І .Організаційна частина.
Бути нашими партнерами закликаємо.
Сьогодні у нас - незвичайний урок!
Запрошуємо всіх відвідати наш воркшоп!
Почули сучасне слово «воркшоп»?!
Тож творча майстерня – наш урок!
Присвячений він цариці наук математиці!
У нашій майстерні вона дружня з різними предметами нині.
Звучить музичний твір П. І . Чайковського « Пори року. Весна».
А назву команди обрати у загадковій, квітковій вікторині.
(На дошці - фото весняних квітів. Вони перевернуті на білу сторону аркуша, на якому написанацифра. Учасник команди називає номер фото квітки. Вчитель читає загадку команді. Діти відгадують. Команда отримує табличку з назвою команди.)
Створення команд і називання їх за відгадками загадок про веснянні квіти.
На дошці - фото весняних квітів. Вони перевернуті на білу сторону аркуша, на якому написана цифра. Учасник команди називає номер фото квітки. Вчитель читає загадку команді. Діти відгадують. Команда отримує табличку з назвою команди.)
1. Я той сніг колю "голками",
Зелененькими листками.
Білу квітку вивільняю –
В ноги березню схиляю.
(Підсніжник)
2.Ще в долині сніг біліє,
Юна ж квіточка синіє.
З проталини на горбочку
Визирає блакитне очко.
Як розкрилася вона -
Отже, вже прийшла весна.
(Пролісок)
3.На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
(Тюльпан)
4.Посадила в квітнику
Квітку ніжну та струнку.
Жовті ніжні пелюстки,
Зеленесенькі листки.
В квітнику у мене зріс
Гордий красень... Це — (Нарцис)
5.Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні,
Немов сніжинки білосніжні.
В зеленім листі спочивають,
П'янкий весняний запах мають.
(Конвалії)
6. Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток.
(Фіалка)
7.Я на інших геть не схожий.
Кучерявий та пригожий.
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття.
(Ряст)
Гасло воркшопу
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно.
Сперечаємось доказово –
Це для всіх обов`язково!
Ширше двері відчиняйте
Творчості й кмітливості.
Всі старанність докладайте
Й максимум сміливості!
Вправа- імітація – очікування від уроку.
Усім командам успіхів
Щиро я бажаю.
І перший тур воркшопу
Відразу починаю.
І ТУР
РОЗМИНКА КОМАНД
Навесні хочеться більше відпочивати:
По міському парку погуляти ,
Красою квітів себе помилувати
Й на каруселях один одного погойдати.
Чи вмієте за природою спостерігати.
То ж пропонує за часом цвітіння квітів у шеренгу їх пошикувати.
1.Вправа – гра «Парад квітів» на інтерактивній дошці в програмі LEARNINGAPPS.
- Які найменше і найбільше трицифрові числа можна записати поданими цифрами? (Робота з рахівницями) (123, 765)
- Яка буде сума їх цифр? (123-сума цифр 6, 765 – сума цифр 18)
- Скільки в них всього десятків?
Зараз спробуємо пальчики й мозок розім'яти,
Математичні завдання каруселі виконати,
Ще й з ЛЕГО її модель сконструювати.
2.Вправа «Каруселі» роблять 3 оберти по 5 запитань. За кожну правильну відповідь член команди отримує цеглинку LEGO. З усіх зароблених цеглинок учні конструюють модель каруселей.
1. Горіло 7 свічок. 3 свічки погасли. Скільки свічок залишилося ?(3 свічки)
2.Одне яйце вариться 4 хв. Скільки часу потрібно варити 5 яєць? (4 хв).
3.Скільки героїв збирали урожай в казці «Ріпка»? (6)
4.Скільки пальців на 10 руках?(50)
5.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат у будинку? (5).
6.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
7.У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
8.З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)
9.Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)
10.Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
11.Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)
12. Найменше тризначне число? (100)
13. Скільки вух у трьох корів? (6)
14. Скільки музикантів у квартеті? (4)
15.Найбільше двозначне число? (99)
ІІ ТУР
ДИВИСЬ, НЕ ПОМИЛИСЬ!
Весна до нас надійшла,
Дива з собою принесла.
Спробуємо навчитися фокуси витворяти.
А ввечері будете батьків ними дивувати.
Математичний фокус «Задумане число»
За поданим алгоритмом діти виконують фокус зі членами команди. .
ІІІ ТУР
ЦІКАВІ ЗАДАЧІ ДІВЧИНИ ВЕСНИ
А зараз пропоную цікаво попрацювати,
Логічні задачі у віршах розв'язати.
1.Навесні саджав Івась дерева.
Та й швидко працював.
За кожні пів години по сім дерев саджав.
Попрацював він 3 години.
Пішов же відпочити.
Так скільки ж встиг дерев
Іванко посадити? (Відповідь: 42 дерева.)
2. — Ой, вітаю,— каже Леся.
— Ти — досвідчений юннат.
Не міг би ти штук 10
Для мене метеликів спіймать?
Узяв сачок на плечі
Й пішов юннат у ліс.
Прийшов він аж надвечір...
— То скільки ж ти приніс? —
Питають у юнната.
А Вітя каже:
— Ох!Лишилось сім спіймати.
Якщо спіймаю трьох...
То може з вас хто, діти, уже порахував:
Скільки ж то у лісі Вітя метеликів спіймав? (Відповідь: жодного.)
ІV ТУР
ПОКАЗУХА
Кошик весняних квітів ароматом манить,
Хоче вашу уяву пробудить.
Кожна квітка пропонує завдання-аркуш обрати,
Щоб математичні поняття рухами демонструвати.
Учасники від команд отримують картки, на яких записані математичні терміни. Вони сховані у квітах весняного букету. За 1 хвилину їм потрібно пояснити командам терміни, не називаючи їх.
І команда
Відрізок;
віднімання;
гострий кут.
ІІ команда
Прямокутний кут;
сума;
ламана.
ІІІ команда
Промінь;
прямий кут;
множення.
ІV команда
Ділення;
тупий кут;
радіус.
Vкоманда
Збільшити на … ;
круг;
діаметр;
VІ команда
Зменшити на … ;
пряма;
трикутник.
VІІ команда
Однаково;
квадрат;
належить… .
V ТУР
МАТЕМАТИЧНІ РИМИ
Хочете вірші ви складати,
Треба вчитися римувати,
Одночасно й рахувати.
п’ять плюс один одержуєш …, а не … (шість, а не два)
лап у зайця рівно … , а не… (чотири, а не п’ять)
шість мінус три дорівнює …, а не … (три, а не два)
що два більше, ніж … , а не … (один, а не чотири)
всім відомо … (дециметр)
лап у пташки рівно …, а не … (дві, а не три)
хвостів у неї цілих … , а не … (один, а не шість)
кінців у неї буде … , а не … (два, а не три)
внизу, під диктантом, стоїть … , а не … (дванадцать, а не одиниця)
за відповідь одержиш …, а не (одиницю, а не дванадцять)
З’їв одну, залишив …, а не … (чотири, а не дві)
три плюс дві – всього …, а не … (пять, а не чотири)
Отже, бабуся рахує … пташенят, а не… (сім, а не п'ять)
На кубиках буде … квадратиків, а не … (тридцять, а не тридцять п'ять)
VI ТУР
МАЛЮВАЛКИ
Час музичну паузу почати,
Щоб творчо пофантазувати,
Й картину цифрами намалювати.
Учасники воркшопу слухають музичний запис пісні і перглядають відео «Жили у бабусі два веселих гусі». Кожній команді роздано папір форматом А3, на якому за домогою цифр необхідно створити малюнок за сюжетом пісні.
Вистака сюжетних малюнків.
VІ ТУР
МАЙСТЕРНЯ МИТЦЯ
Ви назву квітки за загадкою змогли раніше відгадати ,
Пропоную з фігур танграму її геометричний образ побудувати.
Я той сніг колю "голками",
Зелененькими листками.
Білу квітку вивільняю –
В ноги березню схиляю.
(Підсніжник)
Ще в долині сніг біліє,
Юна ж квіточка синіє.
З проталини на горбочку
Визирає блакитне очко.
Як розкрилася вона -
Отже, вже прийшла весна.
(Пролісок)
На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
(Тюльпан)
Посадила в квітнику
Квітку ніжну та струнку.
Жовті ніжні пелюстки,
Зеленесенькі листки.
В квітнику у мене зріс
Гордий красень... Це — (Нарцис)
Дзвіночки в лісі ніжні - ніжні,
Немов сніжинки білосніжні.
В зеленім листі спочивають,
П'янкий весняний запах мають.
(Конвалії)
Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
Коли розцвітаю, приходить весна.
Мій цвіт фіолетовий, п'ять пелюсток.
І довго я квітну між інших квіток.
(Фіалка)
Я на інших геть не схожий.
Кучерявий та пригожий.
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття.
(Ряст)
8.Виставка квітів з геометричних фігур «Фантастична квітка».
Ось і закінчився наш урок-воркшоп!
Сподіваюся, кожен творчо та впевнено робив до пізнання крок!
9.Рефлексія. Підсумок уроку.
- Чи справдилися ваші очікування?
Цей навчальний захід пропонує інтенсивну роботу командам учнів. Вони зможуть творчо та креативно попрацювати, виконуючи вправу "Парад квітів" на інтерактивній дошці, конструюючи моделі каруселей з цеглинок LEGO, досліджуючи виконанння математичного фокусу, розв язуючи логічні задачі, демонструючи математичні поняття рухами, добираючи рими до віршів й одночасно рахуючи,фантазуючи
малювати картини цифрами,створюючи геометричні образи весняних квітів фігурами танграму.