Образотворче мистецтво
7 клас
Тема: Вишивка – невмирущий оберіг. Виконання ескізу традиційного одягу з вишитими оберегами.
Мета: Продовжувати знайомити учнів з поняттям «вишивка», її видами, стилями та особливостями; вчити малювати дизайнерські ескізи вишитого одягу втілюючи в них образ епохи; розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, мислення; виховувати творчий інтерес до шедеврів світової моди.
Обладнання та ресурси: роздатковий матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація, фломастери, гелеві ручки, ножиці, заготовки з кольорового паперу.
Очікувані результати: на уроці ми повинні ознайомитись з видами орнаментів, навчитись відтворювати орнаменти на власній вишиванці, усвідомити значення вишивки та важливість цього оберегу в житті українського народу, по закінченню уроку створити виставку своїх робіт.
Тип уроку: урок уведення в тему.
ХІД УРОКУ:
1. Організаційна підготовка учнів до праці. (2 хв.)
Девіз уроку на дошці:
«Творчість – це подвиг, який не обходиться без жертв»
2. Повідомлення теми та очікуваних результатів. (2 хв.)
Доброго дня, діти! Я рада вітати всіх вас на уроці. Сьогодні в нас урок незвичайний, але я сподіваюсь, що він для вас буде цікавим та корисним.
Тема сьогоднішнього нашого уроку «Вишивка – невмирущий оберіг».
(тема та очікувані результати написані на слайді).
3. Актуалізація знань. (8 хв.)
Вчитель:
З давніх – давен і до нашого часу вишиті речі радували й милували око кожного, а також пробуджували в людях високу духовність, доброту і милосердя. Вишивка – невмирущий оберіг народу. На уроці ми повинні ознайомитись з видами орнаментів, навчитись відтворювати орнамент на власній вишиванці, усвідомити значення вишивки та важливість цього оберегу в житті українського народу, по закінченню уроку створити виставку своїх робіт.
1 (Звертання до презентації про вишивку).
Скажіть мені які обереги існують ще в нашій країні?
2 (Звертання до презентації про обереги).
4. Закріплення знань. (8 хв.)
Вчитель:
(Вчитель показує скриньку).
Розмальована скриня в давніх давен буда невід’ємною річчю української хати.
3 (Звертання до зображення та текст на екрані).
А що в цій скринці знаходиться ми зараз дізнаємось разом, відкривайте будь ласка.
(діти підходять до стола вчителя та дістають речі, впізнавши наклеюють на дошку).
Ми закріпили знання про, національний одяг українського народу.
(На дошці написано «Національний костюм» чоловічий та жіночий, діти виходять та на подвійному скотчі моделюють костюми, називаючи речі які наклеюють).
5. Руханка (1 хв.)
Вчитель:
Сьогодні ми з вами вже дізнались багато цікавого і корисного матеріалу. Зараз ми відпочинемо, а потім знову продовжимо нашу роботу.
Треба руханку нам, діти, зробити
Й від роботи разом відпочити.
(Учні стають біля своїх столів, вчитель промовляє слова руханки, а діти рухами імітують почуте).
Одягну я сорочечку вишивану,
Перед дзеркалом в сорочечці стану.
Руки в боки візьму, покручуся.
Вліво, вправо п’ять разів повернуся.
Вишиванка моя – справжнє диво:
Сяють квіти по ній, ой красиві!
Я уранці раненько вставала
І сорочку свою вишивала.
Ось і руханка наша скінчилась,
Працюватимемо знов що є сили!
6 Практична робота. (20 хв.)
(Учні виконують практичну роботу індивідуально під супровід спокійної української мелодії).
Вчитель:
Діти, у кожного на столах лежать зразки української сорочки з паперу, уявіть себе сучасними дизайнерами одягу, спробуйте створити ескіз власної вишиванки згадавши види орнаменту про які ми сьогодні дізнались.
4 (Звертання до зображення та текст на екрані про різні види орнаменту).
(Під час виконання практичної роботи вчитель перевіряє, чи всі учні приступили до роботи, звертаю увагу на правильність організації робочого місця, контролюю правильність виконання роботи).
7 Створення виставки робіт, повернення до очікуваного результату, підсумок уроку. (3 хв.)
(Вчитель перевіряє виконання роботи. Звертає увагу на якість виконання. Діти демонструють роботи на дошці створивши виставку).
Вправа «Незакінчені речення»
Вчитель:
А зараз зверніть увагу на дошку, на ній ми бачимо ще один оберіг, український вінок, чого не вистачає в нашому віночку? (стрічок). Скориставшись методикою «Незакінчених речень», необхідно продовжити речення повернувши до очікуваних результатів читають та наклеюють стрічки.
1 Сьогодні ми ознайомились …
2 Спробували відтворити…
3 Усвідомили…
4 Створили…
Вчитель:
Я дуже вдячна всім вам, діти, за роботу. бажаю, щоб і надалі ви були такими ж активними і старанними, як на сьогоднішньому уроці.
8 Домашнє завдання на слайді. (1 хв.)
Зробити ескіз орнаменту для чоловічої краватки або жіночого клатчу.