28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

"Virtual Trip To London"/"Віртуальна подорож до Лондону"

Про матеріал

Сценарій позакласного заходу для учнів 4-го класу. Підготувала Дика С.М., вчитель англійської мови комунального закладу "НВО-ЗШ І-Ш ступенів №31 з гімназійними класами, ЦДЮТ "Сузір'я" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Навчально-виховне обєднання –

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 31 з гімназійними класами,

Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір’я»

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД  З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

 НА ТЕМУ:

 

 

 

 

 

 

Проведено з учнями 4 «А», «Б» та «В» класів

вчителем англійської мови Дикою С.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кіровоград

 Січень  2018  р.

THE EXTRACURRICULAR ACTIVITY ‘A TRIP TO LONDON’’

 

Мета: формування в учнів наступних компетентностей:

 

  • ключових , зокрема: вміння вчитися самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; проявляти зацікавленість у навчанні;
  • загальнокультурної орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури;
  • соціальної    почуватися часткою колективу, жити з ним  спільним життям, вміти спілкуватися з друзями, шанобливо ставитися до дорослих; 
  • здоров’язбережувальної – розуміння необхідності виконання фізкультхвилинок  та  їх вплив на здоров’я людини;
  • предметні : активізувати використання учнями лексики по темі уроку; продовжити тренувати їх у використанні ступенів порівняння прикметників;  розвивати в учнів навички аудіювання, читання, говоріння та письма англійською мовою по  темі уроку; удосконалювати їх мовні та мовленнєві навички; продовжити формувати інтерес до країни, мову якої вивчають та англомовної дитячої культури; сприяти розвитку їх уяви та критичного мислення.

 

Обладнання: підручник з англійської мови О. Карп’юк для 4 класу , зошит, географічна карта, відеофільм “London Sightseeing”,  мультимедійна презентація “Famous Sights Of London”,  фізкультхвилинка “Can you…?”, планшет, аудіо записи пісень  The Song Of People’, Fly to London”,  London Bridge is falling down та ‘Goodbye Song’.

 

Тип уроку: комбінований мовний

 

                                                                       Scenario:

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Оргмомент та мотивація

T.: Good morning, children! Are all present today? Who is absent? Are you ready for our activity today?

Today we’ll make “Virtual Trip to London”.

2.  Вступна частина заходу: The Song Of People                                                                                                                                                а) Aудіювання та виконання пісні “The Song Of People                                                                                         б) Питання на розвиток критичного мислення

  1. What is this song about?
  2. And what is a city?
  3. And do you live in a city or in a village?
  4. Do you like it?
  5. What city is bigger Kyiv or Kirovograd?.
  6. What is the most beautiful city in our country?
  7. Do you like this song? Why?

П. Основна частина заходу. A Virtual Trip to London

2.1. T.: Now watch and listen to a song “Fly to London”. What places of London are there in the song?

2.2. T.: Т: Today I invite you to visit London, the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (showing on the map). But at first let’s prepare for this trip and learn which places of interest we can see and visit there. Watch a video “London Sightseeing”.  Remember interesting places to visit in London. Be ready to name them.

 2.3.: T.: Read the following proper names:  the Buckingham Palace, the Westminster Abbey, the Houses of Parliament, the Trafalgar Square, the St. Paul’s Cathedral, the British Museum, the Natural History Museum, the National Gallery, the Tate Gallery, Big Ben, the Piccadilly Circus, the Gide Park.
Match them with appropriate pictures.

 

Big Ben

        http://s09.radikal.ru/i182/0912/47/025817486c4d.jpg           Путешествия - Страница 21       http://varlamov.me/img/triumph_konkurs/03.jpg

Buckingham Palace     http://resources.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/london/images/buildings/parliament.jpg     http://pics.turist.rbc.ru/turist_pics/uniora/52/1343280314_0852.430x323.jpg      http://www.artfund.org/thumbnail/850/assets/art-news/2011/08/BritMus_B.jpg

London National Gallery    http://www.space-policy.com/wp-content/uploads/2014/09/Natural_History_Museum_London_Jan_2006-300x191.jpg      http://petapixel.com/assets/uploads/2010/10/tate.jpg        i?id=14c6de6bc68fe2aea1c4670b889baed7-52-144&n=24     

Answers:  1. Big Ben;  2. The Westminster Abbey;  3. The Piccadilly Circus;  4. The Trafalgar Square;                                    5. The Buckingham Palace;  6. The Houses of Parliament;  7. The St. Paul’s Cathedral;  8.The British Museum;  9. The Natural History Museum; 10. The Tate Gallery;  11. The National Gallery;  12. The Gide Park.                                                                                         

2.4. I think we’ll travel to London by plane, because it is the fastest way. Get your tickets and fill in some information about yourself for registration.

http://im.rediff.com/money/2013/jul/22plane-best21.jpg
Name:  ______________________

Age: ________________________

Nationality: __________________

Hobby: _____________________


2.5. T.: Take your sits, please! We are at the plane now. Let’s brush up what we know about London. Read the following combinations of words and make sentences from them.
1. Westminster Abbey                   a.   a main river in London

2.  London                                       b.  a very famous clock             

 3.  Big Ben                                       c.  a  capital of the UK

 4.  The Thames                               d.  a famous church

Answers: 1. Westminster Abbey is a famous church. 2. London is a capital of the UK. 3. Big Ben is a very famous clock. 4. The Thames is а main river in London.
2.6. T.: We are at the airport in London. We have lost. Find a partner and ask the way to the place in London you want to visit.

  1. Can you help me? How can I get to the Post Office?
  2. Excuse me. Could you tell me the way to the Theatre? 
  3. Where is the way to the circus, please?
  4. Excuse me. Where is the cinema here?
  5. Can you help me, please? Is there any café here?
  6. Excuse me. How can I get to  the supermarket?                                                                                 
  7. Could you tell me how to get to the City church?
  8. Excuse me. Is this the right way to the Gallery?

 


 

a. Cross the street and turn right. You can see the Theatre.

b. Cross the road and go to the end of Queen Street. Turn right. Post Office is next to the Job Centre.

c. Go straight ahead. The cinema is at the end of Green Street.

d. You should take the number 7 bus and get off at the Circus stop.

e. Yes, there is. Cross the street and go along Queen Street. Turn left. The café is on your left.

f. Go along George Street to the crossing. The City church is at the corner on the left opposite the market.

 g. You should go along the street to the Pizza World. Then you should turn left and you can see a big supermarket.                                    

h. Yes, it is. Go straight ahead. The Gallery is at the end of the street.

 

Answers: 1.b;  2.a;  3.d;  4.c;  5.e;  6.g;  7.f;  8.h

 

2.7. T.: We are going to have an excursion around London. Some of you will be guides and tell us about London and its places of interest.

(Учні розповідають про місця в Лондоні, які їм запам’яталися)

T.: Well done. You were good guides.

 

2.8. Т.: And now you’ll have  London Quiz

Choose and complete

1. From Tower Bridge you can see...

a) St. Paul’s Cathedral.

b) the London Zoo.

c) the Tower of London.

 

2. The Queen lives in...

a) the Tower of London.

b) Buckingham Palace.

c) Westminster Abbey.

 

3. Westminster Abbey is a famous...

a) museum.

b) royal church.

c) circus.

 

4. In Regent’s Park there is the biggest... in the world.

a) metro

b) clock

c) zoo

 

5. The Tower of London is a … now.

a) museum

b) gallery

c) church

 

6. There is ...... in the centre of London.

a) Piccadilly Circus

b)Trafalgar Square

C) Regent’s Park

 

7. There are ... streets in London.

a) six

b) one million

c) ten thousand

 

8. They change the Guard at...

a) the National Gallery.

b) Buckingham Palace.

c) Big Ben.

Answers: 1.c ; 2.b;  3.a;  4.c;  5.a;  6.b;  7.c;  8.b

 

 

2.9. Фізкультхвилинка
 

Can you hop like a rabbit?

Can you jump like a frog?

Can you walk like a duck?

Can you run like a dog?

Can you fly like a bird?

Can you swim like a fish?

Can you be like a good child

As still as you wish?

2.10.T.: Writing

 Insert the missing letters                                                                                                                                      C_pit_l,  bri_g_, toni_ _t,  theatre,  cin_m_, c_ _cus, gal_ery,  muse_m, st_dium, c_fé,  dis_o; conc_ _t h_ll; p_ _k

  • T.:  Let’s find 6 adjectives which describe London. Then write their Degrees Of Comparison                                     E.g.: big, tall, beautiful, interesting, famous, splendid

 

  • T.:  Now write down their Degrees Of Comparison                                                                                                       E.g.: big – bigger- the biggest                                                                                                                                    beautiful – more beautiful – the most beautiful

2.11. T.: I see you are a little bit tired from your excursion about London.  Let’s have a rest. Watch and sing the song “London Bridge is falling down”

London Bridge is falling down,
Falling down, falling down,
London Bridge is falling down,
My fair Lady.
Build it up with iron and bars
Iron and bars, iron and bars
Build it up with iron and bars,
My fair Lady.
Iron and bars will bend and break
Bend and break bend and break
Iron and bars will bend and break
My fair Lady.
Build it up with needle and pins
needle and pins, needle and pins,
Build it up with needle and pins
My fair Lady.
pins and needle rust and bend
rust and bend rust and bend
pins and needle rust and bend
my fair Lady.

T.: I hope you have relaxed  and enjoyed the sites of London

Ш. Заключна частина заходу                                                                                                                                                               1. Рефлексія                                                                                                                                                            T.: Read the proverb and translate it into your native language:

East or West, home is best.  У гостях добре, а дома краще.

It means that our trip to London is over and we are going home.

- What interesting places did we visit today?
- What do you like most of all?

- What don’t you like?

 2. Домашнє завдання.                                                                                                                                             - Підібрати 6 прикметників, які описують Вашу подорож до Лондону. Написати їх ступені порівняння.                                                                                                                                                      - Підготувати розповідь про місце в Лондоні, яке найбільше сподобалось.                                              

3. Прощання

  T.: Our today’s activity comes to the end.  Goodbye!

 

Goodbye Song

Clap your hands
Spin around
Jump up high
Ok!


Clap your hands
Sit down
Stand up
1,2,3,4


Goodbye, goodbye, see you again
Goodbye, goodbye, see you my friends
Goodbye, goodbye, I had fun today
I had fun today

Stomp your feet
Shake your body
Stand still
Ok!
Stomp your feet
Turn left
Turn right
1,2,3,4

Goodbye, goodbye, see you again
Goodbye, goodbye, see you my friends
Goodbye, goodbye, I had fun today
I had fun today, I had fun today
I had fun today
Goodbye!

1

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку