Урок із украЇнської мови
Тема :Україна – рідний край.
Мета : створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину, спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; ознайомити учнів з поняттям герб, гімн, прапор держави. Розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов дітей до України.
Обладнання: Карта України, державний герб, гімн України, віночок із різнокольорових паперових квітів, хмаринки сонечко, відеоролик « Моя Україна».
Хід уроку
І Привітання
Сьогодні свято завітало у школу,
Бо перше вересня, і пролунав дзвінок ,
Змужнілі сонцем заласкані улітку,
Ми розпочинаємо Перший наш урок.
ІІ Актуалізація опорних знань
Гра « Так чи ні, ячи не я».
Усі за літо відпочили?
А набралися всі сили?
У школу всі із вас хотіли?
А на сонці загоріли?
Хто улітку грався?
Ну, а хто купався?
У таборі хто із вас був?
А хто букви всі забув?
Хто з вас йде до бабусі?
Хто допомагав матусі?
Хто книжку нову прочитав?
А хто лиш в м’яча ганяв?
( учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка)
Я від широго серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
ІІ Оголошення теми та мети уроку
2.1. Гра « Розписанка»
Сьогодні перший урок у всіх школах нашої країни присвячений Україні та українцям. Тож тема нашого уроку записана на дошці.
« Ми - єдина нація!»
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби , шануй , оберігай , усе що зветься…( Україна)
2.2 Розповідь учителя.
Наша держава- одна із найбільших країн у Європі. Щасливі ми , що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки , тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємося у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки.
Україна – це наша історія. Бо коли ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо як нація. Від розуміння і любові кожного з нас за лежатиме , яким буде майбутнє України.
ІІІ Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
3.1. Асоціативний кущ «Україна»
3.2. Бесіда « Що для кожного із нас Україна?»
Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна , ніжна мова, в, вулиця, село,що є частинкою великої Батьківщини.
вишиванки, верба і калина.
В кожної людини є своя маленька батьківщина – це й домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
3.3 Робота над віршом « На світі багато країн…»
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна
Яка піднялася мов Фенікс з руїн
Безсмертна моя Україна
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія
Верби, калина ..
В даль пісня лине
То Україна моя.
Моя Україна ,тебе я кохаю
Тут дім мій , тут друзі живуть
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна
Ти на вік у нас одна,
Ти ,як мати , найрідніша
Наша отча сторона.
А , що означає бути громадянином України?
( Дотримуватися законів України, дбати про добробут і розквіт своєї держави)
Наша рідна Україна , наша Батьківщина, має свою мову, культуру, історію, власні звичаї, і традиції має також неповторні державні символи.
3.4.Легенда про державні символи України.
Давно – давним жила одна жінка. І було у неї 3 сина. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були відати за неї життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославляти свою матір.
Першим пішов старший син. Мати , щоб він про неї пам’ятав подарувала йому золоту корону із трьома промінчиками. Пішов син і та корона зігрівала людей і вела вперед показувала дорогу до кращого життя , дали першому синові ім’я- Тризуб. Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто- блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали йому ім’я – Прапор. А там де був молодший син завжди звучала дзвінка пісня, тому що мати подарувала голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор , Гімн прославляючи свою матір.
( Демонстрація державних символів )
Крім державних символів є ще народні символи. Рослини символи України. До них відносяться дуб, верба, тополя, калини, чорнобривці ,барвінок, любисток ,тополя, мальва.
З рослин дівчата робили віночки, і кожна квітка в них щось означала.
ІV. Підсумок уроку
4.1. Робота із контурною картою України.
4.2.Робота над віршом
На землі великій є одна країна
Гарна , мила , неповторна... ( Україна)
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу , до речі, ще й ( талановиті)
Землю засівають і пісні співають
На бандурі грають, і … складають
Щоб жила й раділа кожна родини,
Щоб була щаслива наша ( Батьківщина).
А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок , який є у нашому класі. Ми одна дружна сім’я. Тому жити , щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне ,треба у мирі і злагоді, заступатися один за одного, дружити, ділитися з усіма радість , смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.