"Вогонь та пожеже у чому різниця"

Про матеріал
Учити дітей неухильно дотримуватись правил пожежної безпеки, з вогнем та його властивостями; вдосконалювати знання про джерело вогню, що джерело вогню (сірники, електроприлади, газ, багаття) може бути злим та добрим. Удосконалювати знання про небезпечні ситуації; причини виникнення пожежі. Формувати усвідомлення про цінність свого життя. Продовжувати ознайомлювати з професією пожежник. Поповнювати словниковий запас слів дітей до професії пожежник використовуючи коректурну таблицю. Виховувати старанність, зосередженість, потребу в турботі, про свою безпеку та самостійність; розвивати логічне мислення, допитливість, творчу уяву, уміння робити висновки. Розвивати пам'ять, мислення, увагу, спостережливість та мовлення дітей
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

з безпеки життєдіяльності дитини

на тему:

 «Вогонь та пожежа в чому різниця»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував виховательЗДО (ясла –садок)№4

 «Сонечко»

Ірина Кидун

мета: Учити  дітей неухильно дотримуватись  правил пожежної безпеки, з вогнем та його властивостями; вдосконалювати знання про джерело вогню, що джерело вогню (сірники, електроприлади, газ, багаття) може бути злим та добрим.

Удосконалювати знання про небезпечні ситуації; причини виникнення пожежі. Формувати усвідомлення про цінність свого життя. Продовжувати ознайомлювати з професією пожежник. Поповнювати словниковий запас слів дітей до професії пожежник використовуючи коректурну таблицю. Виховувати старанність, зосередженість, потребу в турботі, про свою безпеку та самостійність; розвивати логічне мислення, допитливість, творчу уяву, уміння робити висновки.

Розвивати пам'ять, мислення, увагу, спостережливість та мовлення дітей.

Матеріал: демонстраційний коректурні таблиці «Допоможи пожежнику»,

«Безпечні та небезпечні предмети»; наочний матеріал картки коректурна таблиця «Вогонь добрий вогонь злий» макет людини; слайд презентація.

 

 

 

Хід заняття:

Станьте дружно всі у коло, озернемося навколо!

На всіх хто поруч, подивіться, посмішкою поділіться!

Всі ми разом – ти і я, разом ми одна сім’я.

Разом ми все зможемо, разом переможимо.

 

 

В: Сьогодні до нас на заняття хоче завітати незвичний гість. Ось послухайте загадку, і спробуйте відгадати.

Лісом він котився з ревом

Їв кущі траву й дерева.

А коли напивсь води.

Стих і згаснув назавжди. (вогонь)

В: Ви вже здогадалися, що сьогодні нашим гостем буде вогонь.

А чи знаєте ви малята від чого утворюється вогонь? Він утворюється з маленької іскринки. Колись давним давно, коли люди жили у печерах, де було прохолодно. Ці давні люди видобували вогонь – іскринку з камінчиків, стукаючи один з одним до того часу поки не з’явиться іскринка. Цей процес був дуже складний і довгий. Бувало навіть так що дощик намочував камінці і від того що вони були мокрі, не могли дати іскринку.  Минуло багато часу, на сьогодні вже дорослі користуються не камінцями, а іншими предметами щоб розпалити вогонь.  Можливо ви мені підкажете чим можна користуватись?

Це сірники, газові запальнички, електро - запальнички.

В: Запам’ятайте діти завдяки іскринці і утворюється вогонь.

 Діти, а хто з вас бачив іскринку?

Д: Ні.

В:Один маленький хлопчик зустрівся з іскринкою, і вона йому розповіла дуже цікаві речі. Тож давайте і ми з вами подивимся і послухаєм уважно.

Увага на екран. Перегляд мультфільму «Вогняні іскринки».

            https://www.youtube.com/watch?v=o3TweRXIthk

 

В: Чи сподобалась вам ця історія?

Кого зустрів хлопчик?

Про що розповіла  іскринка?

Як тато прибрав місце де був вогонь?.

Чи правильно він вчинив?

В: Діти а ви запам’ятали як потрібно себе поводити під час пожежі? Чому не можна ховатись? Хто є найкращим другом пожежі – чадний дим. Чим він небезпечний? То який буває вогонь?

           Так діти вогонь буває добрим та буває він і злий.

Іскринка хоче перевірити чи запам’ятали, ви коли вогонь хороший -  а коли поганий.

 Дидактична гра ( з використанням коректурної таблиці)

«Вогонь добрий вогонь злий»

Мета: формувати уявлення, що вогонь може бути корисним та небезпечним, закріпити поняття «вогонь добрий», «вогонь злий». Розширити уявлення дітей про причини виникнення пожеж. Розвивати в дітей впевненість в своїх можливостях і силах, сприяти розвитку творчого мислення уяви та уваги.

В:Діти на ваших столах лежать картки де зображено вогонь добрий та злий . Розгляньте сюжетні малюнки і викладіть будь – ласка так, що там де вогник посміхається – він допомагає люлям; а там де злий тальки шкоду завдає.

Будьте уважні.

  Я бачу, що ви всі справляєтесь із завданням.

Молодці. Справились. Тож давайте перевіримо.

Мені здається, що до нас хтось поспішає. Послухайте загадку, про ще одного героя.

 

Пожежі ліквідує.

І всіх людей рятує

Бо він мужній добрий-

І також хоробрий.

 

Пожежник: Добрий день малята. Радий вас всіх тут бачити. Я чув, що у вашому садочку проходить тиждень безпеки дитини, І вирішив перевірити ваші знання. Малята, вам потрібно все знати, і пам’ятати, щоб не трапилось біди, будь уважний ти завжди.

         В:   Наші малята все знають, а ми їм в цьому допомагаємо.

         П: А я зараз перевірю, чи знають вони, що потрібно пожежнику, коли він їде на виклик гасити полум’я.

В:Ну що ж давайте перевіримо. Діти ви готові?

 

Дидактична гра.

«Допоможи пожежнику»

Мета гри: формувати знання дітей про професію пожежника, вміння класифікувати предмети які потрібні, та які не принесуть користь при гасінні пожежі. Пояснити свій вибір розвивати логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого життя та повагу до професії пожежника.

 

В: Зверніть будь – ласка увагу на коректурну таблицю  на ній є пожежник, потрібно допомогти пожежнику підготовитись у збиранні на черговий виїзд. Наше з вами завдання підібрати лише ті картинки, які відносяться до професії пожежник, та допоможе йому у роботі. Можливо є бажаючі допомогти.

Молодці малята справились із завданням.

Повторили, що потрібно пожежнику на пожеже. І пожежнику покажемо, що ми теж вміємо швидко збиратись, і виїжджати. Для ми поділимось на дві команди, де є капітан кожна команда отримає по  ще одному учаснику манекену (шаблон людини).

Завдання, як найшвидше одягти пожежника і посадити на пожежну машину.

.

В: Ми знаємо, що робота пожежника дуже важка і відповідальна, тому ми пропонуємо тобі трішки перепочити. Запрошуємо тебе на нашу фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка.

П. Малята мені вже час їхати, бачу дітки ви розумні, тому думаю, що знаєте якими речами можна гратись, а якими ні.

Д: До побачення.

Я пропоную вам перевірити ваші знання чи дійсно ви знаєте якими предметами вам користуватись а якими ні.

Дидактична гра:

«Безпечні та небезпечні предмети».

Мета: зосереджувати увагу дітей на небезпеці, що криється у предметах, які можуть створити пожежу, а відтак непридатні до гри; вчити бути уважним і розсудливим при виборі місця для гри; розвивати мислення, мовлення уважність, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

Запропонувати малятам роздивитись уважно картки, поміркувати і відповісти де є безпечні і небезпечні предмети, які використовуються  для ігор з дітьми. Свою відповідь діти аргументують та викладають фішками.

В: Молодці, знаєте які речі можна дітям брати, а які ні.

Ми звами так багато говорили про вогонь, про його користь в житті людини та небезпеку, як що недотримуватись правил  безпеки.

Тож давайте пригадаємо прислів’я, які з вами  вивчали

 Коробка сірників хоч і мала, багато може спричинити зла.

 Вогонь наш друг, та не завжди. Чекати можна від нього біди.

 Іскру гаси до пожару –біду відводь від удару.

 Сірничок малий, а біда від нього велика.

Дякую молодці!

В: Скажіть мені будь – ласка що, вам найбільше сьогодні запам’яталось?

Я бажаю вам, щоб ви ніколи не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником та другом.

За те що ви сьогодні були дуже активні і знали що потрібно пожежнику для роботи;  якими речами потрібно гратись, а які небезпечні;  правила поведінки під час виникнення пожежі.

           Ви отримуєте ось таки медалі «Відважні пожежники».

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кидун Ірина
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку