Підростає молоде покоління – нове й унікальне. Це перше покоління, яке народилося у цифровому світі «без кордонів». Щоб навчати підлітків XXI століття, учитель має бути «в тренді». «Як зробити урок змістовним, цікавим та насиченим? Як встигнути у короткий термін викласти великий обсяг навчального матеріалу?» Нарешті відповідь знайшлася! ВІЗУАЛІЗАЦІЯ! Сучасні діти краще сприймають образи, ніж слова, тому навчальна інформація у малюнках, схемах, у формі відеороликів, інфографіки діє ефективніше. Введення прийомів візуалізації в освітній процес – це вимога часу. Для креативного вчителя – це творчість, відхід від буденності. Для сучасних учнів – це розвиток критичного мислення, зорового сприйняття, візуальної грамотності та культури. Сучасні прийоми візуалізації здатні не тільки передавати інформацію, але й емоційно впливати на учнів, спонукати в них позитивні емоції та інтерес до досліджуваного предмета. ВІЗУАЛІЗАЦІЯ
Візуалізація – це створення та представлення графічного образу текстової чи математичної інформації, що робить її наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення. У процесі візуалізації навчального матеріалу використовуються різні форми та методи – від традиційних діаграм, графіків, таблиць, структурно-логічних схем до інтелект-карт (mind map), стратегічних карт, інфографіки, навчальних презентацій та ін.
Ментальна карта. Ментальні карти (або інтелектуальні карти,або карти мислення,або карти розуму) - це Ваші думки, викладені на папері графічним способом. Ментальні карти - це інструмент, який дає можливість: ефективно структурувати і обробляти інформацію; мислити, використовуючи увесь свій творчий і інтелектуальний потенціал.https://www.mindmeister.com/foldershttps://coggle.it/folder/gallery?org=0
Кластер (з англійської мови ( cluster – пучок, рій, скупчення)– це графічна форма візуалізації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми (пучка) з позначенням звязків між ними Допомагає учневі нелінійно представити власні думки, ідеї. Дозволяє розвивати мислення, робити його більш гнучким, позбавлятися стереотипів. Форма кластера : - «гроно» (найбільший розвиток отримує одна з ідей), - «кластер-пучок» «кластер-питання» (рівномірне «розкидання» ідей навколо теми).
Технологія складання кластера. Кластер. Посередині чистого листка (класної дошки), записуємо ключове слово чи речення теми. Навколо нього - слова чи речення, що доповнюють тему.3. Довкола записаних слів з’являються «супутники» і встановлюються нові логічні зв’язки.4. Записуємо стільки ідей, скільки їх називають учні.
Віртуальна дошка Jamboard. Чому варто спробувати дошку Google Jamboard?Інтерфейс сервісу настільки інтуїтивно зрозумілий і зручний, що перед початком роботи навіть не потрібно вчитися. Дошка Jamboard містить повний набір функцій малювання, а також можливості для управління різними пензлями, розпізнавання рукописного введення тощо.Є мобільний додаток для платформ Android. На дошку можна завантажувати файли з Google Диску.Із мобільного додатка Google Jamboard ви можете створити нову Jam-сесію і потім дозволити підключитися до неї з будь-яких інших пристроїв необмеженій кількості учасників, де б вони не знаходилися (при наявності у всіх учасників доступу до Інтернету). Сервіс має необмежені можливості для роботи з ескізами, таблицями та діаграмами. Редагувати та змінювати їх можна в реальному часі.