Виступ на засіданні МО класних керівників Учнівське самоврядування як ефективний засіб формування особистості учня

Про матеріал
Виступ на засідання МО класних керівників про учнівське самоврядування як ефективний засіб формування особистості учня
Перегляд файлу

Учнівське самоврядування як ефективний засіб формування особистості  учня

 

        Стратегічною метою шкільного  врядування є

 підготовка, формування особистості

до активної, свідомої діяльності,

участі в житті країни.

С. Хозе

           Школа керується інтересами та потребами дітей, бо прагне стати улюбленим місцем, де учні не лише навчаються, але й живуть повноцінним і духовним життям. Через шкільне врядування відбувається і процес підготовки майбутніх активних громадян демократичної держави, виховування  ділових  якостей, максимальне сприяння реалізації творчих здібностей.

                   Майбутнє залежить від внеску кожного з нас, а за кожним із нас, освітян, стоять сотні учнів.

          Сучасному випускникові потрібен не абсолютний багаж знань, а вміння їх здобувати, аналізувати та застосовувати в конкретній ситуації, тому учнівське  врядування є засобом формування особистості , умінь і навичок перебування в колективі, формує його компетентність як загальну здатність, ґрунтовану на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки участі в класному житті.

Щоб не пропасти на землі.

А ти на цій Землі - людина,

Тому учися і працюй.

Людина вміти все повинна,

Тож силу й волю ти гартуй!

Бо треба так багато знати,

Щоб в світі цім розумним стать.

Учись себе перемагати.

Умій себе перемагать !

 

Кожна хвилина, вкладена учнями в ефективну громадську діяльність сьогодні, – це реальний результат завтрашнього дня, бо ж завтра починається сьогодні.

                    Врядування представляє інтереси учнів перед учителями, батьками, органами освіти.

          Без учнівського врядування класний керівник ефективно працювати не зможе.         

          У кожному класному колективі діє своя модель учнівського врядування, яка взаємодіє зі структурою загальношкільної моделі, чіткий розподіл доручень між членами класу та консультативне педагогічне керівництво з боку класного керівника.

               Створивши для учнів широке поле можливостей для самореалізації, орієнтуючи їх на досягнення соціально корисної мети, усуваючи різні несправедливості з їх життя, можливо відвести учнів від заанглажованих форм по­ведінки.

        Адже  головне завдання   врядування — виховати у школяра почуття власної гідності.

 

Учнівське врядування – дієва форма самовиховання

  • Класні керівники розуміють, що треба більше довіряти учням, розвивати у них самостійність у думках і діях. В.О. Сухомлинський вважав, що «…важливішим завданням являється те, щоб з перших кроків у колективі вихованець вчився сміливо дивитися у світ…». У роботі ми намагаємось керуватися власним педагогічним досвідом, психологічними вміннями, на МО класних керівників проводимо круглі столи, скриньки невирішених питань, обмін досвідом аби активно допомагати подальшому розвитку учнівського врядування в навчальному закладі.

           Громадянські якості формуються в процесі безпосередньої участі дітей у виховних заходах, які відбуваються у різних формах: це бесіди, диспути, зустрічі, тематичні конференції, участь у пошуково-дослідницькій роботі, екскурсії та інше.

           А  роль класного керівника — всіляко підтримувати, сприяти, допомагати органам самоврядування.

З власного досвіду можу сказати  : для того, щоб  врядування діяло, класному керівникові потрібно дотримуватись наступних порад:

  • 1. Щирість, довіра, любов, уміння бути молодим, йти в ногу з життям.
  • 2.Бажання співпрацювати. Єдність і злагода. Віра у самоврядування.
  • 3.Я — консультант. Порадник.
  • 4.Головне: як вважаєте ви? Ні — авторитаризму!
  •  

             Часто учні діють за такими принципами: те, що пропо­нують дорослі, не цікаво; чого хочемо самі, не знаємо, але братись за щось нове не бажаємо, бо не хочемо чи боїмось відповідальності. Ось ця безвідповідальність байдужість до всього нового часто не дає можливості нам рухатись вперед у вихо­ванні молоді.

            Для того, щоб врядування працювало, повинна проводитись велика робота, необхідно проводити соціометричні дослідження: сильні лідери, слабкі здібності; бесіди, вибори, навчання для активу, комісій, розподіл обов'язків, складання планів ро­боти.

       Обов'язково: звітують перед класом, перед батька­ми, співпраця з батьками вирішення конфліктних ситуацій — спільно.

                 Обов'язковою умовою організації  врядування є пере­розподіл відповідальності. Призначення старших в групі, відповідальних, наприклад, за порядок (можливо з числа тих, хто його порушує, — тоді проблема розв'язується сама собою).

                        Діти вчаться у самого життя. Неталановитих дітей немає!

                               Академік І. Ярмаченко сказав:

  • Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою.
  • Якщо дитина виростає в терпимості, вона вчиться розуміти інших.
  • Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина росте в атмосфері приязності, вона вчиться любити людей.

 

             «Кожну справу самі плануємо, самі виконуємо і самі оцінюємо».

Це головне гасло врядування. Якщо вилучити якусь частину, то від врядування нічого не залишиться, його не можна дати, не можна взяти, його треба поступово вводити, роками виробляти й удоско­налювати.

 Учнівське врядування потрібне учню тому, що врядування – це:

  • практична школа для тих, хто хоче спробувати себе в якості адміністратора, координатора, керівника групи, хто бажає навчитися працювати в команді, визначати пріоритети діяльності, формувати стратегічні завдання і тактику їх виконання – тобто на практиці застосовувати знання, отримані під час навчання;
  • можливість реалізувати суспільно корисні проекти та ініціативи, що сприятиме не тільки саморозвитку, а й розвитку громади;
  • постійне вдосконалення комунікативних навичок: знаходження аргументів для інших з метою залучення їх до діяльності, ефективна співпраця з адміністрацією в межах визначених завдань;
  • шлях до такого суспільства, коли громада (в даному випадку – учнівська спільнота) висуває своїх лідерів і вчиться контролювати їхні дії;
  • можливість робити організовувати творчі, цікаві справи, випробовувати себе у різних якостях та ролях.

Учнівське врядування потрібне класному керівнику тому, що:

  • ефективне учнівське врядування сприяє гармонійному розвитку навчального закладу, допомагає керівництву вчасно помітити проблеми, сформувати цілі та стратегії, динамічно реагувати на зміни – і все це обов’язково за посильної участі самих учнів;
  • саме завдяки учнівському врядуванню учнівсько-педагогічний колектив навчального закладу може відчути себе єдиною командою, де панують партнерські стосунки, атмосфера взаємодії та взаєморозуміння;
  • завдяки учнівським ініціативам можна визначати нові напрями розвитку позанавчальної діяльності, вдосконалювати навчальний процес, не зупинятися на досягнутому, навчаючи інших, навчатися самим;
  • розвинуте та активне учнівське врядування може стати додатковим фактором, що впливає на вибір абітурієнтом навчального закладу і є чудовим засобом профорієнтації;
  • якщо учнівське врядування сприймається керівництвом навчального закладу як невід’ємна частина навчально-виховного процесу, то цим гарантується набуття учнями навичок практичної діяльності та стажування, на відсутність яких часто нарікають випускники та роботодавці.
  • Наш колектив відчуває вплив і участь активу учнів на життя школи. Рада президента стали ініціаторами покращення волонтерської роботи. Проводяться рейтинги творчих корисних справ.
  • Особливо вагомим чинником у діяльності  стало відродження випуску газети «Територія 2 + 2» . В редакції газети працюють справжні ентузіасти, захоплені своєю справою.

       

          Отже, діяльність органів врядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації учнів, ефективному входженню в доросле життя.

 

Врядуванням майбутнє, бо саме тут кожен учень  може реалізуватись у певній об­ласті. Кожна особистість зможе відчути соціальну значимість.

 

           Ви – лідери своїх учнівських колективів, дитячих організацій, шкіл і саме вам притаманні ті лідерські якості

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Лутанюк Оксана
Додано
10 жовтня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку