Ігнатюк Т.В.
“Учень – це не посудина, яку потр бно наповнити, а факел,
який треба запалити”
К.Ушинський
Формувальне оц нювання – це оц нювання п д час навчання “для навчання”
(англ. – “assessment for learning“). “Формувальне” (англ. – “formative“) – тому що, на в дм ну в д п дсумкового, має на мет формування (або форматування)
навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля б льш ефективного формування необх дних знань, ум нь та ставлень.
Формувальне оц нювання П дсумкове оц нювання
Чому потр бно використовува-
Завжди краще знати про проблеми учня з засвоєнням тої чи ншої теми, ще до початку контрольних, НМТ чи нших перев рок.
Зд йснюючи формувальне оц нювання ми д знаємося як:
учн засвоюють нформац ю;
розум ють навчальний процес; сприймають уроки.
Як?
ПЕДАГОГ МОЖЕ:
1 - скорегувати стратег ю свого викладання;
2 - оц нити знання учн в для того, щобскорегувати навчальний процес;
3 - пост йно удосконалювати своєвикладання.
ПЕДАГОГ БАЧИТЬ:
1 - ндив дуальний прогрес кожногоНавщо?
учня;
2 - загальний р вень роботи класу;
3 - подальшу траєктор ю роботи уконкретному клас .
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ:
3. РІЗНОБІЧНА
РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ
7 ШВИДКИХ ПРИЙОМІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ:
Новий погляд.
Паличка для ескімо.
Вправа дозволяє залучити до роботи весь клас показати
д тям, що кожен з них вартий того, щоб висловити власну думку.
Карусель.
Дозволяє залучити д тей до роботи у груп . Навчить працювати швидко та
оц нювати роботу нших, використовуючи власн знання.
4 КУТИ.
“Повн стю “Не
погоджуюсь”погоджуюсь”
Танення льодовик в ц лковито зумовлено
д яльн стю людини.
“Повн стю не
“Погоджуюсь” погоджуюсь”
Запитання та відповід.
“Завдання на “Знайди пару”
в дпов дн сть”
Роздаємо д тям картки на половин карток записан питання на нш й половин - в дпов д . Д ти мають
знайти пару (того в кого на картц вказана правильна
в дпов дь на питання). П д час пошук в можна ставити нав дн питання з використанням тез або ключових сл в.
Позиція.
“Погоджуюсь” “Не
погоджуюсь”
Вчитель наводить певну заяву чи твердження (може в дпов дати д йсност , може й не в дпов дати). Учн
обирають чи погоджуються чи н з цим твердженням.
Таким чином, отримуємо 2 груп , як можуть провести дебати.
Одна сторінка.
Роздайте аркуш та запропонуйте про люструвати щойно вивчену тему
(ключов терм ни та поняття, основн тези, схеми, малюнки).
Використання ШІ для формувального оцінювання:
Серв с Canva Серв с “На Розширення для Power урок” Pointe Slides - Class posnte
Дякую за увагу!