Вивчаємо число і цифру 4. Досліджуємо склад числа 4
Мета. Формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин; формувати поняття про рівності та нерівності.
Математичний диктант Пишемо через клітинку.
Написати число, яке на 1 менше 3.
Написати число, яке на 2 більше 1.
Написати число попереднє числу 3.
Написати число наступне за числом 1.
Написати, скільки буде, якщо до 2 додати 1.
Скільки буде, якщо від 3 відняти 2.
Яке число менше, 3 чи 4?
Перевіряємо 2 3 2 2 3 1 3
За допомомогою малюнку дізнаємось ТЕМУ уроку
У стародавній цивілізації Майя вважалося, що небосхил тримають на руках чотири велетні... А ще згадайте: чотири сторони світу (схід, північ, захід, південь); чотири пори року (літо, осінь, зима, весна); чотири частини доби (ранок, день, вечір, ніч); чотири вікові відрізки в житті людини (дитинство, юність, зрілість, старість); чотири кути в кімнаті тощо,— все це підкреслює важливість числа 4 для людини.
Отже, сьогодні ми будемо вивчати дуже вагоме число 4...
Написання цифри 4
З яких елементів складається цифра? (Із трьох паличок). Перша коротка похила паличка вліво, друга – горизонтальна паличка і третя – довга похила паличка вліво.
Полічіть числа 1-4 у прямому та зворотному порядках. Число 4 безпосередньо йде за числом 3. Як одержати число 4 із попереднього до нього числа 3? Назвіть наступне число до числа 4. Як одержати 4 із наступного до нього числа 5?
Вивчаємо склад числа 4
Як отримати число 4? Робота з лінійкою.
Порівняння чисел. Знаки >,<,=
Складаємо вирази за малюнками
Розв`язуємо задачі за малюнками
Робота з геометричним матеріалом. Відгадай назву геометричної фігури.
Перегляд Мультфільму, який розповість малюкам про чотирикутник: які особливості має чотирикутник, як легко намалювати
чотирикутник, які предмети можуть мати чотрикутну форму
https://www.youtube.com/watch?v=IwdooeAQz-E
https://www.youtube.com/watch?v=tMD2HpOXz1U
Подивіться уважно на ці фігури.
Що спільного?
Чим відрізняються?
Фігури – прямокутники. Друга фігура має ще одну назву – квадрат.
Чим квадрат відрізняється від звичайного прямокутника?
Практична робота. (Потрібні ножиці та квадрат і трикутник з картону)
Казка про братів
Жили-були два брати –Трикутник і Квадрат.
- Як ви гадаєте, якої геометричної форми був старший брат, а якої – молодший. Чому?(4>3)
Старший, був дуже добрим і життєрадісним, а ось молодший – незадоволеним і заздрісним Якось Трикутник каже старшому братові: «Ти такий великий, повніший та ширший за мене, в тебе більше сторін і кутів, в мене лише 3, а в тебе цілих 4 кути!». Старший брат лише знизав плечима: «Я таким народився!».
Настала ніч, і Трикутник вирішив позлодійкувати та повідрізати братові всі кути зі словами: «Ну що ж, спати лягав ти квадратом, а прокинешся без кутів!»
- Яку фігуру думав утворити таким чином Трикутник з квадрата? коло
Але на ранок молодший брат стояв без слів. Отакої! Тепер у брата вісім новеньких кутів!
Учні ножицями відрізають кути і показують, яку геометричну фігури отримали
САМОКОНТРОЛЬ
Закріплюємо склад числа та самостійно перевіряємо свої досягнення https://wordwall.net
Підсумок уроку.
Яку цифру каліграфічно сьогодні писали на уроці? Яке число вона позначає?
Що нового ви вивчали на уроці?
Що сподобалось на уроці найбільше?
Які арифметичні дії ви вже знаєте?
У результаті якої дії одержимо більше число? менше число?
Як одержати попереднє число? наступне?