6 клас
Урок №30.
Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.
Цілі:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери підключенні до локальної мережі, підручники «Інформатика 6» Й.Я. Ривкінд 2017р. (он-лайн), проектор.
Програмне забезпечення: Scratch 2.0
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?
У 5 класі ми познайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну…», «якщо зустріну…», «якщо вистачить…» тощо (наприклад, «подивитися телевізор, якщо зроблено уроки»). Команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»); повторюватися, якщо виконується певна умова ( наприклад, «якщо є помилки», то «виправити помилку» )або повторюватися, поки не виконається певна умова і ми не досягнемо результату (наприклад, «вчити вірш» до тих пір, «поки його не буде вивчено»). Такі команди використовуються в інших алгоритмічних структурах.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Використовуючі проектор та дошку, повторюємо раніше вивчений матеріал та за допомогою онлайн сервісу onlinetestpad.com
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
о |
в |
т |
О |
р |
е |
н |
н |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
л |
Г |
о |
р |
и |
т |
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ж |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
и |
к |
о |
Н |
а |
в |
е |
ц |
ь |
|
|
|
|
|
|
о |
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
|
Я |
|
|
|
|
|
с |
и |
с |
т |
е |
м |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
ПО ГОРИЗОНТАЛІ
2.Тип алгоритму, в якому дія виконується декілька разів.3.Послідовний порядок дій.4.Той, хто виконує команди.6.Декілька об'єднаних команд.
ПО ВЕРТИКАЛІ
1.Тип алгоритму, в якому виконавець повинен робити вибір.5.Що виконує виконавець?
IV. Повідомлення теми та постановка мети уроку перед учнями.
Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще дві структури: розгалуження та повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.
V. Ознайомлення з новим матеріалом.
(очікувана відповідь – «Людина»)
(очікувана відповідь – «так, є: що робити людині, яка зібрала речі звечора або не хоче робити зарядку, або захворіла?»)
(очікувана відповідь – «15 разів повторювати серію з декількох команд»)
(очікувана відповідь – «буде складатися з великої кількості команд»)
VI. Закріплення вивченного матеріалу.
VII. Релаксація.
Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.
VIII. Підбиття підсумків уроку.
Підіб'ємо підсумки уроку за допомогою сервісу Go Pollock .Треба перейти за посиланням http://gopol.ly/36QVG , ввести код за потреби (код для учнів 36QVG), та пройти тестування.
IX. Домашнє завдання.
Придумати алгоритми (лише назви), при складанні яких треба використати структури повторення і розгалуження (по три на кожну структуру).