Вірші поетів рідного краю про природу .НУШ. Урок літератури рідного краю(Київська обл)

Про матеріал
Вірші поетів рідного краю про природу Урок літератури рідного краю. Тема: Урок літератури рідного краю. Вірші поетів рідного краю про природу (слайд 1). Мета: ознайомитись з творчістю поетів-земляків, слухати і виразно читати твори митців, усвідомити особливу чутливість поетів до краси природи, розвивати особистісне ставлення до літератури рідного краю, вміти працювати з текстом і визначати художні засоби, висловлювати свої думки про автора, героїв, художні образи, уміти аналізувати власну роботу, вирішувати цікаві задачі та головоломки; вміти насолоджуватися художнім твором, застосовувати та поєднувати отримані раніше знання, вміти бачити й цінувати красу й самобутність рідної землі; розвивати естетичні смаки, мати повагу до поетів-земляків. Предметні компетентності, що формуються на уроці: знати короткі відомості про Валентину Каменчук, Галину Кирпу, слухати і виразно читати вірші, дотримуючись правильної інтонації і передаючи емоційність читання; розкривати думки і почуття, передані автором; вміти застосовувати міжпредметні блоки інформації; відзначати особливості поетичної мови (порівняння, епітети, метафори, тощо); відзначати їх роль у віршах; використовувати засоби художньої виразності у власному мовленні, вміти створювати тексти-описи. Ключові компетентності, що формуються на уроці: сприймати, розуміти, аналізувати інформацію, зв’язно передавати свої думки і почуття від сприйняття пейзажної лірики, висловлювати свою позицію логічно і обґрунтовано, власні висловлювання будувати українською мовою, пов’язувати твори різних авторів з метою аналізу та синтезу інформації; здійснювати самооцінку результатів діяльності, рефлексію, вміти бачити й цінувати красу й самобутність Батьківщини, любити її. Обладнання: додаток (15 слайдів): епіграф уроку; вправи: «Поетична розминка», «Ребус», «Пізнай вислів», «Мнемонічна схема», «Порівняй», «Мовно-літературне дослідження», «Добери», «Асоціації», «Пам’ятка», «4–3–2–1»; відеоролик «Фізкультпауза»; аудіозапис «У мене немає дома», word-документи: картки «Мнемонічна схема», «Пізнай вислів», «Порівняй», «Розмалюй поезію», «Додаток. Поезія», «Добери», Тип уроку: урок розвитку компетентностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 53 Тема: Вірші поетів рідного краю про природу Урок літератури рідного краю. Епіграф до уроку: У чужій сторонці не так світить і сонце. Українська народна приказка

Номер слайду 2

«Поетична розминка». Рідний край-місце де ти народився,Де завжди живе твоя душа. Й де б не був і де б не зупинився. Серце все одно до дому поспіша. Рідний край-до тебе душа рветься. Бо пройшло дитинство там моє.Іноді мені навіть здається. Що моя частинка там живе Ірина Діденко

Номер слайду 3

Розгадай ребус і ти дізнаєшся прізвища поетів.

Номер слайду 4

Мета: ознайомитись з творчістю поетів-земляків,слухати і виразно читати твори митців, усвідомити особливу чутливість поетів до краси природи,розвивати особистісне ставлення до літератури рідного краю,вміти працювати з текстом і визначати художні засоби, висловлювати свої думки про автора, героїв, художні образи,уміти аналізувати роботу; вміти бачити й цінувати красу й самобутність рідної землі; розвивати естетичні смаки, мати повагу до поетів-земляків, вміти насолоджуватися художнім твором, застосовувати та поєднувати отримані раніше знання.

Номер слайду 5

Кущ, асоціація, серпень, ящик, поле, орбіта, морока, абрикос, тиша, ошатний, атрибут, оркестр, мета, абревіатура, мама, просо, кошти, обрис, лити, стій, сито, здібний, коробка, образа, кремезний, мета. В кожному слові потрібно виділити другу букву слова і прочитати мотивуючий вислів. Пізнай вислів

Номер слайду 6

Г. Кирпа. В. Каменчук

Номер слайду 7

ЮНА ТРАВИЧКАЮній травичці Не легко. Живеться,—То колеться вітер,То сонце печеться,То кінь копитастий Занадиться пастись... А юна травичка Сміється зелено —До бджілки, до неба, До гілочки клена (В. Каменчук)Склади мнемонічну схему

Номер слайду 8

І ЦЕ НАЗИВАЄТЬСЯ ЛІТО!І це називається літо:надворі – дощі та дощі!Ну як мені мальву полити?Чи йти поливати в плащі?І це називається літо:хмар у саду – ніби слив!На гойдалці бавиться вітер,а я ж коли вийду? Коли?І це називається літо…Г. Кирпа  Я ПРОВОДЖАЛА ЛІТЕЧКОСьогодні за ворітечка Я проводжала літечко, Щоб у далекій стороні Воно всміхнулося мені При золотій зорі. А я йому всміхнуся В засніженій зимі. В. Каменчук

Номер слайду 9

Я СЕРЕД ЛУГУСтою серед лугу. Пташечка тенька. Бабки до вечора в піжмурки грають. Я проти неба – така маленька:до мене хмарки не долітають. Річечка лугом біжить вузенька,за нею вітер аж не встигає. Я проти світу така маленька,що він навряд чи про мене й знає. Г. Кирпа

Номер слайду 10

Вправа «Добери» І група. Доберіть до слів пташечка, хмарка, річечка означення. Запишіть слово та ознаку як «В» та «Н». ( дуб, берізка, кучерявий, тендітна.) ІІ група. Доберіть до поданих слів пташечка, хмарка, річечка порівняння: Дуб, мов (кремезний юнак). Берізка, ніби (засмучена принцеса). ІІІ група. Доберіть і запишіть слова, у яких персоніфікованими були б такі об’єкти пташечка, хмарка, річечка. Дуб (рушив, засумував), Берізка (оглянулася, закинула волосся…)

Номер слайду 11

І група. ВітерІІ група. Поле. IІІ група. Дерева. Робота в групах. Вправа «Асоціації»

Номер слайду 12

Пам’ятка «Як працювати над твором-описом природи на основі особистих вражень.» Пригадайте куточок природи, який вам найбільше сподобався. 2. Виділіть основні предмети і явища, які б ви хотіли описати. 3. Схарактеризуйте їх. 4. Запишіть стисло головне, добираючи словосполучення й вирази. 5. Сформулюйте основну думку. 6. Доберіть заголовок. 7. Подумайте, у якій послідовності будете описувати предмети і явища. 8. Складіть план. 9. Оформіть зв’язне висловлення.

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Завдання для всіх: Читати, аналізувати поезії Г. Кирпи, В. Каменчук, створити ілюстрацію до будь-якого твору. Дописати твір.Індивідуальні завдання1. Спробувати складати власні поезії про природу.2. Вивчити напам’ять одну поезію, опрацьовану на уроці.

Номер слайду 14

Робота з епіграфом. У чужій сторонці не так світить і сонце. Українська народна приказка

Номер слайду 15

pptx
Додав(-ла)
Ковальчук Яна
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
2243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку