Віртуальна подорож в Італію

Про матеріал
Урок – віртуальна екскурсія з географії у 10 класі з теми « Італія» містить відповідні структурні елементи:організаційний етап, ритуал початку уроку, актуалізацію опрних знань,мотивацію навчальної діяльності, вивчення нового матеріалу, закріплення матеріалу, підсумки, ритуал завершення уроку.Під час проведення уроку використане таке обладнання: комп‘ютерні презентації учителя та учнів, мобільні телефони,карти атласу та електронні карти, підручник , аудіо – та відеозаписи. Учні мають можливість розвинути такі компетентності:інформаційну, картографічну, соціальну, комунікативну, полікультурну, творчу. Урок входить до розділу «Європа». Під час уроку учні отримують «штампи»(оцінки) у «закордонні» паспорти про вивчену тему розділу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Еміль Золя. Ніщо так не розвиває розум, як подорож

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Італія

Номер слайду 6

Що ти знаєш про Італію?

Номер слайду 7

Італійська казка, у героя якої ріс ніс?

Номер слайду 8

Піноккіо

Номер слайду 9

Чи правда, що всі італійські слова закінчуються на голосні?

Номер слайду 10

Так

Номер слайду 11

Італійська довга пряма вермішель називається….

Номер слайду 12

Спагетті

Номер слайду 13

Батьківщина Ромео та Джульєтти – місто…

Номер слайду 14

Верона

Номер слайду 15

Італійська страва, компоненти якої мають білий,зелений й червоний кольори та означають: віра, надія та любов.

Номер слайду 16

Піца

Номер слайду 17

Колиска та адміністративний центр католицької церкви

Номер слайду 18

Ватикан

Номер слайду 19

Дерево – символ Італії

Номер слайду 20

Оливкове

Номер слайду 21

Дольче Габбана , Армані , Валентино, Гуччі…З чим асоціюються ці прізвища?

Номер слайду 22

З модою

Номер слайду 23

Пармезано, моцарела – це назви…

Номер слайду 24

Сирів

Номер слайду 25

На італійській мові слова “ привіт ” та “ до побачення ” звучать як..

Номер слайду 26

Чао

Номер слайду 27

Презентація учня №1 ЕГП Італії

Номер слайду 28

Відстань Україна - Італія

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Презентація учня №2 Населення Італії

Номер слайду 31

Структура економіки Італії74%

Номер слайду 32

Третинний сектор економіки. Фінансовий сектор. Туризм

Номер слайду 33

Третинний сектор економіки Транспорт. У внутрішніх перевезеннях. Зв‘язує найбільші промислові міста. Важливий засіб пересування. Переважає у зовнішніх перевезеннях

Номер слайду 34

Головні особливості промисловості Італіїпорівняно велике значення легкої та харчової промисловості

Номер слайду 35

Головні особливості промисловості Італіїневеликі обсяги видобутку корисних копалин велика залежність від імпортної сировини

Номер слайду 36

Головні особливості промисловості Італіїнедостатня спеціалізація на виробництві наукоємної продукції

Номер слайду 37

Головні особливості промисловості Італіїдуже значний державний сектор

Номер слайду 38

Електроенергетика Італії82%16%2%АЕС повністю виведені з експлуатації

Номер слайду 39

Чорна металургіяскорочено виробництвопідприємства працюють на імпортній сировинірозташовані на узбережжі

Номер слайду 40

Машинобудуваннянайважливіше виробництво промисловості(30% промислового виробництва)автомобілебудування

Номер слайду 41

Машинобудуванняелектротехніка. Кожний 12 в світіКожна 8 світі

Номер слайду 42

Машинобудуванняавіаційне машинобудування(новітнє виробництво)

Номер слайду 43

Машинобудуванняелектронна промисловість – новітнє виробництво

Номер слайду 44

Хімічне виробництво (3 місце в Європі,11 – в світі)нафтохімія та хімія органічного синтезу. Синтетичні волокнапластмасиавтошини. Фармацевтичні препарати

Номер слайду 45

Легка промисловість. Бавовняні тканинивзуттяодягмеблі

Номер слайду 46

Харчова промисловістьмолочнакондитерськам‘яснаовоче - консервнавиноробнаолійна

Номер слайду 47

Сільське господарствозначна частка дрібних(сімейних)господарств з відсталою агротехнікою Рослинництво(переважає на відміну від більшості високорозвинених країн)зерновіпшеницякукурудзарисжитоовес

Номер слайду 48

Сільське господарство Рослинництво Технічні культури. Цукровий буряксоябавовникльон

Номер слайду 49

Сільське господарство Рослинництво овочітоматикапустацибулясалатартишокспаржа

Номер слайду 50

Сільське господарство Рослинництво Інші культуривиноградмаслини

Номер слайду 51

Сільське господарство тваринництво (ВРХ)

Номер слайду 52

Просторова організація господарства. Більш розвинена промислова північ івідносно відсталий південь

Номер слайду 53

Міжнародні зв‘язки Італії

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Д/з. Прочтати§13 підручника, провести дослідження “ Кластери як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг ”

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Щасти Вам!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕКОНОМІКО – ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ ІТАЛІЇ

Номер слайду 2

Положення країни на півострові

Номер слайду 3

Якими морями омивається

Номер слайду 4

Рельєф Італії

Номер слайду 5

Клімат Італії

Номер слайду 6

Внутрішні води. По. Тібр

Номер слайду 7

Ґрунти

Перегляд файлу

                       Розробка уроку з географії в 10 класі

                      Італія (Італійська  Республіка).

Дослідження №3. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг.

               (урок – віртуальна екскурсія)

Мета:

Освітня – сформувати в учнів систему знань про особливості ЕГП Італії, його вплив на розвиток господарства, населення та міста країни,галузеву структуру господарства, зовнішньо – економічні зв‘язки країни.

Розвиваюча – продовжувати розвивати вміння самостійно оволодівати інформацією,користуватися різноманітними інтернет – ресурсами, картами, вміння зв‘язного мовлення, вміння застосування набуті знання на практиці.

Виховна – виховувати почуття відповідальності, толерантне відношення до культури інших народів, збагачувати духовний світ учнів,формувати інтерес до предмета.

Компетентності:

Інформаційна – робота з додатковими джерелами інформації.

Картографічна – вміння користуватися картами.

Соціальна – усвідомлення учнями можливості та доцільності використання отриманих знань в реальному житті.

Комунікативна – володіння учнями усною та письмовою комунікаціями.

Полікультурна – ознайомлення із культурними особливостями народів та регіонів світу.

Творча – формувати творчу ініціативу, вирішувати поставлені навчальні завдання.

Обладнання: валіза, «закордонні паспорти» учнів, презентація вчителя, презентації учнів, аудіозапис пісні А. Каррізі «Ліберта», аудіозапис «Гімн Італії», портрети відомих італійців, відеосюжети про Італію, підручник – Г.Д.Довгань,О. Г. Стадник, Географія – 10 (рівень стандарту), Х., Ранок, 2018, карти атласу, настінна карта, мікрофон.

Тип уроку – засвоєння нових знань.

                                 Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учитель.

Добрий день, шановні туристи!(слайд №1). Так – так, саме туристи, бо ви сьогодні ними станете, щоправда, віртуальними. І ваша задача – поповнити свій інтелектуальний багаж,стати більш розумними. Як сказав Еміль Золя(слайд №2):»Ніщо так не розвиває розум, як подорож».Тож я запрошую вас у віртуальну подорож.Для цього ви отримаєте закордонні паспорти(слайд №3), у яких після відвідування країн Європи(після вивчення теми «Європа») буде стояти штамп,а в журналі – відповідні оцінки .

ІІ.  Ритуал початку уроку.

Учитель.

Шановні пасажири, валізи зібрано, тож запрошую вас на борт літака, який відправляється до Риму.Прошу зайняти свої місця згідно куплених білетів.(слайд №4 – відео з літаком, що злітає)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (звучить аудіозапис пісні «Ліберта»).

Учитель.

Так, ми летимо до Італії (слайд №5).Сьогодні ви дізнаєтеся про ЕГП цієї країни та його вплив на розвиток господарства, познайомитеся із населенням, його традиціями, мовою та видатними італійцями, проаналізуєте характерні риси первинного, вторинного та третинного секторів економіки, зовнішньо – економічні зв‘язки країни та відносини з Україною.

ІV.Актуалізація опрних знань.

Учитель.

Вирушаючи в подорож, ми завжди дізнаємося якусь інформацію про місце свого подальшого перебування. Тож за запитаннями давайте визначимо, що вам відомо про цю країну.

( в зошитах учні креслять асоціативний кущ  з 10 слів і поступово заповнюють його, відповідаючи на запитання) – (слайд №6)

(далі на слайдах формулюються питання з відповідями – слайди №№7 – 26).

V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель.

Під час польоту місце (називається ім‘я учня чи учениці) виявилося біля вікна, тому він(вона)опише краєвиди, які бачить.

( учень(учениця) розповідає про ЕГП країни та природні умови за власноруч створеною презентацією -  слайд №27).

Учитель.

Шановні пасажири! Давайте підрахуємо відстань від Києва до Рима:всі, хто сидять на сидіннях праворуч – знаходять відстань за картами атласу, використовуючи масштаб, хто сидить зліва – за Google – картами в телефонах.

(після підрахунку,визначають, які карти дають більш точну інформацію). Тож відстань від України до Італії – 1677 км.(слайд №28)

 

Вартість квитка на літак – від 600 до 3000грн. Ми пролітаємо над такими країнами:

Угорщина, Боснія і Герцеговина та Хорватія. Найшвидший час польоту – 2 год. 45 хв.Крім літака до Італії можна дістатися автомобілем. Тоді відстань між цими країнами збільшиться до 2362 км, а час, проведений в дорозі – до 25 год. Отже, авіатранспорт – це найшвидший вид транспорту.

Час нашого перебування на борту лайнера вийшов і ми прибуваємо на землю Італії(слайд №29 – відео літака, що сідає).

І перша зустріч у нас буде з нашим співвітчизником, який довгий час вже живе у цій країні , він ознайомить вас із населенням Італії, його особливостями, звичками, мовою та традиціями.

(виступ учня чи учениці за власноруч створеною презентацією – слайд №30).

А тепер час поговорити про господарство Італії й визначити, за якими характеристиками країну відносять до високорозвинутих країн світу.

(слайди №№31 – 52), робота з картами атласа та настінною картою.

Які міжнародні економічні зв‘язки має Італія з Україною?

(робота з підручником – стор.77) – слайд №53.

VІ.Закріплення нового матеріалу.

(Інтерактивна вправа «Закінчи печення»).

Шановні туристи, щоб ви могли поділитися інформацією зі своїми друзями, які захочуть відвідати Італію, пропоную повторити інформацію про цю країну, давши відповіді на запитання:

(на аркушах паперу, що лежить на партах)

1.Італія розташована на такому півострові….(Апеннінський).

2.Італія омивається водами такого моря…(Середземного).

3.Основна релігія країни…(католицизм).

4.За національним складом Італія _ це….(однонаціональна країна).

5.У галузевій структурі господарства переважає такий сектор…(третинний).

6.Найбільша кількість електроенергії виробляється на електростанціях такого типу…(ТЕС).

7.Найвідоміші в свті італійські автомобілі…(ФІАТ,Феррарі).

8.У с/г Італії переважає така галузь…(рослинництво).

9.У країні розташована така кількість пам‘яток світової Спадщини ЮНЕСКО…(55).

10.Кількість мінеральних ресурсів у країні можна схарактеризувати словом…(обмежені, або недостатні).

11.Найважливіша галузь промисловості Італії, що займає 30% промислового виробництва….(машинобудування).

12.У просторовій організації більш розвинену промисловість має…(північ).

Обміняйтеся інформацією та  виставте один одному оцінки.Якщо ви задоволені своєю оцінкою – добре, якщо ні – дома ретельно ознайомтеся з навчальним матеріалом.

VІІ.Підсумок уроку.

Ви багато сьогодні дізналися про Італію, відвідали багато місць. Поділіться враженнями про нашу подорож.

(інтерактивна вправа « Мікрофон»).

VІІІ. Ритуал закінчення уроку.

А нам час відлітати на Батьківщину(слайд №54 – відео літака, що злітає).

Під час польоту я пропоную вам вдома ще раз познайомитися із характерними особливостями цієї країни,опрацювавши §13 підручника та дізнатися, що таке кластери, виконавши дослідження, завдання якого надруковані в зошиті для практичних робіт(О.Г.Стадник)(слайд №55).

Час нашого польоту завершено.(слайд №56 – відео літака, що сідає). Ми прилетіли на рідну землю. Під час наступної нашої подорожі(уроці) ви , після виконаного завдання з теми « Італія», отримаєте штампи у свої паспорти про відвідування цієї країни, а значить, про засвоєння теми. До наступної подорожі!(слайд №57)

 

 

.

zip
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку