Виступ на педраді по темі: "Можливості сучасного уроку для формування успіху як життєвого пріоритету особистості."

Про матеріал
Виступ на педраді по темі: "Можливості сучасного уроку для формування успіху як життєвого пріоритету особистості."
Перегляд файлу

http://mirphotoshopa.at.ua/fonu/a1bb6ccf88530.jpgВиступ на педраді

 

 

Тема: «Можливості сучасного уроку для формування успіху як життєвого пріоритету особистості»

 

Слайд 1. Всіх без винятку наших вихованців об’єднує свідоме чи підсвідоме прагнення успіху. Наше завдання формувати майбутніх успішних людей ,які  сьогодні є нашими учнями. Успіх дає можливість відчути радість досягнень, віри в свої сили, усвідомлення своїх здібностей.

Слайд 2. Усім відома істина-діти початкових класів люблять вчитися. Але часто забувають-діти люблять вчитися добре . Тому головне завдання вчителя створити умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що вона щось вміє, знає. Учителеві потрібно організувати навчальну діяльність таким чином, щоб кожен учень відчув силу успіху, що надихає. Адже саме невдачі у навчанні призводять до того, що учень втрачає віру в себе, в свої можливості. Тому потрібно взяти до уваги, що щасливі очі дітей-найвища оцінка роботи вчителя. Ми маємо вчасно підтримати учня, похвалити , навіть за незначний крок до пізнання .

Слайд 3.  Ще Ян Амос Каменський закликав зробити працю школяра джерелом розумового задоволення і душевної радості. І не було відтоді жодного педагога, який би не вважав за необхідне ,щоб дитина усвідомила і відчула,

 Слайд 4. що навчання - це не лише обов’язок, а це радість, навчанням можна займатися із задоволенням. Ніхто не заперечує, що саме позитивні емоції можуть стати для дитини одним з найважливіших стимулів у навчанні. В педагогіці не існує єдиного рецепта чи правила, як саме створити  успіх, оскільки робити це слід на основі індивідуального підходу, зважено, з урахуванням багатьох факторів.

Слайд 5. Що таке успіх школяра? Це  уміння, старання, пізнання, інтерес, хвала, радість.

Слайд 6. Саме тому не слід забувати слова В.О.Сухомлинського: «Є успіх, є бажання вчитися.» Особливо важливо  це на першому етапі навчання-в початковій школі, де дитина ще не вміє долати труднощі, де невдача приносить справжнє горе.

Слід відзначити, що навіть інколи пережитий дитиною  успіх може залишити незгладиме емоційне враження в її душі, різко змінити на позитивний стиль її життя. Успіх стає точкою відліку для змін у взаєминах з оточуючими, для дальшого руху дитини вгору сходинками розвитку особистості.

Часом складається враження, що створити успіх на уроці дуже просто – потрібно, щоб учитель кожного хвалив «молодець», «розумник»», «правильно» і гладив по голівці. Насправді похвала на уроці швидше належить до прийомів створення психологічного комфорту та доброзичливості. А якщо дитину зовсім немає за що хвалити? Ось тут і починається поле педагогічних зусиль щодо створення ситуації успіху для дитини.

Слайд 7. Але слід розрізняти «успіх» і «ситуацію успіху».

«Ситуація» - це поєднання умов, які забезпечують успіх, а власне успіх – результат впливу цієї ситуації. Ситуація – це те, що здатний організувати учитель».

Слайд8.  Існують різні типи успіху:

·   неочікувана радість – коли результат діяльності учня перевершив його очікування;

·    спільна радість – учень досяг необхідної для себе реакції колективу, тобто емоційний відгук оточуючих на успіх члена колективу;

·     радість пізнання – радість пізнання нового; пізнання опирається на самоосвіту й самопізнання; її головна умова - спілкування.

Слайд9. Умови запровадження:

  • позитивний настрій для навчання;
  • відчуття себе рівним серед рівних;
  • усвідомлення особистісної цінності;
  • можливість вільно висловлювати свою думку і вислуховувати інших.

У дитини, яка пережила успіх, виростають крила, вона отримує нову енергію, новий імпульс для зростання.

Слайд 10. Так,  взявши перший раз участь у конкурсі  і здобувши перемогу, у дітей «загоряються» очі, з’являється додаткова енергія. Діти з радістю беруть участь в різних шкільних , міських,міжнародних  конкурсах.

Слайд 11. Як же створюється успіх на уроці? Правила створення  успіху

  • треба добре знати психологію дитини, її вікові та індивідуальні особливості;
  • пам’ятати, що в кожної дитини є задатки, завдання педагога – розвинути їх у здібності;
  • любити дитину, ставитися до неї, як до рівної, виключити грубість, різкість, образливий тон;
  • оцінювати результати навчальної діяльності учнів на основі індивідуального та диференційованого підходів;
  • урок або проведений захід повинен викликати позитивні емоційні почуття.

Слайд 12. Є такі прийоми:

1.Перша, обов’язкова , на мій погляд, умова – атмосфера доброзичливості на уроці. Складовими доброзичливості є усмішка, добрий погляд, увага один до одного, інтерес до кожного, привітність, м’які жести.

Вправа на ранковій зустрічі «Промінчики добра»

Розпочинаю урок словами: «Подивіться мені у вічі, погляньте один на одного,усміхніться,з цих промінчиків добра ,що заіскрились на ваших обличчях, ми розпочинаємо день.»

Слайд 13. 2.Зняття страху. Допомагає перебороти невпевненість у власних силах. (Люди вчаться на своїх помилках, виправляють чи знаходять інші шляхи  вирішення проблем). 

Завдання«Знайди помилку.»

Вчить виправляти помилки  казкових героїв і не боятися своїх.

Слайд 14. 3.Авансування успішного результату. Допомагає вчителю висловити тверду переконаність у тому, що його учень обов’язково впорається з поставленим завданням. Це, в свою чергу, переконує дитину у своїх силах і можливостях. (У тебе обов’язково вийде; я навіть не сумніваюсь у позитивному  результаті.)

Вправа «Чарівний клубочок»

тримаючи клубочок,висловити побажання щодо уроку.

Слайд 15. 4.Прихований інструктаж дитини про способи і форми здійснення діяльності. Допомагає дитині уникнути поразки. Досягається шляхом побажання. (Можливо краще почати з…; нагадати: виконуючи  роботу не забудьте про…)

Слайд 16. 5.Внесення мотиву. Показує дитині заради чого, кого здійснюється ця діяльність, кому буде добре після виконання. (Н-д,

-Без твоєї допомоги твоїй подрузі  не впоратись…, без вашого піклування птахам буде важко пережити зиму … )

Слайд 17. 6.Персональна винятковість. Визначає важливість зусиль дитини в діяльності, що здійснюється. (Тільки ти міг би…; тільки тобі й можу доручити прочитати замість мене …)

Слайд 18. 7.Мобілізація активності або педагогічне виконання. Спонукає до виконання конкретних дій. (Ми дуже хочемо розпочати роботу…)

Слайд 19. 8. Важливо «Дати кожній дитині шанс проявити себе».

Вправа «Нашіптування на вухо»

Багато хто з молодших школярів хоче відповідати на запитання вчителя,не дочекавшись дозволу, вигукують. Але ж діти люблять секрети , це спонукає тримати відповіді у таємниці, зберігаючи інтригу.

Слайд 20. 9. Висока оцінка деталі. Допомагає емоційно пережити не результат  в цілому, а якоїсь окремої деталі. (Слова учителя: -Найбільше мені сподобалось у твоїй роботі…;  найбільше тобі вдалося…)

Слайд 21. 10.Ключовий момент— висока мотивація пропонованих дій: «В ім’я чого? Заради чого? Навіщо?» Адже ,мотив— найсильніший механізм.

 

Слайд 22. 11.Педагогічна підтримка в процесі виконання роботи (короткі репліки або мімічні жести).

Прийом «Емоційні погладжування», «молодець», «розумниця», «хлопці, я горджуся вами».

Вправа «Завдання у темряві»

Заплющити очі опустити голови на парту. Так проходить повторення ,н-д таблиці ділення. Торкаюсь пальчиків і кожному промовляю: «Правильно», «Молодець»

  Слайд 23. 12.Використовую прийом -«шанс» виправити оцінку .

    Слайд 24.     На уроках я користуюся ПЕДАГОГІЧНИМИ СКАРБАМИ  ІЗ  БАНКУ СИТУАЦІЙ УСПІХУ.ЦЕ-
 

  1. Хвилинки психологічного розвантаження або емоційної зарядки (жарти, загадки, скоромовки).

    Слайд 25. 2. Питання, які задають самі діти або питання вчителю.

    Слайд 26. 3. Прийом-підказка (План-відповідь, малюнок-підказка, таблиці, опорні сигнали тощо)

    Слайд 27. 4. Частково-пошукові та евристичні ситуації (проблемні завдання)

    Слайд 28. 5. Рольові ситуації («спостерігач», «мудрець», «хранитель знань»)

    Слайд 29. 6. Проведи урок (обмін ролями з вчителем)

 

Слайд 30. 7.Публічний виступ.

Захист проектних робіт .

8. На уроках може працювати служба «допомоги». Хто не може самостійно справитися із завданням, піднімає сигнальну картку. Тоді учні, що впоралися із завданням, допомагають  йому. Слайд 31. Такий вид роботи допомагає виховувати доброзичливі стосунки один до одного, розвиває почуття взаємодопомоги, уміння оцінювати свої сили і можливості.

  

Слайд 32. 9.Використання на уроці великої кількості наочних засобів, що дозволяє активізувати як зорову, так і слухову пам'ять.

Слайд 33. 10.Обережне користування вербальним оцінюванням.

Оціночні судження є одним із структурних компонентів педагогічної діяльності. Слід пам ’ятати, що це тонкий інструмент. Практично завжди носить суб'єктивний характер, отже, дуже важливі професійні вміння вчителя при наявності негативних результатів знаходити успіхи в чомусь і вміти їх і показати всьому класу, і окремому учневі.
     Існує чимало способів підтримати учня під час виконання завдань на уроці. Ця підтримка потрібна постійно. І це має бути чимось більшим, ніж кілька фраз, які весь час повторюються: «добре», «дуже добре» і «відмінно». Щирість, творчість і розмаїтість— сильне знаряддя в побудові самоповаги дитини.

Слайд 34. Стратегії і тактики досягнення успіху в навчальному процесі

Стратегія 1: Робити помилки нормальним і потрібним явищем.

Стратегія 2: Формувати в учнів віру в успіх.

Стратегія 3: Концентрувати увагу учнів на минулих успіхах.

Стратегія 4: Робить процес навчання відчутним.

Стратегія 5: Визнавати досягнення.

 Створення   на уроці для учня  успіху  – це педагогічна технологія, яка допомагає дитині зрости успішною, відчути радість від подолання труднощів. Принцип навчання й виховання успіхом є одним із факторів розвитку особистості школяра. Цей принцип сприяє формуванню позитивного ставлення до навчання, до школи, до праці, тобто сприяє ефективності навчання. 

Слайд 35.   Педагог повинен піклуватися про те, щоб навчально-виховний процес, який він організовує, містив у собі ситуацію успіху.

Потрібно створювати успіх,давати оптимістичну установку дитині, забути на деякий час про її «недоліки», побачити тільки перспективні лінії її розвитку. Слайд 36.

1

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
1896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку