Елементи керування — це графічні об’єкти, розташовані на вікні програми для показу або введення даних, виконання дій або полегшення роботи: текстові поля, списки, перемикачі, кнопки, прапорці тощо.
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцькякі події можна описати командами групи Керувати в середовищі Скретч.
Номер слайду 3
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Як пов’язані елементи керування та подіїЯк у програмі описати елемент керування кнопка. Що таке обробник події
Номер слайду 4
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Середовища програмування. Властивості та методи елементів керування. Кнопка
Номер слайду 5
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування та подіїЕлементи керування — це графічні об’єкти, розташовані на вікні програми для показу або введення даних, виконання дій або полегшення роботи: текстові поля, списки, перемикачі, кнопки, прапорці тощо. Властивості характеризують стан елемента керування, методи — дії, які він може виконати, то події — зовнішній вплив на елемент керування, на який цей елемент може реагувати. Елемент керування умовно можна описати формулою: Елемент керування = властивості (стан) + методи (дії) + події (зворотні зв’язки)
Номер слайду 6
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування та подіїТри основні типи подій:взаємодія з мишею;натискання клавіш на клавіатурі;зміна стану об’єктів, створених у результаті виконання програми. Приклади подій взаємодії з мишею: — клацання лівою кнопкою миші; — клацання середньою кнопкою миші; — клацання правою кнопкою миші; — подвійне клацання лівою кнопкою миші; — рух миші.
Номер слайду 7
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування та подіїПри описі події натискання клавіш клавіатури літерні клавіші можна записувати без кутових дужок (наприклад, ’L’). Для неалфавітних клавіш існують спеціальні зарезервовані слова: — натискання клавіші Enter; — пропуск; — натискання клавіші Ctrl; — натискання клавіші Shift; — натискання клавіші z.
Номер слайду 8
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування кнопка. Для додавання елемента керування кнопка до вікна програми з графічними елементами з використанням модуля tkinter, використовують команду Button().
Номер слайду 9
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування кнопка. Об’єкт кнопка має властивості:{5 FD0 F851-EC5 A-4 D38-B0 AD-8093 EC10 F338}textнапис на кнопціwidth, height ширина й довжина (у знакомісцях)bg колір (скорочено від background)fg колір напису (скорочено від foreground)font шрифт і його розмірpadx відступ від межі до об’єкта по горизонталіpady відступ від межі до об’єкта по вертикаліЗмінити властивість об’єкта можна за допомогою методу configure.
Номер слайду 10
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування кнопка. Якщо програму доповнити командами додавання кнопки 2 , то отримаємо вікно з двома кнопками, які за замовчуванням розміщуються по центру верхнього краю
Номер слайду 11
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Алгоритми та програми. Алгоритми та програми. Елементи керування кнопка. Властивості методу pack():{5 FD0 F851-EC5 A-4 D38-B0 AD-8093 EC10 F338}expand:якщо дорівнює True, то елемент управління заповнює все вікноfill:визначає, чи буде елемент управління розтягуватися, щоб заповнити вільне поле. X (розтягується за горизонталлю), Y (розтягується за вертикаллю), BOTH (розтягується за горизонталлю і вертикаллю)side:вирівнює елемент управління щодо сторін вікна. TOP (за замовчуванням, вирівнюється зверху, по центру), BOTTOM (по центру, по нижній основі), LEFT (за лівою межею), RIGHT (за правою межею)Ці властивості імпортують з модуля tkinter:from tkinter import TOP, BOTTOM, RIGHT, LEFT
Номер слайду 12
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §15 стор. 148-151 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Елементи керування, Button()
Номер слайду 13
Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Номер слайду 14
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. КНОПКАРозгадай ребус
Номер слайду 15
Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 1. Сторони горизонту. Завдання. Складіть програму, яка за допомогою кнопок ілюструє сторони горизонту
Номер слайду 16
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером