школі, якщо у нього a уроків по 45 хв, b перерв по 15 хв і c перерв по 10 хв. Обчисліть значення цього виразу, якщо a=6, b=2, c=3.45∙𝑎 −час, проведений на уроках 15∙𝑏 10∙𝑐 −час, проведений на перервах 45𝑎+15𝑏+10𝑐 Якщо 𝑎=6;𝑏=2;𝑐=3, то 45𝑎+15𝑏+10𝑐=45∙6+15∙2+10∙3=270+30+30=330 хв=5год 30хв
Номер слайду 17
Домашнє завдання. Прочитати §1 Виконати № 10, 20.
Номер слайду 18
література. Алгебра: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. – 256 с.