«ВИСТАВА – СВІТ ГРИ, МОРАЛІ, ТВОРЧОСТІ»

Про матеріал
Мета проекту: • впливати на духовний світ дитини; • заохочувати до набуття нових знань, умінь і навичок; • створювати певні зразки суспільно-моральної поведінки, сприяючи формуванню високих моральних цінностей та позитивного світогляду; • знімати психоемоційне напруження дитини, налаштовувати її на позитивне сприйняття навколишнього світу; • формувати комунікативні навички; • розкривати творчий потенціал родини; • виховувати художній смак.
Перегляд файлу

ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ

 

«ВИСТАВА – СВІТ ГРИ, МОРАЛІ, ТВОРЧОСТІ»

 

Бучко Світлани Іванівни

вихователя дошкільного навчального

закладу №7  (ясла-садок)

Снігурівської   міської ради

1. Мета проекту:

  • впливати на духовний світ дитини;
  •  заохочувати до набуття нових знань, умінь і навичок;
  •  створювати  певні зразки  суспільно-моральної поведінки, сприяючи формуванню високих моральних цінностей та позитивного світогляду;
  •  знімати психоемоційне напруження дитини, налаштовувати її на позитивне сприйняття навколишнього світу;
  •  формувати комунікативні навички;
  •  розкривати творчий потенціал родини;
  •  виховувати художній смак.

 

 

2. Завдання проекту:

1.  Спонукати дітей до фантазування, творчості;

2.  Розвивати творчі здібності, вміння  запропоновувати новий  задум гри;

3.  Вчити дітей втілюватися в ролі, імпровізувати;

4.  Вчити вживатися в художній образ, творчо підходити до зображення сюжету;

5.  Розвивати у дітей творчу виразність інтонації, міміки, рухів.

 

 

3. Завдання педагогічної діяльності вихователя:

 1. Використовувати гру- драматизацію для вирішенния основних завдань  

освітньо-виховної діяльності;

 2. Через гру –драматизацію  розвивати творчі здібності дітей дошкільного віку;

 3. Розвивати мислення дітей завдяки вирішенню більш складних творчих завдань;

 4. Створювати атмосферу творчості  та довіри, надавати кожній дитині можливість висловлюватись  з приводу процесу підготовки до вистави;

5. Заохочувати імпровізацію, вміння вільно відчувати себе в ролі;

6. Розкривати творчий потенціал дітей, залучати до різних видів театралізованої діяльності.

 

 4. Етапи та терміни проведеня проекту ( 10 днів):

1. діагностично-мотиваційний ;

2. інформаційний;

3. репродуктивний;

4. узагальнюючий;

5. творчий;

6. рефлексивно-оцінювальний.

 

5. Умови реалізації проектної діяльності:

Середовище – один з основних засобів розвитку особистості дитини, джерело індивідуальних знань та соціального досвіду. Завдяки створенню в групі сприятливих  умов для самостійної театралізованої діяльності, розвитку

предметно-розвивального  середовища діти матимуть змогу організовувати спільну театралізовану діяльність.

  Наступний крок - збагачення ігрової творчої діяльності дітей,  підготовка та проведення театралізованих ігор та створення емоціонально-сприятливої атмосфери;

Це забезпечило:

*  комплексний підхід до  організації освітнього процесу;

*  високий рівень розвитку театралізованних знань та умінь;

*  створення умов для розвитку творчих проявів у  дітей;

*  оптимальне навантаження на дитину з метою захисту його від перевтоми.

  Творчісь дітей в їх театрально-ігровій діяльності проявлялася в 3-х напрямках:

*   творчість  продуктивна (створення власних сюжетів або творча інтерпретація заданого сюжету);

*   творчість виконавча (мовна, рухова);

*   творчість оздоблювальна (декорації, костюми, атрибутика тощо).

  Збагаченню дітей художніми засобами відтворення образу сприяли:

  • етюди із прочитаних творів або вибір будь якої події з казки та її відтворення. Цікавими були етюди в яких діти рухались під фрагмент музичних творів
  • обговорення прочитаного,  узгодження своїх задумів та бажань, можливість спробувати себе в будь якій ролі, вміння домовлятися про декілька складів «артистів»;
  • відтворення казкових фрагментів.

З метою засвоєння послідовності подій, уточненния образів персонажей організовувалась  художньо-творча діяльність: малювання, аплікація, ліплення за темою твору. Діти підгрупами отримували завдання, наприклад виліпити фігурку персонажа для того щоб розіграти казку. При цьому відпадала необхідність в спеціальному запам´ятовуванні тексту. Основні напрямки розвитку драматизації гри полягали в поступовому переході дитини від гри по одному літературному чи фольклорному тексту до гри, яка має на увазі вільну будову сюжету дитиною особисто, в  якому літературна основа поєднується з вільною її інтерпретацією. Відбувається розвиток гри, в якій використовуються засоби виразності для передачі особливостей персонажа, до гри як засобу самовираження через образ героя.

Работа з дітьми  будується без прямих вказівок,  великий акцент надається організації спільної діяльності, грі, ігровому  спілкуванню, використанню засобів літератури та мистецтва.

 

6. Форми  та методи  організації освітнього процесу:

*   заняття;

*   розваги;

*   ігри драматизації;

*   художньо-продуктивна діяльність;

*  оздоблення виставок робіт вихованців, спільної творчої  роботи дітей та батьків;

*   екскурсія-огляд  гуртка БТДЮ (гурток «Театр іграшок»),

*   фото-екскурсїї;

*   проведення театралізованих вистав;

*   ігрова діяльність. 

Форма організації дітей проводиться у вільній та суспільній діяльності в другій половині дня.  Пропонується дітям працювати стоячи, сидячи – як їм  зручно. Діти мали змогу відходити від свого робочого місця, щоб  роздивитися роботу своїх друзів, запитати поради,  попросити допомогу чи запропонувати себе в помічники, або ж знайти для себе інше заняття. По закінченню своєї роботи, ніхто ні кого не чекав, необхідно було навести лад на своєму місці і займатися своєю справою. В роботі з дітьми використовуються ігрові прийоми, сюрпризні моменти, під час яких гості - казкові персонажі, припускалися помилок, щось плутали.  Діти із задоволенням йшли їм на допомогу, раділи – відчувалась впевненість у собі, усвідомлення своєї важливості, значущості.

Суспільна діяльність організовується у формі гри через казку.

Під час суспільної діяльності панувала творча атмосфера. Вся діяльність супроводжувалась яскравими переживаннями, сюрпризними моментами. Лише та дитина, яка знаходиться  в оточенні яскравих образів та фантазії здатна щось творити. Багато уваги приділялось цікавим іграм та вправам, іграм-експериментам з матеріалами та інструментами,  а також ігровим завданням, які проводились в усіх формах організації продуктивної діяльності, звичайно ж у вільний час, в різні проміжки режимних моментів. 

Для кращого засвоєння матеріалу використовуються наступні методи та прийоми:

  •  пояснювально-ілюстративний;
  •  репродуктивний;
  •  дослідницький;
  •  евристичний(частково пошуковий) ;
  •   діагностичний;
  •  рефлексивний. 

 

7. Работа с батьками:

  Творчості дітей сприяв тісний контакт педагога з батьками, де батьки  ставали активними союзниками та помічниками в організації художньо-мовної діяльності дошкільників (вистави). Батькам було запропоновано прийняти участь в створенні декорацій до дитячих  вистав, виготовити разом з дітьми костюми та елементи до них, допомогти  вивчити тексти ролей, разом з дітьми переглянути відеофільми, казки, прочитати художню літературу. Однією з найцікавіших форм роботи є залучення батьків для участі в театральних виставах в якості акторів. Це сприяло обізнаності, збагаченню внутрішнього світу, а головне – згуртовувало родину, колектив дітей, вихователів та батьків.

 

 Форми роботи з батьками.

* зустріч за круглим столом;

* анкетування;

* знайомство з матеріалами папки-пересувки;

* день добрих справ;

* вечір-диспут;

* майстер-клас;

* ярмарок творчих ідей;

 

8. Очікувані результати

Реалізація проекту з розвитку творчих здібностей дітей  засобами театралізованих ігор в спільній і самостійній діяльності дітей сприятиме:

  •   розвитку психофізичних здібностей дітей
  •  корекції психічних процесів;
  •  збагаченню активного словника;
  •  розкриттю творчих здібностей та виявленню дитячої обдарованості;
  • удосконаленню театрального досвіду, цілеспрямованому впровадженню елементів театралізації в повсякденному житті.

 

Шляхи практичної реалізаії проекту

 

1. Діагностично-мотиваційний (1 день)

Мета: викликати у дітей бажання реалізувати спільний проект, визначити наявний у вихованців та їхніх батьків рівень знань про найпоширеніші жанри художньої літератури для дітей. Ознайомити дітей з історією театру, з професіями дорослих працюючих в театрі. Надати реальну можливість адаптуватися в соціально-моральній сфері, підвищити самооцінку.

 

форми роботи з дітьми

1. екскурсія-огляд гуртка БТДЮ «Театр іграшок» - перегляд казки «Хижий вовк та довірливі козенята»;

2. Інтегроване заняття «Все починається з мами»;

3. Гра драматизація – виразне читання казки «Хижий вовк та довірливі козенята» та її обговорення;

4. СХД – малювання героїв казки «Хижий вовк та довірливі козенята», аналіз робіт;

5. Ігрова діяльність:

     -   дидактичні ігри: «Оціни вчинок»,«Що погане, а що добре», «Сам удома»;

     -   сюжетно-рольова гра «Сім’я» (моделювання  ситуації -  «Допоможемо мамі

         приготувати обід»).

 

форми роботи з батьками

1. Зустріч за круглим столом  «Повідомлення про початок проекту «Вистава – світ гри, моралі, творчості»

Домашне завдання – читання та обговорення казки «Хижий вовк та довірливі козенята».

 

 

2. Інформаційний (4 дні)

Мета:  сформувати систему знань, умінь, неохідних для реалізації спільного проекту. Сприяти розвитку зв´язного мовлення, пам´яті, уяви, творчих здібностей, комунікабельності. Розвивати здатність бути відкритими та чуйними, розуміти почуття та емоції інших людей. Створити певні зразки поведінки, прищеплювати моральні якості.

 

форми роботи з дітьми

1. Інтегровані заняття «Люблять усі свою родину»;

2. Інтегровані заняття «Злість не добра риса»;

3. Інтегровані заняття «Якщо ти старший»;

4. Гра драматизація (розподіл ролей казки  «Хижий вовк та довірливі козенята», підбір, виготовлення декорацій).

5. Розвага «У світі Казочки-навчалочки».

6. Анкетування «Ставлення дитини до етичних норм».   

7. Ігрова діяльність:

    дидактичні ігри:         «Хто вчиняє не правильно»;

             «Родинні взаємини»;

             «Маленькі помічники»;

             «У колі дружньої родини»;                                    

    рухливі ігри:               «Козенята і вовк»;

                        «Відгадай чий голосок»;

              « У лісочку на горбочку».

   Ігри-експерименти      «Що зайве?»;

     «З чого зроблений предмет?»;

     «Відгадай на дотик»;

      «Відгадай на смак».

  сюжетно-рольова гра    «Родина» (вправляння  у правильній поведінці

                                                             вдома, коли дитина лишається сама).

8. Психогімнастика «Люба матуся»;

9. СХД  - ліплення, аплікація  героїв казки «Хижий вовк та довірливі козенята», аналіз робіт;

9. Фізкультхвилинки разом із тваринками (з козенятком).

 

форми роботи з батьками

1. Анкетування «Казки  в вашій родині»;

2. Знайомство з матеріалами папки-пересувки «Як подружити дитину з книгою»;

3. День Добрих справ «Виготовлення декорацій до казки»;

4. Консультація «Домашній театр – духовний, творчий потенціал дитини»;

5. Домашнє завдання: виготовлення книжки-саморобки «Улюблена казка моєї родини».

 

3. Репродуктивний (2 дні)

Мета: надати вихованцям можливість практично застосувати здобуті на попередніх етапах знання, вміння та навички соціальної поведінки за допомогою мистецтва, долати власні психологічні труднощі, відновлювати емоційну рівновагу, перемикатися з негативних переживань на позитивні почуття і думки. Розкрити творчий потенціал родини.

 

 

форми роботи з дітьми

1.Заняття «Побач в собі красу»;

2. Заняття «Новини в родині»;

3. Вистава пальчикового театру «Хижий вовк та довірливі козенята» для дітей 4-го року життя;

4. Гра драматизація (заучування ролей до казки «Хижий вовк та довірливі козенята»)

5. Виставка творчих робіт з ліплення, малювання та аплікації «Стежинками знайомої казки»;

6. Презентація книжки саморобки «Улюблена казка моєї родини»;

7. Психогімнастика «У лісі»;

8. Фізкультхвилинки разом з тваринками (вовчик);

9. Ігрова діяльність:

    дидактичні ігри:                   «Дружня сімейка»;

               «Наведи лад»;

    рухливі ігри                           «На місця»;

                «Коза і козенята».

    сюжетно-рольова гра            «Сім»я» (коли в двері стукає незнайомець).

 

форми роботи з батьками

1. Вечір-диспут «Завдяки казці дитина пізнає світ не тільки розумом  а й серцем» В.О.Сухомлинський;

2. Домашне завдання – виготовлення силуетів до тіньового театру «Хижий вовк та довірливі козенята».

 

 

4. Узагальнюючий ( 1 день)

Мета: узагальнювати й систематизувати знання навички та вміння організовувати продуктивну спільну діяльність, орієнтуватись на моральні норми, здійснювати свідомі вибори, поводитись совісно навіть за умови відсутності контролю з боку дорослого.

 

 

форми роботи з дітьми

1. Заняття «Як перемогти страх»;

2. Показ тіньового театру «Хижий вовк та довірливі козенята»;

3. Психогімнастика «Сонечко»;

4. Фізкультхвилинки разом з тваринками (лісові друзі).

5. Гра драматизація – репетиція окремих сюжетів казки «Хижий вовк та довірливі козенята»;

6. Ігрова діяльність:

    дидактичні ігри:              «Школа ввічливості»;

     рухливі ігри                    «Вовк і козенята».

     сюжетно-рольова гра     «Сім»я» (зустріч  гостей).

 

 

форми роботи з батьками

1. Майстер-клас по виготовленню іграшок до настільного театру за технікою орігамі;

2. Домашне завдання – підбір матеріалів до виготовлення альбому «Мої перші ролі».

 

 

5. Творчий (1 день)

Мета: реалізувати спільний творчий задум, наповнити процес його втілення позитивними емоціями, залучати дітей до різних видів діяльності. Розвинути творчі здібності дитини.

 

 

форми роботи з дітьми

1. Тематична розвага за участю дітей та їхніх батьків «Кмітливість спритніша за хитрощі»;

2. Гра драматизація – репетиція всієї вистави «Хижий вовк та довірливі козенята»;

3. Обмін думками «На кого з казкових героїв я хочу бути схожим».

 

форми роботи з батьками

1. Ярмарок творчих ідей, конкурс-виставка «Дивовижний світ казок».

 

6. Рефлексивно-оцінювальний (1 день)

Мета: підвести до усвідомлення набутого за попередні етапи досвіду,  вчити радіти як своїм та к й чужим успіхам, зняти психоемоційне напруження малюка, налаштувати його на позитивне сприйняття навколишнього світу.

 

форми роботи з дітьми

1. Демонстрація вистави «Хижий вовк та довірливі козенята»;

2. Презентація альбому «Мої перші ролі».

 

форми роботи з батьками

1. Обмін думками «Роль казки в вашій родини»  (підведення підсумків анкетування);

2. Родинне свято « Казка – незмінний супутник дитинства» (вручення нагород дітям та їхнім родинам).

 

 

Отримані результати

      Театралізована  діяльність - невід´ємний помічник  під час вирішення освітніх завдань. І як результат  - знання міцніші, а методи та прийоми ефективніші. Ігровий сюжет дозволяє зацікавити дітей, докласти максимум зусиль до виконання завданя.

 

 

Оцініка якості реалізації проекта

  З´явилась можливість залучати дітей до активної самостійної діяльності.

До роботи з дітьми були залучені 90% батьків групи, що помогло налагоджуванню взаємовідносин між учасниками проекту. Работа над проектом допомогла сформувати  інтерес до виконання оригінальних творчих робіт. Під час колективної діяльності діти навчилися продуктивно взаємодіяти, чути один одного, висловлювати свої емоції словами та рухами.

 

Практичне значення проекта

 Проект націлений на розвиток  здібностей дошкільників засобами театралізованої гри. Реалізує загальноосвітні та виховні завдання. Знання, отримані в процесі навчання , мають міцний, стійкий характер.

Участники освітнього процесу готові  до подальшого творчого розвитку. По завершенню проекту робота над розвитком творчих здібностей дітей не закінчується. Продовжується збагачення предметно-розвивального  середовища, розвивається співпраця з сім´ями вихованців.

 

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку