Вода.Властивості води. Стани води.

Про матеріал

Ознайомити учнів з властивостями води, формувати вміння визначати стан води, робити висновки з проведених вчителем дослідів;

розвивати мислення, пам'ять, спостережливість, навички дослідницької діяльності;

прищеплювати любов до природи, виховувати бережне ставлення до води.

Перегляд файлу

Тема:

Вода.Властивості води.

Мета: Ознайомити  учнів з властивостями води,  формувати вміння визначати стан води, робити висновки з проведених вчителем дослідів;

розвивати мислення, пам’ять, спостережливість, навички дослідницької діяльності;

прищеплювати любов до природи, виховувати бережне ставлення до води.

Обладнання: малюнки, мультимедійна презентація, сигнальні картки,», роздатковий матеріал для дослідів.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок - практикум.

Хід уроку

Організація класу.

1. Один, два, три, чотири, п’ять.

Прошу всіх рівненько встать.

Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! То ж вітаємо їх!

Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров’я й добра.

Тихо, діти, всі сідаєм,

Наш урок розпочинаєм.

2. Емоційний настрій.

Подивіться, будь ласка, чи все ви приготували до уроку. Погляньте один на одного, посміхніться, побажайте один одному гарного уроку. Сядьте рівненько. Розпочнемо урок!

3.Синоптик:

  1.     Пора року.
  2.     Місяць.
  3.     Суттєві ознаки місяця.
  4.     Зміни в  природі.
  5.     Чи посміхається нам сонечко?
  6.     Дує легенький вітерець?
  7.     Які опади ви прогнозуєте?

Вивчення нового матеріалу:

Я і хмара, і туман,

І струмок,і океан,

І літаю, і біжу,

І скляною бути можу! (Вода)

— Сьогодні ми дізнаємося, як вода перетворюється на туман, або може стати шматочком льоду, яке значення має вода в природі.

1.Читання казки учителем.

Зібралися якось Орел, Щука і фігуристка та розговорилися про те, яка речовина на світі їм більше подобається.

Ф і г у р и с т ка . Наша речовина тверда як камінь, абсолютно прозора, на сонці блищить і іскриться — душу радує.

Щ у к а. А я люблю рідку речовину. Вона така пружна!

Орел. Мені подобається біла речовина, як я сам. Вона така легка! Я часто бачу її біля свого гнізда високо в горах.

2) Дослід (проводить учитель). Та допомога дітей.

— Показали фігуристи свою улюблену речовину (шматочки льоду на блюдці). Показала щука своє — воду в тарілці. А Орел говорить: «У мене тут її немає, але зараз буде».

На штативі один під одним розташовують: спиртівку — тарілку з водою — блюдце з льодом. Проводять спостереження за випаровуванням і конденсацією пари.

— Звідки на дні блюдця взялися краплі води? Чому у блюдці з'явилася вода? (Пара від киплячої води піднімалася вгору, а на холодному блюдці знову перетворювалася на воду; лід у блюдці почав від тепла танути — перетворювався на воду.)

— Засміялися радісно Орел, Щука і фігуристи. Виявляється, любили вони одну і ту саму речовину — воду, але спостерігали кожний по-різному. Вони почали всім загадувати загадку: «Донизу летить крапельками, а вгору — невидимками». (Вода) Ми можемо спостерігати воду в трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному.

3.Бесіда (на основі побаченого).

— Яка вода у склянці?

— Яка вода падає з хмар на землю влітку? взимку?

— Яка вода випаровується з носика чайника, що стоїть на вогні?

То  якою буває вода?

 

Фізкультхвилинка

4.Робота за ілюстрацією.(роздруківки)

-Якщо поглянути на нашу планету з Космосу (ілюстрація), то побачимо, що вона блакитна, адже поверхня Землі на 3/4 вкрита водою.

-Де саме на Землі ми можемо знайти воду?

5. Відгадайте загадки.

• Узимку спить, а влітку шумить (взимку по ній ходять, улітку їздять). (Річка)

• Посеред поля лежить дзеркало, скло блакитне, рама зелена.

(Озеро)

• Ключем вода б'є. (Джерело, струмок)

— Де ще ми бачимо воду? (Море, океан, льодовик)

• Ніг немає, а йде, очей немає, а плаче. (Хмара)

Підсумок

6.Створення проблемної ситуації.

В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що ж знайшли люди? (беру кошик) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у кошику?  (виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.
  • Додаток
  • Гра «Павутинка»

Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.  Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

  1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
  2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.
  3. Я – пташка. Я хочу пити.
  4. Я – рибка. У воді я дихаю
  5. Я – дельфін. Я живу у воді.
  6. Я – мама. У воді я перу білизну.
  7. Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб консервувати овочі та фрукти.
  8. Я – шофер. Водою я мию машину.
  9. Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.
  10. Я – робітник. Працюю на заводі. Вода потрібна мені, щоб охолоджувати готову продукцію.
  11. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.
  12. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку