Українська мова та читання 2 клас НУШ
Тема: Власні назви. Давні імена та прізвища.
Мета: розвивати навички свідомого читання; розвивати вміння аналізувати тексти, робити висновки; закріплювати навичку правопису власних назв; виховувати любов до народної творчості.
Хід уроку
І Актуалізація знань учнів
Відгадування загадки.
А відгадайте-но, що я таке?
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке,
Бо носить все життя мене людина. (Ім’я)
ІІ Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ Робота над матеріалом.
( «Розумники», «Винахідники», «Всезнайки», «Сміливі козачата», «Допитливі малята» на вибір дітей)
Виписування з тексту давніх імен .
Перевіримо ваші припущення. Попрацюйте в групі.
(Виконання вправи 2, ст.24«Українська мова» ІІ частина І. Большакова, М. Пристінська)
ІV Руханка
(Кожна група отримує картку з описом імені героя).
1 група
От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі… Жінка взяла горошинку та й із’їла. Згодом народився в неї син. Назвали його Котигорошком
2 група
Іде собі та йде, коли дивиться – відтіль гора і відсіль гора, а між ними чоловік, руками й ногами в ті гори вперся та й розпиха їх. Каже Котигорошко.
– Боже поможи!
– Дай боже здоров’я!
– А що то ти, чоловіче, робиш?
– Гори розпихаю, щоб шлях був.
– А куди йдеш? – питає Котигорошко.
– Щастя шукати.
– Ну, то й я туди. А як ти звешся?
– Вернигора…
3 група
Пішли вони. Ідуть, коли бачать: чоловік серед лісу як махне рукою – так дуби й вивертає з корінням.
– Боже поможи!
– Дай боже здоров’я!
– А що ти, чоловіче, робиш?
– Дерева вивертаю, щоб іти було просторіше.
– А куди йдеш?
– Щастя шукати.
– Ну, то й ми туди. А як звешся?
– Вернидуб…
3. Ідуть, коли бачать – чоловік із здоровенними вусами над річкою: як крутнув вусом,– так вода й розступилася. Що й по дну можна перейти. Вони до його.
– Боже поможи!
– Дай боже здоров’я!
– А що ти, чоловіче, робиш?
– Та воду одвертаю, щоб річку перейти.
– А куди йдеш?
– Щастя шукати.
– Ну, та й ми туди. А як звешся?
– Крутивус…
Кожна група отримує картку з завданням.
Горбоніс, Чуб.
Легкоступ, Свистун.
Побігайло, Убийвовк.
Кривоніс, Швидкий.
V Підсумок уроку. Рефлексія
Чи справдилися ваші очікування?
З яким настроєм ви закінчуєте урок?
Що нового ви дізналися сьогодні?
Додаток
1 група
Горбоніс, Чуб.
2 група
Легкоступ, Свистун.
3 група
Побігайло, Убийвовк.
4 група
Кривоніс, Швидкий.
Малюнки взято із сайту https://www.google.com/search