Мета: закріпити знання учнів про зміст та схему доведення теореми про властивості кутів та наслідків з неї; сформувати уявлення учнів про відстань між двома паралельними прямими; сформувати вміння використовувати названі вище теоретичні відомості під час розв'язування задач на знаходження кутів при паралельних прямих та січній і відстані між паралельними прямими.
Виконання усних вправ
1. За даними рисунка 1, визначте, чи паралельні прямі a і b, якщо
рис.1
2. За даними рисунка 2 знайдіть кут x.
рис. 2
3. За даними рисунка 3( а, б) визначте, чи паралельні прямі AB і CD.
рис. 3
Задача 4. На рисунку 4 AB = BC, AC — бісектриса кута BAD. Доведіть, що BC|| AD.
рис. 4
5. Дано: AB || CD, BC || AD (рис. 5). Доведіть,що
рис.5
Урок № 24 ______________________ 7 кл.(геометрія)
Тема. Властивості кутів, утворених при перетині двох паралельних прямих січною
Мета: закріпити знання учнів про зміст та схему доведення теореми про властивості кутів та наслідків з неї; сформувати уявлення учнів про відстань між двома паралельними прямими; сформувати вміння використовувати названі вище теоретичні відомості під час розв’язування задач на знаходження кутів при паралельних прямих та січній і відстані між паралельними прямими.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь та навичок.
Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; роздатковий матеріал
ХІД УРОКУ
III. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання мети й завдань уроку
Для створення позитивної мотивації можна запропонувати учням до розв’язання проблему (створити проблемну ситуацію).
Як знайти відстань від точки A до точки B?
Як знайти відстань від точки A до прямої b? При якому взаємному розташуванні A і b може йти мова про відстань між ними?
Як знайти відстань від прямої a до прямої b? При якому взаємному розташуванні a і b може йти мова про відстань між ними?
Останнє запитання і спонукає учнів до вивчення питання, винесеного в тему уроку, і пошук відповіді на нього є по суті основною метою уроку.
IV. Актуалізація опорних знань
1. За даними рисунка 1, визначте, чи паралельні прямі a і b, якщо
рис.1
5. Дано: AB || CD, BC || AD (рис. 5). Доведіть,що
Рис.5
V. Узагальнення ц систематизація навчального матеріалу
Виконання усних вправ
Один із кутів, утворених у результаті перетину двох паралельних прямих січною, дорівнює 120°. Чи може один із решти семи кутів дорівнювати 50°? Чому?
Рівень Б
2. За даними рисунка 2 знайдіть кут x.
рис.2
Рівень В
3. За даними рисунка 3( а, б) визначте, чи паралельні прямі AB і CD.
рис.3
Задача 4. На рисунку 4 AB = BC, AC — бісектриса кута BAD. Доведіть, що BC|| AD.
рис.4
Розв’язання. За умовою задачі трикутник ABC рівнобедрений з основою AC. За властивістю кутів рівнобедреного трикутника Разом із тим оскільки AC — бісектриса кута BAD. Звідси Кути 2 і 3 є внутрішніми різносторонніми при прямих AD і BC та січній AC. Оскільки ці кути рівні, то за ознакою паралельності прямих AD||BC, що й треба було довести.
VI. Підсумки уроку
На рисунку 6 AB — відстань між прямими a і b. Що можна сказати про кути, позначені на рисунку 5?
Вивчити теоретичний матеріал.
Розв’язати задачі.
1. За даними рисунка 6, визначте, чи паралельні прямі a і b, якщо
Підручник § повторити , друк зош с.