Віртуальна екскурсія до Замку Пусловських – дивовижного замку у Білорусі. (8 клас)

Про матеріал
Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку роду Пословських, що знаходиться у Білорусі; Тип уроку: комбінований урок Наочність: презентація Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити; Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; художня культура; географія; Структура уроку І. Організаційний момент 1 хв. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв. ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв. IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв. V.Вивчення нового матеріалу 10 хв. VI.Закріплення нових знань 5 хв. VII.Творче завдання 10 хв. IX.Заключна частина 5 хв.
Перегляд файлу

Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Замку Пусловських – дивовижного замку у Білорусі. (8 клас)

Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку роду Пословських, що знаходиться у Білорусі;

Тип уроку: комбінований урок

Наочність: презентація

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити;

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; художня культура; географія;

Структура уроку

І. Організаційний момент 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв.

IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв.

V.Вивчення нового матеріалу 10 хв.

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

VII.Творче завдання 10 хв.

IX.Заключна частина 5 хв.

Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання;

2. Перевірка присутності учнів за журналом;

3. Ознайомлення учнів з планом уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Актуалізація проводиться у формі беіди:

  1.               Що таке замок?
  2.               Для чого будували замки?
  3.               Які найвідоміші замки ви знаєте?

 ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми матимемо змогу поринути віртуально до Замку Пусловських, побачимо велич і  цієї споруди, дізнаємось історію збудування та сучасну історію споруди;

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

Тема: Віртуальна екскурсія до Замку Пусловських – дивовижного замку у Білорусі.

Завдання уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку роду Пословських, що знаходиться у Білорусі;

V. Вивчення нового матеріалу

Використовуємо презентацію для розповіді.

Палац Пусловських або Коссовський замок  пам'ятка архітектури Білорусі 19 століття в стилі неоготика. Розташований в Косово ( Івацевицький район , Берестейська область , Білорусь ).

Родина Пусловських володіла містечком Косово з кінця 18 століття. Лише у 1838 році підприємець Войцех Пусловський розпочав будівництво нового палацу на західній стороні села. Проект створив архітектор Франциск Яшчольд (або Ящелд, 18081873). Він же і розпочав будівництво, яке закінчували у 1848 році. Маєтком вже володів син  Вандалін Пусловський.

Видовжена споруда палацу симетрична, а в її композиції використані принципи побудови пізнього класицизму. Але об'єми палацу і його декор відсилали глядача до середньовічних споруд — готичні вікна, вежі, що височили над корпусами палацу, зубці, як на фортечних мурах, вузькі фортечні амбразури. Кількість залів перевищувала сто тридцять (130) кімнат. Величну споруду замку-палацу порівнювали с замком самих Гогенцоллернів, розташовану у в Каменець-Зембаветському (тепер це територія Польщі). Є свідчення, що палац мав центральне водяне опалення. Каміни в залах мали декоративну функцію, як і коштовні гобелени.

Проект парку садиби створив Владислав Марконі. Він же працював над створенням интер'єрів палацу разом з декоратором Франциском Жмуркою. Владислав Марконі розпланував парк на трьох терасах. Його загальна площа — сорок гектарів. Була збережена також регулярна частина неподалік споруди замку, збережена з 18 століття. Далі ішов пейзажний парк. Дві нижні тераси розтяглися на 60 метрів, хоча перепад висоти був невеликим — приблизно чотири метри. Була і мережа ставків.

В роки панування Польщі, що відновила свою державність, після 1917 року приміщення використовували як староство, а його підмурки — як місцеву в'язницю. В роки другої світової війни палац підпалили. Існує декілька версій щодо пожежі. Але палац горів десять днів.

В роки війни та в повоєнні десятиліття палац стояв без дахів. Його руйнація продовжилась, і вже в мирні часи обвалилися останні склепіння. Частка стін розібрана на будматеріали і вкрадена. В середині 1970-х років була спроба відремонтувати палац, але вона закінчилася нічим. Палац наново покинули.

В незалежній Білорусі палац Пусловських не входив до переліку історично цінних споруд, які слід відновити у першу чергу. Ініціативу рятування пам'ятки підняли знизу, від Коссовського міськвиконкому. На пам'ятку «Палац Пусловських» звернули увагу і активісти — студенти історичного факультету Білоруського державного університету. Студенти розташували волонтерське містечко поблизу руїн палацу і зробили спроби упорядкувати територію навколо споруди. Кампанія по рятуванню споруди отримала назву «Коссовському палацу — жити!» Але без державної підтримки врятувати велетенську будівлю неможливо.

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

Закріплення нових знань у формі бесіди:

  1.               Що вам запам’яталося?
  2.               Що найбільше сподобалося у вигляді замку?
  3.               Чи хотіли б ви там побувати?

VII.Творче завдання 10 хв.

Завдання для учнів: описати свою  улюблену  памятку в Україні чи за її межами (учні можуть користуватися мережею Інтернет)

IX.Заключна частина 5 хв.

  1.               Вчитель повідомляє про досягнення цілей уроку
  2.               Домашнє завдання: зробити презентацію про свою улюблену пам’ятку історії,архітектури чи мистецтва (на вибір учня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку