Конспект заняття" Подорож до цирку"

Про матеріал
Познайомити дітей з літерою І та її звуковим значенням. Пояснити, що літера І позначає м’якість попереднього приголосного. Дати уявлення, що літера І може виступати окремим словом. Удосконалювати навички розрізняти голосні та приголосні (тверді та м’які) звуки, робити звуковий аналіз трьох фонемних слів. Вправляти у складанні графічної схеми речення. Сприяти розвитку фонематичного слуху, уваги, пам’яті. Виховувати бажання вчитись читати, уміння слухати одне одного.
Перегляд файлу

 

Програмовий зміст:

 

Познайомити дітей з літерою І та її звуковим значенням. Пояснити, що літера І позначає м’якість попереднього приголосного. Дати уявлення, що літера І може виступати окремим словом. Удосконалювати навички розрізняти голосні та приголосні (тверді та м’які) звуки, робити звуковий аналіз трьох фонемних слів. Вправляти у складанні графічної схеми речення. Сприяти розвитку фонематичного слуху, уваги, пам’яті. Виховувати бажання вчитись читати, уміння слухати одне одного.  

 

Обладнання і матеріали: картинки «звукових чоловічків» (і, у, о, а,и,м), м’яч,графічне зображення букви І, золотий кубик, роз даткові картки з буквами, фішки для звукового аналізу слова, зошит, простий та червоний олівець

Підготовка дітей: вивчили голосні звуки а, о, у, и, приголосний м, робили звуковий аналіз слів, знайомі з схемою речення.

 

 ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

 

1. Комунікативна діяльність. Мотивація заняття.

Цирк сьогодні вас вітає

До себе в гості закликає

Там клоунів є багато,

Що вони говорять

спробуй відгадати

  1.           Дидактична вправа «Відгадай звук»

Перший номер на арені

Виступають міми веселі

На губки їх ти поглядай

Який звук вимовляють упізнай.

Дітям показують картинки «звукових чоловічків», а вони повинні визначити який звук вони вимовляють і підібрати відповідну літеру.

  • Що спільного між цими звуками?
  • Що ви знаєте про ці звуки?
  • Яка буква не може бути великою?
  • Які букви можуть бути окремим словом?
  • Який приголосний вивчили?
    1.           Дидактична вправа «Продовж слово»

Другий номер на арені

Виступає клоун Женя

Ви йому допомагайте

Слова за першим складом визначайте.

МА – мама, малина, Маша, мандарин, масло, малюнок, мавпа.

МО – молоко, морозиво, морква, мотузка, моряк, молоток, мотоцикл.

МИ – мир, миска, мило, миша.

 

Мотивація

Номер чудовий розпочинаєм

Букву нову ми вивчаєм

Зараз я буду слова називати

А ви будете однакові звуки шукати.

ІМ’Я, ІРИСКА, ІЗЮМ, ІВАН, ІНДИК, ІКРА, ІГРАШКИ.

2.   Пізнавальна діяльність

 Найчастіше зустрічається звук І, який на письмі позначають літеро І,і.

- На що вони схожі?

- Чим відрізняється велика літера від маленької?

- Намалюємо її в повітрі.

- Знайдіть її на картка і розфарбуйте (робота на індивідуальних картках).

- У який колір розфарбовуємо? Чому?

- Який звук вона позначає?

- Який позначаємо її при звуковому аналізі?

2. 1.  Дидактична вправа «Визнач місце звука в слові»

Цей красивий кавалер

Найвідоміший жонглер

Він словечка підкидає

І місце звука і визначає

Діти визначають місце звука І у словах (на початку, в середині, в кінці). Дім, іриска, кораблі, індик, ведмеді, відро.

2.2. Дидактична вправа «Прочитай»

Вийшли букви на арену

Хочуть заспівати

З ними будемо і ми

Пісеньки співати.

А, О, І, У, И, ІМ, АМ, УМ, ОМ, ІО, ІУ,ІА, МІ, МА, МО, МУ, МИ.

2.3.  Дидактична вправа «Порівняй слова»

Двоє артистів ще не виступали.

З своїм номером вони зачекали.

Дуже люблять вони виступати.

Хто ж вони спробуй ти відгадати.

Коло бабусі сидить дід у кожусі

Проти печі гріється, без водички миється. (Кіт)

 

Борознить він океан,

А з голови б’є фонтан. (КИТ).

 

  • Чим схожі ці слова?
  • Скільки складів?
  • Який перший (останній) звук?
  • Які голосні звуки?
  • Як змінюється звук К у словах КИТ та КІТ?
  • Якщо після приголосного стоїть звук І, то приголосний стає пом’якшеним. Показ «звукового чоловічка), і тоді ми цей приголосний позначаємо двома рисками.

Звуковий аналіз слів КИТ, КІТ.

 

2.4. Фізкультхвилинка з м’ячем «Утвори склад»

Р – рі

М – мі

Д – ді

В – ві

З – зі

С – сі

3. Оцінно-контрольна діяльність.

 3.1. Дидактична вправа «Склади схему речення».

- Літера І, як і інші голосні може у реченні бути окремим словом. Послухайте: Дресирувальник тренує тигрів і левів.

- Порахуйте слова у реченні (рахуємо слова у реченні хлопками).

Записуємо схему речення на дошці.

- А тепер ви придумайте речення, щоб у ньому було слово і. Запишіть схему.

4. Підсумок

  • Яку букву вивчили?
  • Де вона може знаходитись у слові?
  • Що відбувається з приголосною позаду якої вона стає?

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку