Сьогодні роль учителя в освіті докорінно змінилась. Завтра не наступає. Воно вже настало. Це вони прагнуть нового, інноваційного. Вони вже потребують. Як не дивно, диктує нам перспективи молоде покоління, що підростає у школі. Ми не повинні відставати, ми повинні випередити час, аби бути Вчителями…
Що таке математична компетентність? Вміння бачити та застосовувати математику в реальному житті Розуміти зміст і метод математичного моделювання Вміння будувати математичну модель та досліджувати її Інтерпретувати отримані результати, оцінювати похибку обчислень Математична компетентність СТАНДАРТИ НУШ на уроках математики
СОЦІАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ Вибір учителем завдань , які передбачають для учнів самостійний пошук розв'язку. Надання учням можливості обрання шляхів розв'язання задач Розв’язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв'язування. Залучення дітей до роботи в групах. Обов'язкова умова- врахування індивідуальних можливостей школярів. Завдання мають бути якщо не індивідуальними, то хоча б різнорівневими . Практикування доручень учням (наприклад:„ експерт”, консультант ”)
2. Математичний диктант Рівняння – це рівність, що містить…. Серед виразів записати рівняння: 5( х=6), 2) 9х+1,6, 3) 3х-5= 10. 3.Значення невідомого в рівнянні називають …. 4. У рівнянні є ліва і права … 5. Записати рівняння: «ліва частина - сума чисел х і 3,5 , права частина – 4,5» Довідка: корінь рівняння, невідоме число , частина, розв’язок. Всевмійка (2 рівень) Різнорівневі завдання.
Батько з сином посадили 150 кущів помідорів, причому батько посадив у 5 разів більше, ніж син. Скільки кущів посадив син? Розв'язання: Схема ( арифметичний спосіб- по діям) Батько – 5 частин, син – 1 частина Скільки всього частин? 5+1 = 6 150 :6 = 25 ( кущів) – на одну частину, це посадив син 25·5 = 125 ( кущів) – це на 5 частин, посадив батько Відповідь: 25 кущів і 125 кущів. Розумник (3 рівень) Час задачі Розв’язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв'язування
Батько з сином посадили 150 кущів помідорів, причому батько посадив у 5 разів більше, ніж син. Скільки кущів посадив син? Розв'язання: ( алгебраїчний спосіб- за допомогою рівнянь) Нехай х кущів посадив син, 5х кущів посадив батько Складемо рівняння: х+5х=150 6х=150 х=150:6 х=25 ( кущів ) – посадив син 150-25= 125 ( кущів )- посадив батько. Відповідь: 25 кущів і 125 кущів. Розумник (3рівень) Час задачі Розв’язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв'язування
ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ КОМПОНЕНТ Використання інформації з історії математичних відкриттів. Використання художньої літератури в процесі викладання математики. Розв'язання задач історико-культурного, географічного екологічного змісту . Наголошення на внесок в розвиток науки українських математиків. Виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху видатних особистостей.
МАТЕМАТИЧНІ ВІЗЕРУНКИ « У світі рівнянь» ( «Стежками рідного міста») Розв'язування задач історико-культурного змісту 1 команда . Опорний заклад освіти « Болградський ліцей» 2 команда. Пам’ятники міста Болграда 3 команда Проспект Соборний 4 команда Парк відпочинку 5 команда Спасо – Преображенський собор
2. Які з чисел 100 ; 500; 1000; 1200 є коренем рівняння 2х + 3х - 5 000= 1 000? І ви дізнаєтесь про людину, яка вшанована найбільшою кількістю пам’ятників у світі. Цей пам’ятник є і в м. Болграді Математика – це справа не тільки розуму, але й фантазії Ф. Клейн, нім. математик Розв'язування задач історико-культурного змісту
5. Площа храму , яка має форму квадрата, становить 2500 кв. м, висота храму дорівнює стороні цього квадрата. Знайти периметр і висоту храму. Скласти рівняння для знаходження сторони квадрата і ви дізнаєтесь висоту Спасо – Преображенського собору. Те , що ми знаємо – обмежено, а те, що не знаємо - нескінченне. П. Лаплас, франц. вчений Розв'язування задач історико-культурного змісту
Броварчанин Олег Іваненко – паралімпієць та рекордсмен відомий на всю Україну, (після отриманої в юності травми, змушений пересуватися виключно на інвалідному візку), пропливши ….. кілометри за 18 годин Ла-Маншем – встановив рекорд. Ла- Манш-протока між Великою Британією та Францією: найвужча ширина протоки – 32 км, найширша – 250 км; найбільша глибина Ла-Маншу – 185 метрів; температура води під час запливу: вдень +17˚С, вночі +12˚С; висота хвилі – до 0,3 метра; заплив тривав 18 годин; через сильну течію Олег Іваненко подолав 62 км замість 32 км Виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху видатних українців.
ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ Залучення вчителем додаткової інформації в процесі викладання математики. Стимулювання учнів до використання додаткової інформації. Використання малюнків , таблиць , схем , як джерел інформації, складання опорних конспектів , як результату роботи учнів з інформацією. Створення виставок – робіт у кабінеті математики.
Онлайн-тести «На Урок» Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи в класі. « Мій клас» Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи вдома Інтернет-платформи Залучення вчителем додаткової інформації в процесі викладання математики.
КОМУНІКАТИВНИЙ КОМПЕНТ Формування вмінь учнів висловлювати власну точку зору. Використання усних рецензій на відповідь, доповнень та зауважень до неї . Застосування взаємоперевірки з подальшим коментуванням. Організація групової, парної роботи Проведення нестандартних уроків , уроків-змагань, тощо.
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК «ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ» ДЕТЕКТИВНЕ АГЕНТСТВО «Де-факто» детектив повинен вміти добре розвивати логічне мислення і аналізувати. вміння обгрунтовувати і доводити свою точку зору дозволяє детективу «виводити» злочинців на чисту воду». кмітливість і практичні навички допоможуть детективу впіймати злочинця
ОНЕНТ ПРОДУКТИВНОЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя . Залучення учнів до творчих завдань Використання випереджальних завдань , що передбачають активну самостійну та самоосвітню діяльність учнів. Залучення учнів до участі в інтернет олімпіадах, їх стимулювання.
Залучення учнів до участі в інтернет олімпіадах, їх стимулювання. 5-А Веліксар Арсеній Коєва Катерина Табунщик Артем Федоренко Кирил Цоєв Дмитро Шмаровоз Микита Жечев Кирило Пашкевич Єлизавета Дерменжи Іван Проданова Катерина 5-Б Железова Євгенія Гольцов Данило Стоянова Ганна Манолова Емілія
Без звички працювати, без уміння долати труднощі, без дисципліни праці немає людини. А саме до цього й привчає математика. Мета освіти орієнтує на компетентнісний підхід до організації освітнього процесу Компетентністний підхід – це як привид: всі про нього говорять, але мало хто його бачив… Д.Б.Ельконін