Конспект інтегрованого заняття з еколого- математичного розвитку в старшій групі.
Тема: Похід до лісу – елементи екології в розвитку математичних уявлень.
Основна мета:
створення ситуацій активізації математичної діяльності; формування почуття відповідальності за стан навколишнього природного середовища;
Детальні цілі:
Дитина:
знає:
- правила поведінки в лісі;
- основні принципи дбайливого ставлення до навколишнього природного середовища;
- основні кольори;
- геометричні фігури.
Вміє:
- класифікувати предмети за однією ознакою;
- сортувати відходи.
Може:
- рахувати предмети;
- використовувати кількісні та порядкові числівники;
- порівнювати множини та знаходити спільну частину множини;
- правильно реагувати на команди.
Методи:
активний – завдання для виконання
словесні – пояснення, вказівки
оглядова– спостереження, безпосереднє сприйняття
Форма роботи: колективна та індивідуальна.
Дидактичні матеріали: штучні ялинки, пазл, буква, ручна лялька-їжачок, сміття, кошики різних кольорів, знаки, ˂i =, кліпи та картки з деревами, геометричні фігури, вирізані з кольорового паперу, кольорові ковпачки, шишки, вірш, ноутбук, проектор, усміхнені обличчя.
1. Зустріч у колі на килимку, привітання математичним віршем.
1,2,3 сідаєм на килим,
4,5,6 чекаємо, що буде, далі
7, 8 ротик закриваєм
9, 10 заняття починаєм.
2. Загадка
У ньому ростуть дерева.
В ньому співають птахи.
У ньому живуть маленькі і великі тварини.
Ви напевно здогадалися, що це ЛІС!
3. Читання листа
Вихователь читає дітям лист
Шановні дошкільнята!
Вітаю Вас! Це я фея природи. Я живу в лісі, де доглядаю за деревами, кущами, рослинами і тваринами. Шукаю дітей, які, як і я, хочуть бути справжніми любителями лісу та його мешканців. У мене для вас спеціальне завдання, щоб ви пішли в ліс і подоглядали за ним. У лісі живуть тварини. На жаль, не всі знають, як поводитися в лісі. Я вам приготувала завдання, бо від вашої виховательки знаю, що ви розумні дошкільнята. У лісі ви зустрінете тварин, яких вам покажують завдання. Успіхів!
Вихователь: лісова фея запрошує на до лісу, але перш ніж піти в ліс пригадаємо правила поведінки в лісі. Я буду зачитувати твердження. Дайте відповідь, які твердження правдиві, а які — хибні.
4. Гра« Правда / Неправда».
1). Дерева поглинають забруднене повітря, дими, натомість дають кисень. (П)
2). Ліс – природна домівка для тварин. (П)
3). Ліси глушать шум. (П)
4). Шум шкідливий для здоров'я. (П)
5). У лісі можна розвести багаття. (Н)
6). Дерева дають деревину, необхідну для виготовлення паперу, меблів та інших предметів. (П)
7). Можна ламати гілки дерев. (Н)
8). У лісі ростуть хвойні дерева (П)
9). У лісі можна кричати. (Н)
10) Сміття можна залишити в лісі (F)
Вихователь: Ми збираємося в похід до лісу.
При в ході до лісу на галявині діти побачили сміття, яке хтось залишив.
Вихователь: Що потрібно зробити з цим сміттям?
5. Збір та сортування сміття
Діти збирають та сортують сміття, викидають його у відповідний контейнер.
Вихователь: пластикові кришки від бутилок ніколи не викидайте. Їх дуже часто збирають на протези чи інвалідські візки.
6. «Математичні ігри з пластиковими кришками від бутилок» від їжачка
- сортування ковпачків за кольором;
- складання багатоніжки з кришок (складаємо за ритмом 2 білих і 1 синя).
- ходьба з кришкою на голові (тренуємо рівновагу)
Заохочення збору пластикових кришок.
7. Математичний віршик. ( фізкульхвилинка)
Діти рухом відображають зміст вірша.
Крок вперед, вліво, вправо.
Крок назад, рухайтеся жваво.
Тепер до попереду аж три кроки
Ну і в гору два підскоки.
7. Дидактична гра із застібками «Порахуй дерева» від їжачка
8. Розташування наборів геометричних фігур ( завдання від лисички)
Складаємо дві множини: всі червоні фігури і всі трикутники
9. Порівняння шишок за допомогою знаків ˃, ˂ і = ( завдання від лисички)
Під ялинкою діти збирають шишки. Вихователь розкладає їх на дві множини , діти рахують і порівнюють знаками.
10. Рухова гра - " На землі залишаються" https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
11. Вірш про екологію
Тобі близька екологія?
Не засмічуйте довкілля!
Після пікніку, після кемпінгу
Завжди прибирайте все дошкільнику!
Не розкидайте сміття!
Сміття завжди летить у відро
Добре, коли до правильного
Знай сегрегації сенс, друже!
Поважайте зелений колір, не наступайте на траву
І вибрайте до грати
Адекватне оточення
Не просто грайте заради пригод
Нехай поруч з тобою квітка не зів'яне!
12. Оцінювання занять - «Як ти закінчиш сьогоднішнє заняття»
Вибір усміхненого обличчя та кидання його в кошичок.
Діти рахують смайлики в кошику.