Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Шлях до щастя головного героя Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті.

Про матеріал
Розробка уроку багата інтерактивними формами роботи, що допомагає активізувати діяльність учасників навчального процесу.
Перегляд файлу

 Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Шлях до щастя головного героя Петра Попельського.  Тема мистецтва в повісті.

Федонюк Наталія вчитель зарубіжної літератури

 Любольський ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 Любомльської міської ради,

 

 

Цільова група :

  • учні 6 класу

Тривалість :

  • 45 хв.

Мета:

  • розкрити учням внутрішній світ головних героїв повісті «Сліпий музикант»,  духовні пошуки Петра Попельського, його взаємовідносини з Евеліною;
  • сформувати головні думки повісті, викликати захоплення художньою майстерністю автора;
  • навчити аналізувати художній образ Петра Попельського;
  • схарактеризувати  шляхи становлення головного героя;
  • розвивати навички колективної та індивідуальної, самостійної роботи з додатковими матеріалами;
  • сприяти формуванню розвитку в учнів логічного мислення, зв'язного мовлення, навичкам переказу, аналізу прозового тексту;
  • прищеплювати любов до книги, прагнення до пізнання життя;
  • формувати в учнів любов до національної пісні;
  • виховувати у школярів почуття співпереживання, любові до ближнього.

 

Операційні цілі (завдання) :

Після закінчення  уроку учень

 знає

  • етапи формування шляху до щастя головного героя;

розуміє

  • внутрішній світ головного героя повісті його духовні пошуки;
  • взаємовідносини Петра Попельського з Евеліною;

 

вміє

  • характеризувати образ головного героя;
  •  пояснювати вчинки та мотиви поведінки;
  •  простежувати духовні зміни, які сталися з головним персонажем;

може

  • аналізувати розділи повісті, в яких розкриваються стосунки Петра Попельського й Евеліни;
  • виділяти головне, порівнювати, зіставляти, встановлювати зв'язки між засвоєними та новими знаннями.

 

Тип уроку: урок – дослідження з елементами аналізу художнього тексту

 

Методи і техніки :

  •  Гра “Сонечко Щастя”
  • Літературна гра «Перевір себе»
  • Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Прийом «Логічний ланцюжок»
  • Прийом «Дружня порада»
  • Прийом “Мікрофон”

 

Обладнання :

  • підручник; тексти повісті В. Короленка «Сліпий музикант»; обладнання для відтворення аудіо- та відео файлів, роздатковий матеріал.

 

Допоміжні матеріали :

  • Додаток 1. Гра “Сонечко Щастя”
  • Додаток 2. «Темрява мистецтву не завада»
  • Додаток 3. Літературна гра «Перевір себе»
  • Додаток 4. Буктрейлер «Сліпий музикант»
  • Додаток 5. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Додаток 6. Прийом «Логічний ланцюжок»
  • Додаток 7. Ключові моменти духовного зростання
  • Додаток 8. Прийом «Дружня порада»
  • Додаток 9. “Мікрофон”
  • Додаток 10. Притча “ Прекрасний світ

 

Інформаційний ресурс:

або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

____________________________________________________________________

Структура уроку

«Людина створена для щастя, як птах для польоту»

В.Г.Короленко 

 

  1. Вступна частина

 

  1.        Привітайтесь з учнями, усміхніться, побажайте бути старанними і слухняними, щоб впоратися на уроці з завданнями. Оголосіть тему уроку та скажіть, що продовжуємо роботу над повістю В. Короленка «Сліпий музикант».
  2.        Запитайте учнів:
  • Як ви розумієте епіграф?
  • Як ви розумієте слово щастя?
  • Що потрібно людині, щоб бути щасливою?
  • Що розумієте під щастям з позиції свого маленького життєвого досвіду після першої розмови за повістю?
    1.        Проведіть вправу “Сонечко Щастя” (Додаток 1). Наголосіть учням, що, аналізуючи текст, спробуємо дослідити, як знайти себе, щоб бути щасливим.
    2.        Скажіть учням, що людина все може, але для цього потрібно бажання жити, а не просто існувати, любов до людей, величезна сила волі і душевна стійкість. Запропонуйте перегляд відео «Темрява мистецтву не завада» (Додаток 2). Підсумуйте, що у кожної людини свій шлях, своє уявлення про щастя, ми самі будуємо своє життя.
    3.        Продовжіть бесіду про те, що ще з прадавніх часів музика посідає важливе місце в житті людини. Вона збагачує барвами, емоціями. Може навіть сопілка розбудити до життя сліпого хлопчика Петруся  з повісті «Сліпий музикант» В. Короленка.
    4.        Наголосіть учням, що впродовж уроку спробуємо дослідити (слайд):
  • Чи став Петро щасливим і що цьому сприяло чи заважало?
  • Чи можна назвати Петра Попельського щасливою людиною?
  • Чи здатна людина долати обставини на шляху до щастя?
  • Як жити, щоб бути щасливим? 
  • Яку роль відіграла в житті Петра Попельського музика?

 

 

  1. Основна частина

2.1. Проведіть з учнями літературну гру «Перевір себе» (Додаток 3) і виясніть знання змісту повісті.

2.2. Запропонуйте учням переглянути буктрейлер «Сліпий музикант» (Додаток 4) https://youtu.be/wrFt9vGYpoc або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

і запитайте:

  •         Як ви вважаєте, хто прийняв особливу участь в долі Петра? Чому?
  •         Чому дядько Максим звернув увагу на Петруся? В чому була їхня подібність?
  •         До якого висновку прийшов дядько Максим, спостерігаючи за племінником?
  •         Чого навчив Петруся дядько?
  •         Хто першим увів Петра у світ музики? Зачитайте уривок з тексту (с. 159)
  •         Чому Петрусь так полюбив цю просту музику?
  •         Чим стає музика для Петра Попельського?

 Скажіть учням, що за допомогою звуків хлопчик осягнув стан душі.

2.3. Проведіть роботу з асоціаціями до слів «сліпий» та «музикант» (Додаток 5). Зверніться до дітей із запитаннями:

  •    Чи сумісні ці поняття?
  •    Які почуття виникають найчастіше до людей, які мають обмежені можливості?  
  •    Чи маєте аи в друзях, знайомих з обмеженими можливостчми?
  •    Чи розповідали вони вам про труднощі перебування в соціумі?
  •    На вашу думку, чому В. Короленко звернувся до долі сліпого?

2.4.Запропонуйте прослухати запис народної пісні “Ой, там на горі тай женці жнуть” (Додаток 6).

2.5. Скажіть учням, що українські народні пісні завжди зворушували. Скільки в них буває туги та суму, скільки справжнього козацького завзяття! В українській пісні — душа нашого народу. Запитайте:

- Яка українська народна пісня згадується в повісті?

Підтвердіть словами з тексту ( книжка - Розділ другий - XIІ с.159).

- Які враженнями у вас про пісню?

- Які картини зринають у вашій уяві?

- На які роздуми налаштовує вас ця пісня?

- Які образи виникали у Петра, коли він слухав пісню? Зачитайте рядки з тексту (книжка - Розділ другий - XIII с. 160).

- Чому саме дядько Максим заохочував інтерес дитини до української народної пісні?

- Яку роль в його житті відіграла зустріч із дзвонарем Єгорієм?

- Що вивело Петра з духовної кризи?

- Що дала герою подорож зі сліпими кобзарями?

- Як змінився головний герой після пережитого під час мандрівки?

- Розкажіть, що змінилося в житті Петра після повернення?

2.6. Запропонуйте учням скласти логічний ланцюжок подій, які показують становлення Петруся під впливом Максима (Додаток 7).  Запитайте:

-  Яка ланка в ланцюжку круто повернула усе життя героя?

Отже, Петрусь зрозумів, що людина повинна боротися за право бути людиною, незважаючи на обставини.

2.7. Дайте завдання учням визначити ключові моменти духовного зростання Петра Попельського (Додаток 8).

 

 

3. Підсумкова частина

3.1. Підсумуйте з учнями, що таке щастядля головного героя повісті В. Короленка «Сліпий музикант» Петра Попельського.

3.2. Підсумуйте урок, скориставшись прийомом «Дружня порада» (Додаток 9)

3.3. Узагальніть вправою «Продовж речення» (Додаток 10).

3.4. На завершення уроку зачитайте дітям притчу “Прекрасний світ” (Додаток 11 )

Побажайте дітям завжди бачити прекрасний світ. Скажіть, що істинне щастя живе у них самих. Пам'ятайте, щасливий не той, хто отримує, а, той, хто дає. Простягайте руку допомоги. Діліться. Посміхайтесь.

3.5. Подякуйте учням за працю на уроці. Оцініть їхню роботу.

3.6. Задайте домашнє завдання: напишіть твір-роздум “Що для мене щастя?”

____________________________________________________________________

Додаток 1

Гра “Сонечко Щастя”

       Сонечко, у центрі якого Щастя. Промінчики – це  складові щастя, які кожен бачить по-своєму.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

____________________________________________________________________

 

 

Додаток 2

«Темрява мистецтву не завада»

 https://youtu.be/F6vDscAw-Cg

____________________________________________________________________

Додаток 3

Літературна гра «Перевір себе»

  1.       Брат матері Петра. (Максим)
  2.       Ім’я матері головного героя. (Анна Михайлівна)
  3.       На якому музичному інструменті грав Йохим? (На сопілці)
  4.       Яку пісню заспівав Йохим? (Українську народну пісню «Ой, там на горі та й женці жнуть»)
  5.       Як звали подружку Петра? (Евеліна)
  6.       Де відбувся виступ сліпого музиканта? (У Києві)
  7.       Імена дзвонарів. (Єгорій і Роман)
  8.       З ким Петро відправився у мандри? (Зі сліпими жебраками)

____________________________________________________________________

 Додаток 4

Буктрейлер «Сліпий музикант»

 https://youtu.be/wrFt9vGYpoc  або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

____________________________________________________________________

Додаток 5

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

  • Сліпий – каліка, пітьма, тривога, страх, морок неповноцінна людина, людина, що потребує догляду...
  • Музикант – творча людина, талановита людина, радість, гармонія,краса, світло, відчуває, ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

Додаток 6

Народна пісня “Ой там на горі тай женці жнуть”

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZCq2uFNJieQ

 

 

 

____________________________________________________________________

Додаток 7

Прийом «Логічний ланцюжок»

              Створити ланцюжок подій, які показують становлення Петра.

(Музика Йохима - піаніно - Евеліна - дзвонар - шлях в монастир - весілля - народження дитини).

____________________________________________________________________

Додаток 8

Ключові моменти духовного зростання

  (Народження — сліпота — турбота матері й дядька  заглиблення в себе — замкнутість — розгубленість — перебування серед сліпих співців — відродження душі — перший концерт.)

________________________________________________________________________________

Додаток 9

Прийом «Дружня порада»

Від імені літературного героя  дайте  своїм друзям поради, які були б важливими у їхньому житті.

Зразки відповідей:

1.Нічого не боятися.

2.Іти до поставленої мети.

3.Вірити в себе.

4. Ніколи не здаватися.

5. Допомагати нужденним.

____________________________________________________________________

Додаток 10

“Мікрофон”

  •    Цей урок навчив мене…
  •    На сьогоднішньому уроці я зрозуміла…
  •    Щоб стати щасливим, потрібно…

____________________________________________________________________

Додаток 11

Притча “ Прекрасний світ”

        «Одна людина знайшла  скляний осколок, піднесла його до очей і побачила прекрасний світ: людей, будинки, ліс, гори, річку. Осколок їй сподобався, але здався звичайним, зовсім не цінним. Тоді вона взяла скло і одну його сторону позолотила. Осколок став цінною річчю. Але коли людина знову піднесла його до очей, то не побачила людей, будинків, лісу, гір, річки – всього того, що вона бачила раніше. Вона  бачила тільки себе».

____________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Шлях до щастя головного героя Петра Попельського.  Тема мистецтва в повісті.

Федонюк Наталія вчитель зарубіжної літератури

 Любольський ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 Любомльської міської ради,

 

Цільова група :

  • учні 6 класу

Тривалість :

  • 45 хв.

Мета:

  • розкрити учням внутрішній світ головних героїв повісті «Сліпий музикант»,  духовні пошуки Петра Попельського, його взаємовідносини з Евеліною;
  • сформувати головні думки повісті, викликати захоплення художньою майстерністю автора;
  • навчити аналізувати художній образ Петра Попельського;
  • схарактеризувати  шляхи становлення головного героя;
  • розвивати навички колективної та індивідуальної, самостійної роботи з додатковими матеріалами;
  • сприяти формуванню розвитку в учнів логічного мислення, зв'язного мовлення, навичкам переказу, аналізу прозового тексту;
  • прищеплювати любов до книги, прагнення до пізнання життя;
  • формувати в учнів любов до національної пісні;
  • виховувати у школярів почуття співпереживання, любові до ближнього.

 

Операційні цілі (завдання) :

Після закінчення  уроку учень

 знає

  • етапи формування шляху до щастя головного героя;

розуміє

  • внутрішній світ головного героя повісті його духовні пошуки;
  • взаємовідносини Петра Попельського з Евеліною;

 

вміє

  • характеризувати образ головного героя;
  •  пояснювати вчинки та мотиви поведінки;
  •  простежувати духовні зміни, які сталися з головним персонажем;

може

  • аналізувати розділи повісті, в яких розкриваються стосунки Петра Попельського й Евеліни;
  • виділяти головне, порівнювати, зіставляти, встановлювати зв'язки між засвоєними та новими знаннями.

 

Тип уроку: урок – дослідження з елементами аналізу художнього тексту

 

Методи і техніки :

  •  Гра “Сонечко Щастя”
  • Літературна гра «Перевір себе»
  • Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Прийом «Логічний ланцюжок»
  • Прийом «Дружня порада»
  • Прийом “Мікрофон”

 

Обладнання :

  • підручник; тексти повісті В. Короленка «Сліпий музикант»; обладнання для відтворення аудіо- та відео файлів, роздатковий матеріал.

 

Допоміжні матеріали :

  • Додаток 1. Гра “Сонечко Щастя”
  • Додаток 2. «Темрява мистецтву не завада»
  • Додаток 3. Літературна гра «Перевір себе»
  • Додаток 4. Буктрейлер «Сліпий музикант»
  • Додаток 5. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Додаток 6. Прийом «Логічний ланцюжок»
  • Додаток 7. Ключові моменти духовного зростання
  • Додаток 8. Прийом «Дружня порада»
  • Додаток 9. “Мікрофон”
  • Додаток 10. Притча “ Прекрасний світ

 

Інформаційний ресурс:

або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

____________________________________________________________________

Структура уроку

«Людина створена для щастя, як птах для польоту»

В.Г.Короленко 

 

  1. Вступна частина

 

  1.        Привітайтесь з учнями, усміхніться, побажайте бути старанними і слухняними, щоб впоратися на уроці з завданнями. Оголосіть тему уроку та скажіть, що продовжуємо роботу над повістю В. Короленка «Сліпий музикант».
  2.        Запитайте учнів:
  • Як ви розумієте епіграф?
  • Як ви розумієте слово щастя?
  • Що потрібно людині, щоб бути щасливою?
  • Що розумієте під щастям з позиції свого маленького життєвого досвіду після першої розмови за повістю?
    1.        Проведіть вправу “Сонечко Щастя” (Додаток 1). Наголосіть учням, що, аналізуючи текст, спробуємо дослідити, як знайти себе, щоб бути щасливим.
    2.   Скажіть учням, що людина все може, але для цього потрібно бажання жити, а не просто існувати, любов до людей, величезна сила волі і душевна стійкість. Запропонуйте перегляд відео «Темрява мистецтву не завада» (Додаток 2). Підсумуйте, що у кожної людини свій шлях, своє уявлення про щастя, ми самі будуємо своє життя.
    3.   Продовжіть бесіду про те, що ще з прадавніх часів музика посідає важливе місце в житті людини. Вона збагачує барвами, емоціями. Може навіть сопілка розбудити до життя сліпого хлопчика Петруся  з повісті «Сліпий музикант» В. Короленка.
    4.   Наголосіть учням, що впродовж уроку спробуємо дослідити (слайд):
  • Чи став Петро щасливим і що цьому сприяло чи заважало?
  • Чи можна назвати Петра Попельського щасливою людиною?
  • Чи здатна людина долати обставини на шляху до щастя?
  • Як жити, щоб бути щасливим? 
  • Яку роль відіграла в житті Петра Попельського музика?

 

 

  1. Основна частина

2.1. Проведіть з учнями літературну гру «Перевір себе» (Додаток 3) і виясніть знання змісту повісті.

2.2. Запропонуйте учням переглянути буктрейлер «Сліпий музикант» (Додаток 4) https://youtu.be/wrFt9vGYpoc або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

і запитайте:

  •         Як ви вважаєте, хто прийняв особливу участь в долі Петра? Чому?
  •         Чому дядько Максим звернув увагу на Петруся? В чому була їхня подібність?
  •         До якого висновку прийшов дядько Максим, спостерігаючи за племінником? (Дитина матиме нещасну долю, якщо її належно не підготувати до життя)
  •         Чого навчив Петруся дядько?
  •         Хто найпершим увів Петра у світ музики? Зачитайте уривок з тексту (с. 159)
  •         Чому Петрусь так полюбив цю просту музику? (Музика Йохима передавала те, що вже було знайоме хлопчику: шум вітру, спів птахів, в ній звучав біль душі простої людини та всього українського народу, котрий мріяв про краще життя. Слухати дудку Петрусь міг годинами. Цей простий інструмент був в змозі виразити біль та гірку долю простої людини. Петрусь в музиці простого конюха відкрив для себе життя народу, красоту рідної землі).
  •         Чим стає музика для Петра Попельського? (Сенсом його життя)

 Скажіть учням що, за допомогою звуків хлопчик вчився осягати стан душі і кольорів.

2.4. Проведіть роботу з асоціаціями (паралелі) до слів «сліпий» та «музикант» (Додаток 5). -  Радість і горе, світло і пітьма… Зверніться до дітей із запитаннями:

  •    Чи сумісні ці поняття?
  •    Які почуття виникають найчастіше до людей, які мають обмежені можливості? (найчастіше співчуття, жалість)
  •    А чи потрібні вони їм? (ці почуття тільки шкодять, адже ці люди мають відчувати себе повноцінними людьми, боротися, щоб стати щасливим. Ім потрібна підтримка, а не жалість.)
  •     Про що цей твір? ( Про переборювання перешкод, які стоять перед сліпою людиною на її життєвому шляху,).
  •    Ці проблеми виникають лише у людей з фізичними недоліками? (Звісно, що ні. Ці проблеми вирішує кожна людина).
  •    Чому тоді Короленко звернувся до долі сліпого? (Мабуть, щоб показати, що, якщо сліпий зміг досягнути в житті всього, то людина повноцінна тим більше не повинна боятися труднощів).

2.5. Скажіть учням, що українські народні пісні завжди зворушували: скільки в них буває туги та суму, скільки справжнього козацького завзяття! В українській пісні — душа нашого народу.

- Яка українська народна пісня згадується в повісті?

- Знайдіть і зачитайте у тексті рядки, в яких говориться про українську пісню. («Це не хлопські пісні… Це пісні дужого, вільного народу.») ( книжка Розд. XI с.159). Обміняйтеся враженнями про пісню:

- Які картини зринають у вашій уяві?

- На які роздуми налаштовує вас ця пісня?

- Які образи виникали у Петра, коли він слухав пісню? Зачитайте рядки з тексту. (книжка Розд. XIII с. 160)

- Чому саме дядько Максим заохочував інтерес Петруся до української народної пісні?

- Яку роль в житті Петра відіграла зустріч із дзвонарем Єгорієм? (У Петра з’явилася думка, що доля сліпих – зло й образа. У нього почалася душевна криза, він озлобився на життя)

- Що вивело Петра з духовної кризи? (Подорож зі сліпими співцями до Почаївської лаври)

- Що дала Петрові подорож зі сліпими кобзарями?

- Як змінився Петро після пережитого під час мандрівки?

  • Розкажіть, що змінилося в житті Петра після повернення?

2.6. Запропонуйте учням класти логічний ланцюжок подій, які показують дорослішання Петруся під впливом Максима з власного погляду на життя (Додаток 6).  Запитайте:

-                Яка ланка в ланцюжку круто повернула усе життя героя? (Перше кохання). Отже, Петрусь зрозумів, що людина повинна боротися за право бути людиною, незважаючи на обставини.

2.7. Дайте завдання учням визначити ключові моменти духовного зростання Петра Попельського (Додаток 7).

 

 

3. Підсумкова частина

3.1. Підсумуйте з учнями, що для головного героя повісті В. Короленка «Сліпий музикант» Петра Попельського щастя полягає в тому, що він знайшов себе: Він став музикантом. До свого першого концерту він пройшов тяжкий шлях, на якому були розчарування у собі, горе, сльози, душевна криза. Завдяки дядькові Максиму, Петро знайшов у собі сили перебороти себе, здолати обставини, пов'язані зі сліпотою.

Герой дійсно прозрів, тому що побачив реальне життя, пізнав його і зміг подарувати своє мистецтво людям. Окрім того, Петрові пощастило, що він зустрів Евеліну. Дівчина покохала його і вийшла за нього заміж. Отже, він щас­ливий ще й тим, що пізнав кохання, має сім'ю, маленького сина, який народився зрячим. У нього попереду щасливе майбутнє.

3.2. Підсумуйте урок, скориставшись прийомом «Дружня порада» (Додаток 8)

3.3. Підсумуйте урок вправою «Продовжи  речення» (Додаток 9).

3.4. На завершення уроку зачитайте дітям притчу “Прекрасний світ” (Додаток 10 )

Побажайте дітям завжди бачити прекрасний світ. Скажіть, що істинне щастя поміщене у них самих. Не витрачайте часу і зусиль у пошуках достатку, радості і душевного спокою у навколишньому світі. Пам'ятайте, щасливий не той, хто отримує, а, той, хто дає. Простягайте руку допомоги. Діліться. Посміхайтесь.

____________________________________________________________________

Додаток 1

Гра “Сонечко Щастя”

       Сонечко, у центрі якого Щастя. Промінчики – це  складові щастя: ( на кінці промінчиків дописати складові щастя):  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

____________________________________________________________________

Додаток 2

«Темрява мистецтву не завада»

 https://youtu.be/F6vDscAw-Cg

____________________________________________________________________

Додаток 3

Літературна гра «Перевір себе»

  1.       Брат матері Петра. (Максим)
  2. Ім’я матері головного героя. (Анна Михайлівна)
  3. На якому музичному інструменті грав Йохим? (На сопілці)
  4. Яку пісню заспівав Йохим? (Українську народну пісню «Ой, там на горі та й женці жнуть»)
  5. Як звали подружку Петра? (Евеліна)
  6. Де відбувся виступ сліпого музиканта? (У Києві)
  7. Імена дзвонарів. (Єгорій і Роман)
  8. З ким Петро відправився у мандри? (Зі сліпими жебраками)

____________________________________________________________________

 Додаток 4

Буктрейлер «Сліпий музикант»

 https://youtu.be/wrFt9vGYpoc  або  https://youtube.com/watch?v=uK7n2PLk6VI

____________________________________________________________________

Додаток 5

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

  • Сліпий – каліка, пітьма, тривога, страх, морок неповноцінна людина, людина, що потребує догляду тощо.
  • Музикант – творча людина, талановита людина, радість, гармонія,краса, світло, відчуває, ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

 

Додаток 6

Прийом «Логічний ланцюжок»

(Музика Йохима - піаніно - Евеліна - дзвонар - шлях в монастир - весілля - народження дитини).

 

____________________________________________________________________

Додаток 7

Ключові моменти духовного зростання

  (Народження — сліпота — турбота матері й дядька  заглиблення в себе — замкнутість — розгубленість — перебування серед сліпих співців — відродження душі — перший концерт.)

________________________________________________________________________________

Додаток 8

Прийом «Дружня порада»

Від імені літературного героя  дайте  своїм друзям поради, які були б важливими у їхньому житті, поради від імені Петруся.

(1.Нічого не боятися.

2.Іти до поставленої мети.

3.Вірити в себе.

4. Ніколи не здаватися.

5. Допомагати тим, хто потребує допомоги.)

____________________________________________________________________

Додаток 9

“Мікрофон”

  •    Цей урок навчив мене…
  •    На сьогоднішньому уроці я зрозуміла…
  •    Щоб стати щасливим, потрібно…(вміти дружити і бути другом, вміти по-справжньому любити, знайти собі заняття, роботу до душі, не падати у відчай навіть у найскладніших ситуаціях, цінувати життя і бути вдячним Богу за  те, що у нас є).

____________________________________________________________________

Додаток 10

Притча “ Прекрасний світ”

        «Одна людина знайшла  скляний осколок, піднесла його до очей і побачила прекрасний світ: людей, будинки, ліс, гори, річку. Осколок їй сподобався, але здався звичайним, зовсім не цінним. Тоді вона узяла скло і одну його сторону позолотила. Осколок став цінною річчю. Але коли людина знову піднесла його до очей, то не побачила людей, будинків, лісу, гір, річки – всього того, що вона бачила раніше. Вона  бачила тільки себе».

____________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Zakharova Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
2089
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку