Вироби з тонкого листового металу

Про матеріал
Мета: Закріпити знання по темі «Розмічання та різання листового металу». Формувати в учнів навички конструювання виробу. Розвивати конструкторські здібності. Привчати до старанності та акуратності, дотримання правил техніки безпеки під час виконання слюсарних операцій. Виховувати повагу до роботи слюсаря.
Перегляд файлу

 

Ладичинська ЗОШ І-ІІ ст.

 

 

 

 

Конспект уроку з трудового навчання у 6 класі

на тему:

«Технологія виготовлення виробу з тонкого листового металу».

 

 

 

 

 

 

                                                                 Вчитель : Дичковський В.М.

 

 

 

 

 

2019 р.

Тема: Технологія виготовлення виробу з тонкого листового металу.

Мета: Закріпити знання по темі «Розмічання та різання листового металу». Формувати в учнів навички конструювання виробу. Розвивати конструкторські здібності. Привчати до старанності та акуратності, дотримання правил техніки безпеки під час виконання слюсарних операцій. Виховувати повагу до роботи слюсаря.

Об’єкт роботи: Сувенірна квітка.

Обладнання: Слюсарні інструменти, правильні інструменти, розмічальні та вимірювальні інструменти.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Погляньте навколо себе, все створено людьми і для людей, враховані естетичні, художні смаки і технічні вимоги. Ці творіння людства здійснюють, одночасно, художники, конструктори в співдружності з інженерами і дизайнерами. Саме такі творчі люди потрібні суспільству.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

А зараз тестами ми перевіримо ваші знання, здобуті на попередніх уроках.

ІІІ. Робота над темою уроку.

Вступне слово вчителя.

Послідовність технічного конструювання проходить за певними етапами. На першому етапі, що має назву «Формування задуму», ми з вами підібрали об’єкт для конструювання, при цьому використали інформаційні джерела, зробили аналіз конструкції, порівняли з будовою існуючих, вибрали варіант нової конструкції.

На другому етапі «Графічний проект» вибрали масштаб виробу, визначили розміри, створили ескіз.

Третій етап носить назву «Пошукова конструкція», де ми обґрунтували і вибрали матеріал для роботи, розробили послідовність виготовлення виробу (технологічну картку), вибрали вид оздоблення.

А на сьогоднішньому уроці ми будемо працювати над четвертим етапом «Виготовлення виробу». Ви будете розмічати та різати листовий метал (алюміній), виготовляючи обраний виріб – сувенірну квітку.

IV. Практична робота учнів.

1. Вступний інструктаж.

а) Виправлення заготовок:

- при наявності нерівностей (вм’ятин, опуклостей) – виправити матеріал. Ця операція потребує акуратності, уваги і обережності. Правлять легкими дерев’яними молотками – киянками. Починають з найближчого до випуклості краю, наносять удари в один ряд, переміщуючись ближче до випуклості. Матеріал витягується та вирівнюється. Не потрібно бити по опуклих місцях, тому що опуклість стане ще більшою. Слідкувати, щоб вся заготовка була на правильній плиті, щоб ручки міцно були насаджені на киянках.

б) Розмічання виробу провести за кресленням, використовуючи лінійку, кернер, кутник, рисувалку, циркуль, молоток.

- знайти базову сторону, при  відсутності провести базову лінію (кутник, лінійка)

- провести горизонтальні лінії;

- провести вертикальні лінії;

- провести похилі лінії;

- для нанесення ліній використовувати лінійку або олівець;

- розмітити майбутні отвори;

- заглиблення проводити кернером;

- користуючись рисувалкою і циркулем бути обережним.

в) Різання листового металу

листовий метал алюміній ріжуть ножицями S до 1,5 мм. Ножиці тримають в правій руці, металевий лист – лівою рукою в рукавиці. Подають лист між ріжучі кромки. Верхнє лезо праворуч лінії розмітки, враховуючи припуск. Натискати слід всіма пальцями. При прямолінійному різанні тонкого листового металу одну ручку можна затискати в слюсарні лещата.

Техніка безпеки під час різання.

г) Обпилювання заготовок і зачищення шліфувальним папером. Для зачищення задирок, зняття шару металу, заокруглень використовують слюсарні напилки та надфілі. Для тонколистового металу застосовують напилки з дрібною насічкою (личкувальні, надфілі різного профілю). Під час роботи (рух вперед) сильніше натискають на кінець напилка, закінчують рух – сильніше на ручку, зворотній рух – не натискають. Якість провіряють лінійкою, кутником на плиті (на зазор). Слідкують за справністю інструмента. Для шліфування використовувати бруски, деталь кріпити в нагубниках на висоту 5 – 10 мм над губками.

2. Виконання виробу.

(Поточний інструктаж з охорони праці)

Під час виконання практичної роботи веду постійне спостереження за роботою учнів та вказую на типові помилки, даю підказки та поради, слідкую за технікою безпеки праці.

3. Аналіз виконаних робіт.

(Заключний інструктаж)

При виготовленні виробів можливі помилки і брак в роботі.

  • Використання інструментів не за призначенням;
  • Неправильні прийоми розмітки;
  • Неточність розмірів згідно креслень;
  • Не враховані припуски на обробку;
  • Порушення правил трудової і технічної дисципліни.

V. Підсумок уроку.

Для закріплення поданого матеріалу використовую метод бесіди та розв’язання кросворду на шкільній дошці.

VI. Завдання додому.

Повторити розділ ІІ ст.. 21 – 23.

Вивчити правила виконання слюсарних робіт ст.. 23 з підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Технологічна карка виготовлення сувенірної квітки

№ п/п

Послідовність виконання роботи

Поопераційні ескізи

Інструменти і пристрої

1.

Вибрати заготовку з припуском на обробку і виправити її

579px-Step-Step-1-19.jpg

Правильна плита, брусок

2.

Розмітити контур виробу і накреслити осьові лінії

579px-Step-Step-2-18.jpg

Лінійка, циркуль, рисувалка, розмічальна плита, косинець

3.

Розділити коло на 8 рівних частин

579px-Step-Step-2-181.jpg579px-Step-Step-3-17.jpg

Лінійка, циркуль, рисувалка, розмічальна плита

4.

Зробити засічки для заокруглення пелюстків та накреслити центральне мале коло

579px-Step-Step-4-16.jpg

Лінійка, циркуль, рисувалка, розмічальна плита

5.

Вирізати по контуру крім центрального кола та зачистити краї

579px-Step-Step-3-1711111.jpg

Ножиці, наждачний папір

6.

Пробити центральний отвір

579px-Step-Step-3-1711.jpg

Ручна дрель, кернер, молоток

 

Технологічна карка виготовлення стебла до сувенірної квітки

№ п/п

Послідовність виконання роботи

Поопераційні ескізи

Інструменти і пристрої

1.

Вибрати заготовку з припуском на обробку і виправити її

Безымянный1.png

Правильна плита, брусок, плоскогубці

2.

Відміряти 12 см та обрізати заготовку

Безымянный.png

Лінійка, плоскогубці, ножиці

3.

Зробити вузлик на одному кінці та нанизати бісер

Безымянный1111.png

плоскогубці

4.

Скрутити пелюсток на стеблі

Безымянный445.png

плоскогубці

 

Складання виробу

 

Безымянный4451.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тести І варіант _________________________________________________________________________

1. Що називається ріжучою кромкою інструмента?

 а. Поверхня, з якої знімається шар матеріалу.

 б. Поверхня зубила, обернена до оброблюваної поверхні заготовки.

 в. Кут між передньою та задньою поверхнями інструмента.

 г. Кут між передньою поверхнею інструмента та оброблюваною поверхнею заготовки.

 

2. Який інструмент використовується для правки тонких листових металів?

 а. Киянка.

 б. Слюсарні ножиці.

 в. Молоток.

 г. Слюсарні лещата.

 

3. Що таке дизайн?

а. Створення красивих деталей.

б. Проектування предметів, корисність яких нерозривно пов’язана з красою.

в. Створення виробу зручним, корисним, красивим.

 

4. Які дії по запобіганню забивання напилка стружкою при обробці м’яких матеріалів?

 а. Напилок натирають крейдою.

 б. Напилок змазують милом.

 в. Напилок натирають пастою.

 г. Напилок періодично чистять щіткою.

 

5. Що називається художнім конструюванням?

а. Сукупність документів, необхідних для створення виробу.

б. Створення якісних, оригінальних виробів практичного спрямування, що задовольняють потреби людей.

в. Процес художньої розробки нового зразка виробу. 

 

 

Тести ІІ варіант ________________________________________________________________________

1. Який інструмент використовується для розмічання тонких листових металів?

 а. Киянка.

 б. Штангенциркуль.

 в. Молоток.

 г. Рисувалка.

 

2. Яка головна мета дизайнера?

а. Створення красивих деталей.

б. Проектування предметів, корисність яких нерозривно пов’язана з красою.

в. Створення виробу зручним, корисним, красивим.

 

3. Що називається проектуванням?

а. Сукупність документів, необхідних для створення виробу.

б. Створення якісних, оригінальних виробів практичного спрямування, що задовольняють потреби людей.

в. Процес художньої розробки нового зразка виробу. 

 

4. Як потрібно очищати верстат від відходів, стружки?

а. здувати..

б. мітлою.

в. змивати.

г. щіткою.

 

5. Що таке «проект»?

а. Сукупність документів, необхідних для створення виробу.

б. Створення якісних, оригінальних виробів практичного спрямування, що задовольняють потреби людей.

в. Процес художньої розробки нового зразка виробу. 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
2644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку