Виступ на тему: «STEM - ОСВІТА ДЛЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ»

Про матеріал
STEM - ОСВІТА ДЛЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ Запорукою успішного економічного розвитку України та її конкурентоспроможності є висококваліфіковані фахівці, особливо у виробничих сферах найбільший дефіцит спостерігається за такими професіями як інженери-технологи та конструктори. Стрімко зростає попит на ІТ-спеціалістів. Водночас, за даними різних досліджень, близько 70% учнів випускних класів не знають ким би хотіли працювати.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОСВІТА ДЛЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ Вчитель української мови і літератури НВО “Тишківська ЗШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ” Каленик А.О.

Номер слайду 2

S science – наука, природничі науки T tehnology - технології E engineerign - інженерія M mathematics - математика

Номер слайду 3

STEM-ОСВІТА - ЦЕ НИЗКА ЧИ ПОСЛІДОВНІСТЬ КУРСІВ АБО ПРОГРАМ НАВЧАННЯ, ЯКА ГОТУЄ УЧНІВ ДО УСПІШНОГО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ, О ОСВІТИ ПІСЛЯ ШКОЛИ АБО ДЛЯ ТОГО Й ІНШОГО, ВИМАГАЄ РІЗНИХ І БІЛЬШ ТЕХНІЧНО СКЛАДНИХ НАВИЧОК, ЗОКРЕМА ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ І НАУКОВИХ ПОНЯТЬ.

Номер слайду 4

STEM-освіта критичне мислення навички дослідницької діяльності

Номер слайду 5

Номер слайду 6

ІНТЕГРОВАНІ ЗАНЯТТЯ

Номер слайду 7

ЗАВДАННЯ ВЧИТЕЛЯ Організувати та підтримати цілеспрямовану пізнавальну діяльність учнів, формувати у них умінння та навички, здійснювати наукові дослідження.

Номер слайду 8

ГОЛОВНА МЕТА НАУКОВО-ОРІЄНТОВНОЇ ОСВІТИ ШКОЛЯРІВ Створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодого науковця.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Учні намагаються запропонувати власну модель. Аналізують, роблять висновки, пов’язують її з життєвими ситуаціями, з власним досвідом. Це дає їм можливість бути більш впевненими у власних можливостях, навчитися йти до власної мети, долати перешкоди, перевіряти свою роботу багато разів, але не зупинятися перед перешкодами.

Номер слайду 11

вільно висловлюють власну думку; відстоюють її; вчаться правильно формулювати та презентувати свою роботу

Номер слайду 12

НАЙВАЖЛИВІШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ УЧНІВ уміння побачити проблему; - уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків; - уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; - гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції; - оригінальність, відхід від шаблону; - здатність до перегруповування ідей та зв'язків; - здатність до абстрагування або аналізу; - здатність до конкретизації або синтезу; - відчуття гармонії в організації ідеї.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Повинна формувати навички дослідницької діяльності, але, звичайно, у формі доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку; закладати основи обізнаності із галузей і професій; стимулювати інтерес учнів до подальшого опанування курсів, пов'язаних із STEM.

Номер слайду 15

Вводить міждисциплінарні програми навчання, збільшує проінформованість учнів зі STEM-предметів і професій, а також академічних вимог у STEM -областях і професіях

Номер слайду 16

Забезпечує оволодіння складними програмами навчання з акцентом на застосування знань, умінь і навичок учнів із STEM-предметів. Пропонують курси із конкретними освітніми проектами, реалізація яких включає в себе використання STEM-компетентностей, які учень отримує в базовій школі. Готує учнівську молодь до успішної позашкільної зайнятості та освіти

Номер слайду 17

ЧИМ SТЕМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ЗВИЧАЙНОЇ ШКОЛИ? Змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. В центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб і помилок. У класі використовуються спеціалізовані інструменти: наприклад програми з комп'ютерної анімації.

Номер слайду 18

ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ Створити умови для різнобічного розвитку підростаючого покоління, забезпечити активізацію і розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, творчого мислення, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь та навичок з урахуванням можливостей кожної дитини.

Номер слайду 19

Перегляд файлу

НОВОМИРГОРОДСЬКА РАЙОННА РАДА

кіровоградської області

 

 

 

ВИСТУП

на тему:

«STEM - ОСВІТА

ДЛЯ НОВОГО  ПОКОЛІННЯ»

 

 Виступ підготувала

Каленик А.О.

 

 

 

2018 рік

 

 

 

 

STEM - ОСВІТА ДЛЯ НОВОГО  ПОКОЛІННЯ

Запорукою успішного економічного розвитку України та її конкурентоспроможності є висококваліфіковані фахівці, особливо у виробничих сферах найбільший дефіцит спостерігається за такими професіями як інженери-технологи та конструктори. Стрімко зростає попит на ІТ-спеціалістів. Водночас, за даними різних досліджень, близько 70% учнів випускних класів не знають ким би хотіли працювати.

STEM-освіта (англійською – Science, Technology, Engineering, Math, що в перекладі означає науку, технології, інженерію та математику) – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM-освіта передбачає формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності.

STEM-освіта - це створення умов щодо збалансованого гармонійного формування науково-орієнтованої освіти на основі модернізації математично-природничої та гуманітарних профілів освіти.

STEM — це великий вибір можливостей професійного розвитку, надання учням доступу до технологій. Сьогодні, коли світ перетинається комп’ютерними мережами, діти створюють цифровий контент, обмінюються ним та використовують його в великих масштабах. Вони запускають веб-сайти, знімають фільми на телефони, створюють власні ігри.

STEM-технології вимагають від учнів великих здібностей до критичного мислення, вміння працювати як в команді так і самостійно. В школах при вивченні багатьох дисциплін вже зроблені перші кроки впровадження системи навчання STEM, як в урочній роботі так і в позашкільній — це інтерактивні уроки, олімпіади різних рівнів, участь учнів у різноманітних проектах, конкурсах та заходах STEM-освіта ставить перед учителями завдання інтеграції навчальних предметів, забезпечення тісного взаємозв’язку суміжних наук у процесі навчання. Інтегровані заняття спонукають до осмислення й пошуку причинно-наслідкових зв’язків, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей.

Одне з основних завдань, яке повинен розв’язувати вчитель – це організація та підтримка цілеспрямованої пізнавальної діяльності учнів, формування у них умінь та навичок здійснювати наукові дослідження. Головна мета науково-орієнтовної освіти школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодого науковця. На уроках учні не є пасивними спостерігачами, а — є пошуковцями, творцями нового, тому вони краще запам’ятовують те що «відкрито» ними самими. Використовуючи елементи STEM-технології вчитель створює для дітей такі можливості, які дозволяють їм бути більш активними, зацікавленими у власній освіті. Працюючи в сучасній школі вчитель повинен чітко усвідомлювати, що STEM-освіта об’єднує в собі міждисциплінарний та проектний підхід, основа якого є інтеграція природничих наук в технології, інженерну майстерність та математику. Вивчення навчального матеріалу повинно відбуватися по темам, які поєднують декілька предметів, матеріал яких тісно пов’язаний між собою та мають практичне застосування.

STEM-освіта за допомогою практичних занять демонструє дітям можливість застосування науково-технічних знань в реальному житті. На кажному уроці учні планують, розробляють моделі сучасної індустрії. Створюють проекти, намагаються запропонувати власну модель. Аналізують, роблять висновки, пов’язують її з життєвими ситуаціями, з власним досвідом. Це дає їм можливість бути більш впевненими у власних можливостях, навчитися йти до власної мети, долати перешкоди, перевіряти свою роботу багато разів, але не зупинятися перед перешкодами.

Працюючи в групах учні вільно висловлюють власну думку, відстоюють її, вчаться правильно формулювати та презентувати свою роботу. Чим більше вони займаються практичною роботою, тим більше розкривають власні здібності та більше проявляють зацікавленість до технічних дисциплін. Це дає можливість правильно вибрати майбутню професію, навчитися розуміти складну термінологію, підготуватися до сприйняття життя.

Працюючи за основними напрямками STEM-освіти це дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

уміння побачити проблему;

- уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків;

- уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;

- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;

- оригінальність, відхід від шаблону;

- здатність до перегруповування ідей та зв'язків;

- здатність до абстрагування або аналізу;

- здатність до конкретизації або синтезу;

- відчуття гармонії в організації ідеї.

Це дозволить наблизити зміст різноманітних сфер науково-технічної діяльності людського суспільства до навчального процесу.

Необхідно розвивати творче середовище для виявлення особливо обдарованих дітей. Надавати можливість розвивати їх здібності та підтримувати їх.

Навчання молодої інтелектуальної еліти, здатної успішно реалізовуватися в сучасному мінливому світі, неможливе без застосування інноваційних інформаційних та комунікаційних технологій, а отже — вільної орієнтації учнів в інформаційному просторі. Можливості застосування ІКТ у роботі з обдарованими дітьми на уроках є одною із запорук успішного навчання. Одним із сучасних методів навчання – є метод проектів. Важливим сьогодні є збільшення виконання учнями практико-орієнтованих науково-дослідницьких проектів.

Уроки в школі за STEM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття  у учнів.

Впровадження  STEM в освітній  процес. Початкова школа  повинна  формувати  навички дослідницької діяльності, але, звичайно, у формі  доступній для певного віку, психічного і ментального  розвитку; закладати  основи обізнаності із галузей  і професій; стимулювати  інтерес  учнів до  подальшого опанування курсів, пов'язаних  із СТЕМ.

Базова школа  вводить міждисциплінарні  програми  навчання, збільшує  проінформованість  учнів зі СТЕМ-предметів  і професій, а  також  академічних  вимог у СТЕМ-областях і  професіях.

Старша  школа забезпечує  оволодіння  складними  програмами  навчання  з  акцентом  на застосування  знань, умінь  і  навичок  учнів із СТЕМ-предметів. Пропонують  курси  із  конкретними  освітніми  проектами, реалізація  яких  включає  в  себе  використання СТЕМ-компетентностей, які  учень  отримує  в  базовій школі. Готує  учнівську  молодь  до  успішної  позашкільної зайнятості  та  освіти

Чим SТЕМ відрізняється від  звичайної  школи?

По-перше, змінюється  звична  для  нас  форма  викладання, коли  урок  побудований  навколо вчителя. За  СТЕМ  методикою, в  центрі  уваги  знаходиться  практичне  завдання  чи проблема. Учні вчаться  знаходити шляхи  вирішення  не  в  теорії, а  прямо  зараз  шляхом  спроб  і  помилок. Крім  того, вже  починаючи з  ранніх етапів  навчання, у  класі  використовуються спеціалізовані  інструменти: наприклад  програми  з  комп'ютерної  анімації.  Звичайні  діти починають  знйомство з такими  програмами на  перших  курсаз університету.

Одне з основних завдань сучасної школи – створити умови для різнобічного розвитку підростаючого покоління, забезпечити активізацію і розвиток інтелекту, інтуїції, легкої продуктивності, творчого мислення, рефлексії, аналітико-синтетичних умінь та навичок з урахуванням можливостей кожної дитини. Сучасні методи навчання забезпечують активну взаємодію учнів і вчителя в навчальному процесі. Особливо ефективним навчання є у формуванні комунікативних і мовленнєвих компетенцій школярів. Застосування технологій навчання: сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів; спонукає учнів виявляти уяву та творчість; розвиває вміння швидко аналізувати ситуацію створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії і нових знань. Але, звісно, STEM-освіта – це не тільки «навчання навпаки». Абревіатура STEM розшифровується як science (природничі науки), technology (технологія), engineering (інженерія), mathematics (математика) – і найбільший «козир» STEM-освіти у тому, що вона допомагає опанувати їх не відокремлено, а за допомогою інтеграції всіх п’яти дисциплін у єдину систему навчання.

  Чи затребувані нові підходи в українській системі освіти? Якими є перші успіхи і невдачі STEM-першопрохідців? Про це на всеукраїнському науковому семінарі в рамках VII Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді» розповіли педагоги-практики, які працюють у школах, вишах і позашкіллі. Кажуть: ще рік тому дізналися про саме лише поняття STEM, а нині вже можуть поділитися першими результатами роботи.

        Винайти велосипед заново

          Усі активісти STEM-освіти констатують: універсальних рецептів щодо впровадження такого навчання немає.

            У київському НВК №141 «ОРТ», наприклад, досвід із тривимірного проектування, програмування, робототехніки та мікроелектроніки накопичили чималий, але як краще організувати STEM-навчання – ще розмірковують. (До речі, вони підтримують ідею, що до слова STEM варто додати літеру «А», що означає: art, мистецтво).

Електронні ресурси:

1) http://btdc.org.ua/stem-osvita/

2) http://pedrada.com.ua/news/gruppy/zakhodi_svjata_konkursi_i_tp/stem-osvita_v_ukrayini_vid_doshkilnika_do_kompetentnogo_vipusknika/#

2. STEM-освіта. Режим доступу: http://iteach.com.ua/news/mass-media/?pid=2621

3. Як надати вашим дітям STEM освіту. 8 кроків до успішного майбутнього. (Технічна студія «Винахідник»)

 

 

 

 

zip
Додано
18 січня 2019
Переглядів
2162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку