Виступ на І міському педагогічному науково-практичному форумі на тему: "Інсценізація казок англійською мовою у початковій школі"

Про матеріал
Виступ на І міському педагогічному науково-практичному форумі за темою: «Візія та місія школи у системі освітніх координат як складова розвитку Нової української школи» «Інсценізація казок англійською мовою у початковій школі»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 Виступ на І міському педагогічному науково-практичному форумі за темою: «Візія та місія школи у системі освітніх координат як складова розвитку Нової української школи»

 «Інсценізація казок англійською мовою у початковій школі»

 

 

 

 

                                                                    Підготувала

                                                                                        вчитель англійської мови

                                                               Куп’янської ЗОШ І-ІІІ                             ступенів №1

                                                                                Резнікова Катерина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

Однією з найголовніших задач вчителя у початковій школі є зацікавити дітей до навчання. В початковій школі таку зацікавленість на уроках англійської мови може створити метод інсценування. Таким чином учні мають можливість створювати урок разом із вчителем, що є однією з головних ідей Нової української школи.

Під час вивчення англійської мови інсценування перетворює навчання в приємне заняття і звільнює учнів від страху невдачі. Інсценування дозволяє об’єднати обидва компоненти навчально-виховного процесу в єдине ціле.

Інсценування на уроках іноземної мови у початкових класах відіграє важливу роль у вихованні культури спілкування, у підтримці інтересу до навчання, формування пізнавальної активності, у вихованні потреби у практичному використанні мови у різних сферах діяльності.

Інсценування у початковій школі вирішує цілий ряд задач шляхом формування у учнів наступних умінь та навичок:

  • постановка артикуляції;
  • розвиток фонетичних навичок;
  • удосконалення інтонаційних навичок;
  • активізація програмової лексики.

Сьогодні ми б хотіли запропонувати вам розглянути спонтанне інсценування, але не зовсім у звичній її формі. До вашої уваги ми приготували приклад, як можна використовувати одну і ту ж казку для відпрацювання різного лексико-граматичного матеріалу.

До вашої уваги всім вам відома казка «Теремок». Ми пропонуємо вам зараз трішки повернутися у дитинство і створити казку разом. Вам потрібно розділитися на три групи. Заздалегідь заготовлені репліки та наочний інвентар вам допоможуть.

Отож, почнемо з першої групи. Ваше завдання створити класичну версію цієї казки.

 

“THE HOUSE IN THE WOOD”

Mouse: What a beautiful house! Knock, knock, knock. It is not small. It is big.Who lives in the house? Nobody? Now I can live in it.

Frog: What a good house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am a little grey mouse. And who are you?

Frog: I am a little green frog. My name is Kwa. I can jump, swim and sing.

Mouse: Come in. Let’s live together in the house.

Dog: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I’m a little grey mouse.

Frog: I live in the house. I’m a little green frog. And who are you?

Dog: I’m a dog. I’m clever, brave and pretty. I am not ugly. I’m not big.

I’m small.

Frog: Come in. Let’s live together.

Fox: I’m a fox. I’m very cunning. I’m pretty and clever. (Видит теремок.)

What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog.

Dog: I’m a dog. And who are you?

Fox: I’m a fox.

Dog: Come in, Fox. Let’s live together.

Bear: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Mouse:I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog.

Dog: I’m a dog.

Fox: I’m a fox.

Bear: I’m a bear. I’m kind. I’m lazy a little.
Fox: Come in, bear. Let’s live together

All:We are happy together!

 

 

Друга група за таким самим мотивом може самостійно створити казку «Чарівний кошик». Спробуємо?

“MAGIC BASKET”

Tomato: What a nice basket!It is not small. It is big. Knock, knock, knock. Who is in the basket? Nobody! Now I can be in it. I am a tomato. I am fat and red.I like this basket. It’s my home now.

Cucumber: What a beautiful basket! Knock, knock, knock. Who is in the basket?

Tomato:  I am in the basket. I am a tomato. And who are you?

Cucumber: I am a cucumber. I am long and green.

 Tomato:  Come in. Let’s live together in the basket.

Onion: What a beautiful basket! Knock, knock, knock. Who is in the basket?

Tomato:  - We are in the basket. I am a tomato.

Cucumber: I am a cucumber. And who are you?

Onion: I am an onion. I am round and white.

Tomato:  Come in. Let’s live together.

Carrot: What a beautiful basket! Knock, knock, knock. Who is in the basket?

Tomato:  - We are in the basket. I am a tomato.

Cucumber: I am a cucumber.

Onion: I am an onion.

Tomato:  And who are you?

Carrot: I am a carrot. I am orange and useful.

Tomato:  Come in. Let’s live together.

Cabbage: What a beautiful basket! Knock, knock, knock. Who is in the basket?

Tomato:  - We are in the basket. I am a tomato.

Cucumber: I am a cucumber.

Onion: I am an onion.

Carrot: I am a carrot. And who are you?

Cabbage: I am a cabbage.

Tomato:  Come in. Let’s live together.

All:We are happy together!

 

А третя група має можливість відчути себе частинкою одного з чудес природи і створити казку “Яскрава веселка».

Bright Rainbow”

Author: Once upon a time there was a rainbow under the river. 7 colors went for a walk and soon came back home. But they decided to make a fairy-tale.

RED: : What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. It is not small. It is big.Who lives in it? Nobody? Now I can live in it. I am red. I am a colour of flowers.

ORANGE: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: I live in this rainbow. I am red. And who are you?

ORANGE: I am orange. I am a colour of the Sun.

RED: Come in. Let’s live together in the rainbow.

Yellow: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: We live in the rainbow. I am red.

ORANGE: I am orange.

RED: And who are you?

Yellow: I am yellow. I am a colour of fields.

ORANGE: Come in. Let’s live together in the rainbow.

GREEN: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: We live in the rainbow. I am red.

ORANGE: I am orange.

Yellow: I am yellow.

RED: And who are you?

GREEN: I am green. I am a colour of trees and grass.

YELLOW: Come in. Let’s live together in the rainbow.

LIGHT-BLUE: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: We live in the rainbow. I am red.

ORANGE: I am orange.

Yellow: I am yellow.

GREEN: I am green.

RED: And who are you?

LIGHT-BLUE: I am blue. I am a colour of the sky.

Green: Come in. Let’s live together in the rainbow.

BLUE: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: We live in the rainbow. I am red.

ORANGE: I am orange.

Yellow: I am yellow.

GREEN: I am green.

LIGHT-BLUE: I am blue.

RED: And who are you?

BLUE: I am blue. I am a colour of rivers.

LIGHT-BLUE: Come in. Let’s live together in the rainbow.

VIOLET: What a beautiful rainbow! Knock, knock, knock. Who lives in it?

RED: We live in the rainbow. I am red.

ORANGE: I am orange.

Yellow: I am yellow.

GREEN: I am green.

LIGHT-BLUE: I am light-blue.

BLUE: I am blue.

RED: And who are you?

VIOLET: I am violet. I am a colour of butterflies.

BLUE: Come in. Let’s live together in the rainbow.

All:We are happy together!

Сподіваємося, що  наша сьогоднішня робота вам сподобалася та стане у нагоді у навчанні молодших школярів. Дякую за увагу. 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку