Воркшоп "Математика - це, справді, цікаво!"

Про матеріал
Цей навчальний захід пропонує інтенсивну роботу командам учнів. Вони зможуть творчо та креативно попрацювати, виконуючи вправу "Парад квітів" на інтерактивній дошці, конструюючи моделі каруселей з цеглинок LEGO, досліджуючи виконанння математичного фокусу, розв язуючи логічні задачі, демонструючи математичні поняття рухами, добираючи рими до віршів й одночасно рахуючи,фантазуючи малювати картини цифрами,створюючи геометричні образи весняних квітів фігурами танграму.
Перегляд файлу

І .Організаційна частина.

  • Радо гостей в  учнівській спільноті вітаємо.

Бути нашими партнерами закликаємо.

Сьогодні у нас -  незвичайний урок!

Запрошуємо всіх відвідати наш воркшоп!

Почули сучасне слово «воркшоп»?!

Тож творча майстерня – наш урок!

Присвячений він цариці наук математиці!

 

  • Вона вселяє віру в безмежні сили розуму кожній дитині.

У нашій майстерні вона дружня з різними предметами нині.

 

Звучить музичний твір П. І . Чайковського « Пори року. Весна».

  • Що це за гостя до нас хоче завітати?
  • То ж спробуйте її за музичним твором П. І. Чайковського відгадати?(«Пори року. Весна»)

 

  • Вона пропонує класній родині працювати командами кожному майстру й майстрині!

А назву команди обрати у загадковій, квітковій вікторині.

(На дошці - фото весняних квітів. Вони перевернуті на білу сторону аркуша, на якому написанацифра. Учасник команди називає номер фото квітки. Вчитель читає загадку команді. Діти відгадують. Команда  отримує табличку з назвою команди.)

 

     Створення команд і  називання їх  за відгадками загадок про веснянні квіти. 

На дошці - фото весняних квітів. Вони перевернуті на білу сторону аркуша, на якому написана цифра. Учасник команди називає номер фото квітки. Вчитель читає загадку команді. Діти відгадують. Команда  отримує табличку з назвою команди.)

 

1. Я той сніг колю "голками",

 Зелененькими листками.

 Білу квітку вивільняю –

 В ноги березню схиляю.

                         (Підсніжник)

 

2.Ще в долині сніг біліє,

Юна ж квіточка синіє.

З проталини на горбочку

Визирає блакитне очко.

Як розкрилася вона -

Отже, вже прийшла весна.

                        (Пролісок)

 

3.На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
                              (Тюльпан)

 

4.Посадила в квітнику 
Квітку ніжну та струнку. 
Жовті ніжні пелюстки, 
Зеленесенькі листки. 
В квітнику у мене зріс 
Гордий красень... Це —     (Нарцис)

 

 

5.Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні,

   Немов сніжинки білосніжні.

   В зеленім листі спочивають,

   П'янкий весняний запах мають.

                                               (Конвалії)

 

 6.  Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

   Коли розцвітаю, приходить весна.

   Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.

   І довго я квітну між інших квіток.

                                                 (Фіалка)

7.Я на інших геть не схожий.

  Кучерявий та пригожий.

  Постелю під голе віття

  Фіолетове суцвіття.

                           (Ряст)

 

Гасло воркшопу

Думаємо колективно,

Працюємо оперативно.

Сперечаємось доказово –

Це для всіх обов`язково!

Ширше двері відчиняйте

Творчості  й кмітливості.

Всі старанність докладайте

Й максимум сміливості!

  • Чого ви очікуєте від уроку-воркшопу?

Вправа- імітація – очікування від уроку.

  • Хочу вершин знань досягнути; (Руки вгору підняти  у вигляді вершини)
  • Бажаю секрети математики розгадати й знаннями розквітати;
  • ( Пальчики створюють брунечку квіточки, яка потім розкривається.)
  • Сподіваюся досліджувати й відкриттями вибухати; ( Імітувати вибух руками вгору)
  • Зможу фантазувати і творчо майструвати; ( Руками виконати будівельну вправу)
  • Випробую свої безмежні сили розуму! ( Виконати рукою погляд  до обрію.  Вказівний пальчик притулити до скроні-розуму)

 

Усім командам успіхів

Щиро  я бажаю.

І перший тур воркшопу

Відразу починаю.

І ТУР

РОЗМИНКА КОМАНД

Навесні  хочеться більше відпочивати:

По міському парку погуляти ,

Красою квітів себе помилувати

Й на каруселях один одного погойдати.

 

 

  • А зараз весна хоче переконатися:

Чи вмієте за природою спостерігати.

То  ж пропонує за часом цвітіння квітів у шеренгу їх пошикувати.

 

1.Вправа – гра «Парад квітів» на інтерактивній дошці в програмі  LEARNINGAPPS.

- Які найменше і найбільше трицифрові числа можна  записати  поданими цифрами? (Робота з рахівницями) (123, 765)

- Яка буде сума їх цифр? (123-сума цифр 6, 765 – сума цифр 18)

- Скільки в них всього десятків?

 

Зараз спробуємо пальчики й мозок розім'яти,

Математичні завдання каруселі виконати,

Ще й з ЛЕГО її модель сконструювати.

 

2.Вправа «Каруселі» роблять 3 оберти по 5 запитань. За кожну правильну відповідь член команди отримує цеглинку LEGO. З усіх зароблених цеглинок учні конструюють модель каруселей.

 

1. Горіло 7 свічок. 3 свічки погасли. Скільки свічок залишилося ?(3 свічки)

2.Одне яйце вариться 4 хв. Скільки часу потрібно варити 5 яєць? (4 хв).

3.Скільки героїв збирали урожай в казці «Ріпка»? (6)

4.Скільки пальців на 10 руках?(50)

5.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат у будинку? (5).
6.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
7.У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
8.З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)
9.Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)
10.Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
11.Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)
12. Найменше тризначне число? (100)
13. Скільки вух у трьох корів? (6)
14. Скільки музикантів у квартеті? (4)
15.Найбільше двозначне число? (99)
 

ІІ ТУР

ДИВИСЬ, НЕ ПОМИЛИСЬ!

 

Весна до нас надійшла,

Дива з собою принесла.

Спробуємо навчитися фокуси витворяти.

А ввечері будете батьків ними дивувати.

 

Математичний фокус «Задумане число»

  1. Задумати парне число.
  2. Помножити його  на 3.
  3. Половину отриманого числа помножити на 3.
  4. Отримане число поділити на 9.
  5. Отримане число помножити на 2.(Це і буде задумане число).

За поданим алгоритмом діти виконують  фокус зі  членами команди. .

 

ІІІ ТУР

ЦІКАВІ ЗАДАЧІ ДІВЧИНИ ВЕСНИ

А зараз пропоную цікаво попрацювати,

Логічні задачі у віршах  розв'язати.

 

1.Навесні саджав  Івась дерева.

Та й швидко працював.

За кожні пів години по сім дерев  саджав.

Попрацював він 3 години.

Пішов же відпочити.

Так скільки ж встиг дерев

Іванко посадити?  (Відповідь: 42 дерева.)

 

 

2. — Ой, вітаю,— каже Леся.

— Ти — досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10

Для мене метеликів спіймать?

Узяв сачок на плечі

Й пішов юннат у ліс.

Прийшов він аж надвечір...

— То скільки ж ти приніс? —

 Питають у юнната.

 А Вітя каже:

— Ох!Лишилось сім спіймати.

  Якщо спіймаю трьох...

  То може з вас хто, діти, уже порахував:

  Скільки ж то у лісі Вітя метеликів спіймав? (Відповідь: жодного.)

 

 

ІV ТУР

ПОКАЗУХА

Кошик весняних квітів ароматом манить,

Хоче вашу уяву пробудить.

Кожна квітка пропонує завдання-аркуш обрати,

Щоб математичні поняття рухами демонструвати.

    Учасники від команд отримують картки, на яких записані математичні терміни. Вони сховані у квітах весняного букету. За 1 хвилину їм потрібно пояснити командам  терміни, не називаючи їх.
І команда

Відрізок;

віднімання;
гострий кут.

 

ІІ команда
Прямокутний кут;
сума;
ламана.

 

ІІІ команда
Промінь;
прямий кут;

множення.

 

ІV команда

Ділення;
тупий кут;
радіус.

 

Vкоманда

Збільшити на … ;
круг;

діаметр;

VІ команда

Зменшити на … ;

пряма;

трикутник.

 

VІІ команда

Однаково;

квадрат;

належить… .

 

 

V ТУР

МАТЕМАТИЧНІ РИМИ

Хочете  вірші ви складати,

Треба вчитися  римувати,

Одночасно  й рахувати.

 

  1. Працює відмінно твоя голова:

пять плюс один одержуєш  …, а не …  (шість, а не два)

  1. Вийшов заєць погулять,

лап у зайця рівно … , а не… (чотири, а не пять)

 

  1. Росте на городі зелена трава:

 шість мінус три дорівнює  …, а не … (три, а не два)

  1. Колись казав учитель Ірі,

що два більше, ніж … , а не … (один, а не чотири)

 

  1. Менше в десять раз, ніж метр, 

всім відомо … (дециметр)

  1. Очі ти свої протри:

        лап у пташки рівно …, а не … (дві, а не три)

 

  1. Собака м’ясо в мене їсть,

 хвостів у неї цілих  , а не … (один, а не шість)

  1. Скільки палку не крути,

 кінців у неї буде , а не … (два, а не три)

 

  1. Відмінник зошитом своїм гордиться:

 внизу, під диктантом, стоїть  , а не … (дванадцать, а не одиниця)

  1. На уроках будеш спать,

             за відповідь одержиш  , а не  (одиницю, а не дванадцять)

 

  1. Ось п’ять ягід на траві. 

Зїв  одну, залишив , а не … (чотири, а не дві)

  1. Миша рахує дірки в сирі:

три плюс дві – всього , а не …  (пять, а не чотири)

 

  1. У бабусі по  подвір'ю біжить чотирнадцять лапок каченят.

Отже, бабуся рахує … пташенят, а не… (сім, а не п'ять)

  1. На килимку з  кубиками грає п'ятеро малят.

На кубиках буде … квадратиків, а не … (тридцять, а не тридцять п'ять)

 

 

 

VI ТУР

МАЛЮВАЛКИ

Час музичну паузу почати,

Щоб творчо пофантазувати,

Й картину цифрами намалювати.

  • Чи знаєте  дитячі пісні, у назвах яких є числа?(Відповіді дітей)

       Учасники воркшопу слухають музичний запис пісні і перглядають відео «Жили у бабусі два веселих гусі». Кожній команді роздано папір форматом А3, на якому за домогою цифр необхідно створити малюнок за сюжетом пісні.

Вистака сюжетних малюнків.

VІ ТУР

МАЙСТЕРНЯ МИТЦЯ

Ви назву квітки за загадкою змогли раніше відгадати ,

Пропоную з фігур танграму її геометричний образ побудувати.

 

 Я той сніг колю "голками",

 Зелененькими листками.

 Білу квітку вивільняю –

 В ноги березню схиляю.

                         (Підсніжник)

 

Ще в долині сніг біліє,

Юна ж квіточка синіє.

З проталини на горбочку

Визирає блакитне очко.

Як розкрилася вона -

Отже, вже прийшла весна.

                        (Пролісок)

 

На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
                              (Тюльпан)

 

Посадила в квітнику 
Квітку ніжну та струнку. 
Жовті ніжні пелюстки, 
Зеленесенькі листки. 
В квітнику у мене зріс 
Гордий красень... Це —     (Нарцис)

 

 

Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні,

   Немов сніжинки білосніжні.

   В зеленім листі спочивають,

   П'янкий весняний запах мають.

                                               (Конвалії)

 

   Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

   Коли розцвітаю, приходить весна.

   Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.

   І довго я квітну між інших квіток.

                                                 (Фіалка)

 

Я на інших геть не схожий.

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетове суцвіття.

                           (Ряст)

8.Виставка квітів з геометричних фігур «Фантастична квітка».

 

 Ось і закінчився наш урок-воркшоп!

Сподіваюся, кожен творчо та впевнено робив до пізнання крок!

 

9.Рефлексія. Підсумок уроку.

- Чи справдилися ваші очікування?

  • Досягнув вершин знань ;
  • Розкрив секрети математики ;
  •  Досліджував й відкриттями вибухав;
  • Зміг фантазувати і творчо майструвати;
  • Випробував свої безмежні сили розуму!
  • Важко долав труднощі у виконанні завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цей навчальний захід пропонує інтенсивну роботу командам учнів. Вони зможуть творчо та креативно попрацювати, виконуючи  вправу "Парад квітів" на інтерактивній дошці, конструюючи моделі каруселей з цеглинок LEGO, досліджуючи виконанння математичного фокусу, розв язуючи логічні задачі, демонструючи математичні поняття рухами, добираючи рими до віршів й одночасно рахуючи,фантазуючи   

малювати картини цифрами,створюючи геометричні образи весняних  квітів фігурами танграму.

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку