Урок із української мови " Україна - рідний край"

Про матеріал
створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину, спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; ознайомити учнів з поняттям герб, гімн, прапор держави. Розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов дітей до України.
Перегляд файлу

Урок із украЇнської  мови  

Тема :Україна – рідний край.

Мета  : створити святковий мікроклімат  в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину, спільний дім українського народу;  розширювати  знання про рідний край;  ознайомити учнів з поняттям герб, гімн, прапор держави. Розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов дітей до України.

Обладнання: Карта України, державний герб, гімн України, віночок із різнокольорових паперових квітів, хмаринки сонечко, відеоролик « Моя Україна».

Хід уроку

І Привітання

Сьогодні свято завітало у школу,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок ,

Змужнілі сонцем заласкані улітку,

Ми розпочинаємо Перший наш урок.

ІІ Актуалізація  опорних знань

Гра « Так чи ні, ячи не я».

  • А зараз, діти, відповідати чесно та відверто.

Усі за літо відпочили?

А набралися всі сили?

У школу всі із вас хотіли?

А на сонці загоріли?

Хто улітку грався?

Ну, а хто купався?

У таборі хто із вас був?

А хто букви всі забув?

Хто з вас йде до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лиш в м’яча ганяв?

  • Питань багато маю я до вас, розповісти про все настав вже час.
  • Яке сьогодні число? Місяць? Рік?

( учитель вивішує дату  на хмаринках на дошці біля сонечка)

  • Чим сьогоднішній день особливий?

Я  від широго серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!

ІІ Оголошення теми та мети уроку

2.1. Гра « Розписанка»

Сьогодні перший урок у всіх школах нашої країни присвячений  Україні та українцям. Тож тема нашого уроку записана на дошці.

« Ми - єдина нація!»

 

Красивий, щедрий,  рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби , шануй , оберігай , усе що зветься…( Україна)

2.2 Розповідь учителя.

 Наша держава- одна із найбільших країн у Європі. Щасливі ми , що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки , тут корінь українського народу.  І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємося у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки.

Україна – це наша історія. Бо коли ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо як нація. Від розуміння і любові кожного з нас за лежатиме , яким буде майбутнє України.

ІІІ Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

3.1. Асоціативний кущ «Україна»

3.2. Бесіда « Що для кожного із нас Україна?»

Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна , ніжна мова, в, вулиця, село,що є частинкою великої Батьківщини.

 вишиванки, верба і калина.

В кожної людини є своя маленька батьківщина – це й домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.

  • Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
  •  Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», « рідний край». Що вони означають?

3.3 Робота над віршом «  На світі багато країн…»

На світі багато  чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна

Яка піднялася мов Фенікс з руїн

Безсмертна моя Україна

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія

Верби, калина ..

В даль пісня лине

То Україна моя.

Моя Україна ,тебе я кохаю

 Тут дім мій , тут друзі живуть

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна

Ти на вік у нас одна,

Ти ,як мати , найрідніша

Наша отча сторона.

 А , що означає бути громадянином України?

( Дотримуватися законів України, дбати про добробут і розквіт своєї держави)

  • Які ви знаєте державні символи , своєї держави?

Наша рідна Україна , наша Батьківщина, має свою мову, культуру, історію, власні звичаї, і традиції має також неповторні державні символи.

3.4.Легенда про державні символи України.

       Давно – давним жила одна жінка. І було у неї 3 сина. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були відати за неї життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославляти свою матір.

     Першим пішов старший син. Мати , щоб він про неї пам’ятав подарувала йому золоту корону із трьома промінчиками. Пішов син і та корона зігрівала людей і вела вперед показувала дорогу до кращого життя , дали першому синові ім’я- Тризуб.  Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто- блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали йому ім’я – Прапор. А там де був молодший син завжди звучала дзвінка пісня, тому що мати подарувала голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

   З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор , Гімн прославляючи свою матір.

( Демонстрація державних символів )

  • Хто ж ця матір?

Крім державних символів є ще народні символи.  Рослини символи України. До них відносяться дуб, верба, тополя, калини, чорнобривці ,барвінок, любисток ,тополя, мальва.

З рослин дівчата робили віночки, і кожна квітка в них щось означала.

ІV. Підсумок уроку

4.1. Робота із контурною картою України.

4.2.Робота над віршом

На землі великій є одна країна

Гарна , мила , неповторна... ( Україна)

І живуть тут люди добрі, працьовиті

І скажу , до речі, ще й ( талановиті)

Землю засівають і пісні співають

На бандурі грають, і … складають

Щоб жила й раділа кожна родини,

Щоб була щаслива наша ( Батьківщина).

 

А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок , який є у нашому класі. Ми одна дружна сім’я. Тому жити , щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне  ,треба у мирі і злагоді, заступатися один за одного, дружити, ділитися з усіма радість , смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку