Презентацію на тему "Води суходолу " можна використати при вивченні нового матеріалу у 8 класі. В поданій презентації є робота з підручником географія 8 клас (В.М. Бойко, І.Л. Дітчук, Л.Б. Заставецька).
Мета:поглибити та систематизувати здобуті знання учнів про води суходолу; формувати знання про загальні гідрографічні особливості території України та загальні ознаки гідрологічного режиму й роботи річок; навчитися визначати падіння і похил річки; продовжувати формувати вміння роботи з картографічними джерелами географічної інформації; сприяти вихованню екологічної культури та грамотності, переконання в необхідності природоохоронної діяльності.
Номер слайду 3
ПоверхневіРічки. Озера. Болота. Льодовики. Штучні водойми. Канали. ПідземніЗнаходяться під землею: в порах, тріщинах порід і порожнинахземної кори. ВОДИ СУХОДОЛУ
Номер слайду 4
Бліцопитування1. Що називають річкою..?2. Річку разом із усіма її притоками називають…?3. Місце де бере свій початок річка називають….? 4. Місце впадіння річки в іншу річку або море називають…?5. Зниження, яке тягнеться від витоку до гирла це..? 6. Заглиблення в річковій долині, по якому води течуть постійно називають…? 7. Кожна річка має притоки…які? і як можна їх визначити..? 8. В залежності від того по якій місцевості течуть річки їх розрізняють…?9. Місцевість, з якої вся вода стікає до річки - називається …? 10. Відстань між витоком і гирлом становить …?11. Межа, що розділяє сусідні річкові басейни - називається …?
Номер слайду 5
« Річки – дочки клімату»
Номер слайду 6
Завдання. Визначте густоту річкової сітки України, кількість річок (загальну, з довжиною понад 10 км, з довжиною понад 100 км, з довжиною понад 500 км.)Зробіть висновок.
Номер слайду 7
Завдання Ознайомтеся з фізичною картою України. Зробіть висновок в яких районах густота річкової сітки найменша? В яких найбільша? Чому?
Номер слайду 8
Річка та її основні частини
Номер слайду 9
Основні поняття, що є гідрографічною характеристикою. Падіння річки - це перевищення її витоку над гирлом, виражене в метрах. Похил річки – відношення її падіння (в метрах) до довжини річки (у кілометрах). Витрати води – це об'єм води який протікає за певний час через поперечний переріз річки і визначається в метрах кубічних на с. Q=FV (Q - витрати води; F – площа поперечного перерізу; V – швидкість течії.)4. Річний стік – це витрати води за рік.
Номер слайду 10
«Географічна лабораторія»Завдання: визначте падіння та похил річки1 група річка Дунай;2 група річка Дністер;3 група річка Дніпро.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Робота з підручником ст.104, мал.101
Номер слайду 14
Твердий стік – загальна кількість наносів і розчиненої речовини , нанесених річкою за певний проміжок часу. Меандр(коліно) – плавний вигин русла , звичай рівнинної річки. Озеро-стариця – ділянка колишнього русла річки , що повністю або частково відокремилася від неї. Утвориться внаслідок випрямлення русла. Пляж – пологий намивний берег , скаредний наносами піску , гравію , гальки. Коса – низька й вузька намивна смуга суши , з’єднана одним кінцем із берегом. Плесо – глибока ділянка русла річки між перекатами.
Номер слайду 15
Робота з підручником ст.105, мал.102
Номер слайду 16
Тераси - горизонтальні або дещо похилі поверхні на дні річкової долини, що підносяться над поверхнею заплави й обмежені уступами згори та знизу. Тераси – у минулому заплави річок , «сходинки» на бортах долин. Річкова ерозія – відклади , що формуються постійними водними потоками. Алювій – відклади , що формуються постійними водними потоками. Базис ерозії – рівень , на якому водний потік втрачає свою енергію й нижче за який не може поглибити своє русло.
Номер слайду 17
Завдання: РОЗКРИЙТЕ ТАЄМНИЦІ ВОДНОГО РЕЖИМУ РІЧОК ВИКОРИСТОВУЮЧИ ПРИСЛІВ’Я ТА ПРИКАЗКИ: 1. «Від води багато користі, але й багато шкоди» (вірменська)2. «Де вода, там і біда»(російська)3. «Води й цар не вгамує»(російська)4. «Будуй греблю поки немає води»( китайська)5. «Вода і камінь точить» (українська)6. «Іржа їсть залізо, а вода камінь» (грецька)
Номер слайду 18
Дніпро. Південний Буг. Дністер. Дунай. Сіверський Донець Тиса Західний Буг. РОБОТА З КОНТУРНОЮКАРТОЮ
Номер слайду 19
Оцінювання учнів. Що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?Яке значення відіграють річки в житті людини ?Підсумки уроку:
Номер слайду 20
Опрацювати § 28 ст.138 (1-3 групи)Розв'язати задачу ст. 142 (2-3 групи)Підготувати коротке повідомлення про найбільші річки України (3 група)Домашнє завдання :