Виступ "Хід реалізації виховного проекту «Я- неповторний»"

Про матеріал

У виступі окреслено наступне:

Кожна дитина прагне, щоб її помітили, відзначили як успішну, прагне заявити про себе світові. І тому завдання педагогічного колективу САГ - дбайливо ростити нові таланти, починаючи з молодшого підліткового віку. Саме на вирішення цієї проблеми націлений проект «Я - неповторний». Актуальність його якраз у тому й полягає, що через добір різноманітних способів демонстрування себе як особистості творчої, неповторної, дитина навчиться представляти свій талант, свої здобутки.

Перегляд файлу

Хід реалізації виховного проекту

 «Я- неповторний»

...Дитина має бути не тільки учнем,

а передусім людиною з різноманітними

інтересами, запитами, прагненнями.

В.Сухомлинський

Кожна дитина прагне, щоб її помітили, відзначили як успішну, прагне заявити про себе світові. І тому завдання педагогічного колективу САГ -  дбайливо ростити нові таланти, починаючи з молодшого підліткового віку. Саме на вирішення цієї проблеми націлений проект «Я - неповторний». Актуальність його якраз у тому й полягає, що через добір різноманітних способів демонстрування себе як особистості творчої, неповторної, дитина навчиться представляти свій талант, свої здобутки.

У змісті проекту передбачено різноманітні форми організації і проведення заходів, через участь у яких дитина зможе продемонструвати все, до чого найбільше схильна. До реалізації проекту залучено  гімназію і позашкільні навчальні заклади та батьків. Форми проведення заходів різноманітні, всі вони спрямовані обличчям до дитини, напрями – теж, зокрема: естетичний (музика, образотворче мистецтво, фотографія, театр, архітектура, дизайн, танці), інтелектуальний (навчальні предмети, загальний розвиток), спортивний, декоративно-прикладне мистецтво, сфера обслуговування, екологія. Таким чином, у ході проекту зусиллями батьків, педагогів, громади кожна дитина має змогу  самовиразитися.

З роками в  дітей творче захоплення може стати справою всього життя, вплинути на вибір професії, підвалини якої закладає проект «Я - неповторний». Завдяки цьому вони змінять світ навколо себе, зроблять своє життя і тих, хто їх оточує, красивішим, довершенішим.

Більшості учнів гімназії проект допомагає усвідомити і сформувати себе як неповторну особистість, здатну до постійного самовдосконалення і реалізації.

Намагаємося створити  кожній дитині необхідні умови  та  можливості для самопрезентації,  для того, щоб через демонстрування своїх здобутків, здібностей, неповторності сприяти самореалізації, самоствердженню, підвищенню самооцінки та виробленню потреби самоудосконалення.

Для організації роботи з обдарованими дітьми в гімназії вироблено алгоритм діяльності з цього питання:

1. Виявляємо здібності та обдарування учнів  способом діагностування  учнів щодо їх захоплень та створення умов для навчання і розвитку обдарованих учнів на основі використання інноваційних педагогічних технологій, а саме: анкетування  «Світ моїх захоплень» і створення банку даних(січень 2011р.) . 

2. Створено та постійно оновлюється  банк даних «Обдарованість», вивчаються  щорічно схильності, потреби , інтереси учнів 5-их класів, у кого з учнів:

  • високий потенціал інтелектуального розвитку на даному етапі та чи мають  схильність до логічного мислення ;
  • спортивні здібності ;
  • художньо – естетичні схильності ;
  • музичні, танцювальні ;
  • природничого спрямування ;
  • технічного спрямування .

3.Залучено дітей до участі в  роботі гімназійних та позашкільних гуртків (76%),  клубів ( 16%),  секцій (30%), персональних виставок (28%) з метою  удосконалення   майстерності;  формування  естетичних   смаків, виховання потреби  жити за законами краси, здатності до саморозвитку та самовдосконалення/

4.Охоплено талановитих учнів до участі в предметних олімпіадах (32%), інтелектуальних турнірах (7%), науково-пошуковій роботі та створенні проектів (15%), у яких активізуються дослідницько-пошукові та наукові можливості учнів; розкривається їх творчий та інтелектуальний потенціал; відбувається їх самовираження та самоствердження; осмислена необхідність усвідомленого вибору професії.

5.Залучено обдарованих учнів до участі в  загальногімназійних , районних та обласних фестивалях (31%), змаганнях (70%), оглядах – конкурсах (65%), концертах (63%), в оздоровчих таборах (79%), де учні демонструють свої вміння і навички, набувають досвіду, в них формується відчуття духу змагальності.

6. Проводимо мотиваційну роботу з обдарованими гімназистами для орієнтації їх на досягнення високих результатів.

 

Таким чином, творчість для гімназиста в навчальному процесі передбачає наявність у нього здібностей, мотивів, знань і умінь, завдяки яким створюється особистість, що відрізняється новизною, оригінальністю, унікальністю.

Існує думка, що обдаровані діти не потребують допомоги дорослих, не відчувають потреби в особливій увазі і керівництві. Але насправді такі діти найбільш чутливі до оцінки їхньої діяльності, поведінки і мислення, тому вони вважають, що їм потрібна допомога у розвитку здібностей та творчого потенціалу: батьків – 95%; учителів – 67%.

Протягом 2011 року у гімназії працювало 7 гуртків і 2 секції, 10 факультативів. Загалом із 293 учнів задіяно в гуртках і факультативах 187 учнів, що становило 64%.  123 учнів відвідували позашкільні творчі заклади, що становило 42 %.  Активно працюють обдаровані діти на 8 факультативах, де залучено  понад 100 учнів, що складає 30% від усіх учнів гімназії.

Способи та форми реалізації проекту різноманітні. Найбільш цілеспрямованими та дієвими були:

  1. Участь у Всеукраїнських  інтелектуальних конкурсах взяло участь 201 учасник, зокрема «Колосок»(біологія) - 22 учні (7 золотих призерів); «Кенгуру»( математика) – 71 учень (44 золотих призери); «Левеня»(фізика)- 22 учні ( 11 золотих призерів); «Бобер» (інформатика) – 11 учнів (4 золоті); «Лелека» ( історія)- 42 учні ( 9 золотих призерів), «Смішний колосок» ( біологія) – 23 учні ( 9 золотих). Усіх золотих сертифікатів – 84 учні, що становить 42 % від усіх учасників.
  2. Велике значення для розвитку обдарованих дітей мали підготовка та захист науково – пошукових робіт із окремих дисциплін, де брали участь понад 30 учнів  9-10 класів. Слід відзначити науково – пошукові роботи  Іванцюри М., Низкогуза А., Савчина В.
  3. Команда гімназистів «Що? Де? Коли?» минулого навчального року увійшла в десятку кращих команд Львівської області.
  4. Брали участь учні гімназії у районному конкурсі КВК з профорієнтаційною метою, де зайняли 2 місце, що вказує про високий рівень інтелекту та творчого потенціалу  дітей.
  5. Євро-клуб «Ніка» - 3-тє місце в обласному окрузі.
  6. Традиційними стали  на початку навчального року  свята -  зустрічі   «Як радісно, що всі ми знову зібралися в гімназії» 5-11 кл. та фестиваль загальногімназійного значення «Я неповторний і талановитий» , яким щорічно завершується робота в оздоровчому таборі «Джерельце»
  7. Усім учням , які мали намір продемонструвати свої таланти, було створено умови під час гімназійних  заходів:  тренінг  «Чи творча   я особистість» ,5-8 кл., диспут « Ким бути?», 8-11кл., інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»(великі художники, загальні запитання), фестиваль «Авторського вірша» 5-8 кл., де найбільше відзначимо таких талановитих учнів, як Сявавко Софію, Попович Аліну, Гульчевську Ярину, Левицьку Світлану.
  8.  В оздоровчому таборі  для учнів 5-8 кл.   було проведено: танцювальний марафон « У ритмі сучасних танців », салон моди « Юний модельєр», агід – бригаду «Обираю здоровий спосіб життя» , фестиваль юних аматорів « І вічно музика звучить…»
  9. Учні брали участь у різноманітних конкурсах, а саме: в конкурсі ім.. П.Яцика, на якому здобули багато призових місць, на краще читання поезії Т.Шевченка, на краще виконання стрілецької пісні, літературному конкурсі за творчістю Т.Шевченка, у багатьох конкурсах з образотворчого мистецтва, де переможцями стали  Стебельська Анна (5- А) – 2 місце у конкурсі Стрийського художнього училища, Спутаник Оксана(8-А) - 2 – місце у конкурсі «Моя професія», Феденишин Богдана (8-А) - 2 – місце у конкурсі « Податки очима дітей». Качур Яна (5- Б) 2 – місце « Обнімімося, брати мої», Іценко Станіслав(9-А),  Щербанович Назар(9- Б),  Шолупата Вікторія(8-А) -  1- місце у районному конкурсі  «Сурми звитяги».
  10.  Наші гімназисти стали переможцями ІІ та  ІІІ етапів  конкурсу «І слово, і пісня, матусю, тобі» ( Олеся Назар) та «Сурми звитяги».
  11.  Свої таланти  учні продемонстрували  на районному  святі до Дня матері.
  12.  В гімназії проводяться щорічні виставки: квітів, новорічних композицій, писанок, ляльок-мотанок, вишивок, деку пажу, картин та прикрас з бісеру,  вишивки стрічками.
  13.  Проводились персональні виставки  малюнків Левицької Світлани, Стебельської Анни, Качур Яни, Цап Христини.
  14.  Відбувалися спартакіади школярів з настільного тенісу, футболу, баскетболу, шахів, волейболу, веселі старти , козацькі забави.
  15. Започатковано випуск  гімназійної газети  «Вершина».
  16. У середу 23 грудня 2011 року у актовій залі гімназії учні презентувати свої здібності в різних номінаціях: поети, вокалісти, художники, спортсмени, музиканти-солісти та танцювальні колективи.

Додатковими засобами виконання даного проекту були:

- Анкетування батьків «Чи створюєте ви умови для розвитку обдарувань вашої дитини?» (вересень – жовтень 2011р.)

- Розроблено рекомендації батькам обдарованих дітей «Як допомогти та не зашкодити вашій дитині» (листопад 2011р.).

 

Наша робота має найблагороднішу мету – виховання і навчання гімназистів, тому ми намагаємося зрозуміти кожну особистість.

Ми любимо кожну дитину,

І кожній даруємо шанс

Збагнути: вона неповторна, єдина

Для нас, для родини, всієї країни.

Отож, ми, педагоги,  повинні керуватися твердженням В.Сухомлинського про      те, що у природі немає дитини безталанної, ні на що не здатної. І недарма кажуть, що вчителів можна назвати ювелірами. Адже вони отримують в особі дітей   невідшліфоване каміння і роблять з нього шедеври. І щастя, коли педагог  зуміє знайти, почути, зрозуміти та розкрити талановиту дитину.

 

Відповідно до вище зазначеного, пропоную наступні рекомендації щодо реалізації даного проекту:

1. Кожна дитина неповторна і нашим завданням  є допомогти розкрити їй свій творчий потенціал.

2. Надати учням можливості для реалізації індивідуальних творчих потреб.

4. Створити сприятливі умови для оволодіння практичними вміннями і навичками.

5. Ефективно впроваджувати педагогам гімназії та керівникам гуртків інноваційні технології навчання.

6. Залучити до активної співпраці родини обдарованих дітей, що надасть можливість всебічному розвитку учнів.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку