«Школа добра»
Актуальність теми:
Одним з головних завдань школи є виховання справжнього громадянина України, якому притаманні такі риси як патріотизм, гідність честь, формування моральних якостей(чуйності, гідності, толерантності, милосердя,взаємодопомоги, співпереживання, поваги до особистості). У сучасному житті дуже необхідно мотивувати дітей на здійснення добрих справ, вчинків, організацію конкретних дій, направлених на вирішення існуючих проблем у сфері життя людей, яким необхідна допомога, екологічній сфері.
Не можна навчитися бути соціально активним, не беручи участь в самій діяльності. Волонтерство в сучасному суспільстві стає поширеною формою соціальної активності, що дозволяє проявити свою соціальну позицію.
Тип проекту: соціальний
Напрямок проекту: соціально-моральне виховання, еколого-натуралістичне виховання, національно-патріотичне виховання
За кількістю учасників: груповий
Терміни реалізації проекту: 2021-2022 навчальний рік
Учасники проекту: учні, вчителі дитячих організацій міст
Опис проекту:
Проект складається з 3 векторів.
Вектор «Діти-дітям» спрямований на організацію допомоги дітям пільгового контингенту школи, важкохворим дітям, дітям-сиротам (дітям із дитячих будинків), дітям із зони проведення АТО. В проекті одним з ключових моментів є залучення батьків та дітей.
Вектор «5Е» передбачає роботу за п’ятьома напрямками: «ЕКОволонтер, ЕКОпункт, ЕКОтворчість, ЕКОпросвітництво, ЕКОподвір’я».
Вектор «Моя допомога воїнам АТО» - надання допомоги українським воїнам.
Мета проекту:
- сприяння позитивному впливу учнів школи на вибір життєвих цінностей;
- формування в учнів власного погляду на складні проблеми, виховання активної життєвої позиції, виховання значущих загальнолюдських цінностей, виховання почуття відповідальності, гуманізму, милосердя, співчуття;
- організація святкових програм для дітей пільгового контингенту школи та дітей з дитячого будинку;
- в результаті такої роботи – забезпечити фінансову, психологічну, освітню підтримку дітям пільгового контингенту школи, а також дітям з зони проведення АТО, дітям з дитячого будинку;
- виховання в учнів екологічних компетентностей, дбайливого, гуманного ставлення до природи;
- надання допомоги нашим воїнам-патріотам.
Завдання проекту:
- створення умов самореалізації учнів для використання своїх вмінь та навичок, здібностей для допомоги іншим людям;
- залучення учнівського колективу до волонтерського руху, благодійної діяльності;
- співпраця учнів школи з благодійними організаціями міста. Вміння працювати в команді;
- організація заходів, спрямованих на збір коштів, які забезпечують конкретні потреби дітей;
- матеріальна та фінансова допомога дітям-сиротам, сім’ям з дітьми інвалідами або важкохворими дітьми;
- виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру школярів;
- надання всебічної допомоги воїнам АТО;
- формування духовних цінностей українського патріота.
Етапи реалізації проекту:
1. Підготовчий етап (вересень 2021р.)
- оцінка ситуації, визначення основних напрямків роботи.
- створення ініціативної групи, формування мети і завдань проекту, розподіл обов’язків.
Завдання:
- з’ясувати найактуальніші проблеми, спільне обговорення цієї проблеми в школі і вдома з однолітками, батьками, відшукування існування різних проблем в нашій місцевості та шляхів їх вирішення;
- проведення та висвітлення в шкільному СМІ анкетування серед учнів шкіл з метою дізнатися: чи готові вони добровільно брати участь у благодійних акціях, вступити у волонтерський рух.
2. Організаційно-діяльнісний етап (жовтень 2021р. - квітень 2022р.)
ВЕКТОР «Діти-дітям»
- організація акцій матеріальної допомоги дітям-сиротам школи;
- проведення благодійного ярмарку «Мріємо по-дитячому, працюємо по-дорослому», в ході шкільного свята «Щаслива родина – багата країна» та в рамках міського соц. проекту «3D ФОРМАТ «Діти - Дорослі - Друзі»;
- на отримані кошти закупівля одягу та іграшок для дітей з особливими потребами та дітей, що опинились в складних життєвих ситуаціях;
- зустріч з дітьми, що перебувають у центрі психологічної та соціальної реабілітації міста, проведення концерту за участю учнів, батьків, вчителів.
ВЕКТОР «5Е»
І. ЕКОпросвітництво – волонтерські загони будуть вести просвітницьку діяльність з учнями початкової школи та громадськістю щодо збереження оточуючого середовища
ІІ. ЕКОтворчість – акція «Проліска» (виставки малюнків, декоративних поробок, виготовлення листівок і плакатів), виступ екологічної агітбригади за темою «Земля – наш спільний дім».
ІІІ. ЕКОпункт – акція «Замість старого паперу – нова книжка» (збір макулатури).
ІV. ЕКОволонтер – акція «Сад своїми руками» (збір коштів для оновлення шкільного саду та клумб), благодійний ярмарок «Мріємо по-дитячому, працюємо по-дорослому».
V. ЕКОподвір’я – акція «Рослину посадив – недарма прожив» оновлення шкільного саду та клумб.
ВЕКТОР «Моя допомога воїнам АТО»
- випічка печива, збір теплих речей, виготовлення національних оберегів (ляльки - мотанки, стрічки) для воїнів;
- написання листів, малюнків.
- організація зустрічей з учасниками АТО.
- проведення заходів національно – патріотичного спрямування (інтелектуальна гра між командами учнів «Я люблю Україну», загальношкільний захід до Дня Соборності України «Молюсь за тебе Україно!», спортивні змагання «Я – майбутній воїн України», літературно - музичний вечір патріотичної пісні, свято української пісні «Наша пісня солов’їна»)
3. Аналітично-узагальнюючий етап (квітень-червень 2022р.)
- підбиття підсумків реалізації проекту, зарахування результатів до моніторингу діяльності шкільного самоврядування;
- нагородження волонтерських загонів школи.
Прогнозований результат:
Учасники проекту отримають соціальний досвід, а діти та воїни АТО, на яких направлений проект, отримають емоційну та моральну підтримку, через насичення їх життя спілкуванням, цікавими подіями та культурними заходами. Діти з особливими потребами та їх родини відчують небайдужість суспільства до себе, не залишаться один-на-один зі своїми проблемами.
В процесі проекту учні навчатимуться свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; стануть більш ініціативними, самостійними; будуть залучені до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища.