Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики на тему «Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження" для 6 класу, згідно навчальній програмі з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, з мультимедійною підтримкою, мета якого – узагальнити поняття алгоритму, виконавця алгоритму; ознайомити учнів з базовими алгоритмічними структурами; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння планувати та аналізувати свою діяльність; виховувати інформаційну культуру.
Перегляд файлу

6 клас

Урок №30.                                                                                     

Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

Цілі:

  • навчальна: познайомити учнів із вкладеними алгоритмічними структурами розгалуження;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери підключенні до локальної мережі, підручники «Інформатика 6» Й.Я. Ривкінд 2017р. (он-лайн), проектор.

Програмне забезпечення: Scratch 2.0

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом
  • Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?

У 5 класі ми познайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну…», «якщо зустріну…», «якщо вистачить…»  тощо (наприклад, «подивитися телевізор,  якщо зроблено уроки»). Команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»);  повторюватися, якщо виконується певна умова ( наприклад, «якщо є помилки», то «виправити помилку» )або повторюватися, поки не виконається певна умова і ми не досягнемо результату (наприклад, «вчити вірш» до тих пір, «поки його не буде вивчено»). Такі команди використовуються в інших алгоритмічних структурах.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Використовуючі проектор та дошку, повторюємо раніше вивчений матеріал та за допомогою онлайн сервісу onlinetestpad.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

о

в

т

О

р

е

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

л

Г

о

р

и

т

м

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

и

к

о

Н

а

в

е

ц

ь

 

 

 

 

 

 

о

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

 

Я

 

 

 

 

 

с

и

с

т

е

м

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

ПО ГОРИЗОНТАЛІ

2.Тип алгоритму, в якому дія виконується декілька разів.3.Послідовний порядок дій.4.Той, хто виконує команди.6.Декілька об'єднаних команд.

ПО ВЕРТИКАЛІ

1.Тип алгоритму, в якому виконавець повинен робити вибір.5.Що виконує виконавець?


IV. Повідомлення теми та постановка мети уроку перед учнями.

Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще дві структури:  розгалуження та повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.

 

V. Ознайомлення з новим матеріалом.

  • Розглянемо лінійний алгоритм «Збирання до школи»:
  1. Прокинутися.
  2. Зробити зарядку.
  3. Зробити ранковий туалет.
  4. Одягнутися.
  5. Поснідати.
  6. Зібрати речі.
  7. Вийти до школи.
  • Хто може бути виконавцем даного алгоритму?

(очікувана відповідь – «Людина»)

  • Враховуючи, що кожна команда, записана в алгоритмі, повинна бути виконаною, чи є недоліки в даному алгоритмі?

(очікувана відповідь – «так, є: що робити людині, яка зібрала речі звечора або не хоче робити зарядку, або захворіла?»)

  • Якщо прослідкувати за поведінкою людини протягом дня, то з'ясується, що майже ніколи вона не діє за лінійним алгоритмом. Вона постійно аналізує ситуації, змінює свою поведінку, свої плани, пристосовується до обставин. Тому набагато частіше зустрічається алгоритмічна структура розгалуження, що обов'язково містить у собі хоча б одну умову (їх може бути й декілька), і команди виконуються або не виконуються в залежності від цієї умови.
  • Змінимо в нашому лінійному алгоритмі шосту команду так, щоб його могла виконати людина, яка зібрала речі звечора:
  1. Якщо речі не зібрані, зібрати речі.
  • Отже, тепер наш алгоритм не лінійний, а з розгалуженням, так як містить умову.
  • Розглянемо алгоритмічну структуру повторення на прикладі «Посадити 15 дерев».
  •  
  • Як можна скласти алгоритм, використовуючи структуру слідування?

(очікувана відповідь – «15 разів повторювати серію з декількох команд»)

  • Яким буде обсяг складеного алгоритму?

(очікувана відповідь – «буде складатися з великої кількості команд»)

  • Складемо алгоритм «Посадити 15 дерев», використовуючи структуру повторення:
  1. Повторити 15 разів дії, описані в пунктах 2-5.
  2. Викопати ямку.
  3. Опустити в ямку саджанець.
  4. Закопати ямку з саджанцем землею.
  5. Полити саджанець водою.
  • У даній алгоритмічній структурі кількість повторень наперед відома (15). Є ще дві алгоритмічні структури повторення з наперед невідомою кількістю повторень. З їх допомогою можна, наприклад, скласти алгоритми для виправлення помилок у  тексті або для вивчення вірша напам'ять, про які говорилося вище. На наступному уроці ми розглянемо ці структури.

 

VI. Закріплення вивченного матеріалу.

  1. Виконати завдання з підручника «Працюємо з комп’ютером» ст 123.
  2. Виконати завдання за посиланням в онлайн сервісі LearningApps.org  (посилання записано на дошці)  ://learningapps.org/2404349 

 

C:\Users\olya\Downloads\photofacefun_com_1530953810.jpg

VII. Релаксація.

Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому  певну точку  і   слідкуйте  за обертанням  цієї уявної точки.

VIII. Підбиття підсумків уроку.

Підіб'ємо підсумки уроку за допомогою сервісу Go Pollock .Треба перейти за посиланням http://gopol.ly/36QVG ,  ввести код за потреби (код для учнів 36QVG), та пройти тестування.

IX. Домашнє завдання.

Придумати алгоритми (лише назви), при складанні яких треба використати структури повторення і розгалуження (по три на кожну структуру).

docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку