"Виявлення каротину. Досліджуємо разом" в рамках шкільного STEM-проєкту"Ідеї.Винаходи.Відкриття"

Про матеріал
Навчити дітей проводити дослідження з природним об'єктом / явищем, описувати його перебіг, узагальнити результати, вчитись робити висновки із досліджень з допомогою вчителя.
Перегляд файлу

            

 

 

               Інтегрований урок

 

              з Я досліджую світ

         «Ідеї. Винаходи. Відкриття»

                   в 4-Б класі

      в рамках шкільного STEM- проєкту         

        «Виявлення каротину.
    Досліджуємо разом»

 

 

 

 

 

                            Мозгова Людмила Дмитрівна

                                        вчитель початкових класів, 

                                        старший вчитель, 

                                        Шосткинської початкової   

                                        школи «Паросток»        

                                  

                                            

                 Шостка - 2024

     

 

 

Мета:

Вчити дітей проводити дослідження з природним об'єктом, описувати його перебіг, узагальнити результати, вчитись робити висновки із досліджень з допомогою вчителя.

Отримати знання про вітаміни, зокрема про вітамін А, і у яких плодах він може міститись.

Продовжувати формувати знання про культурні рослини та їх значення для людини;

Активізувати пізнавальну діяльність дітей;

Очікувані результати:

  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • робить висновки зі спостережень і досліджень разом з учителем або самостійно;
  • систематизує та узагальнює інформацію;
  • має уявлення про каротин;
  • розуміє значення бета-каротину для людини;
  • виконує практичну роботу за інструкцією.

.

 Матеріал для дослідження: (шматок гарбуза, морквина; тертка; миска або ланчбокс; спирт медичний; фільтрувальний папір (його можна замінити паперовим рушником));

- овочі для вітамінного салату (морква, скибка гарбуза, олія, лимон).

 

ХІД УРОКУ

I. Емоційне налаштування

1.Вправа “Бажання”

Побажайте одне одному щось гарне і приємне. Діти повертаються одне до одного і висловлюють свої побажання.

Я вам усім бажаю бути на уроці уважними, активними, кмітливими та винахідливими. Бажаю вам відчувати радість і задоволення від роботи. Нехай після уроку у вас залишаться міцні знання та чудовий настрій.

2.Вправа “Покажи”

Приготуйте цеглинки конструктора “Лего”. Я називатиму овочі, а ви показуйте цеглинки таких кольорів, з якими у вас асоціюється кожен овоч.

Огірок, кукурудза, морква, помідор.

Цеглинки яких кольорів не були задіяні? Чому? Як ви гадаєте, чи можуть бути овочі блакитного або синього кольору?

II. Повідомлення теми

Сьогодні ми з вами пригадаємо, які овочі та фрукти мають оранжевий колір. І за допомогою досліджень дізнаємося, що ж забарвлює плоди в оранжевий колір.

1.Робота з коміксами

Розгляньте та прочитайте комікси в підручнику на с. 54-55.

Над яким питанням розмірковують діти? Чи знаєте ви відповідь на нього?

Що ж забарвлює плоди в оранжевий колір?

Який плід ви вважаєте найбагатшим на бета-каротин? Чому?

Чому ж бета-каротин — така важлива речовина?

2.Розповідь вчителя

Ви помітили, що плоди оранжевого та червоного кольорів доволі часто трапляються у природі? Гарбуз, абрикос, морква, цитрусові, хурма — такі гарні, так і хочеться їх з’їсти. І правильно — ці оранжеві плоди не лише гарні, а й корисні. Адже містять багато корисного для організму людини вітаміну А.абарвлюють їх природні барвники — каротиноїди, які містяться в клітинах. Але в одних плодах їх менше, а в інших — більше. Тому й колір плодів такий різний.

3. Фізкультхвилинка.

4. Проведення дослідження

Як ви гадаєте, як можна побачити бета-каротин?

З’ясуємо це за допомогою дослідження.

Алгоритм проведення досліду в підручнику на с. 54-55.

Матеріали та обладнання:

шматок гарбуза, морквина;

тертка;

миска або ланчбокс;

спирт медичний;

фільтрувальний папір (його можна замінити фільтр-пакетом з-під чаю або кави, паперовим рушником).

                          Хід досліду

1. Натріть моркву і гарбуз в окремі посудини. Пам’ятайте про правила поводження з терткою.

2. Натерту масу залийте спиртом, накрийте і залиште на 4–6 годин.

3. Занурте у спиртовий розчин один край паперу.

4. Почекайте, доки рідина підніметься папером угору на 5–6 см.

5. Витягніть і просушіть папір.

6. Що ви бачите? Чи однаково пофарбували папір різні плоди?    Про що це свідчить?

Запис інформації про проведення дослідження в зошиті на с.25.

5. Практична робота. Приготування овочевого салату

Морква чудово поєднується з різними овочами або продуктами. Пропоную вам приготувати з моркви та гарбуза вітамінний салат. (підр., с. 55).

Для цього очистіть овочі й натріть їх на грубій тертці. Додайте жменьку горіхів, які вам найбільше смакують. Залийте суміш соком 1/4 лимона. Додайте 1–2 ложки олії. Перемішайте. Смакуйте на здоров’я!

.

6.Народна мудрість про овочі.

Гарбуз - скриня здоров'я" - говорить народна мудрість.

"На гарбузовій каші  добре діти ростуть" - стверджують старі люди.

"Гарбуз смакує та лікує" - радять цілителі.

Одне з корисних властивостей моркви — здатність заспокоювати нервову систему.

III. Рефлексія

Як ви вважаєте, чи плідно попрацювали на уроці?

Що ви дізналися нового?

Про що розкажете своїм рідним?

Усміхніться своїм успіхам! Ви всі молодці!

 

IV. Домашнє завдання

 Скласти сенкан про гарбуз або моркву. Записати у зошит.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку