«Український славний рід».
Мета: Розширити уявлення дітей про те, що таке сім´я, родина, рід, їх значення у житті людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, сім´ї, країни, культури і побуту. Учити розуміти та поважати споконвічні традиції, звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи,про рідний край. Виховувати почуття приналежності до свого народу, його духовної і матеріальної культури.
Хід гри
Вихователь. - Як ви гадаєте, що є найціннішим скарбом нашої країни України? (відповіді дітей)
У мене в руках цікава скринька – «Українська хатинка». У ній найцінніший скарб країни України (на дні якої дзеркало.)
- То кого ви побачили на дні скриньки?
- Так, ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб України – це ви маленькі українці. Ви майбутнє України, ви найцінніший скарб.
Вихователь. Я впевнена , що всі ви любите Україну і хочете дізнатися про неї чим побільше. Але багато чого про нашу рідну землю ви вже знаєте.
Отже сьогодні я пропоную вам провести змагання , зіграти у гру «Моя сім’я, моя родина і наша славна Україна»
Вихователь. Як і кожна гра , наша гра має свої правила :
- Не давати відповідь на запитання не дослухавши його.
- Обмірковувати відповіді на запитання не більше 1 хв.
- Хто знає відповідь підіймає руку.
- За кожен виграний конкурс отримуєте смайлик.
Вихователь.
Отже починаємо змагання
Вихователь. Я оголошую перший конкурс
І Конкурс «Сім’я. Родина»
Мета: розширити та уточнити знання дітей про сім’ю, родину, рід.
Ми дуже часто вимовляємо слово « сім´я », « родина », здається усе про них знаємо. А чи справді це так? Наприклад, бабуся і дідусь, які живуть з вами, це ваша сім´я чи родина? Хто входить до вашої родини?
- Що таке сім’я?( Сім´я - тато, мама ,я , братик чи сестра)
Дидактична вправа «Проблемні ситуації»
Мета : учити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони.
1.Мама захворіла.
2.У тата поганий настрій.
- Що таке родина? ( Родина – складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів)
- Традиційно історію роду показують у вигляді дерева. Пропоную заповнити дерево роду
Дидактична вправа «Склади родинне дерево»
Мета: поглиблювати знання дітей про родину, родинні стосунки; виховувати любов до родини, близьких.
Дидактична гра «Закінчи прислів’я»
Мета: розширювати знання дітей про Батьківщину; розвивати пізнавальний інтерес до усної народної творчості (прислів‘я, приказки); виховувати ціннісне ставлення до рідного краю.
Вихователь промовляє початок прислів‘я, а діти закінчують.
«Міцна сім’я – міцна… (держава»)
«Яка сім’я – такий і…( я»)
«Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь …(гладенько»)
«Без сім’ї і свого роду – немає нації, …(народу»)
«Людина без сім’ї, що дерево без…( плодів»)
«Дерево тримається корінням, а людина…( сім’єю»)
«Нашому роду нема…( переводу»)
«Любов до Батьківщини починається з …(родини»)
Вихователь. Я оголошую другий конкурс. «Український віночок»
Вихователь. Український віночок є не тільки прикрасою, а й оберегом. За народними повір’ями він наділений силою, що знімає болі, додає здоров’я. Сплітали віночок із 12 живих квітів. Віночок дівчата починали носити з трьох років. У віночок вплітали три квіточки: чорнобривці, незабудки, ромашки. У чотири роки – доплітали безсмертник. А для таких дівчат, як ви, вплітали шість квіточок (калину, барвінок, чорнобривці, мак, волошки, нагідки). До віночка прив’язували 12 стрічок. Кожен з них служив красуні лікарем і оберегом, захищав волосся від злих очей. Дівчата одягали віночки у святкові дні.
Давайте ми з вами сплетемо «Віночок»
Дидактична гра «Віночок вити – життя любити»
Мета: ознайомити дітей із роллю українського віночка в убранні дівчини, особливостями його виготовлення, розміщення та значення квітів, особливостями стрічок у ньому.
Вихователь.
-Треба назвати квітку, яку вплітали у вінок, та назвати що вона символізує.
Мак – символ краси та молодості.
Ромашка - символ кохання.
Волошка - символ людяності.
Мальва – надія.
Барвінок – життя та безсмертя.
Калина – символ краси та дівочої вроди.
Чорнобривці – здоров’я.
Нагідки – ліки.
Вихователь. Щоб перейди до наступного завдання, для початку хочу вам загадку загадати.
Він могутній, наче дуб,
Дуже довгий носить чуб,
Серце він хоробре має,
України захищає.(Козак)
ІІІ. Завдання від козаків.
- А хто ж такі козаки?
( Козаки - це вільні люди! Козаки - безстрашні ,сміливі, сильні, доброті, хоробрі. )
- За якими зовнішніми ознаками можна було розпізнати козака? (Козаки носили широкі шаровари, на голові був довгий чуб, у них була зброя. )
- Хто стояв на чолі козацького війська ?(отаман)
ФІЗХВИЛИНКА- ХОРТИНГ.
А зараз наступний конкурс
ІV «Україну я люблю»
Дидактична гра “Священні символи”
Дітям пропонують по черзі називати державні символи України, пояснити, що означають такі символи – позначення.
Вихователь: Вікторина « Дайте правильну відповідь».
1. Назва держави, в якій ми живемо. ( Україна).
2. Столиця нашої держави. ( Київ).
3. Що є символом нашої держави і має два кольори? (Прапор)
4. Що означає синій колір ?( Небо)
5. Назвіть державний символ, що символізує волю українського народу, знак, який зображують на прапорах, монетах, печатках, документах? (Герб).
6. Як треба слухати Гімн?(стоячи, мовчки з гордо піднятою головою, поклавши руку на серце).
7. Яка мова в Україні є державною? ( Українська).
8. Яка найбільша річка України? ( Дніпро).
9.Якого кольору державний прапор України? ( Жовто – блакитний).
10. Що означає жовтий колір? (Пшеничне поле).
11. Який вигляд має герб України? ( Тризуб).
12. Назвіть пісню символ нашої країни? (Гімн).
Вихователь: - Любов до Батьківщини починається з любові до рідного краю.
Дидактична вправа „ Як би я був мером( президентом)"
(діти по черзі висловлюють свої побажання і думки)
Мета: учити аналізувати запропоновану ситуацію,розвивати зв’язне мовлення.
- Всі люди в Україні були щасливі.
- В Україні був мир.
- Всі діти в Україні ходили б у гарні садочки і школи.
- Наша Україна була б сильна і могутня.