Вивчення географічної карти з використанням мультимедійних можливостей

Про матеріал
В даній публікації хочу поділитися досвідом вивчення географічної номенклатури за допомогою інтернет-сервісів.
Перегляд файлу

Двадцять перше століття - це  століття  нових технологій. Вступивши в нього, ми не зможемо обійтися без сучасних засобів навчання і найновіших методик.. Поява мультимедійних систем і комплексних навчальних програм дозволила більш активно впроваджувати комп’ютери в світі. 

Глобалізація сучасного інформаційного світу призвела до утвердження медіакультури практично в усіх галузях людського життя, в тому числі і в освітньому просторі . Якщо раніше спілкування з комп’ютером обмежувалось уроками інформатики, то нові сучасні технології дозволяють використовувати їх на уроках географії

Комп’ютерні технології можна використовувати на уроках різних типів та різних етапах уроку: комбінованому, вивченні нового матеріалу, на етапі закріплення знань,на уроках контролю і оцінки знань.

Основна ідея досвіду, її інноваційна значущість  полягає у розвитку  та реалізації потенціалу навчального матеріалу з використання мультимедійних можливостей електронних  засобів  навчання  при  вивченні  географії  для формування в учнів стійкої позитивної мотивації до систематичного  здобуття знань з  географії.

Карта є тим дивним знаряддям вивчення зекмної кулі, яке тільки одне може надати людині дар передбачування». (Ю. Шокальський).

Характерною стороною будь-якого уроку географії є організація предметно-практичної діяльності, в процесі якої формуються визначені програмою вміння, в тому числі і вміння працювати з географічною картою. Нерозривний зв'язок викладання географії в школі з використанням картографічних посібників не потребує доведень. навчити учнів читати, розуміти й аналізувати картографічні матеріали є одним із головним завдань учителя.

Що таке LearningApps.org?

LearningApps.org  є сервісом Web 2.0 для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створення загальнодоступної бібліотеки незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії. Це конструктор для розробки інтерактивних завдань за різними предметними дисциплінами для застосування на уроках і в позакласній роботі. LearningApps.org розробляється як науково-дослідний проект Центру Педагогічного коледжу інформатики освіти PH Берн у співпраці з університетом м.Майнц та Університетом міста Циттау / Герліц (Німеччина).

На сервісі представлено багато інтерактивних  вправ, які були розроблені для різноманітних форм навчального процесу. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів. Є україномовна версія сайту, для цього необхідно обрати відповідний  прапорець у правому верхньому куті. Для роботи на сайті треба зареєструватись, створити свій аккаунт та розпочати творчий процес. Існуючі модулі можуть бути безпосередньо включені у зміст навчання, а також їх можна змінювати чи створювати в оперативному режимі. Вправи на сайті подаються у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші можна побачити тип вправи та її рейтинг на сайті (залежить від кількості переглядів та оцінок користувачів). Усі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням:

вибір;

розподіл;

послідовність;

заповнення;

онлайн-ігри;

інструменти.

У кожній групі доступно кілька шаблонів вправ, опис та зразки яких можна попередньо переглянути перед тим, як створити власний навчальний ресурс.

Дуже важливо, що користуватися створеними продуктами може кожний. Є можливість співпрацювати з колегами не тільки свого навчального закладу, але і всього світу, використовуючи Інтернет. Вчитель може працювати з групами учнів, швидко створювати вправи на уроці, задавати домашнє завдання, отримувати гіперпосилання від учнів та перевіряти виконання завдань. Також є можливість вбудовувати завдання на html сторінку. Процес створення вправ дуже простий та цікавий. Сервіс відкриває великі можливості для різноманітності дидактичних завдань. Кожний учасник процесу може використовувати розробки своїх колег, використовуючи величезний банк розробок користувачів сервісу та ділитися своїми авторськими продуктами. Є також можливість використовувати ілюстративні, відео- та аудіо-матеріали. Створені завдання образні, барвисті і легко запам’ятовуються. Автори завжди мають можливість використовувати функцію «повернутись та виправити». Є можливість виправлення помилок.

Даний сервіс  я постійно використовую на уроках для вивчення географічної карти та номенклатури. Наприклад , при вивченні фізико-географічного положення Євразії та берегової лінії материка програмою  запропонований перелік півостровів , які учні повинні вміти показати на карті. Дуже зручно працювати з даного питання за допомогою сервісу  LearningApps.org. Учням пропонується карта Євразії http://LearningApps.org/watch?v=pdn5oihbn01

на якій півострови промаркеровані. При наведенні курсору  на маркер і натисканні на нього ЛКМ випадає перелік півостровів і учень повинен обрати  назву, що відповідає зображенню. Вибрані  назви з’являються на карті. Після виконання даної вправи можна перевірити свій результат натиснувши на  напис «Перепроверить упражнение». Неправильні відповіді будуть відмічені іншим кольором. Якщо все виконано вірно з’являється напис «Молодець!».Вчителю дуже легко оцінювати роботу учя, адже результати фіксує і перевіряє сам сервіс

 

Інтерактивні он-лайн дошки або стіни з’явилися у 2006  2007 рр. і на даний час продовжують набувати популярності у педагогів. Інтерактивна он-лайн дошка (стіна) – це інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео, аудіо в інтерактивний формат (techcrunch.com).

На сьогодні у мережі Інтернет для створення онлайн дошок існують такі ресурси:

Серед наведених прикладів найбільш простим у використанні, на мою думку, є сервіс Padlet – це інструмент зі створення віртуальних дошок для сумісної роботи. На дошці можна розміщувати текст, графічні зображення, мультимедійні файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки. Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю

Для того, щоб скористатися можливостями сервісу необхідно:

1. Завантажити сайт http://ru.padlet.com/ та зареєструватися на ньому, що у подальшому дозволить редагувати створені дошки. Важливо! Працювати з Padlet можливо й без реєстрації, для цього достатньо натиснути кнопку Создать стену на головній сторінці сервісу, але в цьому разі дошка буде доступною для редагування тільки 24 години.

2. Оформити та наповнити даними дошку. Оформлення дошки розпочинається з кнопки Изменить стену. На вкладці, що відкриється у полі Название ви зможете ввести назву дошки, а у полі Описание – опис дошки, натиснувши кнопку Обоизможете обрати фон для оформлення стіни.

Для додавання на стіну інформації необхідно двічі клацнути на вільному місці дошки, після чого з’явиться фрейм, у який ви зможете додати посилання, знімок з веб-камери або файл з комп’ютера. Ширина фрейму регулюється мишкою.

3. Організувати сумісний доступ користувачів до дошки. Кожна дошка має свою унікальну адресу, яку можна повідомити іншим користувачам з метою спільного наповнення та редагування. Для налаштування доступу до дошки необхідно клацнути кнопку Изменить поточную стену. На вкладці, що відкриється клацніть кнопку Приватность. У вікні, що відкриється задайте відповідний рівень доступу до дошки: Может просматривать (користувачі можуть тільки переглядати пости);Может писать (користувачі можуть переглядати і додавати власні пости); Может изменять настройки (користувачі можуть переглядати, писати редагувати будь-які пости).

Важливо, що створену дошку можна розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.), зберігати у вигляді електронного документа у форматах PDF, Exel, CSV, отримати RSS-фід або відправити по електронній пошті, вставити у власну сторінку або блог за допомогою html-коду, а також використовувати мобільну версію з QR кодом. Для цього необхідно скористатися кнопкою Выставить/Экспортировать.

Соціальний сервіс Padlet поступово набуває свого поширення у навчально-виховному процесі, зокрема його можна застосовувати:

 для „мозкового штурму”, для узагальнення та систематизації знань;

 як площадку для розміщення навчальної інформації;

 для розміщення завдань на пошук інформації;

 для спільного виконання домашнього завдання;

 як місце для збирання ідей для проектів та їх обговорення.

Отже, можна зробити висновок, що Padlet – це зручний, легкий у роботі сервіс, призначений для збереження, організації та спільної роботи з різним контентом у визначеному віртуальному просторі. Застосування якого у навчальній діяльності, на нашу думку, сприятиме формуванню таких навичок сучасного фахівця, як критичне мислення, творче вирішення завдань, конструктивне спілкування й обговорення, співпраця.

Карта — це особливий спосіб відображення дійсності у вигляді просторової моделі, що містить багато відомостей для вивчення географії. Сучасні дослідження географічних наук неможливі без тематичних карт. Як наочний посібник карта дає змогу вивчати і оглядати будь-які за розміром території.
Карта виступає важливим чинником, який об’єднує фізичну, соціальну та економічну географію.

Метою роботи з географічними картами є:

  • формування в учнів знань про карту як модель земної поверхні, що відображає просторові і часові особливості певної території або явища;
  • уміння користуватися картою як джерелом знань;
  • сприяння розумовому розвитку дітей (розвитку уяви, просторового та абстрактного мислення).

 

 

 

 

docx
Додано
31 грудня 2020
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку