У 2020-2021 навчальному році робота з української мови була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, реалізацію державних, регіональних та міських програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.
Усі види перевірки навчальних досягнень учнів здійснювалися за допомогою різних методів, вибір яких зумовлюється особливостями змісту навчального предмету, його обсягом, рівнем узагальнення, віковими можливостями учнів.
На кінець 2020/2021 навчального року в закладі з української мови учні мали такі результати:
-
Відсоток учнів, які навчаються на високому рівні, складає 3%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на достатньому рівні, складає 47%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на середньому рівні, складає 50%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на низькому рівні, складає 0%.
На кінець І семестру 2021/2022 навчального року в закладі з української мови учні мали такі результати:
-
Відсоток учнів, які навчаються на високому рівні, складає 3%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на достатньому рівні, складає 50%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на середньому рівні, складає 45%.
-
Відсоток учнів, які навчаються на низькому рівні, складає 2%.
Аналіз моніторингу дає можливість стверджувати, що динаміка рівня навченості незначно покращується в порівнянні з минулим роком. Бачимо, що відсоток учнів середнього рівня зменшився. Переконана, що такі зміни сталися через уведення дистанційного навчання. Частина учнів середнього рівня не адаптувалися до нових умов навчання, а деякі навпаки змогли покращити свій результат.
Переваги дистанційного навчання під час карантину:
-
Можливість використовувати велику кількість ресурсів та джерел для навчання;
-
Постійний доступ до матеріалів;
-
Нагода навчатися в зручних умовах та в зручний час;
-
Економія часу на дорогу та збори;
-
Більша зацікавленість та «включеність» батьків у навчання;
-
Можливості для організації креативних завдань.
Недоліки дистанційного навчання під час карантину:
-
Доступ до цифрових ресурсів та наявність якісного інтернету посилюють освітню соціальну нерівність;
-
Така освіта розрахована на самостійних дітей;
-
Низький ступінь концентрації в дітей молодшого шкільного віку(не сприймають інформацію більше 10-20 хвилин);
-
Велике навантаження на зір;
-
Моральне навантаження на вчителів, коли немає постійного зорового контакту з учнями;
-
Відсутність соціалізації.
Таким чином, можна вважати результати навчальної діяльності задовільними. Для покращення результативності навчального процесу визначено такі пріоритетні напрямки діяльності:
-
Продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання.
-
Оптимізувати корекційну роботу за результатами моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів.
-
Здійснювати навчання на засадах особистісно орієнтованого підходу до навчання.
-
Продовжувати роботу щодо формування мотивації учнів до навчання.
-
Активізувати роботу з оволодіння сучасними педагогічними та інформаційно-комунікаційними технологіями навчання, упроваджувати їх у практику своєї діяльності.