Віртуальна подорож "Around the world"5-6 клас

Про матеріал
Віртуальна подорож англійською мовою 5-6 класиТема: Навколо світу Цілі:Навчальна: Ввести нову лексику, практикувати її вживанняТренувати в аудіюванні. Формувати навички читання.Продовжувати формувати навички усного мовлення.Тренувати учнів в усних висловлюваннях з опорою на текст та малюнки.Практикування у письмі. Розвивальна: Розвивати комунікативні здібності учнів. Розвивати вміння працювати в групі. Поглиблювати і розширювати знання учнів за темою уроку.Виховна: Виховувати почуття взаємодомоги.
Перегляд файлу

Віртуальна подорож англійською мовою  5-6 класи

Підтема: Навколо світу

 Цілі:

 Навчальна: Ввести нову лексику, практикувати її вживання.

                              Тренувати в аудіюванні.

Формувати  навички читання.

   Продовжувати формувати навички усного мовлення.

Тренувати учнів в усних висловлюваннях з опорою на текст та малюнки.

Практикування у письмі.

 Розвивальна: Розвивати комунікативні здібності учнів.

   Розвивати вміння працювати в групі.

   Поглиблювати і розширювати знання учнів за темою уроку.

 Виховна:    Виховувати почуття взаємодомоги.

Обладнання: тематичні картки «Transport»,

На комп'ютері слайди, закодоване слово, кросворд, бланки для заповнення , плакат «Через Середземне море» ; запис вірша «Повітряна куля», пісні «Сонечко»; лексика на дошці, роздатковий матеріал НО1, «Щоденник подорожі», позначки до країн, карта світу.      

  Хід  уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання.

T: Good morning, children! How are you getting on? How is life?

Ps: No complaints. Thank you.

  2. Повідомлення теми та мети уроку.

T: Dear children, today we are going to travel.

Т: За кожну правильну відповідь загін отримує зображення визначного місця нашої країни. Журі підрахує кількість і визначить переможця.

P: Dear teacher, where are we going to travel?

T: To answer this questions you’ll do a task.

  1. З’єднати назви країн та прапори. (Look at the computer and name the countries according to the flags.)

T: So, we are going to travel around the world. But children, when people want to go somewhere they need a lot of information. The weather forecast is one of the information. So, what is the weather like today?

(Учні розповідають про погоду)

  1. Скласти три речення про погоду. (3 хв) Прочитати.

T: Do you like such weather?

P: I like such weather because it is good for travelling.

T: Well, the weather is good. Are you ready to begin our travelling around the world?

Ps: Yes, we are.

T: But we should know what means of transport we’ll go by.

  1. Подивіться на малюнки, назвіть види транспорту. Завдання: який загін швидше і правильніше напише всі види транспорту.
  2. Скласти назву транспорту, яким будемо подорожувати. (Look at the blackboard, you can see colored letters. Put thеsе letters in the order they are in this line.). На швидкість

(На аркушах зашифроване різнокольорове слово вид транспорту, і окремо кольорові букви. Учні повинні скласти слово за допомогою кольорів. (balloon))

  1. T: Yes, it is a balloon. Let’s learn a poem about a balloon. Listen and repeat.

I’m a balloon, big and bright

I take people on a flight

Buy your tickets, climb inside

Let us go for a ride!

Завдання: командою вивчити вірш (3 хв)

  1. T: Do you remember what country was the first on the slides?

T: Yes, it is Japan. So we are in Japan. Let’ find this country on the map and mark it.

  1. T: Let’ refresh our memory. What other kinds of transport do you know?

Name the pictures I’ll show you.

Well, write down the names of the transport into crossword. You can see colored letters. Write down this letters into the line and you guess the other transport we are going to travel by to America.

P: Helicopter.

(кросворд)

  1. T: We are in America. Find on where we are.

Listen to the dialogue “At the Travel agency” and fill in the blanks.

“At the Travel agency”

  • Good afternoon. This is the Travel agency. How can I help you?
  • Good afternoon. I would like to make a tour to Australia.
  • We can suggest you tours by plane and by ship. What means of transport would you like to choose?
  • I don’t like ship. Plane will be good.
  • How long would you like to stay in Australia?
  • For two weeks.
  • We have tours in February, March and August. What month will you choose?
  • I think February will be all right.
  • We have tours starting on the 5th, 10th, and 15th of February.
  • The 5th of February will be the best.

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

  1. T: We are in Australia. And we are going to Egypt across the Mederenian Sea. On our way there are some obstacles. Help captain to get to the Egyptian coast . Make the sentences. (плакат «Через Середземне море»)

Ps: In the sea we travel by ship.

   In the air we travel by plane.

T: There extra words: bus, lorry, train.

Finish the sentence.

On the land we travel by…

  1. T: We are in Egypt. Look at these pyramids. You can see the code. Uncorde it, use the keys.

You’ll find means of transport. But one word is a country we are going to.

Ps: England

  1. Фізкультхвилинка

T: We are tired a little. Let’s sing a song and do the actions.

It’s winter now but we all like when the sun is shining brightly. Let’ sing a song “Mr. Sun”.

12. Підведення підсумків, оцінювання учнів.

1) T: Let’s sum up what we have done today.

Read the diary. Доповнити словами. Хто швидше.

2) T: Thank you for your work. You were active and bright. Your marks are…

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 Аудіювання

“At the Travel agency”

  • Good afternoon. This is the Travel agency. How can I help you?
  • Good afternoon. I would like to make a tour to Australia.
  • We can suggest you tours by plane and by ship. What means of transport would you like to choose?
  • I don’t like ship. Plane will be good.
  • How long would you like to stay in Australia ?
  • For two weeks.
  • We have tours in February, March and August. What month will you choose?
  • I think February will be all right.
  • We have tours starting on the 5th , 10th, and 15th of February.
  • The 5th of February will be the best.

 

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

 

 

 

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

 

Blank:

Country to travel to: _______

Means of transport: ________

The date to travel: _____

 

Travel Diary

January.  We start our travel. We go to Japan by . From there we fly to the Pacific Ocean Islands by . To Australia we get by . Then we go to the USA. From America to Egypt we travel by . After that we go to London. From England to Italy we travel by . And we come back home by . I’m happy to be at home!

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку