Сценарій позакласного заходу для учнів 4-го класу. Підготувала Дика С.М., вчитель англійської мови комунального закладу "НВО-ЗШ І-Ш ступенів №31 з гімназійними класами, ЦДЮТ "Сузір'я" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.
Комунальний заклад
«Навчально-виховне об’єднання –
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 31 з гімназійними класами,
Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір’я»
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
НА ТЕМУ:
Проведено з учнями 4 «А», «Б» та «В» класів
вчителем англійської мови Дикою С.М.
Кіровоград
Січень 2018 р.
THE EXTRACURRICULAR ACTIVITY ‘A TRIP TO LONDON’’
Мета: формування в учнів наступних компетентностей:
Обладнання: підручник з англійської мови О. Карп’юк для 4 класу , зошит, географічна карта, відеофільм “London Sightseeing”, мультимедійна презентація “Famous Sights Of London”, фізкультхвилинка “Can you…?”, планшет, аудіо записи пісень ‘The Song Of People’, “Fly to London”, “London Bridge is falling down” та ‘Goodbye Song’.
Тип уроку: комбінований мовний
Scenario:
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Оргмомент та мотивація
T.: Good morning, children! Are all present today? Who is absent? Are you ready for our activity today?
Today we’ll make “Virtual Trip to London”.
2. Вступна частина заходу: “The Song Of People” а) Aудіювання та виконання пісні “The Song Of People” б) Питання на розвиток критичного мислення
П. Основна частина заходу. A Virtual Trip to London
2.1. T.: Now watch and listen to a song “Fly to London”. What places of London are there in the song?
2.2. T.: Т: Today I invite you to visit London, the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (showing on the map). But at first let’s prepare for this trip and learn which places of interest we can see and visit there. Watch a video “London Sightseeing”. Remember interesting places to visit in London. Be ready to name them.
2.3.: T.: Read the following proper names: the Buckingham Palace, the Westminster Abbey, the Houses of Parliament, the Trafalgar Square, the St. Paul’s Cathedral, the British Museum, the Natural History Museum, the National Gallery, the Tate Gallery, Big Ben, the Piccadilly Circus, the Gide Park.
Match them with appropriate pictures.
Answers: 1. Big Ben; 2. The Westminster Abbey; 3. The Piccadilly Circus; 4. The Trafalgar Square; 5. The Buckingham Palace; 6. The Houses of Parliament; 7. The St. Paul’s Cathedral; 8.The British Museum; 9. The Natural History Museum; 10. The Tate Gallery; 11. The National Gallery; 12. The Gide Park.
2.4. I think we’ll travel to London by plane, because it is the fastest way. Get your tickets and fill in some information about yourself for registration.
3. Big Ben c. a capital of the UK
4. The Thames d. a famous church
Answers: 1.b; 2.a; 3.d; 4.c; 5.e; 6.g; 7.f; 8.h
2.7. T.: We are going to have an excursion around London. Some of you will be guides and tell us about London and its places of interest. (Учні розповідають про місця в Лондоні, які їм запам’яталися) T.: Well done. You were good guides.
2.8. Т.: And now you’ll have London Quiz Choose and complete 1. From Tower Bridge you can see... a) St. Paul’s Cathedral. b) the London Zoo. c) the Tower of London.
2. The Queen lives in... a) the Tower of London. b) Buckingham Palace. c) Westminster Abbey.
3. Westminster Abbey is a famous... a) museum. b) royal church. c) circus.
4. In Regent’s Park there is the biggest... in the world. a) metro b) clock c) zoo
5. The Tower of London is a … now. a) museum b) gallery c) church
6. There is ...... in the centre of London. a) Piccadilly Circus b)Trafalgar Square C) Regent’s Park
7. There are ... streets in London. a) six b) one million c) ten thousand
8. They change the Guard at... a) the National Gallery. b) Buckingham Palace. c) Big Ben. Answers: 1.c ; 2.b; 3.a; 4.c; 5.a; 6.b; 7.c; 8.b
2.9. Фізкультхвилинка Can you hop like a rabbit? Can you jump like a frog? Can you walk like a duck? Can you run like a dog? Can you fly like a bird? Can you swim like a fish? Can you be like a good child As still as you wish? 2.10.T.: Writing Insert the missing letters C_pit_l, bri_g_, toni_ _t, theatre, cin_m_, c_ _cus, gal_ery, muse_m, st_dium, c_fé, dis_o; conc_ _t h_ll; p_ _k
2.11. T.: I see you are a little bit tired from your excursion about London. Let’s have a rest. Watch and sing the song “London Bridge is falling down”
London Bridge is falling down, T.: I hope you have relaxed and enjoyed the sites of London Ш. Заключна частина заходу 1. Рефлексія T.: Read the proverb and translate it into your native language: East or West, home is best. – У гостях добре, а дома краще.
It means that our trip to London is over and we are going home. - What don’t you like? 2. Домашнє завдання. - Підібрати 6 прикметників, які описують Вашу подорож до Лондону. Написати їх ступені порівняння. - Підготувати розповідь про місце в Лондоні, яке найбільше сподобалось. 3. Прощання T.: Our today’s activity comes to the end. Goodbye!
‘Goodbye Song’ |
Clap your hands
Spin around
Jump up high
Ok!
Clap your hands
Sit down
Stand up
1,2,3,4
Goodbye, goodbye, see you again
Goodbye, goodbye, see you my friends
Goodbye, goodbye, I had fun today
I had fun today
Stomp your feet
Shake your body
Stand still
Ok!
Stomp your feet
Turn left
Turn right
1,2,3,4
Goodbye, goodbye, see you again
Goodbye, goodbye, see you my friends
Goodbye, goodbye, I had fun today
I had fun today, I had fun today
I had fun today
Goodbye!
1