Виступ на МО "Українська мова. Змістова лінія «Досліджуємо медіа»"
Підготувала
Свобода Ольга Сергіївна
Учителька початкових класів
Агрономічненького ліцею
Агрономічної сільської ради
Українська мова. Змістова лінія «Досліджуємо медіа»Підготувала. Свобода Ольга Сергіївна. Учителька початкових класів. Агрономічненького ліцею. Агрономічної сільської ради
Номер слайду 2
Мета початкового курсу мовно – літературної освіти, розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, а також формування ключових компетентностей – комунікативної та читацької.
Номер слайду 3
У Державному стандарті початкової освіти зазначається, вільне володіння державною мовою , що передбачає усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також, любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову, як рідну, в різних життєвих ситуація
Номер слайду 4
Слухають, як читають дорослі. Спілкуються з однолітками, сприймають медіа: відео, фото, ігри
Номер слайду 5
Завдання першого класу – навчити учнів бути успішними читачами та письменниками на початковому рівні. Читачами, тому що діти мають навчитися читати цілими словами в індивідуальному темпі. Письменниками, тому що учні вчаться письмово занотовувати власні думки та почуття, на відповідному рівні. Важливо, щоб на уроках учні знайомилися з різноманітними текстами, які стосуються їхніх особистих читацьких інтересів. Тексти можуть бути художніми, науково-популярними, інформаційними.
Номер слайду 6
Формування медіаграмотності учнів, це одне з важливих шкільних завдань. Типові освітні програми з української мови містять змістову лінію «Досліджуємо медіа». Таку роботу важливо вже розпочати з першого класу.
Номер слайду 7
Діти довіряють вигаданим персонажам, чи людям, яких бачать на телеекрані. Це робить їх особливо вразливими, до негативних думок. Змістова лінія «Досліджуємо медіа» , типової освітньої програми, передбачає, ознайомлення школярів з основами медіа грамотності. Діти формують уявлення про межу між реальним світом і світом масмедіа. Вони вчаться інтерпретувати, аналізувати, оцінювати медіатексти: фільм, мультфільм, рекламу, фотографію., створювати прості медіапродукти. Змістова лінія «Досліджуємо медіа» пропонує інструмент для активного критичного опанування комунікативного медіа середовища.
Номер слайду 8
Що це за медіа? (газета, журнал, радіо, телепрограма тощо). З якою метою воно створено? (переконати в чомусь, інформувати про щось або розважати когось)Яким способом це медіа привертає мою увагу? (звуками, відео, зображеннями, світлом яскравим чи тьмяним)Якими органами чуття я сприймаю медіа? Як це впливає на мене? Чи подобається мені чи ні?Що я думаю і відчуваю, коли переглядаю медіаповідомлення?А що можуть думати чи відчувати інші коли сприймають це медіа?На мою думку, чи вірять інші цьому медіа? Чому?Яку інформацію я отримую з медіа? У чому мене хочуть переконати? Чому?Чи можу я довіряти цьому медіа? Чому?
Номер слайду 9
Хто створив медіа?Як медіа привертає мою увагу?Як люди можуть по-різному сприймати однакові медіапродукти?Як вплине це медіаповідомлення на моє життя або життя інших людей? Чию точку зору містить медіа?Для чого створили це повідомлення?
Номер слайду 10
Перше ключове запитання – ідея, запитання для створення. Наприклад на одному уроці ви можете обговорити авторів медіа, навести приклади, запропонувати учням теж стати авторами і спробувати створити медіа за зразком.
Номер слайду 11
Зробіть важливий крок дослідження медіа науки на уроках. Формуйте медіаграмотність молодших школярів. Грамотна людина володіє мовою, медіаграмотна - світом! Хай Ваші учні вчаться володіти світом.
Номер слайду 12
Етапи розвитку інформаційного просторуppt_x
Номер слайду 13
Населення планети , млрд.кількість гаджетів, млрд. З 2010 року ми живемо в ситуації, коли кількість підключених до мережі приладів перевищує кількість людей на планетіhttps://www.cisco.com/c/dam/en_us/about/ac79/docs/innov/Io. T_IBSG_0411 FINAL.pdf
Номер слайду 14
За способом подання можна виділити такі види інформації:• текстову (сукупність алфавітних, цифрових і спеціальних символів, за допомогою яких інформація відображається на паперовому носії або екрані монітора);• графічну (графіки, діаграми, схеми і малюнки);• звукову (звукові сигнали, що сприймаються слухом, і радіохвилі, що застосовуються в радіомовленні, телефонії);• відеоінформацію (світлові сигнали, що сприймаються зором);• мультимедіаінформацію (текстова, графічна, звукова і відеоінформація, яка надається за допомогою цифрових засобів).
Номер слайду 15
Медіагігієна для молодших школярів: виховуємо свідомого споживачаІнформаційний потік і психічне здоров’я
Номер слайду 16
Досліджуємо медіа Українська мова: «Досліджуємо медіа» (активне критичне освоєння комунікативного медіасередовища). Навчальні цілі: ознайомлення школярів з основами медіаграмотності;формування уявлення про межу між реальним світом і світом масмедіа; розвиток умінь інтерпретувати, аналізувати, оцінювати медіатексти (фільм, мультфільм, реклама, фотографія тощо); створення простих медіапродуктів. (Типова освітня програма, розроблена під керівницьвом Романа Шияна; доступ:https://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2019/10/5d9d8feb1ce4f316467013.pdf)
Номер слайду 17
Прості візуальні або аудіовізуальні медіатексти: мультфільми Подібно до казок мультфільми формують уявлення про добро і зло, еталони гарного і поганого поводження. Через порівняння себе з улюбленими героями дитина має можливість навчитися позитивно сприймати себе, справлятися зі своїми страхами і труднощами, шанобливо ставитися до інших. Події, що відбуваються в мультфільмі, дозволяють підвищувати обізнаність дитини, розвивати її мислення і уяву, формувати світогляд.
Номер слайду 18
Зовнішнє оформлення мультфільму та його вплив на психіку дитини. Кольорове оформлення. Звукове оформлення. Темп мультфільму. Тло, на якому відбуваються основні події. Зовнішність персонажів.
Номер слайду 19
Робота над змістом мультфільмів. Аналіз героїв. Риси характеру та провідні цінності персонажей. Власне ставлення, емпатія до героїв. Причинно-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами. Порівняння та оцінювання вчинків, дій героїв з використанням власного досвіду. Однозначність чи амбівалентність образу головного героя. Наявність «прихованих» головних героїв тощо
Номер слайду 20
Мультфільм «Жив собі чорний кіт» Анімацію створено на студії «Українімафільм» у 2006 році, режисер – Юрій Марченко.
Номер слайду 21
Мультфільм «Про пташок»Анімацію створено компанією Pixar у 2000 році. У 2002 році мультфільм було відзначено премією «Оскар» у номінації «Найкращий анімаційний короткометражний фільм».