Вірш Станіслава Чернілевського “Теплота родинного інтиму…» Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. Використання ШІ.

Про матеріал
: предметна: ознайомити з життям та програмовими творами Станіслава Чернілевського; формувати навики виразного та усвідомленого читання поезії та визначення віршового ритму, римування; розвивати вміння грамотно і грунтовно висловлювати судження про почуття ліричного героя, співвідносити їх з особистими; розвивати вміння вдумливо сприймати різні види мистецтв,знаходити відмінності між вокальною та інструментальною музикою. Використання ШІ. громадянська: виховувати повагу та любов до близьких та рідного дому.
Перегляд файлу

Идеи на тему «Музыка рисунок» (38) | рисунок, музыка ...                       Уряд ухвалив Стратегію розвитку читання на період до 2032 року | Простір  української дитячої книги          Інтегрований урок з української літератури та музичного мистецтва у 6 класі.

                                                                                                                                  

 

Тема. Вірш Станіслава Чернілевського “Теплота родинного інтиму…»      Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.Використання ШІ.

 

Мета:  предметна: ознайомити з життям та програмовими творами Станіслава Чернілевського; формувати навики виразного та усвідомленого читання поезії та визначення віршового ритму, римування; розвивати вміння грамотно і грунтовно висловлювати судження про почуття ліричного героя, співвідносити їх з особистими;

розвивати вміння вдумливо сприймати різні види мистецтв,знаходити відмінності між вокальною та інструментальною музикою.

громадянська: виховувати повагу та любов до близьких та рідного дому.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, зошит, портрет С.Чернілевського, презентація, мультиборт.

Форми, методи та прийоми: відповіді на запитання, “Мозковий штурм”, бесіда, “Мікрофон”, складання асоціативного грона, гра “Третій зайвий”, метод “ Коло думок“ .

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.    (Поділ на групи)

Сьогодні у нас інтегрований урок – це поєднання літератури та музичного мистецтва. Поезії та музики. А що ми про це знаємо, намагалась вияснити творча група під керівництвом Марка Зварича.

 *(відео «Інтерв’ю «Що таке поезія? музика?» – інтерв’юер – Мисько Єва.)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (метод “Мозковий штурм”)

  •         Які ознаки поетичного твору?   
  •         Що таке рима?                                                                                                                  - Знайти риму до слів            (квіти-…, подвір’я-…, книжка-…, урок-…)
  •         Що таке ритм?              (Визначити ритм поетичних рядків.)          
  •         Кого називають ліричним героєм у поезії?
  •         Які емоції та переживання може викликати поезія? 
  •         А як з’являються вірші?

 *(Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать». Читець Бучок МАЛЮНОК ДЛЯ ТАТА – І що ти робиш, синку, що не чутно – Тебе вже (це не  звично так!) півдня, – Для татка ось закінчую малюнок... – І що ж на ньому?  –Каріна)

          Цей вірш можна назвати по-іншому, н-д, «Народження поезії». А поезія в поєднанні з музикою створює пісню.

–Що ж таке музика?

-Як повязана музика і література?

-Які є види  музичного мистецтва?

-Чи допомагає музика краще зрозуміти літературу?   (Евристична бесіда .)

          *(І. Малкович «Музика, що пішла». Читець Гайда Анастасія)

Ідеї на тему «Малюнки про музику» (47) на дошці «2024» | малюнки, живопис,  музика *Запитання за текстом.

-Куди пішла музика і чому син подався шукати її, покинувши батька-неньку, - це вічне питання, на яке дасть відповідь саме життя.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.Слово вчителя.  /  відеоматеріал

Батьківський дім, рідна мати були дорогими і для сучасного  поета Станіслава Чернілевського, який з’явився на світ 6 липня 1950 року на Вінниччині.

  Родина рано втратила батька-годувальник,      і хлопцеві довелося вчитися у школі-інтернаті. Із того “присмаченого” гіркотою раннього дитинства на усе життя узяв майбутній поет переконання, що найдорожче на світі - мама, щирість і теплота родинних стосунків

    “Є такі серця, для котрих розлука з матір’ю - смертне страждання».

            Талант до поетичного слова виявився рано: ще учнем четвертого класу друкував вірші у районній газеті. Поезія – його одвічне захоплення.

Працював учителем. Нині працює режисером і  редактором кіностудії, зокрема відповідає за дубляжі українською мовою іноземних фільмів.

  Та якими дорогами не водило його життя, найсвятішою залишиться дорога до маминої оселі, до “зелених кленів Тульчина”- туди, де народився.

 “Правди є різні, а істина одна. Як і одне дитинство на  все життя. Воно  завжди - щастя. Може, єдине щастя в житті. Найдорожче.  Як матір”.

 

ІV.Опрацювання нового матеріалу

 

1.Ключове слово уроку – сім’я.          Вправа «Асоціації»  ( Робота в групах).                                             Сім’я-це   (любов, підтримка, турбота, розуміння, повага…)

 

На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

домашнє вогнище родинне,

 оселя наша і сім’я.

 Д.Білоус

2.Завдання до вивчення твору

«Коло ідей»:        

Учитель. Чи помічали ви, як ваші бабусі, дідусі ставляться до

своїх дорослих дітей — ваших мами, тата? Як ви думаєте, чому саме так?

(Для батьків діти, навіть дорослі, завжди залишаються дітьми, тому за

них так само переживають, як і раніше, так само їх люблять і жаліють.)

 

3. Робота над поезією “Теплота родинного інтиму...”

3.1. Виразне читання та усвідомлення емоційного забарвлення поезії.                      

          3.2. Аналіз почуттів, які викликає поезія (бесіда)

  •         Які відчуття переповнювали вас, коли слухали поезію? Чому?
  •         Яка картина поставала перед очима? Які барви?  (усне малювання)

3.3. Словникова робота (робота з текстом)

  1. Родинний інтим - затишок, близькість, любов.
  2. Шибка - вікно, віконне скло.
  3. Досвіток -час перед світанком, настання нового дня.
  4. Скрес - розчинився, зник, пропав.
  5. Ляск – клацання, стукіт.
  6. Гіркотина - відчуття гіркоти, неприємне щось.
  7. Катує - мучить, змушує страждати.
  8. Печія – що пече, створює дискомфорт.

 

3.4.Аналіз художніх засобів, використаних в поезіях. (Робота в групах: І- метафори, ІІ-епітети, ІІІ-образи, ІV-пестливі слова, їх роль )

 

3.5. Опрацювання ідейно-художнього змісту поезії “Теплота родинного інтиму…”

  •         Тема: опис спогадів поета про дитинство, матір, рідний дім.
  •         Ідея: показати найщиріші почуття любові та турботи між матір'ю та сином, уславити затишок рідної домівки.

 

3.6. Обговорення змісту (Бесіда за запитаннями)

  •         Що символізує вогонь в даному творі?
  •         Які внутрішній стан ліричного героя?
  •         Як ви розумієте слова: “Матері розказувать не треба, / Як душа світліє перед днем”?

 

3.7. Проведення аналогії почуттів ліричного героя з власним життям (Метод “Мікрофон)

  •         Продовжіть речення: “Дякую тобі, мамо, за…”

               Не забуваймо говорити ці слова своїм матерям.

-Яку музичну композицію ви створили б до цієї поезії?  

-Які засоби музичної виразності ви хочете почути в даній композиції?

Розповідь про роль штучного інтелекту в житті людей.                                    Звучить супровід, створений ШІ до вірша “ Теплота родинного інтиму” . Використання сайту suno.com для створення музики для написаного  тексту.  Прослухування кількох варіантів. Обговорення  з учнями музичних творів, які створив ШІ.

 

3.8. «Творча п’ятихвилинка.» Робота в групах.                                                                                    1)Складання вірша за заданими римами (буриме).

2)Створення музичного супроводу до нього

 

3.9.Фольклорна хвилинка. (Продовжити прислів’я)

Серце матері краще сонця ……..

На сонечку тепло, біля матері ………

Мати однією рукою б'є, а другою ……..

Як матір покинеш, то й сам ………

До людей по розум, до матері по ……….

    Матері слівце — як літнє ……….

 

V. Підсумок уроку. Оцінювання (самооцінювання, взаємооцінювання).                  –Оцініть свою роботу, використовуючи анкету.                                                                – Хто працював найактивніше в групах?

 

  •          Одна Батьківщина, і двох не буває.
  •          Місця, де родилися, завжди святі.
  •          Хто рідну оселю свою забуває,
  •          Той долю не знайде в житті.
  •          Чи можна забути ту пісню, що мати
  •          Співала малому, коли засинав,
  •          Чи можна забути ту стежку до хати,
  •          Що босим колись протоптав?
  •          Без рідної мови, без пісні, без мами
  •          Збідніє, збідніє земля назавжди.

 VІ. Домашнє завдання.

1.Скласти вірш і за допомогою ШІ підібрати музику або скласти усний твір-роздум про роль батьківського дому в житті людини.

2.Прочитати с.66-68.

                                                   

 

 

Додаток «Буриме».

 

№1.                   ………………………………уночі

                          ………………………………ключі

                         ………………………………до хати

                        ……………………………….мати

 

 

№2……………….диво

………………….красиво

………………….сини

…………………ясени

 

 

 

№3                        ……………………………..дитина

                             ……………………………..билина

                            …………………………….в полі

                                ………………………….на просторі

 

 

№4………………вечорова

………………….блакить

…………………слово

…………………..бринить

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку