Віршовані фізкультхвилинки

Про матеріал
Як зазначають психологи, час, впродовж якого діти можуть утримувати увагу, дорівнює їх віку. Тому під час уроку необхідно змінювати діяльність, чергуючи розумове навантаження з фізичним. Для цього обовязково через кожні 15 хвилин потрібно проводити фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу й активність, відновлюють сили, робочий настрій, почуття бадьорості й свіжості, підвищують дисциплінованість.
Перегляд файлу

Як зазначають психологи, час, впродовж якого діти можуть утримувати увагу, дорівнює їх віку. Тому під час уроку необхідно змінювати діяльність, чергуючи розумове навантаження з фізичним. Для цього обовязково через кожні  15 хвилин потрібно проводити фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу й активність, відновлюють сили, робочий настрій, почуття бадьорості й свіжості, підвищують дисциплінованість.

І. Ігри-руханки

Гра «День-ніч»

Учні класу стоять поряд із партою або зі своїм робочим місцем. Коли вчитель промовляє «День», то учні можуть довільно рухатись, гомоніти та веселитись, а коли каже «Ніч» – мають завмерти. Якщо ж хтось поворухнеться «вночі», то він вибуває з гри та сідає на своє місце за партою).

Гра «Булочка з родзинками»

Ведучий запитує у всіх: «Хто любить родзинки?» Ті, хто любить, стають посередині кімнати, беруть один одного за руки, створюючи ланцюжок. Ті, хто полюбляє солодощі, гарну компанію і т. д., теж до них приєднуються, аж поки всі не стануть у ланцюжок. Потім ведучий бере останнього учасника за руку і починає, ходячи навколо першого учасника, «намотувати» всю групу на нього – «пекти булочку з родзинками». Коли всі щільно «намотаються», треба хвилинку так постояти, щоб відчути всіх разом, прислухатися до того відчуття і аж тоді розходяться.

Гра «Знайди предмети»

Сформуйте чотири групи дітей. Кожній групі дайте аркуш кольорового паперу. Наприклад, сірий, червоний, синій або зелений. 
Завдання: за три хвилини принести предмети заданого групі кольору у визначене для них місце. Перемагає група, яка збере найбільше предметів.
Примітка: оберіть кольори так, щоб групи були в рівних умовах.

Гра «Орел, слон, мавпа»

Діти стають колом. У центрі знаходиться ведучий. Він вказує на будь-якого учасника з кола та промовляє «орел», «слон» або «мавпа».

Для відтворення однієї фігури потрібно три учня. Ведучий вказує на певного школяра, промовляючи «орел». Дитина, на яку вказали, має зобразити дзьоб, а її сусіди – крила.

Якщо ведучий промовив «мавпа», то учасник, на якого він показав, має почати кривлятися, а його сусіди – зобразити руки, які чухають боки уявної «мавпи».

Якщо ведучий промовив «слон», учасник, на якого він показав, має зобразити хобот, а його сусіди з обох боків – великі вуха.

Гра «Куховаримо»

Діти стають колом, яке являє собою уявну каструлю. Вчитель називає, яку саме страву учні класу будуть разом уявно готувати (борщ, салат, компот тощо). Після цього кожен учасник сам придумує та називає, яким саме інгредієнтом він буде (сіль, цукор, вода, певний овоч чи фрукт, м'ясо тощо).  

Вчитель промовляє: «Зараз ми будем готувати … (наприклад, борщ)». Після цього він називає у довільній послідовності, які саме складові майбутньої уявної страви буде покладено у каструлю.

Той, кого назвали, має стрибнути у центр та взяти за руки всіх тих, хто вже сидить у колі. Гра продовжується доти, поки всі відповідні «інгредієнти» не будуть у «каструлі».

Гра «Австралійський дощ»

Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:

— Чи знаєте ви, який тропічний дощ?

— Піднімається вітер (потираємо руки).

— Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).

— Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).

— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

— Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).

— Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).

— Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).

— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (піднімаємо руки вгору).

Гра «Чапля»

За сигналом вчителя діти мають праву ногу зігнути в коліні, повернути її під кутом 90° до лівої ноги, притиснувши ступню до стегна лівої ноги якомо­га вище. Руки на поясі. Очі заплющені. Необхідно протриматися в такому положенні якомога довше.

Гра «Годинник»

 Вчитель пропонує уявити, що колектив класу – величезний годинник, який працює за відповідним сигналом педагога.

Запропонуйте учням розрахуватись по порядку (кожен має запам’ятати свій порядковий номер).

Потім вчитель називає час, наприклад, 10 годин 12 хвилин (той, у кого порядковий номер означає години, має плеснути у долоні, у кого хвилини – стрибнути). Той, хто помилився, вибуває з гри.

Гра «Полювання на лева»

Учні стають колом. Вчитель разом з дітьми промовляє слова віршика, кожен рядок якого супроводжується відповідними рухами.

— Ми йдемо полювати на лева. (впевнено йдемо по колу)
— Не боїмося ми нічого! (відображаємо активним розмахуванням рук)
— Ой, а це що?
— Болото! Чав! Чав! Чав! (імітуємо обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Море! Буль! Буль! Буль! (робимо плавальні рухи руками)
— Ой, а це що?
— Поле! Топ! Топ! Топ! (тупаємо ногами)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (упевнено йдемо)
— Ой, а це хто? Такий великий! (показуємо) Такий пухнастий! (рухи-погладжування)
— Ой, та це ж лев! (показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Сховалися! (присіли)
— Які ми молодці! (погладжуємо себе по голові)
— Які ми хоробрі! (легенько стукаємо кулачком по грудях)
— Ми нічого не боїмося! (заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)

Гра «Знайди свою групу»

Учитель перед грою пише на маленьких аркушах паперу (за кількістю учнів) назви груп: «Служба порятунку», «Класні хлопці», «Гумористи», «Телепузики», «Гості з майбутнього», «Вінні Пух та інші», «Шукачі пригод». Кожен папірець згортає і роздає учням. Учні за командою розгортають аркуші й читають назву своєї групи. Необхідно якнайшвидше зібратися всій групі разом.

Гра «Якщо тобі весело»

Якщо тобі весело, то роби ось так (плескаємо в долоні) — Двічі.

Якщо тобі весело, то й іншому покажи.

Якщо тобі весело, то роби ось так (плескаємо в долоні) — Двічі.

Якщо тобі весело, то роби ось так (тупотимо ногами) — Двічі.

Якщо тобі весело, то й іншому покажи.

Якщо тобі весело, то роби ось так.

Рухи можуть бути найрізноманітнішими, наприкінці гри рухи повторюються.

Гра «Трикутний ковпак»

Учитель заучує з дітьми чотири рядки. Діти повторюють кілька разів хором.

Ковпак мій трикутний.

Трикутний мій ковпак.

А якщо ковпак не трикутний,

Те це не мій ковпак.

Потім усі разом замість слова «трикутний» показують трикутник з пальців. У наступному повторі слово «мій» заміняється показом указівним пальцем на себе. У третьому повторі слово «ковпак» заміняється показом ковпака над своєю головою. У четвертому повторі всі ці слова заміняються відповідними показами. Потім темп збільшується.

Гра «Заборонений рух»

Діти стають у коло. Педагог заздалегідь повідомляє заборонений рух, наприклад, не можна піднімати руки вгору, плескати в долоні тощо. Потім під музику починає показувати різні рухи, які діти повинні повторювати за ним. Раптом він показує заборонений рух. Учні не повинні його повторювати. Той, хто помилився, вибуває з гри.

Гру можна ускладнити: домовитися про те, що є два рухи, які не можна повторювати, а замість них треба виконувати інші. Наприклад, коли вчитель піднімає руки вгору, гравці повинні плеснути в долоні, а коли нахиляється вперед, гравці повинні присісти.

Гра «Рука до руки»

Для гри необхідна непарна кількість учнів. Учитель вимовляє: «Рука до руки! Усі міняються місцями!» І всі учасники гри, у тому числі й учитель, повинні знайти собі пару й торкнутися з партнером руками. Той, хто залишився без пари, стає ведучим. Гра триває. Рекомендується віддавати оригінальні команди, наприклад: «Мізинець до мізинця», «Вухо до вуха», «П’ятка до п’ятки» та ін.

Гра «Шалене курча»

Учні стоять. За командою одночасно трусять по вісім разів спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім правою ногою, потім лівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робити те ж саме, тільки по сім разів, потім по шість разів тощо. Темп рухів поступово підвищується. Гра закінчується, коли зроблено по одному стряхуванню кожною кінцівкою.

Гра «Добра тварина»

Діти стоять, тримаючись за руки. Ведучий тихим голосом каже: «Ми одна велика, добра тварина. Послухаймо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання і дихання сусідів. «А тепер подихаємо разом!» Видих - усі роблять два кроки назад. Вдих - два кроки вперед. «Так не тільки дихає тварина, так чітко й рівно б'ється її велике, добре серце. Стук - крок уперед, стук - крок назад. Ми всі беремо дихання та стук серця цієї тварини собі. Ми - єдине ціле».

Гра «Гуфі»

На початку вправи ведучий обирає одного учасника на роль Гуфі (казкової істоти), але повідомляє його про це так, щоб інші учасники класу не дізналися. Учні стають, і ведучий каже, що серед присутніх є мовчазна істота Гуфі. Знайти її можна лише доторкнувшись і запитавши: «Ти - Гуфі?» Якщо відповідь буде «Ні», можна рухатися далі. Якщо відповіді не буде - значить, це справжній Гуфі, і той, хто доторкнувся до нього сам стає такою ж мовчазною істотою.

Гра «Грім -ураган – землетрус»

Учні об'єднуються в трійки. У кожній трійці двоє учасників беруться за руки і, піднявши їх угору, утворюють «хатинку», а третій учень стає між ними - це мешканець хатинки. Якщо ведучий каже «Грім», мешканці хатинок намагаються знайти собі нові хатинки й забігають усередину нової пари. Якщо він каже «Ураган», «хатинки» шукають собі нових мешканців. А за командою «Землетрус» усі трійки розпадаються і створюють нові. Завдання ведучого - знайти собі трійку. Той, хто не встиг знайти нову хатинку або нового мешканця, стає ведучим.

Гра «Світлофор»

 Учні рухаються, а ведучий віддає команди, називаючи кольори світлофору. Якщо тренер каже: «Червоний!», учні мають швидко присісти; якщо «Зелений!» - учасники продовжують іти й плескають у долоні; якщо вони чують «Жовтий!», то мають зупинитися і підняти руки вгору. Вправа виконується швидко.

 

ІІ. Віршовані фізкультхвилинки

Вправа «Сонечко сяє»

Сонечко сяє, сопілочка грає (руки вгору)

Річка тече, човник пливе. (хвилеподібні рухи руками)

Правим веслом гребемо, (махи правою рукою вперед)

Лівим веслом гребемо, (махи лівою рукою вперед)

А тепер двома руками. (махи обома руками вперед)

Поспішаємо до мами! (показуємо обійми)

 Вправа «Вишенька»

Вітер дме усе сильніше,

Бідну вишеньку колише (змахи руками до себе)

Вишня нахиляється,

Вітерцю скоряється (нахили, руками дістати підлоги) 

Вітер тихший

Тихший, тихший — (присідання)

Розпрямила віти вишня (встати, руки вгору)

 Вправа «В казковому лісі»

В казковому лісі розминка –

Настала фізична хвилинка.

Втому проженем руками

Вгору їх піднімем з вами.

Потім присядемо дружно –

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила, розправим

І до плечей їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Потім наліво поклали,

Потім направо і стали

Рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка.

Нас збадьорила розминка.

 Вправа «Фізкультпауза у нас»

Встали, дітки, тільки – раз.

Фізкультпауза у нас.

В першій вправі для дітей

Руки ставим до плечей.

Руки вгору почергово,

Вправу зробимо чудово!

Чітко руки піднімаєм,

Пальці вгорі розтискаєм.

Руки вже за головою,

Дивимось перед собою.

Виправляємо хребет,

Лікті зводимо вперед.

Мов метелики літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Сіли ми за парти, діти,

Будем далі тему вчити.

 Вправа «Втомились»

Слухати ми перестали

I тепер вci дружно встали.

Будем ми відпочивати,

Нумо вправу починати:

Руки – вгору, руки – вниз

I легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

 Вправа «Гуси-лебеді»

Гуси-лебеді летіли, (змахи руками)

На лужку спочити сіли, (присідання)

Потім встали, крильця склали, (руки до плечей)

Розминати спинки стали  (колові рухи плечима)

Ніжки обмивали, (нахил, руки вниз)

Вгору підлітали, (стрибок, руки вгору)

Хвостик піднімали, (нахил, руки зчеплені за спиною) 

Шийки повертали (повороти голови)

Потім гуси потягнулись (глибокий вдих, руки вгору)

Діти до занять вернулись (сісти за парти)

 Вправа «Дід»

Дід у полечко ходив  (ходьба на місці)

Раз ходив, два ходив, три ходив.

В полі ріпку посадив  (нахиляння тулуба вперед-назад)

Раз садив, два садив, три садив.

А тоді сидів, чекав, (присідання)

Вже й мороз його лякав, (стрибки)

Вже і дощик накрапав,

Вже і сонечко пекло – (помахати руками перед обличчям)

Вгору ріпку потягло  (потягування)

Вправа «Гори Карпати»

Раз-два – піднімається гора, (піднімаємо руки вгору через сторони)

Три, чотири – це круті гірські схили, (опускаємо руки вниз через сторони)

П'ять, шість – це орли дивний танець завели, (махи руками)

Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки, (нахил вперед)

Дев'ять, десять – це вода

З водоспаду витіка. (хвилеподібні рухи руками)

Вправа «Зайченята»

Забавлялись зайченята (встати, підняти руки вгору, потягнутися)

Виглядаючи маму й тата. (руки на пояс, повторити вліво–вправо з присіданням.)

Ось так – лапку до лапки, (поплескали в долоні)

Ось так – шапку до шапки, (руки до голови – вгору)

Ось так – вусом потрусим, (похитали головою)

Так, так, так! (пострибали)

Вправа «Подорож до лісу»

Петрик йшов, йшов, йшов (ходьба на місці)

І суницю знайшов. (нахилитися вперед)

З’їв і далі пішов. (Показати)

Петрик йшов, йшов, йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов

І грибочок знайшов,

Поклав у корзинку

Й додому пішов

Вправа «Гриб»

Диб-диб-диб!Диб-диб-диб! (ходьба на місці)

Біля пенька гриб! (показати, нахилившися вперед)

Отакий товстелезний, (розвести руками всторони)

Отакий грубезний,

Бриль – на голові, а нога – в траві. (похитати головою, показати вниз на ніжки.)

Диб-диб-диб! Диб-диб-диб!

Біля пенька гриб!

Вправа «Берізки і кленці»

Ми берізки і кленці.   стати.)

В нас тоненькі  стовбурці.

Ми в стрункі стаєм ряди, (руки поставити перед собою.)

Виправляєм гілочки.

Ледь зіп’ялись з корінців, (руки підняти вгору.)

Дістаємо промінців.

Ми стискає міх вогонь (стиснути кулачки.)

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці  (нахили тулуба вправо – вліво.)

Вліво – вправо стовбурці.

Ще й верхівки кожен ряд  прави для шиї.)

Нахиля сперед – назад.

 Вправа «Зарядка»

Вранці часу я не гаю,

На зарядку вибігаю,

Марширую, присідаю,

Легко бігаю, стрибаю,

І не стомлююсь ні трішки,

Бо я дужі маю ніжки.

Вправа «Веселе сонечко»

Стало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

Ми всі дружно піднялися,

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли,

Бачте, як розвеселили!

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі, Потанцюймо по росі!

Вправа «Буратіно»

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив!

Щоб його нам відшукати,

Треба нам навшпиньки стати!

Вправа «Каченята»

Раз-два – всі пірнають,

Три, чотири – виринають,

П'ять, шість – на воді

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім – що є сили

Всі до берега поплили,

Дев'ять, десять – обтрусились

І за парти опустились.

 Вправа «Білочка»

Лапки в боки, вгору вушка,

Скачуть білочки-подружки.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

По гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві

Спритно роблять вільні вправи.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Люблять білочки стрибать.

 Вправа «За казками» 

За казками ми пішли,

Не одразу їх знайшли!

Ніжками ми тупали,

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас,

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли,

Наші казочки знайшли.  

 Вправа «Козачок»

Наші ручки: раз, два, три!

Наші ніжки: раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо:

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядемо, два – присядемо,

Гарний настрій – добре всім.

Покружляли, повертілись

Й тихо всі за столик сіли. 

 Вправа «Зайченята»

Руки вгору – підтягніться,

Раз – два, раз – два!

Щонайнижче нахиліться,

Раз – два, раз – два!

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка всміхніться.

А тепер, любі малята,

Пострибайте, як зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть. 

 Вправа «Відпочинок»

Раз, два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три, чотири – присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П’ять, шість – засміялись.

Шість разів понахилялись,

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає,

Диво-промінцями грає.

Сім, вісім – час настав

Повернутися до справ! 

 Вправа «Політ» 

Раз, два, три, чотири –

Наші руки, ніби крила.

Полетіли, полетіли,

Раз – присіли, два – присіли.

На рахунок: раз, два, три

Пострибаєм разом ми.

А скажу: чотири, п’ять –

Наші ніжки побіжать. 

 Вправа «Треба відпочити»

Хто ж там, хто вже там стомився

І наліво нахилився?

Щось не хочеться сидіти,

Трохи треба відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Плесніть діти кілька раз,

За роботу – все гаразд. 

 Вправа «Здоровим будь!» 

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Будем дружно крокувать,

Будем бігати, стрибати,

Руки вгору піднімати.

Повернемо тулуб вліво.

Наші вправи – ціле диво!

Щодня будем їх робити,

Тоді довше зможем жити. 

Вправа «Гусак»

Наш гусак піднявсь на кладку,

Став, як завжди, на зарядку.

Крила вгору піднімав,

І донизу опускав. (відповідні рухи руками).

Повертався вліво-вправо –

Ой, яка ж цікава вправа.

Покрутив він головою

Саме так, як ми з тобою (повороти голови з ліва-направо і навпаки).

Як зробив гусак зарядку,

Вмить у річку – стриб із кладки. (стрибок і присідання).

Каже качур: «Так-так-так!

Фізкультурник наш гусак!» 

Вправа «Хомка»

Хомка, Хомка – хом`ячок,

Мав пухнастенький бочок. (гладять себе по боках)

Хомка вранці уставав, (потягнутися)

Щічки й носика вмивав (відповідні імітаційні рухи).

Підмітав швиденько хатку (нахили з імітаційними рухами рук).

І виходив на зарядку.

Хоче Хомка дужим стати –

Починає присідати (кілька присідань).

Довго важко присідати,

Треба трішки пострибати. (стрибки на місці). 

Вправа «Жабки»

Жабки вранці піднімались

І щосили потягались. (тягнутися руками вгору, прогинаючи спину).

Потім довго умивались, (відповідні імітаційні рухи).

Рушничками розтирались. (імітаційні рухи з заведеними за спину руками).

Лапками махали (махи рухами).

Тулуб нахиляли.

І собі стрибали

У водичку дружно (стрибки з місця вперед).

Жабкам зелененьким

Жити не сутужно.

 Вправа «Розминка» 

Для розминочки із-за парт

Ми виходимо: на старт!

Біг на місці – веселіше!

Покажіть-но, хто хутчіше?

Починаймо присідати:

Низько-низько, щоб дістати

Ручками та й до підлоги.

Що, стомилися вже ноги?

Ну тоді не присідаймо!

Ми всі – літачки. Літаймо!

Полетіли всі по колу,

Що ж ми бачимо довкола?

Он дерева захитались,

Бо вітриська налякались.

Будем вітра проганяти,

Нумо тишу закликати!

Тихо-тихо ми сідаймо,

Й працювати починаймо.

Вправа «Хмари»

Ось такі великі хмари (широкі кругові розводи руками)

Вийшли й зразу темно стало. (закрити на кілька секунд долонями очі)

Ми ті хмари розженемо, (руками імітувати рухи плавця)

В гості сонечко позвемо. (рухи долонями до себе)

Вигляда з-за хмари сонце. (нахилитись в сторони, приставляючи руку до чола)

Стук-стук-стукає в віконце. (різкі короткі рухи кулаками)

Сонце клас наш освітило, (широкий круговий розмах руками)

Посмішки усім вручило. (посміхнутись однокласникам)

Гріє сонечко долоні, (потерти долоню об долоню, щоб руки зігрілись)

Ми бадьорі вже – не сонні. (зімітувати рухи вмивання)

Ручки знов до рук візьмемо,

І писати розпочнемо.

Вправа «Їжачкова спинка»

Їжачок йде по стежинці.

І гриби несе не спинці.

Розболілась спинка в нього,

Став їжак той край дороги.

Каже: буду розминатись,

Вправо, вліво нахлятись,

Низько я вперед нагнуся,

І до сонця потягнуся.

Як зробив їжак розминку –

Не болить вже в нього спинка.

Він гриби свої узяв

Й стежкою помандрував.

Ну а ми ж не їжачки –

Ми йдемо не по грибки!

В нас тут учні всі здорові,

Спинки в нас усіх чудові.

Сидимо усі рівненько,

Й спинки будуть здоровенькі.

 Вправа «Здоровя»

Руки в боки.
Нахились вперед,
Нахились назад.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири –
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товарища всміхнись.
 Вправа «Нахили»

Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три - чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
 Вправа «Дружний клас»

Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
 Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
 Вправа «Прогулянка»

По долині ми гуляєм,
Фізкультхвилинку починаєм.
Справа – ліс, а зліва – поле,
Унизу іскриться море.
В небі сонечко сіяє
І з нами промовляє.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем дружними зростать.
Дуже добре будем вчитись,
Вдома, в школі не лінитись.
 Вправа «Ведмежата»

Ведмежата в лісі жили,
Головою вертіли.
Ось так, ось так – головою вертіли.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдали,
Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.
Вперевалочку ходили
Та із річки воду пили.
Ось так, ось так – та із річки воду пили.
Ну, а потім танцювали,
Вище лапи піднімали.
Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

Вправа «Весна»

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються (потягнутися),

Проліски посміхаються (посміхнутися),

Пташки прилітають (помахати руками, як крилами),

Діти вибігають (біг на місці),

На луках стрибають (стрибки). 

Вправа  «У лісі»

Ми лісочком йшли (ходьба на місці),

Грибочок знайшли, нагнулись, підняли (нахиляння тулуба вперед),

У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, малинку знайшли.

Дотягнулись, зірвали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).

Ми лісочком йшли, горішок знайшли,

Потягнулись, дістали (потягування),

У кошик поклали і далі пішли (ходьба на місці).

 Вправа «Подяка»

Встаньте, діти, посміхніться, 
Землі нашій поклоніться 
За щасливий день вчорашній. 
І до сонця потягніться. 
В різні боки нахиліться. 
Веретеном покрутіться. 
Раз присядьте, два присядьте. 
І за парти тихо сядьте.
 Вправа «Подоріж»

Раз! Два! Всі присіли. 
Потім вгору підлетіли. 
Три! Чотири! Нахилились, 
Із струмочка гарно вмились. 
П'ять! Шість! Усі веселі. 
Летимо на каруселі. 
Сім! Вісім! В поїзд сіли 
Ніжками затупотіли. 
Дев'ять! Десять! Відпочили 
І за парти дружно сіли. 
 Вправа «Сороки, жабенята»

Станем струнко! Руки в боки! 
Пострибаєм, як сороки, 
Як сороки-білобоки. 
Стрибну-стрибну! 
Скоко-скоко! 
А тепер, мов жабенята, 
Ще в присядки пострибали. 
Ква-ква-ква! 
Ще раз: ква-ква! — 
Щоб спочила голова.
 Вправа «У саду»

Станьмо, діти, чітко в ряд. 
Вирушаємо у сад. 
Руки вгору піднімаєм. 
Назбираємо багато, 
яблук, грушок і сливок, 
Щоб узимку ласувати. 
Ширше діти, треба стати, 
Будем дрова ми рубати. 
Раз — підняти руки вгору, 
Два змахнули всі додолу. 
І рубаємо завзято. 
Хай тепло приходить в хату. 
Руки на пояс ставимо усі. 
Будем стрибати, мов горобці. 
Скік вперед і скік назад. 
Крильця вниз всі опустили. 
І на місці походили. 
 Вправа «Фізкультхвилинка»

А тепер у нас розминка, 
А тепер фізкультхвилинка. 
Встали рівно біля парт, 
Починаємо наш старт. 
Ось зігнули так ручата 
Й полетіли, мов качата. 
Ніжками затупотіли, 
Потім разом всі присіли. 
До сонечка потяглися 
І у боки так взялися. 
Вправо разом нахилились, 
Вліво, щоб не помилились. 
Руки вниз ми опустили 
Й трохи ними потрусили. 
Шию трішки розім'яли 
І за парти посідали. 
А тепер мерщій до справ, 
Кожен вченим з нас щоб став.
 Вправа «Дзінь-дзелень»

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень, 
Працювали цілий день. 
А тепер спочинем трішки, 
Розімнемо ручки й ніжки. 
Руки вгору, руки вниз, 
На всі боки повернись. 
У долоньки поплескали 
І руками помахали. 
Ніжками затупотіли, 
Потім дружно всі присіли. 
Встали хутко, посміхнулись 
І до праці повернулись.
 Вправа «Горобчики»

Швидко, діти, підлетіли, 
Мов горобчики малі. 
Руку вправо, руку вліво 
Всі дружненько розвели. 
А тепер, до сонця руки 
Й на носочки піднялись. 
Руки в боки, два підскоки, 
Всі прогнулись, підвелись. 
Як горобчики, присіли, 
Поклювали зернятко. 
Піднялись і полетіли. 
Усміхнулись сонечку.

 

 

docx
Додав(-ла)
кондратюк люда
Додано
22 березня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку