Розробка уроку з географії в 10 класі
Італія (Італійська Республіка).
Дослідження №3. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг.
(урок – віртуальна екскурсія)
Мета:
Освітня – сформувати в учнів систему знань про особливості ЕГП Італії, його вплив на розвиток господарства, населення та міста країни,галузеву структуру господарства, зовнішньо – економічні зв‘язки країни.
Розвиваюча – продовжувати розвивати вміння самостійно оволодівати інформацією,користуватися різноманітними інтернет – ресурсами, картами, вміння зв‘язного мовлення, вміння застосування набуті знання на практиці.
Виховна – виховувати почуття відповідальності, толерантне відношення до культури інших народів, збагачувати духовний світ учнів,формувати інтерес до предмета.
Компетентності:
Інформаційна – робота з додатковими джерелами інформації.
Картографічна – вміння користуватися картами.
Соціальна – усвідомлення учнями можливості та доцільності використання отриманих знань в реальному житті.
Комунікативна – володіння учнями усною та письмовою комунікаціями.
Полікультурна – ознайомлення із культурними особливостями народів та регіонів світу.
Творча – формувати творчу ініціативу, вирішувати поставлені навчальні завдання.
Обладнання: валіза, «закордонні паспорти» учнів, презентація вчителя, презентації учнів, аудіозапис пісні А. Каррізі «Ліберта», аудіозапис «Гімн Італії», портрети відомих італійців, відеосюжети про Італію, підручник – Г.Д.Довгань,О. Г. Стадник, Географія – 10 (рівень стандарту), Х., Ранок, 2018, карти атласу, настінна карта, мікрофон.
Тип уроку – засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Учитель.
Добрий день, шановні туристи!(слайд №1). Так – так, саме туристи, бо ви сьогодні ними станете, щоправда, віртуальними. І ваша задача – поповнити свій інтелектуальний багаж,стати більш розумними. Як сказав Еміль Золя(слайд №2):»Ніщо так не розвиває розум, як подорож».Тож я запрошую вас у віртуальну подорож.Для цього ви отримаєте закордонні паспорти(слайд №3), у яких після відвідування країн Європи(після вивчення теми «Європа») буде стояти штамп,а в журналі – відповідні оцінки .
ІІ. Ритуал початку уроку.
Учитель.
Шановні пасажири, валізи зібрано, тож запрошую вас на борт літака, який відправляється до Риму.Прошу зайняти свої місця згідно куплених білетів.(слайд №4 – відео з літаком, що злітає)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (звучить аудіозапис пісні «Ліберта»).
Учитель.
Так, ми летимо до Італії (слайд №5).Сьогодні ви дізнаєтеся про ЕГП цієї країни та його вплив на розвиток господарства, познайомитеся із населенням, його традиціями, мовою та видатними італійцями, проаналізуєте характерні риси первинного, вторинного та третинного секторів економіки, зовнішньо – економічні зв‘язки країни та відносини з Україною.
ІV.Актуалізація опрних знань.
Учитель.
Вирушаючи в подорож, ми завжди дізнаємося якусь інформацію про місце свого подальшого перебування. Тож за запитаннями давайте визначимо, що вам відомо про цю країну.
( в зошитах учні креслять асоціативний кущ з 10 слів і поступово заповнюють його, відповідаючи на запитання) – (слайд №6)
(далі на слайдах формулюються питання з відповідями – слайди №№7 – 26).
V. Вивчення нового матеріалу.
Учитель.
Під час польоту місце (називається ім‘я учня чи учениці) виявилося біля вікна, тому він(вона)опише краєвиди, які бачить.
( учень(учениця) розповідає про ЕГП країни та природні умови за власноруч створеною презентацією - слайд №27).
Учитель.
Шановні пасажири! Давайте підрахуємо відстань від Києва до Рима:всі, хто сидять на сидіннях праворуч – знаходять відстань за картами атласу, використовуючи масштаб, хто сидить зліва – за Google – картами в телефонах.
(після підрахунку,визначають, які карти дають більш точну інформацію). Тож відстань від України до Італії – 1677 км.(слайд №28)
Вартість квитка на літак – від 600 до 3000грн. Ми пролітаємо над такими країнами:
Угорщина, Боснія і Герцеговина та Хорватія. Найшвидший час польоту – 2 год. 45 хв.Крім літака до Італії можна дістатися автомобілем. Тоді відстань між цими країнами збільшиться до 2362 км, а час, проведений в дорозі – до 25 год. Отже, авіатранспорт – це найшвидший вид транспорту.
Час нашого перебування на борту лайнера вийшов і ми прибуваємо на землю Італії(слайд №29 – відео літака, що сідає).
І перша зустріч у нас буде з нашим співвітчизником, який довгий час вже живе у цій країні , він ознайомить вас із населенням Італії, його особливостями, звичками, мовою та традиціями.
(виступ учня чи учениці за власноруч створеною презентацією – слайд №30).
А тепер час поговорити про господарство Італії й визначити, за якими характеристиками країну відносять до високорозвинутих країн світу.
(слайди №№31 – 52), робота з картами атласа та настінною картою.
Які міжнародні економічні зв‘язки має Італія з Україною?
(робота з підручником – стор.77) – слайд №53.
VІ.Закріплення нового матеріалу.
(Інтерактивна вправа «Закінчи печення»).
Шановні туристи, щоб ви могли поділитися інформацією зі своїми друзями, які захочуть відвідати Італію, пропоную повторити інформацію про цю країну, давши відповіді на запитання:
(на аркушах паперу, що лежить на партах)
1.Італія розташована на такому півострові….(Апеннінський).
2.Італія омивається водами такого моря…(Середземного).
3.Основна релігія країни…(католицизм).
4.За національним складом Італія _ це….(однонаціональна країна).
5.У галузевій структурі господарства переважає такий сектор…(третинний).
6.Найбільша кількість електроенергії виробляється на електростанціях такого типу…(ТЕС).
7.Найвідоміші в свті італійські автомобілі…(ФІАТ,Феррарі).
8.У с/г Італії переважає така галузь…(рослинництво).
9.У країні розташована така кількість пам‘яток світової Спадщини ЮНЕСКО…(55).
10.Кількість мінеральних ресурсів у країні можна схарактеризувати словом…(обмежені, або недостатні).
11.Найважливіша галузь промисловості Італії, що займає 30% промислового виробництва….(машинобудування).
12.У просторовій організації більш розвинену промисловість має…(північ).
Обміняйтеся інформацією та виставте один одному оцінки.Якщо ви задоволені своєю оцінкою – добре, якщо ні – дома ретельно ознайомтеся з навчальним матеріалом.
VІІ.Підсумок уроку.
Ви багато сьогодні дізналися про Італію, відвідали багато місць. Поділіться враженнями про нашу подорож.
(інтерактивна вправа « Мікрофон»).
VІІІ. Ритуал закінчення уроку.
А нам час відлітати на Батьківщину(слайд №54 – відео літака, що злітає).
Під час польоту я пропоную вам вдома ще раз познайомитися із характерними особливостями цієї країни,опрацювавши §13 підручника та дізнатися, що таке кластери, виконавши дослідження, завдання якого надруковані в зошиті для практичних робіт(О.Г.Стадник)(слайд №55).
Час нашого польоту завершено.(слайд №56 – відео літака, що сідає). Ми прилетіли на рідну землю. Під час наступної нашої подорожі(уроці) ви , після виконаного завдання з теми « Італія», отримаєте штампи у свої паспорти про відвідування цієї країни, а значить, про засвоєння теми. До наступної подорожі!(слайд №57)
.